QUOTE (ionusunt @ Apr 18 2008, 02:27 AM)
pai din cate stiu trebuie sa fie cel putin 30 de ani de cand nu se mai fabrica modelul cu motorul respectiv . de ex e12 520/4 (m10)
corect, 30 de ani de la oprirea productia model cu motorizare respectiva. Ca sa nu fie toate daciile de epoca. In occident e altfel, Olanda parca cand are masina peste 25 de ani, Germania nu stiu.
Mai este si important sa fie motorul cel original, sa fie sasiu original, si Retromobil face o evaluare la masina, au o lista cu o tabela unde se bifeaza daca tapiterie e originala sau nu, transmisie, toba, cauciucuri, vopsea, ... ce mai o fi. Fac si ceva poze.
Apoi o comisia de a lor sa uite si pozele facute si dau verdict. Daca e ok din punctul lor de vedere iti dau un certificat valabil 60 de zile (parca), te duci cu masina la RAR, iti pune in CIV ca e vehicul istoric si gata.. esti scutit si de impozit, si prima inmatriculare.
BMW-uri care sunt incadrate sigur sunt seria 02 (1502, 1602, 1600-2(ti), 1802, 2002(ti)(tii)(turbo)), E3, E9, 1500, 2000(tii)(ti)(tilux), ...
In case of doubt pot sa vorbesti cu Retromobil sau RAR despre un caz mai real.