georgem
Apr 9 2008, 09:12 AM
De luni am inceput sa aud un fluierat la motor cand merg cu geamul deschis, fluierat care variaza in functie de turatie. Incepe de pe la 1500 RPM si tine pana la redline. Am incercat de cateva ori sa vad de unde vine, dar nu m-am prins. Azi dimineata mi-am facut mai mult curaj si am insistat sa descopar problema. Am desfacut si capacul filtrului de aer sa vad daca zgomotul e de acolo, si nu e. Am ascultat cu atentie pe la galeria de admisie in ideea ca trage aer fals, dar nici asta nu e. In cele din urma am reusit sa localizez zgomotul in partea din dreapta fata a motorului, in zona unde e compresorul de la aerul conditionat. Am zis sa vad atunci daca se schimba ceva cand pornesc aerul conditionat si surpriza: nu porneste. Nu se aprinde ledul de pe buton nici la butonul de aer conditionat, nici la cel de recirculare. Ultima data am folosit aerul conditionat pentru vreo 5 minute sambata dupa-amiaza, si n-am remarcat nimic neobisnuit.
Sa fi crapat compresorul? Sau ce altceva ar trebui sa verific pana la compresor?
Cam cat costa un compresor SH?
georgem
Apr 9 2008, 09:36 AM
Am gasit pe celalalt forum asta:
"Salutare la toata lumea.Am incarcat zilele trecute instalatia cu freon,toate bune aer rece, dar nu merge decat cateva minute apoi se opreste, dupa care iar porneste si tot asa.Este setat la 16 C si nu este pe auto,defapt orice buton este apasat merge la fel.Cand se opreste, butonul ramane aprins,la fel si ventilatorul din fata radiatorului.Idea e ca se opreste doar compresorul.Daca aveti idei,astept cu nerabdare caci vin caldurile si masina este neagra.Va multumesc anticipat."
"Problema rezolvata.A mai trebuit completat putin ulei in compresor.Explicatia celui care a facut treaba a fost ca, atunci cand se incalzeste pistonul din compresor se dilata, si neavand ulei suficient se blocheaza si decupleaza compresorul.Am mers azi vreo 2 ore prin Bucuresti si a fost OK.Topicul se poate inchide."
E posibil sa fie asta problema? Cum pot verifica?
bartro
Apr 9 2008, 10:59 AM
Parca ulei este amestecat in freon, nu stiu daca are undeva un circuit separat de ulei compresorul.
Ce mie sa pare ciudat este ca nici comenzi nu mai functionezi la tine. Mai am auzit de compresoare cu probleme la cuplare, iar asta era intodeuna un defect la ambreiaj magnetic.
Stiti ceva detalii despre cum se pune uleiul in compresor? Si ce fel de ulei?
Iulika0069
Apr 9 2008, 12:19 PM
De cand nu ai mai reincarcat instalatia?
Iarna ai mai dat drumu la AC din cand in cand (saptamanal) cāte 15-20'?
Cred ca o reincarcare ar rezolva problema.. Stiu ca exista si un fel de 'marker', un fluid care se baga in instalatie si daca ai scapari pe undeva or sa se vada imediat
Sorin
Apr 9 2008, 01:24 PM
sunt 2 feluri de compresoare cele care au umplerea pe la conducta de freon si cealalta printr-un buson separat pe compresor
cel mai bine apelezi la un service bun ce a/c , iti recomand General select, si ei pot sa identifice problema ta mai bine
din ce au scris pe celalalt forum e posibil sa fie adevarat .
georgem
Apr 9 2008, 01:43 PM
QUOTE (Iulika0069 @ Apr 9 2008, 01:19 PM)

De cand nu ai mai reincarcat instalatia?
Iarna ai mai dat drumu la AC din cand in cand (saptamanal) cāte 15-20'?
Nu l-am reincarcat niciodata, fostul proprietar mi-a spus ca a fost reincarcat cu cateva luni inainte sa cumpar masina, avea si etichete de la AutoTransilvania unde se facuse reincarcarea. Ar fi deci aproape 2 ani. Cam la cat timp trebuie reincarcata instalatia?
Am dat drumul si iarna aerului conditionat, e foarte bun pentru dezaburirea geamurilor.
QUOTE (Sorin @ Apr 9 2008, 02:24 PM)

sunt 2 feluri de compresoare cele care au umplerea pe la conducta de freon si cealalta printr-un buson separat pe compresor
cel mai bine apelezi la un service bun ce a/c , iti recomand General select, si ei pot sa identifice problema ta mai bine
din ce au scris pe celalalt forum e posibil sa fie adevarat .
Eu am cu reincarcare pe conducte, cu freon ecologic (R134 parca).
O sa incerc deseara cu motorul rece sa vad daca cupleaza, si probabil o sa trec maine pe la General Select sa vad ce parere au.
georgem
Apr 9 2008, 06:40 PM
Am incercat in seara asta sa vad daca imediat dupa ce pornesc motorul (nepornit de azi-dimineata) porneste aerul conditionat.
Nu porneste
bartro
Apr 9 2008, 10:27 PM
QUOTE (georgem @ Apr 9 2008, 07:40 PM)

Am incercat in seara asta sa vad daca imediat dupa ce pornesc motorul (nepornit de azi-dimineata) porneste aerul conditionat.
Nu porneste

Zic si eu ceva, daca nici macar merg becuri pe comenzi, nu e cumva undeva o siguranta arsa?
georgem
Apr 10 2008, 06:08 AM
Eu as fi bucuros sa fie o siguranta arsa si asta as fi verificat imediat daca nu ar fi coincis cu zgomotul care se aude de la compresor. O sa verifica totusi si sigurantele, sper ca nu sunt mai multe locuri unde sunt sigurante. Eu stiu locul de la motor din stanga, simetric cu locul din dreapta unde e pozitionat ECU.
georgem
Apr 10 2008, 08:46 AM
Vesti bune! In dimineata asta a pornit aerul conditionat, si a mers fara probleme si dupa ce s-a incalzit motorul (am mers peste 20 de km prin aglomeratie, ca de obicei dimineata). L-am pornit si oprit de multe ori, totul e in regula. Presupun ca trebuie completare cu freon si ulei, pun pe seama unui mecanism de auto-protectie nefunctionarea de ieri. Zgomotul persista, normal, sper sa dispara dupa ce fac schimbarea sa ucompletarea de freon si ulei. Sper sa fac maine dimineata operatiunea asta.
georgem
Apr 11 2008, 10:58 AM
Compresorul n-are nici o problema, nu el face zgomotul.
Am schimbat azi freonul, intra cam cat pentru 3 masini mai noi la E34, un pic peste 1600 grame de freon.
Am asteptat dupa aceea cu motorul si aerul conditionat pornit sa vedem ca porneste si electroventilatorul, dar am asteptat degeaba, nu s-a incalzit suficient de tare cat sa porneasca.
Am descoperit ca fluieratul care se aude nu e de la compresor, ci de la una dintre rolele intinzatoare. Oricum trebuie schimbate ambele, cu tot cu amortizoarele lor, ca sunt destul de slabe.
bartro
Apr 11 2008, 01:40 PM
Stiu ca la e32 porneste electroventilator pe prima trepta cand e cuplat compresor. Nu e asa si la E34?
florin83
Apr 11 2008, 05:44 PM
QUOTE (georgem @ Apr 11 2008, 11:58 AM)

Am descoperit ca fluieratul care se aude nu e de la compresor, ci de la una dintre rolele intinzatoare. Oricum trebuie schimbate ambele, cu tot cu amortizoarele lor, ca sunt destul de slabe.
si le mine se aude un suierat cateodata..
eu am zis ca e de la curea, am cumparat-o, dar n-am apucat sa o montez inca.
georgem
Apr 11 2008, 06:07 PM
QUOTE (bartro @ Apr 11 2008, 02:40 PM)

Stiu ca la e32 porneste electroventilator pe prima trepta cand e cuplat compresor. Nu e asa si la E34?
Am auzit pe multi spunand ca asa ar fi, dar la mine am vazut o singura data mergand electroventilatorul (deci cred ca e in regula electroventilatorul). Eu stiam ca porneste cand ajunge temperatura la 92 de grade, ca are un senzor de temperatura in radiator in partea dreapta. Presupun ca se mai poate verifica unind niste fire la acel senzor de temperatura.
bartro
Apr 11 2008, 07:42 PM
QUOTE (georgem @ Apr 11 2008, 07:07 PM)

Am auzit pe multi spunand ca asa ar fi, dar la mine am vazut o singura data mergand electroventilatorul (deci cred ca e in regula electroventilatorul). Eu stiam ca porneste cand ajunge temperatura la 92 de grade, ca are un senzor de temperatura in radiator in partea dreapta. Presupun ca se mai poate verifica unind niste fire la acel senzor de temperatura.
La E32 am 3 fire acolo pe radiator, si electroventilator are 2 trepte. Prima treapta porneste la o anumite temperatura sau cand e cuplat compresor de AC, treapta 2 cupleaza la o temperatura mai mare. Valori exacte nu stiu. Electroventilator cand functioneaza pe treapta 1 de fapt este alimentat prin o reszistenta, montat vizibil prin grila fata pe ventilator. Rezistenta asta mai arde.
georgem
Apr 11 2008, 09:21 PM
QUOTE (bartro @ Apr 11 2008, 08:42 PM)

Rezistenta asta mai arde.
Ar putea fi o explicatie... Sa mearga la mine numai pe treapta 2, cand se incinge.
io's®
Apr 11 2008, 11:11 PM
trebuie sa mearga pe treapta I cand pornesti AC, controleaza rezistorul de pe electroventilator
piesa 6
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.