Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Un cunoscator de motoare sa ma ajute shi pe mine
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
cato3_2000
Salutari tuturor. Mi-am cumparat un ursulet anul trecut cu un motor de 2.7 130CP, sunt multumit de el dar de cand am inceput sa citesc una alta pe net am ajuns la concluzia ca am cam putini cai. NU am nici o idee ce fel de motor e ca nu scrie nicaeri pe el sau pe altundeva. Poate e limitat de undeva ca sa nu consume asa mult cu toate ca consuma destul. Pun aici o poza cu motorul si cu masina asa informativ. Daca ma poate ajuta cineva ca sa aflu si eu mai multe, si ce modificari as putea sa-i fac motorului.Click to view attachmentClick to view attachment
ionusunt
pai e motorul eta(masina e 325e ) ,din cate stiu eu se tureaza pana in 4500rpm ,are 130 cp dar cuplu mare si tot din auzite stiu ca trage f marfa pt doar 130cp .difera calculatorul si chiuloasa daca nu ma insel (nu ma pricep atat de bine la partea mecanica ) ,si stiu deasemenea ca daca le schimbi pe acestea si alte chestii (nu sunt sigur -cineva care stie e mega binevenit sa completeze tongue.gif ) cu cele de pe motorul de 2.5 ,faci minuni cu chestia aia de 2.7 .
felicitari mai rar vezi asa ceva pe plaiul mioritic .
cool.gif
LE :cat consuma ?ca al meu de 2.5 170 cp nu sare in bucuresti ALERGAT de 15% ? al meu merge bine ..daia si consuma atat -pt un 2.5 de 20 d ani mi se pare consum rezonabil.
cato3_2000
hm, consum... in afara 9.5 - 10% si in oras sincer nu l-am facut dar cred ca peste 17% pentru ca ma rupe cu benzina ca fac naveta cu masina. acuma e drept ca conteaza si stilul de mers prin oras dar tot cred ca consuma pra mult
cato3_2000
o mica completare, 325 i, cel putin asa scrie in talon, si inca o intrebare, de care "M" e al meu pentru ca nu am idee.
TiL
M20.
325i au trecut ei aiurea, e 325e, daca intr-adevar e motorul de 2.7.
Tu poti sa-l faci 327i wink.gif folosind niste componente de 325i/525i. Din cate stiu trebuiesc schimbate injectia si chiulasa. Sa vedem ce zice cineva cu experienta.
georgem
Dupa cum arata e M20.
cato3_2000
cred ca cel mai bine e sa merg la un meserias la atelier care sa puna lupa pe motor si sa-mi spuna exact de care e si ce trebe modificat. Poate cunoaste-ti voi pe cineva din zona mea, langa sibiu locuiesc eu.
alex230ro
M20 este motorul,teoretic ar trebui sa fac treaba punand chiulasa de 2,5 si injectia de 2,5 pe motorul tau,stiu ca doar pe anumite loturi de motoare mergea traba asta,o sa caut sa vad daca mai gasesc linkul unde era expusa operatiunea.
ionusunt
scrie undeva pe motor daca nu gresesc....
17% pt un 325E e imens ..merge bine mootorul ? e in mintile lui?
la ce imi zici tu consuma ca a mea...9-10 in drum intins....15% in oras (a mea ia 16 17% iarna -cred..)
cato3_2000
stiu si eu ca consuma mult, tot ce se poate sa fie si din cauza bujiilor la care nici eu si nici proprietarul anterior nu a umblat adica cel putin 2 ani plus fise, am schimbat eu una acuma ca nu mai facea treaba, dar in rest merge foarte frumos motorul, dupa ce se incalzeste sta prea turat si nu am idee de unde sa ii micsorez relantiul, peste 1100 de ture. nu cred ca e o idee prea buna sa ma bag eu la motor ca ma pierd si mai fac si prosti.
ionusunt
QUOTE (cato3_2000 @ Mar 17 2008, 04:56 PM) *
stiu si eu ca consuma mult, tot ce se poate sa fie si din cauza bujiilor la care nici eu si nici proprietarul anterior nu a umblat adica cel putin 2 ani plus fise, am schimbat eu una acuma ca nu mai facea treaba, dar in rest merge foarte frumos motorul, dupa ce se incalzeste sta prea turat si nu am idee de unde sa ii micsorez relantiul, peste 1100 de ture. nu cred ca e o idee prea buna sa ma bag eu la motor ca ma pierd si mai fac si prosti.

ulei ?ce ulei are in ea ? ti-as recomanda un mare schimb de consumabile . ulei castrol 10-40 sau 10-60(daca o alergi e ideal) ,bujii ngk sau denso(recomand denso) ,si filtre noi .s-ar putea sa scada consumu.

QUOTE (alex230ro @ Mar 17 2008, 04:47 PM) *
stiu ca doar pe anumite loturi de motoare mergea traba asta,o sa caut sa vad daca mai gasesc linkul unde era expusa operatiunea.

unele erau 325es si unele 325e
stiu ca unul din modele avea altfel pistoanele (pt compresie mai scazuta sau asa cva ) ....trebuie sa ne documentam !! tongue.gif
cato3_2000
QUOTE (ionusunt @ Mar 17 2008, 05:34 PM) *
ulei ?ce ulei are in ea ? ti-as recomanda un mare schimb de consumabile . ulei castrol 10-40 sau 10-60(daca o alergi e ideal) ,bujii ngk sau denso(recomand denso) ,si filtre noi .s-ar putea sa scada consumu.


unele erau 325es si unele 325e
stiu ca unul din modele avea altfel pistoanele (pt compresie mai scazuta sau asa cva ) ....trebuie sa ne documentam !! tongue.gif


man, bag mobil1 10w40 dar lunar, pentru ca pe luna fac cam 1000km si papa cam 1l, depinde de turatie, am complectat si 2l dar asta era la inceput cand ii dadeam in gura biggrin.gif , acuma m-am mai linistit. la filtre chiar nu am umblat.
TiL
Un litru la mie e cam mult sad.gif
Scoate fum? Poate ai noroc si-i numai de la simeringurile de supape... pardon, daca faci operatia oricum schimbi chiulasa smile.gif
cato3_2000
ba nene, scoate fum la rece dak ii dai gaz, mi se pare normal. sau cand e cald la turatiii maxime. probabil ca va trebui bagat la o operatie mai sanatoasa dar la cine? chiar ma intereseaza sa scot ceva mai mult din motorul asta!!
mario.b
Salutare, in primul rand sa o stapanesti cu placere, din cate am auzit si eu stiu ca motorul tau s-a fabricat (daca este chiar 2,7 ETA) in 2 modele, unul din modele era cu pistoanele scobite, in cazul acestui motor nu prea ai ce sa ii faci decat sa il lasi asa pentru ca nu poti scoate multe din el, in schimb este ideal pentru turbo, pentru ca are compresia scazuta fata de un model normal iar pistoanele iti permit ca si forma montarea unui turbo, un 2-lea model a fost cu pistoane cocosate, modelul asta impreuna cu chiuloasa de 2,5 + toata instalatia electrica + admie cu injectoare + debitmetru si axa cu came de 2.3 jetronic impreuna cu niste serpisori ridicat motorul la 200cp si nu aveai grija de el, adevarul este ca papa mai mult dar era printre cele mai puternice motoare aspirate 12 valve exceptand 320is 200cp. Ai putea sa ne spui si noua in cat iti limiteaza tie motorul ca sa ne putem da seama daca tia fost facut cip sau iti mere in parametri din fabrica. Daca te uiti la motor pe partea cu volanul vei observa pe blocul motor o serie impreuna cu un indicativ gen 2,5 sau 2,7 din cate imi aduc aminte, de acolo iti poti da seama ce motor este sau mai ai posibilitatea sa te uiti sub admisie si sa vezi seria de la chiuloasa, si sa o cauti pe net sa vezi ce este. mie mia luat 2 zile pana am gasit exact ce fel de chiuloasa am pe masina, dar in final am gasit. Bafta
cato3_2000
ok, momentan pot sa iti spun doar ca la 4500 de ture e limitat, 5000 e maxim. un prieten mecanic mi-a spus ca e bord am bord de disel, nu stiu, probabil, pun aici o poza cu bordul.Click to view attachment tocmai am fost shi m-am uitat dupa serii dar e imposibil de vazut ceva, cel putin eu nu am vazut nici o serie, va trebui sa dau admisia jos sa mai caut. ms fai de informatii.
TiL
Tare, n-am mai studiat un bord de ETA pana acum. Nu e de diesel, dieselul are rosu de la 4800 biggrin.gif si maxim 6000rpm, tocmai m-am uitat la unul.
Din cate ne spui ai 525e 100%. Ramane de aflat cum e cu pistoanele.
cato3_2000
mda... acuma nu mai stiu deloc ce motor am pe masina. o fii 525 cum spui tu. in acte am trecut 325i
TiL
Pardon, 325e, ai seria trei, nu seria 5.
Uite bordul de td: http://bmwzone.ro/forums/index.php?act=att...st&id=13060
ionusunt
QUOTE (cato3_2000 @ Mar 17 2008, 09:17 PM) *
ok, momentan pot sa iti spun doar ca la 4500 de ture e limitat, 5000 e maxim. un prieten mecanic mi-a spus ca e bord am bord de disel, nu stiu, probabil, pun aici o poza cu bordul.Click to view attachment tocmai am fost shi m-am uitat dupa serii dar e imposibil de vazut ceva, cel putin eu nu am vazut nici o serie, va trebui sa dau admisia jos sa mai caut. ms fai de informatii.

e genuine shit! e clar d-ala e 325 e.

incearca si tu un schimb complet de ulei filtre...poate il papa ca nu l-a schimbat nimeni doar completare sa nu fie prea uzat..daca nu fa ce a zis til ..verifica si de fum....a mea mananca 500 gr la ~7000 km cu talpi ..e o mare diferenta.
@mariob -320is are 16 valve tongue.gif
mario.b
QUOTE (ionusunt @ Mar 18 2008, 12:55 AM) *
e genuine shit! e clar d-ala e 325 e.

incearca si tu un schimb complet de ulei filtre...poate il papa ca nu l-a schimbat nimeni doar completare sa nu fie prea uzat..daca nu fa ce a zis til ..verifica si de fum....a mea mananca 500 gr la ~7000 km cu talpi ..e o mare diferenta.
@mariob -320is are 16 valve tongue.gif


Cu scuzele de rigoar, in acest caz ETA cu modificari este cel mai tare motor 12 valve. tongue.gif dbg_lazy2.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.