Rares
Feb 12 2008, 02:11 PM
Incet, incet vad ca vine primavara. Ceea ce inseamna ca ma voi apuca de lucru la schimbat cutia de viteze.
Motorul e un M30B25 cu cutie automata ZF 3hp22 (3 trepte + marsarier); treapta 3 are 1:1
Intrebarea e: daca pun o cutie manuala de 5+1 de pe un e28 M30B25... ar trebui sa schimb si diferentialul??
Banuiesc ca asta pe care il am eu e gandit pt cutia automata, nu? Ce s-ar putea intampla daca as lasa grupul care e pe masina? Pierd din acceleratie? Prea turat in a 5-a? Nu o sa traga bine masina in anumite trepte?
florin83
Feb 12 2008, 02:36 PM
pe realoem apare acelasi diferential si pe manuala si pe automata, dar e vb de cutia manuala care s-a pus pe e21 525. presupun ca era in 4 trepte.
bartro
Feb 12 2008, 02:45 PM
Crec ca cutia ta manuala are in trepta 4 raport 1:1 deci diferential nu trebuie schimbat, decat daca vrei sa schimbi caracteristice dinamice.. Oricum, deja o sa ai un castig ca pana la raport 1:1 cutie automata are decat 3 viteze, cel de 5 are 4. Si mai ai si overdrive (a 5-a).
Toate asta daca ai cutie de 5 economic. Cel de 'sport', close ratio, are ratio 1:1 in trepta 5.
georgem
Feb 12 2008, 02:48 PM
Daca in treapta 3, ultima, raportul e 1:1 ar terbui sa fie in regula diferentialul. In general cutiile manuale in 5 trepte au tot 1:1 raportul in treapta 5, deci foarte probabil sa ai noroc si sa nu trebuiasca sa-l schimbi.
TiL
Feb 12 2008, 02:56 PM
Nu trebuie sa schimbi diferentialul, vorba lui bart, majoritatea cutiilor in 5 trepte au 1:1 intr-a patra.
Rares
Feb 12 2008, 03:09 PM
QUOTE (georgem @ Feb 12 2008, 02:48 PM)

Daca in treapta 3, ultima, raportul e 1:1 ar terbui sa fie in regula diferentialul. In general cutiile manuale in 5 trepte au tot 1:1 raportul in treapta 5, deci foarte probabil sa ai noroc si sa nu trebuiasca sa-l schimbi.
Eu stiam ca, in general, cele mai raspandite cutii 5+1 au in treapta 4 raport 1:1 si treapta 5 e demultiplicata, pt economie de carburant (0,xx)
Cutiile de 5 cu raport 1:1 sunt mai rare, sunt cele sport cu close ratio (dupa cum spune si Bart)
Rares
Feb 12 2008, 03:28 PM
Stie careva ce alte surprize m-ar putea pandi?
De ex., imi spunea cineva ca s-ar putea sa trabuiasca schimbat electromotorul. Si altcineva spunea ca se poate ca suportii de cutie sa nu fie la fel intre automata si manuala.
Chestiile de genul prima jumatate de cardan, flansa de legatura de la cardan, etc, astea le stiu.
Si mai trebuie sa aflu care e faza cu contactul: cutia automata nu ma lasa sa pornesc motorul decat daca cutia e in P sau in N. Am de facut ceva modificari la contact?
bartro
Feb 12 2008, 05:23 PM
QUOTE (georgem @ Feb 12 2008, 02:48 PM)

In general cutiile manuale in 5 trepte au tot 1:1 raportul in treapta 5
Nu stiu cum e acuma, dar cutiile de pe vremuri au in a 4-a raport 1:1, si cei cu 4 si cei cu 5 trepte (inca odata, la 5 overdrive/economic). In a 5-a parca are 0.82:1 ceva de gen asta.Poate daca schimb volanta trebuie schimbate si electromotor, nu stiu.. dar o masina cu cutie manuala pot fi pornit prin impingere

La contacte, probabil treb sa te uiti la o mufa care e legat la selector de cutie automata, acolo trebuie facut un 'scurt' intre 2 pin-uri banuiesc. Daca ai o schema electrica de la E12, pune un link ceva si rezolvam.Suporti cutie poate sunt altfel. Nu e exclus, dar nu stiu.
TiL
Feb 12 2008, 06:58 PM
La E28 automat, trei trepte, jugul e altfel decat la E28 cu cutie manuala. Automata se sustine intr-un singur punct parca, iar manuala in doua (tampoane), pe jug.
io'sŪ
Feb 13 2008, 01:50 AM
eu zic ca o sa fie OK cu difful pe care il ai, chiar o sa simti o anumita economie de carburant la drum , poate chiar si in oras
de regula cutiile in 5 de M30 (nu sport) au tr4 1;1 si tr 5 0.83, deci iti trebuie o cutie in 5 pt M30 (525/528/535/728/732/733/735 etc) dar o sa-ti trebuiasca si cardan (sau cel putin partea din fata a cardanului)
georgem
Feb 13 2008, 07:22 AM
QUOTE (io`s @ Feb 13 2008, 01:50 AM)

de regula cutiile in 5 de M30 (nu sport) au tr4 1;1 si tr 5 0.83
Se pare ca si la E34 cutiile de pe motoarele M20 si M30 au cam aceleasi rapoarte in treptele 4 si 5 (1:1 in 4 si 1:0.81 in 5, iar pentru M20 2.0 1:0.80 in 5), in timp ce la motoarele M50 si M60 au fost pute cutii cu raport 1:1 in treapta 5, cum ziceam eu mai sus. Nu stiu la alte serii cum e, ca nu am manual de utilizare decat pentru E34.
In orice caz va fi mai bine cu cutia manuala decat cu cutia automata indiferent daca raportul 1:1 e in treapta 4 sau 5, numai sa reusesti sa o schimbi.
Rares
Feb 13 2008, 03:50 PM
QUOTE (io`s @ Feb 13 2008, 01:50 AM)

eu zic ca o sa fie OK cu difful pe care il ai, chiar o sa simti o anumita economie de carburant la drum , poate chiar si in oras
de regula cutiile in 5 de M30 (nu sport) au tr4 1;1 si tr 5 0.83, deci iti trebuie o cutie in 5 pt M30 (525/528/535/728/732/733/735 etc) dar o sa-ti trebuiasca si cardan (sau cel putin partea din fata a cardanului)
Am: cutie + prima 1/2 cardan, volanta, kit ambreiaj, pedalier, pompa ambreiaj principala si cilindrul receptor
(Rezervorul lichidului de frana e prevazut cu un stutz la care trebuie taiat capatul pt a pune furtun)
Am nevoie: timonerie
Intrebare: jumatatea din spate de cardan, cea care ramane, am inteles ca trebuie taiata si lungita? se schimba distanta de la cutie la diferential? Cum se poate lungi dar sa fie si bine echilibrata, sa nu imi apara vibratii de la forta centrifuga? Taiat si apoi sudura?
bartro
Feb 13 2008, 08:51 PM
QUOTE (Rares @ Feb 13 2008, 03:50 PM)

Am: cutie + prima 1/2 cardan, volanta, kit ambreiaj, pedalier, pompa ambreiaj principala si cilindrul receptor
(Rezervorul lichidului de frana e prevazut cu un stutz la care trebuie taiat capatul pt a pune furtun)
Am nevoie: timonerie
Intrebare: jumatatea din spate de cardan, cea care ramane, am inteles ca trebuie taiata si lungita? se schimba distanta de la cutie la diferential? Cum se poate lungi dar sa fie si bine echilibrata, sa nu imi apara vibratii de la forta centrifuga? Taiat si apoi sudura?
Si daca nu trebuie prelungit cardan trebuie echilibrata, ca cardan pe masina este echilibrata cand e complet. Schimbi ceva acolo, faci echilibrare. Echilibare e cum e la roti, din cat am vazut, adica sa pune placute metalice pe cardan in locuri specifice pana cand e echilibrat.
io'sŪ
Feb 14 2008, 02:35 AM
la e23 de ex, la trecerea de la automata la manuala nu trebuie prelungit deloc nici o bucata din cardan, doar se schimba prima parte care e mai lunga de la manuala decat la automata (cutia manuala e mai scurta), merita sa incerci, eu personal nu cred ca trebuie lungit nimic
Rares
Feb 14 2008, 11:13 AM
QUOTE (io`s @ Feb 14 2008, 02:35 AM)

la e23 de ex, la trecerea de la automata la manuala nu trebuie prelungit deloc nici o bucata din cardan, doar se schimba prima parte care e mai lunga de la manuala decat la automata (cutia manuala e mai scurta), merita sa incerci, eu personal nu cred ca trebuie lungit nimic
Pai oricum, iti dai seama ca nu ma apuc sa tai cardanu` dinainte, cand nici macar nu stiu daca trebuie lungit sau nu... Si eu sper ca daca schimb cutia si pun manuala 5+1 , prima jumatate de cardan sa compenseze diferenta de lungime a cutiilor...
Rares
Feb 14 2008, 11:23 AM
QUOTE (io`s @ Feb 14 2008, 02:35 AM)

la e23 de ex, la trecerea de la automata la manuala nu trebuie prelungit deloc nici o bucata din cardan, doar se schimba prima parte care e mai lunga de la manuala decat la automata (cutia manuala e mai scurta), merita sa incerci, eu personal nu cred ca trebuie lungit nimic
Spune-mi te rog, mai multe despre schimbarea cutiei la e23.
Toate e23 au bloc M30, in afara de un 745i cu bloc S38.
Ce cutie avea? Ce cutie s-a pus?
Daca era M30 cu cutie ZF 3hp22 (ca la mine) si s-a pus cutie de M30 in 5+1 trepte (ca la mine), atunci poate am noroc si nu trebuie modificata a doua 1/2 de cardan.
P.S. Sunt aproape sigur ca pe e23 era automata ZF 4hp22... Avea 3+1 sau 4+1 trepte automata?
Rares
Feb 18 2008, 10:50 PM
Iar va stresez:
Daca as vrea sa schimb si diferential, sa pun un autoblocant, ce caracteristici ar trebui sa aiba? Stiu ca poate sa fie 25% sau 40% blocant. Dar ce fel de raport? Al meu, care e acuma pe masina, are 3,64 daca nu ma insel...
TiL
Feb 18 2008, 11:06 PM
Cred ca ideal ar fi tot 3.64.
Sa zicem ca e bun orice intre 3.45 (pus pe 2.8 parca) si 3.9x (caz in care nu castigi nimic la croaziera dupa ce pui cutia in 5 tr, poate chiar pierzi).
Acceptabil... de la 2.95 in sus?
Sa vedem ce zic si ceilalti.
Rares
Feb 18 2008, 11:13 PM
Aha.. mersi
Sa vedem
Poate ca nu ar strica un autoblocant, daca tot ma pregatesc de operatii diverse...
io'sŪ
Feb 20 2008, 01:37 AM
CITAT(Rares @ Feb 14 2008, 11:23 AM)

Spune-mi te rog, mai multe despre schimbarea cutiei la e23.
1-Toate e23 au bloc M30, in afara de un 745i cu bloc S38.
2-Ce cutie avea? Ce cutie s-a pus?
3-Daca era M30 cu cutie ZF 3hp22 (ca la mine) si s-a pus cutie de M30 in 5+1 trepte (ca la mine), atunci poate am noroc si nu trebuie modificata a doua 1/2 de cardan.
P.S. Sunt aproape sigur ca pe e23 era automata ZF 4hp22... Avea 3+1 sau 4+1 trepte automata?
1- da, toate e23 au motoare M30 in afara de 745i pt africa de sud care nu are motorul M106 (3.5turbo) ci S38 (cel de ///M5 e28) care la baza tot un fel de M30 este
2-cutia automata era in 4 trepte asistata de computer, parca 4hp22 si am pus cutie 260 de la un motor M30 de 2.8 insa merge orice cutie de M30 (260;262;265)
cu siguranta iti spun ca nu am modificat absolut nimic la cardan, am schimbat DOAR partea din fata de cradan de la cutia manuala
TiL
Feb 20 2008, 12:10 PM
io`s, ai echilibrat cardanul dup-aia?
io'sŪ
Feb 20 2008, 10:16 PM
nu!
pt ce sa-l echilibrez? nu am taiat/sudat modificat
bartro
Feb 21 2008, 08:55 AM
QUOTE (io`s @ Feb 20 2008, 10:16 PM)

nu!
pt ce sa-l echilibrez? nu am taiat/sudat modificat
Pentru ca e echilibrat cardan, nu componentele.. Se para ca ai avut noroc, nu e garantat sa fie echilibrat.
io'sŪ
Feb 21 2008, 11:42 AM
CITAT(bartro @ Feb 21 2008, 08:55 AM)

Pentru ca e echilibrat cardan, nu componentele.. Se para ca ai avut noroc, nu e garantat sa fie echilibrat.
ha!
sigur?
ca l-am scos de ft multe ori, am schimbat ambreiaj... flansa... rulment.. niciodata nu am tinut cont si nu am avut probleme
de asta intreb daca SIGUR e echilibrat cardanul per total si nu pe componente
bartro
Feb 21 2008, 02:23 PM
QUOTE (io`s @ Feb 21 2008, 11:42 AM)

ha!
sigur?
ca l-am scos de ft multe ori, am schimbat ambreiaj... flansa... rulment.. niciodata nu am tinut cont si nu am avut probleme
de asta intreb daca SIGUR e echilibrat cardanul per total si nu pe componente

Ar fi bine daca e asa

eu am auzit/citit mai des ca nu e pe componente. N-am experiente personale.
TiL
Feb 21 2008, 03:12 PM
De-asta intreb si eu, ca multi zic: vezi daca desfaci imbinarea dintre cele doua parti marcheaza pozitia exacta in care veneau imbinate, ca sa le pui exact la fel.
Caz in care schimbarea uneia dintre componente cere echilibrarea ansamblului.
Nu stiu cum e de fapt, cineva care are experienta cu de-astea ar trebui sa spuna. Deci intrebarea e: se echilibreaza cardanele in ansamblu sau doar pe componente? Cazul doi ar fi mai fericit. Ma intereseaza, ca urmeaza sa schimb motorul si probabil trebuie umblat si la cardan.
Rares
Feb 27 2008, 12:50 AM
Sa revenim un pic:
manole74 spune:
Am un grup de 3,45, sper ca autoblocant, de pe un E23. Daca te ajuta cu ceva........
Eu zic:
In mod normal, ca raport imi e "aproape" bun. Au fost e12 cu raport 3,45. Cele cu M30B28 si B30.
De ex., e23 M30B28 a avut autoblocant si/sau open cu ambele rapoarte, adica 3,64 si 3,45...
Am 2 intrebari:
1. Ce implica mai exact diferenta asta de raport, de la 3,64 la 3,45?
2. Grupul de e23 e asemanator ca montare? Adica pot sa il dau al meu de e12 jos si sa pun direct cel de e23 sau implica modificari?
P.S. Am 2 post-uri asemanatoare: Unul aici, fiindca vreau sa se continue discutia pe partea tehnica si unul la vanzari / cumparari piese sau accesorii BMW, acolo discutia continuand pe tema vanzarii. Sper ca e ok asa.
io'sŪ
Feb 27 2008, 01:07 AM
1: diferenta e mica, schimbari nesimnificative (teoretic cu 3.45 o sa ai demaraj mai bun dar viteza maxima mai mica [10-15km/h poate] si invers cu 3.64)
2: asemanator cu e12 nu stiu insa iti spun cu siguranta ca se potriveste la e28 schimband doar capacul din spate (difera la prindere )
la e28/e30/e23/e24/e34(>90) merg diffurile schimband capacele
Rares
Feb 27 2008, 03:41 PM
QUOTE (TiL @ Feb 27 2008, 02:55 PM)

Da, stim ai cel mai tare carburator

Poti sa-i pui si diferential pe masura

Glumesc.
3.45 ar fi ok, chiar daca pierzi un pic la demaraj, castigi la cruising. Dar intai afla daca e lsd sau nu.
Pe care sa va cred? Io`s sau TiL ?
Pana la urma cum e daca pun raport mai mic? Unde se pierde si unde se castiga?
1. varianta Io`s: "teoretic cu 3.45 o sa ai demaraj mai bun dar viteza maxima mai mica"
2. varianta Til: "3.45 ar fi ok, chiar daca pierzi un pic la demaraj, castigi la cruising"
alex230ro
Feb 27 2008, 03:50 PM
3,45 pierzi la demaraj ....foarte putin practic nu o sa sesizezi
TiL
Feb 27 2008, 03:52 PM
Hmm, am citit in fuga ce a scris io`s si credeam ca e ca mine. Deci daca e sa compari 3.45 cu 3.65 eu am dreptate
io'sŪ
Feb 27 2008, 09:22 PM
CITAT(TiL @ Feb 27 2008, 03:52 PM)

Hmm, am citit in fuga ce a scris io`s si credeam ca e ca mine.
Deci daca e sa compari 3.45 cu 3.65 eu am dreptate 
da, asa e, m-am incurcat in cifre
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.