http://www.protv.ro/filme/topul-celor-mai-...ile=43163#43163
Topul celor mai profitabile maşini după trei ani de utilizare
Spune-mi ce maşina îţi cumperi, ca să-ţi spun cât îţi poţi recupera din investiţie peste trei ani.
Au dat răspunsul corect mai mulţi experţi în piaţa auto din Germania. Conform acestora, cu cât autoturismul este mai scump şi mai bine pus la punct, cu atât iese mai mult în pierdere cel care vrea să-l vândă.
Conform studiului, proprietarii de cabriolete cu două uşi şi două locuri sunt cei mai fericiţi în clipa în care renunţă la maşina lor.
După trei ani de exploatare, aceştia îşi vor recupera cam 64% din preţ, în timp ce iubitorii de SUV-uri vor lua în jur de 62% din valoarea iniţială. Cel mai rău stau la acest capitol deţinătorii de automobile de lux, din segmentele superioare: acestea consumă enorm şi se întreţin cu bani mulţi. Aşa că, după câţiva ani de exploatare, ajung la o valoare reziduală de 45,9%.
Analizând toate clasele, specialiştii de pe piaţa auto au decis că cea mai rentabilă maşină este, în momentul de faţă, BMW seria 1. Acest model pierde după trei ani, doar 28,5 % din preţul iniţial.
La polul opus se află Wolksvagen Phaeton, care tot după trei ani, pierde 66,4% din preţul iniţial, chiar dacă modelul este din clasa bussiness şi este foarte apreciat de oamenii cu stare.
În cazul limuzinelor din clasa medie conduc tot cei de la BMW, de data aceasta cu seria 3. Acest model are o valoare la revânzare de 62,1%. Este urmat în top de maşinile din clasa C de la Mercedes, cu o valoare reziduală de 57,4%. La baza clasificării se află autoturismele Opel Vectra, din vânzarea cărora proprietarul îşi va recupera mai puţin de 46% din investiţie.
La clasa mică, cea a maşinilor de oraş, conduce detaşat Seat Ibiza. Dacă vă cumpăraţi o astfel de maşină anul acesta o puteţi vinde la jumătate de preţ în 2011. Pe locul doi se află Fiat Grande Punto, cu 49,7%, iar pe ultimul loc, sunt autoturismele Skoda Fabia.
Specialiştii au întocmit acest top după ce au studiat 76 de modele puse la dispoziţia lor de dealerii de maşini noi din Germania. Au dat aceste verdicte abia după ce au luat în calcul gradul de uzură în funcţie de kilometrii parcurşi, dar şi dotările, motorizarea şi performanţele fiecărui autoturism în parte.