ledocteur
Jan 1 2008, 03:32 PM
azi am plecat dintr-un sat in judetul calarasi, si cand am iesit pe autostrada am observat indicatorul de temperatura ridicandu-se mai mult de jumate. am dat o palma in bord si a revenit sub jumate, am zis ca e totul ok, am plecat, am ajuns in bucuresti, pe autostrada n-am avut niciun fel de probleme. prin titan a inceput sa miroasa a antigel in masina, si sa intre caldura prin partea stanga. indicatorul incepuse sa se indrepte spre 3/4. am mers asa un timp, apoi cand a inceput sa se indrepte spre rosu am tras masina pe dreapta si am observat ca iese abur de la vasul de expansiune. am tras capota si intr-adevar apa bolborosea acolo. are cineva idee de la ce poate sa fie? nu mi-a mai facut niciodata masina asa, in ultimul timp statea chiar prea jos indicatorul, mult sub jumate, de vro 2-3 zile nu prea mai baga caldura decat cand acceleram... si oricum caldura baga cand vrea ea ca e stricat comutatorul. cand porneste cand se opreste. cam asta este the complete medical history.
316i
Jan 1 2008, 04:02 PM
Termostat blocat pe inchis. Curatza rezistoarele de la aeroterma si o sa mearga bine si ventilatorul.
ledocteur
Jan 1 2008, 04:07 PM
QUOTE (316i @ Jan 1 2008, 04:02 PM)

Termostat blocat pe inchis. Curatza rezistoarele de la aeroterma si o sa mearga bine si ventilatorul.
trebuie sa schimb termostatul nu? rezistoarele alea unde se afla?
316i
Jan 1 2008, 08:13 PM
Scoti consola centrala, cea in care e schimbatorul si o sa ai acces la ele prin partea soferului. Sunt pe laterala stanga a aerotermei, intra in ele mufa de alimentare.
ledocteur
Jan 1 2008, 08:20 PM
QUOTE (316i @ Jan 1 2008, 08:13 PM)

Scoti consola centrala, cea in care e schimbatorul si o sa ai acces la ele prin partea soferului. Sunt pe laterala stanga a aerotermei, intra in ele mufa de alimentare.
mersi. acum am adus masina acasa si face la fel. am observat ca atunci cand incepe sa fiarba imi moare motoru. asa a facut si azi dimineata, si acum. are vreo legatura?
ledocteur
Jan 8 2008, 04:29 PM
au fost schimbate termostatul si pompa de apa si masina face tot la fel. pare ca nu circula apa prin motor si nu baga caldura doar aer rece. de asemenea prin furtunul care intra in caloriferul de la instalatia de caldura nu pare sa treca apa prea multa... a intalnit cineva problema asta pana acum?
316i
Jan 8 2008, 04:48 PM
Um, sigur turul si returul din motor spre aeroterma sunt puse ca lumea?
ledocteur
Jan 8 2008, 04:50 PM
QUOTE (316i @ Jan 8 2008, 04:48 PM)

Um, sigur turul si returul din motor spre aeroterma sunt puse ca lumea?

da. pana acum vro saptamana baga caldura normal. si nu a umblat nimeni d-atunci la masina.
bartro
Jan 8 2008, 04:56 PM
QUOTE (ledocteur @ Jan 8 2008, 04:50 PM)

da. pana acum vro saptamana baga caldura normal. si nu a umblat nimeni d-atunci la masina.
Ai aerisit bine? Exact asa era la mine cand, dupa ce am pus termostat, nu am aerisit bine.
ledocteur
Jan 8 2008, 04:58 PM
QUOTE (bartro @ Jan 8 2008, 04:56 PM)

Ai aerisit bine?
da. nu eu am umblat, dar e aerisit bine. culmea e ca pe la surubul de aerisire nu mai iese nici aer dar nici apa...
bartro
Jan 8 2008, 05:17 PM
QUOTE (ledocteur @ Jan 8 2008, 04:58 PM)

da. nu eu am umblat, dar e aerisit bine. culmea e ca pe la surubul de aerisire nu mai iese nici aer dar nici apa...
Asta e suspect. Nici cand merge motor nu iese nimic? nici macar abur? Zici apa, dar vrei sa spui antigel, nu e asa?

Eventual gasesti pe cineva care vrea sa sufla in vas de antigel (sa pui sub presiune un pic) cu surub ala deschis, ceva trebuie se iese..
Ai mers cumva cu concentratie foarte mica de antigel pe ger?
Pompa de apa cum e?
ledocteur
Jan 8 2008, 08:06 PM
QUOTE (TiL @ Jan 8 2008, 07:27 PM)

Ai mers cumva cu concentratie foarte mica de antigel pe ger?
Pompa de apa cum e?
nu cred ca era concentratia mica. nu a inghetat sau ceva. pompa de apa scotea sunete ciudate si am pus una noua. si nimic...
316i
Jan 8 2008, 08:21 PM
Pompa de apa abia a schimbat-o.
Azeea
Jan 9 2008, 10:20 AM
imi dau cu presupusul din proprie experienta:
1. nu ai suficient lichid de racire
2. poate e infundat ceva, ai vreun gunoi/depuneri/etc (la TD este cel care aduce apa in vasul de expansiune, intra printr-un orificiu de 2 mm)
georgem
Jan 9 2008, 11:25 AM
Daca nu iese apa pe la surubul de aerisire cand motorul merge si e cald inclin sa cred si eu ca nu ai suficient lichid de racire. Poate nu e facuta bine aerisirea motorului.
nahor
Jan 9 2008, 12:38 PM
asa o problema asemanatoare am si eu si inca nu iam dat de cap.....acul imi sta mai tot timpul la 3/4 dar cind o duc la turatii mai mari revine la jumate si urca iar......nu stiu....am schimbat bulb....am aerisit......termostatul are vreo 2 luni..nici mecanicul nu mai stie ce sa facem
alex230ro
Jan 9 2008, 02:16 PM
@ nahor vascocuplaj?sau electoventilator care deschide tarziu.
316i
Jan 9 2008, 02:42 PM
Vascul n-are nici o treaba in timp ce masina se deplaseaza. Vascul raceste doar cand stai pe loc.
Nahor, verifica si masa de pe bloc pe caroserie si ia un termometru si vezi ce temperatura reala are apa. Eu m-am agitat foarte mult cu ceasul de apa crezand ca ba e una, ba alta dar defapt era masa proasta si el indica ce voia, motorul mergand defapt la temperatura optima.
nahor
Jan 9 2008, 11:19 PM
QUOTE (316i @ Jan 9 2008, 02:42 PM)

Vascul n-are nici o treaba in timp ce masina se deplaseaza. Vascul raceste doar cand stai pe loc.
Nahor, verifica si masa de pe bloc pe caroserie si ia un termometru si vezi ce temperatura reala are apa. Eu m-am agitat foarte mult cu ceasul de apa crezand ca ba e una, ba alta dar defapt era masa proasta si el indica ce voia, motorul mergand defapt la temperatura optima.
mersii f mult....asta era buba....am masurat temp apei si era 86 deci normala...atunci am inceput sa-i dau niste palmi la bord

si acul sarea cind in sus cind in jos...urmeaza sa schimb ceasul din bord
scz @ledocteur ca m-am bagat la topicul tau dar nu am vrut sa deschid inca un topic la fel
io'sŪ
Jan 9 2008, 11:37 PM
nu trebuie sa schimbi ceasul, trebuie sa vezi ce se intampla cu firul de masa (minus "-") care vine la bord, sau la ceasul de temperatura
georgica (ledocteor) ce ati mai facut? a verificat gica furtunul ala subtire care pleaca din radiator spre vas?
ledocteur
Jan 10 2008, 12:38 AM
QUOTE (io`s @ Jan 9 2008, 11:37 PM)

nu trebuie sa schimbi ceasul, trebuie sa vezi ce se intampla cu firul de masa (minus "-") care vine la bord, sau la ceasul de temperatura
georgica (ledocteor) ce ati mai facut? a verificat gica furtunul ala subtire care pleaca din radiator spre vas?
nu. maine vine sa verifice ca are 2 teorii

ori e radiatoru infundat ori nu mai stiu exact ce

cica merge si in 5 cilindri masina mai nou, nu se stie din ce cauza... sunt amarat rau
ionusunt
Jan 10 2008, 06:20 PM
radiatoru era infundat.merge in 5 de la capacul de la delco
io'sŪ
Jan 11 2008, 03:17 AM
hmmm.. vezi sa nu mearga in 5 de la ... garnitura de chiulasa
ionusunt
Jan 11 2008, 03:48 AM
garnitura pare-mi-se ca e schimbata...nu stiu cu siguranta.in orice caz maine dimineata voi vedea.o sa il intreb pe gica si de asta.
io'sŪ
Jan 11 2008, 04:28 AM
schimbata, neschimbata, poa' sa cedeze
alex230ro
Jan 11 2008, 09:50 AM
daca e facuta de celebra firma AJUSA sunt sanse mari......
ionusunt
Jan 11 2008, 05:00 PM
garnitura era si inca este (deoarece nu era asta problema) elring . din cate stiu sunt bune .de la capacul de la delco era, care era cel cu care a plecat masina din fabrica (fabricat cu 2 ani mai devreme de anul masinii-84scrie pe el

) ) .acum merge super.
io'sŪ
Jan 11 2008, 10:17 PM
... sau victor reinz parca
TiL
Jan 12 2008, 01:24 PM
Din cate stiu elring sunt cele mai scumpe, urmate de reinz.
Bine ca ati rezolvat problemele
logo
Sep 9 2008, 05:17 PM
QUOTE (ledocteur @ Jan 8 2008, 06:29 AM)

au fost schimbate termostatul si pompa de apa si masina face tot la fel. pare ca nu circula apa prin motor si nu baga caldura doar aer rece. de asemenea prin furtunul care intra in caloriferul de la instalatia de caldura nu pare sa treca apa prea multa... a intalnit cineva problema asta pana acum?
exact aceleasi probleme am si eu la e36 ce ai rezolvat de la ce era
ledocteur
Sep 17 2008, 04:28 PM
pana la urma era murdara instalatia de racire... se aduna pamant la o teava de la radiator si se infunda. dupa ce mi s-a ars garnitura de chiulasa abia am detectat problema. am facut un flush cu o substanta si de atunci n-am avut probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.