Help - Search - Members - Calendar
Full Version: TUROMETRU DEFECT
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
jakal
am un e30 diesel 2.4 si nu stiu de ce nu mai functioneaza turometrul.....de unde citeste turatia....un sfat....anticipat...
comisaru
Turatia e interpretata in functie de semnalul pe care il primeste turometrul de la bobina de inductie.
TiL
Hei, e diesel.
Sub electromotor, pe bloc, e un senzor de turatie care da turatia in bord. De obicei e dus sau lipsa sad.gif Se gaseste foarte greu, am incercat sa-l gasesc anul trecut, nou si nu mi l-a gasit, cineva care mi-a adus orice pana acum. Mi-a dat pret (~180ron), dar stoc 0.
Gasisem unul SH bun, dar mesterii l-au stricat cand l-au dat jos...

Daca ai DDE senzorul difera (de fapt difera cablul care iese din el impreuna cu conectorul) fata de motoarele cu pompa mecanica.
jakal
QUOTE (TiL @ Dec 13 2007, 05:40 AM) *
Hei, e diesel.
Sub electromotor, pe bloc, e un senzor de turatie care da turatia in bord. De obicei e dus sau lipsa sad.gif Se gaseste foarte greu, am incercat sa-l gasesc anul trecut, nou si nu mi l-a gasit, cineva care mi-a adus orice pana acum. Mi-a dat pret (~180ron), dar stoc 0.
Gasisem unul SH bun, dar mesterii l-au stricat cand l-au dat jos...

Daca ai DDE senzorul difera (de fapt difera cablul care iese din el impreuna cu conectorul) fata de motoarele cu pompa mecanica.

mai mi-a zis cineva de acel senzor....m-am uita, e acolo ,probabil e defect....altul mi-a zis ca turatia e citita de pe alternator...???
manole74
Senzorul respectiv citeste '' turatia'' pe volanta, nu prin alte locuri din motor!
TiL
Pe alternator se citeste la alte diesel-uri, dar nu la asta. Am auzit si eu diverse povesti pana m-am lamurit.
Uita-te sa vezi daca e conectat bine. Al meu avea firul rupt faorte aproape ce corpul senzorului, iar incercarea de reparatie a dus la distrugerea lui sad.gif oricum fusese ciocanit in cap, deci mai fusese scos/montat, poate ca nici nu mai era bun.
jakal
QUOTE (TiL @ Dec 13 2007, 06:33 AM) *
Pe alternator se citeste la alte diesel-uri, dar nu la asta. Am auzit si eu diverse povesti pana m-am lamurit.
Uita-te sa vezi daca e conectat bine. Al meu avea firul rupt faorte aproape ce corpul senzorului, iar incercarea de reparatie a dus la distrugerea lui sad.gif oricum fusese ciocanit in cap, deci mai fusese scos/montat, poate ca nici nu mai era bun.

ok....o sa ma uit cu atentie la mufa...fire...si va anunt daca am rezolvat ceva.....multam pt sfaturi wink.gif
Adriano_boy2003
ai reusit sa rezolvi problema ?zimi si mie cum ai procedat ca si eu am exact aceeasi problema mersi
jakal
sincer nu m-am mai obosit......m-am invatat asa cu el.................
tomado e28 owner
Ma gandesc ca e acelasi mecanism ca si la 2.4 cu turbo. Masina mea e din '83 si recent i-am pus un motor mai nou, tot 2.4 td, dar din '91 de pe un E34. Senzorul e pe langa electromotor, nu mai retin daca deasupra sau sub. Are o carcasa de plastic neagra din care iese un fir destul de gros ce merge la o mufa deasupra chiulasei, intre injectoarele 5 si 6, mi se pare. Si mie imi facea figuri inainte, cateodata oscila foarte tare, altadata nu arata nimic. Cand am schimbat motorul am observat ca mufa (3 fire mi se pare ca are) era rupta si nu mai statea bine in locas:rolleyes: Mufa de la noul motor era in stare foarte buna, doar ca avea cablul pt E34, ceva mai scurt, dar cu un pic de improvizatie a iesit treaba buna. Acum functioneaza impecabil, nu m-as putea obisnui fara turometru biggrin.gif
jakal
bravo...bine ca ai rezolvat-o........eu o ard asa...mi-e sila sa dau ceasurile jos.......smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.