Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Inspection/Oil Service
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
florin83
Lamuriti-ma si pe mine ce fac mai exact ledurile din bord?

Eu mai mult ca sigur ca am acumulatorii dusi (am facut resetarea cu sarmulita :unibrow: si nu s-a intamplat nimic), dar se sting/aprind anumite beculete. Cateodata am aprins decat unu verde (ultimul dinspre alea rosii) . cateodata sunt aprinse alea rosii.
Azeea
si la mine e haos cu ledurile: am unul verde aprins plus cele galben si rosu in acelasi timp
suspectez ca e din cauza senzorilor. poate fi si la tine aceaasi chestie.
ve
Care senzori?
Ionut
QUOTE (ve)
Care senzori?

cum care senzori? aia din camara sau aia de la intrare... biggrin.gif laugh.gif
cristic
schimba acumulatorii... mie mi se aprindeau toate becurile + inspection
florin83
QUOTE (ve)
Care senzori?


de parcare laugh.gif laugh.gif


acum pe bune.. nu stie nimeni sa-mi explice si me ce fac becurile alea (daca merg calumea) ?

stiu eu cate ceva, ca iti indica cat mai ai pana schimbi uleiul, dar nu stiu exact cum fac asta si mai ales daca sunt de incredere..
ve
E un mic "computer" care inregistreaza timpul de functionare si regimul de functionare (km, turatii, etc) si se "gandeshte" el cat ar mai trebui sa te tina uleiul. Deci in functie de cum mergi.
Inspection-ul inregistreaza pur si simplu nr de km si la 10k iti zice sa te duci la service. Asta e tot ce stiu eu.
florin83
pai stai ca n-am inteles.. ledurile indica cand sa schimbi uleiul sau timpul cand trebuie sa mergi la revizie?
eu deasupra lor mai am aprins Inspection. Oil nu am vazut niciodata aprins..
florin83
si uleiul se schimba cand se aprinde primul led rosu, sau dupa ce sunt toate aprinse?

deci inspection nu prea conteaza..
florin83
jaffar, daca aflii ce face inspection sa postezi aici pls biggrin.gif

pana una alta se pare ca trebuie sa-mi schimb si eu acumulatorii... :nod:

se da jos greu placa aia unde sunt lipiti?
ve
Inspection e numai un reminder. Cand se aprinde trebuie sa faci revizia.
Nu face absolut nimic.
ve
QUOTE (florin83)
se da jos greu placa aia unde sunt lipiti?


Trebuie dat tabloul de bord jos pentru ca placa respectiva e in el. Nu e foarte greu dar trebuie sa stii cum pentru ca trebuie sa scoti mufele din el dintr-o pozitie destul de incomoda. Plus ca una sau doua mufe au si o siguranta care trebuie eliberata ca altfel nu iese si s-ar putea sa o rupi.

Trebuie sa si dai volanul jos inainte.

Odata ce ai dat bordul jos il desfaci si vezi tot ce e in el. Eu unul nu m-ash apuca singur de el prima data sau cel putin as cauta un manual sau tutorial foarte detaliat.
florin83
pai cand se aprinde te duci la Bavaria sa-ti faci revizia .. laugh.gif laugh.gif

cred ca de bord o sa ma apuc abia la primavara ca pe frigul asta..
TiL
La E28 l-am dat imediat jos, e prins in doar doua suruburi si daca insisti il scoti fara sa dai jos volanul.

La ursulet se complica treburile(~6 suruburi+panou de sub volan dat jos + alte 2 piulite de desfacut). Florin, spune-mi daca ai nevoie de instructiuni sau te descurci, ca nu vreau sa-mi toc tastele aiurea. Sau mai bine punem un how-to pe site.
ve
pai fa ceva gen wikipedia si corecteaza fiecare cand are timp...in timp o sa iasa nishte how to -uri foarte frumoase smile.gif

acum serios vorbind daca pui un zip cu ele undeva poate ishi face fiecare un pik de timp...vine vacanta de iarna si poate e mai mult timp pentru pasiuni din astea
cristic
de dat jos este relativ usor, niste suruburi si gata, nu trebuie sa dai volanul jos, dar daca vrei neaparat biggrin.gif sa nu uiti de carpa de pe coloana de directie!

pt a ajunge la acea placa desfaci toate suruburile de pe spate de la ceasurile de bord, daca tin eu minte bine ai si o mufa deci dupa ce ai desfacut suruburile si vrei sa dai capacul spate jos ai grija cum tragi biggrin.gif mai departe te descurci! la faza asta deja se vede placa si cu mare grija o scoti de acolo simergi cu ea la germanos si se ocupa baietii mai departe
CAT
PE CARTICICA DE LA MASINA MEA ZICE CA ATUNCI CAND SE APRINDE INSPECTION E TIMPU SA MA DUC LA SERVICE SA IMI SCHIMBE FILTRE, CURELE, SA IMI VERIFICE FRANELE, DIRECTIA, DACA MASINA ARE PROBLEME CU RUGINA , DE ASTEA...
DAR ROMANIA FIIND O TZARA SUPERCIVILIZATA, NU E NEVOIE SA FACI ASTA. SE REZOLVA CU O SARMA CONECTATA LA LOCU POTRIVIT...
florin83
adica tu te duci la service cu un urs?? :eek:
mertan
zicea de ce scrie in carticica. eu nu merg cu ursul in service. ca mie firca de rapanoshii aia.
316i
Are E39, daca nu ma insel. smile.gif
CAT
si E39 , da ideea e ca becu ala itzi aminteshte ca la un anumit nr de km tre sa faci inspectzia specifica. In functie de catzi km are masina, pe cartea de service sunt mentionate operatiunile pe care ar trebui sa le faca cei de la service. de exemplu - daca se aprinde becu la 80k , e foarte probabil ca in cartea tehnica sa fie mentionat ca tre sa umbli la distributzie. asa ca cei de la service itzi fac operatziunea si itzi pun o stampila intr-o patratzica unde zice si ce tzi-a schimbat sau verificat conform programarii date de constructor.
de asta e si treaba cu resetu, ca se presupune ca doar aia de la BMW SERVICE au scule de resetat. deci daca masina nu are aprins becu de INSPECTIE inseamna ca a fost facuta revizia la un service "de-al casei".

de exemplu acum vreo 2 luni s-a aprins becu la mine si m-am uitat in carticica. acolo zicea ca e timpul de INSPECTZION II.

dar tre sa fii idiot sa te duci in ro sa itzi schimbi uleiu la BMW service. ramane sa studiezi ce tre sa faci cand se aprinde becu in functzie de catzi km are masina. nu am carte de service pt e30, da sigur se gaseste pe net
CAT
am gasit - INSPECTION PACKET :unibrow:

http://www.autoheinz.com/bmwservice.html


sper sa foloseasca

hahaha aia zic acolo ca tre sa itzi faca aia de la service un road test. adica sa se urce ala inmuiat in vaselina pe pelea mea alba ??
mertan
acolo jo siti arat acati km mai ai pana la oil service sau inspection. da cand ii dai jorja sa vezi cum scad km aia rapid chiar daca tu mergi 1 km cu forja, km aia o sa scada repede.
fastbmw
iata pentru cei ce doresc sa faca resetul la E30 , aveti nevoie de o bucata de sarma si conform schitei de mai jos trebuie scurtcircuitat cele doua pini , apoi se pune pentru 6-7 sec contactul , FARA SA INVARTA ELECTROMOTORUL , si se stinge oilservice si ledurile si daca il lasi 12 sec se stinge INSPECTION-ul
florin83
maine cred ca o sa desfac bordul ca sa schimb acumulatorii..

acum pb e ca nu stiu sa dau bordul jos. nu l-am mai dat niciodata jos. stiti vreun site unde sa arate toti pasii, eventual cu poze?

aa..unde schimb acumulatorii si cat costa?
mertan
la tine acasa florine... itzi trebuie doar un pistol de lipit, cositor si sacaz. si poate niste apa tare, adica dinaia de azot. e oshor de schimbat. si eu am resetat alea de acolo, inspecion oil si cand pun contactul se aprind ledurile verzi, dar cand motorul merge nu se aprinde nimik. cred ca o fi de la sonda de ulei ca am anulat-o. orae daca pun in scurt mufa aia care era conectata sonda oare o sa mearga?
comisaru
QUOTE (florin83)
maine cred ca o sa desfac bordul ca sa schimb acumulatorii..

acum pb e ca nu stiu sa dau bordul jos. nu l-am mai dat niciodata jos. stiti vreun site unde sa arate toti pasii, eventual cu poze?  

aa..unde schimb acumulatorii si cat costa?

Nu pot sa te ajut cu poze, dar o sa incerc sa-ti explic.
Primul pas (optional), se da jos volanul (merge si fara, da' te chinui mai mult).
Al doilea- desfaci "placuta" neagra de sub "ceasuri"; are doua piulite pe care le desfaci relativ usor cu mana, dupa ce le gasesti pe sub bord.
Pasul trei- desfaci cadrul de plastic negru, din jurul "ceasurilor"; are cateva surubele care se desfac cu o surubelnita "cruce"; sunt usor de gasit.
Pasul patru, desfaci "ceasurile"; ai nevoie tot de surubelnita, iar suruburile sunt la vedere.
Pasul cinci, extragi cu grija "ceasurile" cat sa se vada mufele de pe spate; cu o surubelnita dreapta ridici sigurantele mufelor (o sa-ti dai seama care sunt dupa ce le vezi), apoi le scoti si vei avea "ceasurile" afara.
Pentru a ajunge la acumulatori, desfaci suruburile de pe spatele "ceasurilor"... defapt e usor de intuit, odata ce ai "ceasurile" in mana.
florin83
asa.. si de unde cumpar baterii d-alea?
florin83
cam cat costa si unde-i montez? ca nu gasesc pistolul de lipit si sincer nici nu m-as baga..
florin83
am lipit acumulatorii si nu mai merge deloc :crybaby:
cred ca am topit vreun circuit pe acolo..sad.gif

are cineva o placuta din aia in plus? biggrin.gif
mertan
cand i-ai pus erau incarcati?
florin83
nu!
dar nu trebuiau sa se aprinda becurile alea si fara sa fie incarcati?
cu aia vechi stateau aprinse..
mertan
eu asha zic... parerea mea... :nod:
22 LEX
am avut un e30/2 stopuri late,motor de 2000 si 129cp.eu am renuntat la bateriile din spatele bordului,daca le puneam,nu imi mai mergea indicatorul temperaturii apei de racire.interesant! nu?
Dannnnny85
Unde se gaseste mufa asta despre care vb voi ca trebuie scurtcircuitata...ca yo nu dau de ea...
Dannnnny85
si cu intrebarea asta probabil am castigat titlul de "Cel mai idiot.."
sebaa
mie nu mi se aprinde nici un bec din acelea , dar nici nu imi inregistreaza km (doar viteza, km nu)
mentionez ca am ceasurile schimbate, nu am desfacut bordul sa vad ce e cu ele mai exact ,le am pe alea vechi si sunt marca VDO si pe astea noi scrie MotoMeter
avand in vedere ca am 4 cilindri , ar trebui sa imi functioneze chestia cu inspection/oilservice?
acumulatorii aceia de unde ii cumpar si cat costa?
emilio
QUOTE (fastbmw @ Jan 30 2006, 10:02 PM) *
iata pentru cei ce doresc sa faca resetul la E30 , aveti nevoie de o bucata de sarma si conform schitei de mai jos trebuie scurtcircuitat cele doua pini , apoi se pune pentru 6-7 sec contactul , FARA SA INVARTA ELECTROMOTORUL , si se stinge oilservice si ledurile si daca il lasi 12 sec se stinge INSPECTION-ul

salut, vreau si eu schita de resetare pentru e30-m40 huh.gif
mario.b
QUOTE (emilio @ May 31 2009, 03:09 PM) *
salut, vreau si eu schita de resetare pentru e30-m40 huh.gif



m-am mai uitat si io paci da nica , poate gasesc in sexmagazine haynes pt bmw laugh.gif
io'sŪ
pt mufa mare se scurtcircuiteaza pinii 7 si 19 iar pt mufa mica se scurtcircuiteaza pinii 1 si 7

mufa mica e la e30 pana in facelift ( si restul seriilor cam pana in anii 1987-88 dar functioneaza cu conditia sa fie acumulatorii din bord buni)
mufa mare e cam la toate seriile din 87-88 pana in ~2000 cand s-a introdus mufa OBD2


spor la treaba!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.