Help - Search - Members - Calendar
Full Version: am probleme la stabilitatea masini pe sosea
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E36
ludo_ludovic2003
am schimbat amortizoarele si arcurile am pus sport. Am facut unghiul de fuga din punctul asta de vedere totul este ok. cu toate astea nu stau pe sosea. de ce? arcurile sunt noi amortizoarele sunt noi sa nu fie bune amortizoarele? dati voi o solutie ca eu am inebunit nu pot depasii 120 km/h imi fuge masina de sub mine. sad.gif
Sorin
cauciucurile in ce stare sunt ?
georgem
Cu bucsele de la brate/bascule cum stai? Si cu capetele de bara?
Darren
geometria ai facut-o complet? (fata/spate) Pe standul de geometrie ti-au ridicat masina de la sol inainte sa faca unghiurile?
florin83
geometrie spate la e30? huh.gif
Ionut
e e36, nu e30....si la e36 se regleaza si unghiul de cadere al rotilor pe puntea spate....eu cred ca nu e bine facuta directia....daca totul e nou pus nu are voie sa joace pe sosea...
Darren
E E36, si pe spate se regleaza si convergenta, si unghiul de cadere. Daca geometria nu a fost facuta cum trebuie, sau s-a ridicat masina inainte de reglaj (asa fac majoritatea celor care fac geometrie), iti da o senzatie foarte naspa masina, la denivelari mici luate in viteza ai impresia ca ai roti directionale pe spate.
PS: geometria se face cu masina incarcata corespunzator
ludo_ludovic2003
QUOTE (ludo_ludovic2003 @ Aug 31 2007, 09:20 AM) *
am schimbat amortizoarele si arcurile am pus sport. Am facut unghiul de fuga din punctul asta de vedere totul este ok. cu toate astea nu stau pe sosea. de ce? arcurile sunt noi amortizoarele sunt noi sa nu fie bune amortizoarele? dati voi o solutie ca eu am inebunit nu pot depasii 120 km/h imi fuge masina de sub mine. sad.gif

am cauciucuri noi. bucsele sunt noi nu bate nimic. unghiul de fuga a fost facut adevarat pe fata nu si pe spate. i-am spus omului ca trebuie si pe spate dar a zis ca nu stie. totusi nu cred ca este doar din unghiul de cadere si convergenta de pe spate. imi fuge rau. senzatia este ca nu controlezi masina , ca fuge unde vrea ea daca atinge o denivelare. ZICI CA NU AI AMORTIZOARE PE FATA PENTRUCA FATA IMI FUGE SPATELE FOARTE PUTIN ..............
Darren
tu crezi ca unghiurile reglate de un mecanic care nu stie cum se regleaza geometria pe spate sunt corecte??
Pai unghiurile din fata sunt masurate de standul de geometrie (avea un stand computerizat, sau era din-ala cu sfori?) relativ la unghiurile de pe spate. Daca cele de pe spate sunt incorecte, atunci si cele de pe fata vor iesi gresite. La masinile cu geometria reglabila pe spate, se incepe reglajul unghiurilor cu puntea spate, apoi se fac unghiurile pe fata.

Inainte sa faci totusi geometria, trebuie sa tii cont de niste lucruri:
- daca ai jante sau cauciucuri diferite fata de specificatiile BMW, atunci trebuie sa cauti niste jante originale standard, cu dimensiuni de cauciucuri aflate in specificiatiile BMW.
- daca ai suspensii sport, intereseaza-te daca standul de geometrie are in baza de date valorile unghiurilor pentru modelul tau de suspensii (asta presupunand ca suspensiile sunt echivalente cu cele OEM)
Mai multe info despre ce importanta are geometria la masina gasesti aici:
http://www.redwoodgeneral.com/alignment.htm
(mai jos este descrisa procedura pentru masinile cu geometria spate reglabila)

Poti citi si aici (tipari si dat in cap la mecanic) procedura de geometrie explicata la un stand de geometrie folosindu-se ca model explicativ BMW E36.

Practical Example
Preparatory Work
Initial measurement
Controlled measuring
Free choice
Adjustment work
After adjustment
Data Print-out
INTERCEPTOR
si mie imi face la fel imi trage volanu din mana si se duce ori stanga ori dreapta cum are ea chef.da eu am joc in caseta de directie si de aia.am mai pus si jante mari si nu am nici unghiul facut .oricum verifica si capetele de bara ,bara de conexiune si jocul la caseta sau bucsa semicaseta.si de acolo poate sa fie nu numai din bucsi si pivoti.la mine cred ca si ceva de genul trimelinning poate sa fie la mine.roti prea mari si am impresia ca plutesc
ludo_ludovic2003
MERCI PENTRU INFORMATII capetele de bara si caseta sunt in regula. am amortizoare sport si arcuri. cred totusi ca de aici se trag toate pentru ca inainte de ale schimba nu imi faceau probleme, si erau varza amortizoarele adica mergeam peste 200 si era masina sub mine , o simteam, acum......... totul s-a intamplat de cand am schimbat amortizoarele si arcurile.


aaaaaa si aparatul pe care am facut unghiul este cu laser nu cu ate
ludo_ludovic2003
am facut unghiul pana la urma si am aflat ca era de acolo. culmea am facut la unu care avea cu sfori si merge beton. am crezut ca nu poate sa fie din unghi dar uite ca .......
a si o alta intrebare "la e36 se regleaza si caderea?"
io'sŪ
QUOTE (ludo_ludovic2003 @ Oct 23 2007, 05:31 PM) *
a si o alta intrebare "la e36 se regleaza si caderea?"

nu!
sau se regleaza schimband flansele de sus de la amortizoare cu unele special facute ca sa iasa caderea in parametri (da da, exista asa ceva)
sau tinichigerie scrie pe tine
haifisch
pe spate se regleaza caderea
George77
Alea care se regleaza sus sunt flanse pt curse ,sa poti ataca curbele cu viteza mai mare.
ludo_ludovic2003
QUOTE (io`s @ Oct 23 2007, 10:29 PM) *
nu!
sau se regleaza schimband flansele de sus de la amortizoare cu unele special facute ca sa iasa caderea in parametri (da da, exista asa ceva)
sau tinichigerie scrie pe tine

nu cred ca am nevoie de tinichigerie ca masina nu a fost lovita,si apoi nu am decat foarte putin la o roata ,din stanga ,mai exact, caderea care nu este in stas ,nu se vede la ochi,doar la aparat. am intrebat ca eu cred ca daca olaresti un pic o gaura ,acolo unde flansa se prinde de amortizor se poate face ceva sa poti face caderea si pe fata . am sa incerc si daca reusesc va anunt.
io'sŪ
am zis tinichigerie pt ca un tinichigiu bun stie ce trebuie sa-i faca la oala aia ca sa cada in parametrii caderea rotii
ludo_ludovic2003
CITAT(ludo_ludovic2003 @ Aug 31 2007, 09:20 AM) *
am schimbat amortizoarele si arcurile am pus sport. Am facut unghiul de fuga din punctul asta de vedere totul este ok. cu toate astea nu stau pe sosea. de ce? arcurile sunt noi amortizoarele sunt noi sa nu fie bune amortizoarele? dati voi o solutie ca eu am inebunit nu pot depasii 120 km/h imi fuge masina de sub mine. sad.gif

am rezolvat era de la flanse mai exact de la rulmentii de la flanse, acolo aveam joc mare mare de tot. am schimbat si s-a rezolvat. merci pentru sugestii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.