Help - Search - Members - Calendar
Full Version: reglaj M30
BMWZone > BMW TUNING > Motor si transmisie
nmg
Am umblat la surubul de reglare a amestecului de la debitmetru in ideea sa vad cum se comporta.

Chestia e ca oricat de mult l-as strange (chiar la maximum) turatia motorului tot creste ! Este normal asa ceva ?
TiL
Cred ca surubul ala regleaza amestecul doar la relanti, cand cantitatea de aer care trece prin acel bypass poate sa reprezinte ceva raportat la aerul masurat, care trece prin clapeta.
Mi se pare logic ce spui acolo. Cand strangi surubul nu mai intra aer nemasurat in motor, tot aerul e masurat, deci injectia da benzina mai multa. Asa creste turatia.
Vezi ca pentru reglarea turatiei de relanti exista alt surub, pe regulatorul de relanti, iar pentru reglarea amestecului trebuie sa umbli la tensionarea arcului care tine clapeta debitmetrului.
nmg
Stiu de unde se face reglajul relantiului.

Din cate stiu eu, surubul de pe debitmetru regleaza amestecul de carburant (proportia lambda) la mersul in gol. So, daca strangi surubul peste limita, amestecul devine prea bogat, daca il slabesti prea mult, amestecul saraceste. Ambele situatii ar trebui sa se traduca, cel putin in teorie, prin scaderea turatiei motorului datorita arderii ineficiente.

In sensul asta, am incercat sa vad care e punctul in care motorul merge cel mai bine la relantiu. Si tot strangeam la el, bucuros ca 'se simte' ca motorul merge mai bine. Dar am ramas gura casca cand am ajuns cu surubul la capat si motorul tot nu dadea semne ca ar vrea sa se opreasca. Cresterea de turatia a fost cam 2 - 300 rpm.


Ma gandesc ca ori am facut vreo eroare in rationament ori e ceva in neregula cu motorul meu.
nmg
Nici o idee, nimeni ?
George77
Din cauza normelor de poluare niciodata masina ta nu o sa mearaga cu lambda 1 la ralati si nici in sarcini partiale ,bine numai atunci cand apesi brusc pe pedala se imbogateste amestecul,in concluzie tu daca iinchizi by pasul acela da se va imbogatii amestecul ceea ce va face sa creasca turatia .Cel mai bine eu spun sa o reglezi cu amerstecul saracit pana la limita de a incepe motorul sa aibe ezitari ca mici rateuri la ralanti .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.