Help - Search - Members - Calendar
Full Version: LECTII DE PILOTAJ
BMWZone > BMW GENERAL > Tehnici de pilotaj adecvate la BMW
iulian325
POZITIA MAINILOR PE VOLAN:

http://www.youtube.com/watch?v=ks8mJWJjdcE...ted&search=
Tytus
Foarte interesant thumbup1.gif
nmg
Super. Mai vrem ! biggrin.gif
ionusunt
eu am mai cautat pe youtube si nam mai gasit...iuliane daca stii....baga tata...!!deasemenea recomand filmul de o ora si ceva al lui Tiff nedell ,pilot de curse si prezentator fifth gear.filmul se nunmeste "burning rubber"si e pe odc,iar pe langa tiganii gen cum faci cerce si dinastea iti arata si treburi utile. biggrin.gif
iulian325
Handbrake Turn
http://www.youtube.com/watch?v=DpKgQ2B5TGc
iulian325
360 straight line turn and handbrake park
http://www.youtube.com/watch?v=tEbSNmra6Oo...ted&search=
butcky
Fifth Gear Handbrake turn parking stunt

http://www.youtube.com/watch?v=Niiyn_sPfFg...ted&search=
edutxu
http://www.youtube.com/watch?v=TqHUg-wMqhg...feature=related
masini subviratoare, neutre, supraviratoare
Edison
Salut. Am considerat util sa postez aici cateva sfaturi privind abordarea virajelor, aspecte de baza; sunt extrase din cartea pilotului polonez de curse Sobieslaw Zasada - Circulati in siguranta. Daca plictisesc, cer scuze!
sebaa
Eu v-as recomanda cartea Auto Control a lui Titi Aur. Cu tot cu transportul prin posta, costa 30 de lei.
Am mers si la o scoala de pilotaj ulterior, am invatat aceleasi chestii, diferenta a fost ca le-am si pus in practica.
Daca nu vrei sa dai cateva sute de euro pe chestia asta, e suficient sa citesti cartea si sa te documentezi pe Youtube. Vorbesc in special pentru cei care sunt noi in randul posesorilor de permis.
Daca vrei ceva mai mult sau n-ai inteles cum trebuie din carte, mergi la o scoala de pilotaj.
Aici sunt toate despre care stiu eu http://www.hoinareala.ro/scoli_pilotaj_auto/

xox
Dupa cat a plouat in jurul Iasului zilele astea, am descoperit o chestie interesanta: nu-i o idee buna sa conduci pe suprafete alunecoase avand activat cruise control-ul si asc-ul dezactivat.

Recunosc, trebuia sa-mi fi dat seama, dar n-am luat in considerare ca pe sub apa de strada era si un soi de "mazga" adusa de pe un deal. Prima oara cand m-a pus in dificultate un E46 annoyed_h4h.gif (s-a decuplat pilotul dupa ce am ciupit frana si a intrat in frana de motor dar instinctul a fost sa n-o apas, sa nu ma duc si mai rau)
drujbex
asta fac luni (cadou de ziua mea): https://smart-driving.eu/produs/sport-driving/
revin cu impresii biggrin.gif
alex230ro
sa zici , chiar sunt curios,poate imi iau si eu de ziua mea.
drujbex
bai, deci, short-answer pentru "cum a fost" este AWESOME

acum, raspuns lung

despre masina:
- 228i, semiautomata, pachet M cu suspensie si frane (huge, 4 pistonase pe fata)
- un fel de semislicks pe 19 inch, aderenta excelenta
- la demaraj nu e chiar racheta, dar iti faci ft bine treaba cu ea si cutia schimba excelent (nb: eu nu prea am experienta cu automate, dar asta era de fapt o semiautomata, cred, ca avea si padele, dar schimba ca o automata clasica cu planetary gearset adica foarte lin, practic fara scadere de turatie)
- comoda, scaune excelente, silentioasa desi avea ceva esapament aftermarket, baga aer rece in interior si acu statea cuminte la jumatate

despre curs:
- in mod normal pachetul pe care l-am avut eu insemna grupe de 3 elevi per instructor. insa ieri nu eram decat eu acolo la categoria aceasta de curs. insa au mai venit 2 persoane la alt curs (individual) si instructorii au stat si cu ei -- practic n-am facut nicio tura in plus fata de pachet, dar timpii de asteptare au fost mai scazuti.
apropo, daca da pe cineva 500 de euro afara din casa, cursul Individual iti da propriul instructor si include si data logging plus telemetrie. te dai pe circuit si dupa aia mergeti sa va uitati la date: cum ai franat, cum ai accelerat, cat ai rotit de volan, toate mapate pe harta traseului si comparate cu niste controale. foarte misto! as da insa banii astia daca lunar as castiga 5000 tongue.gif
- a trebuit sa ma dezvat, sau macar sa incerc, de aproape tot ce stiam eu despre condusul masinilor. toate automatismele instalate in 11 ani de posesie de permis si > 100.000 km parcursi in toate conditiile. chiar a zis unul dintre instructori ca cei care de-abia si-au luat permis invata mult mai usor si mai rapid din cauza ca n-a fost suficient timp sa se invete intr-un anumit fel
- tupeul meu s-a terminat la maxim 60% din capacitatea masinii pe circuitul ala, poate chiar mai jos. aparent am virusul vitezei mult mai putin decat credeam.
- pe langa cutia (semi)automata, masinile aveau si controlul tractiunii pe ON ... si nu sunt nici macar in acelasi fus orar cu a incerca ceva cu cutie manuala si fara assist-uri. trebuie sa mai fac cel putin 100 de ture pana sa incerc o manuala (a se citi sa fac downshift-uri) fara controlul tractiunii (a se citi sa limitez eu tendintele supraviratoare din acceleratie si frana)
- pana la urma am plecat de-acolo realizand ca de fapt nu stiu sa conduc smile.gif)
- personal mi-a placut ca nu-ti impuneau sa porti casca sau alt fel de costumatie

BONUS: urmeaza etrieri de V8 cu lichid de frana de competitie si la primul track-day cand nu e groaznic de cald o sa duc si rablamentul meu. desi mai mult m-ar tenta ceva budget de racing, un e36 320i vai de mortii lui pe care sa pun coilovers si un blocant si niste gume lipicioase si cam atat biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2018 Invision Power Services, Inc.