Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ajutor
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E28
reactor_share
Dragii mei colegi de forum,
Chiar m-am saturat de incompetenti, am schimbat vreo 3 service-uri pana acum, si tot degeaba.

Deci, aveam acel TREMURAT la relanti, de care nu scapam nice chip. Au identificat cei de la service cum ca ar scapa motorina si ar pierde presiune pe la un injector.
Am cumparat saiba-injector de rigoare, si azi am schimbat-o. Face exact la fel, la fel de neregulat, adica cand mai tare, cand mai incet, cand deloc. Tremura in toata regula, si doar la relanti. Pentru a va face o idee, despre cat de tare tremura, imi danseaza uneori bateria, de 105 A, care e destul de grea, plus ca se simte si in volan si habitaclul masinii.

Cauze precum: tampoane motor, sau mai stiu eu ce altceva, sunt elminate, totul sta foarte bine si fix si la locul lor.
Deci am fost la 3 service-uri si nimic, nimeni nu a stiut despre ce e vorba. M-am saturat.
manole74
Pompa de injectie e verificata? La mine, dupa centricubarea pompei pe banc, masina are alt comportament si nu mai vibreaza la ralanti....
bytzu
nu e vorba numai de pompa, ci si de injectoare; reteta este tararea pompei si duze noi la injectoare
manole74
Adevarat este ca atunci cand am dat jos pompa , mecanicul a dus si rampa cu injectoarele(erau in stare exeptionala).....
reactor_share
Deci asta imi ramane de facut, sa verific injectoarele si pompa!
Offf, in ritmul asta nu imi mai pun eu kit-ul de M535i.

Dar in afara de pompa si injectoare, ar mai fi si alte cauze?

P.S. Multumesc pentru promptitudine.
ve
ce turatie are motorul tau la relanti?
TiL
offtopic.gif

Te rog mult, incearca sa mentii firul epic al problemelor tale intr-un singur topic. In felul asta putem intelege si noi mai usor care au fost problemele initiale, care din ele s-au rezolvat si in ce fel etc. Ca sa te putem ajuta mai usor, pentru ca senzatia mea e ca ai reusit doar sa te lamentezi, deschizand topic dupa fiecare vizita la service, fara ca forumul sau service-ul sa te fi ajutat prea mult.
reactor_share
QUOTE (TiL @ Apr 27 2007, 01:01 PM) *
offtopic.gif

Te rog mult, incearca sa mentii firul epic al problemelor tale intr-un singur topic. In felul asta putem intelege si noi mai usor care au fost problemele initiale, care din ele s-au rezolvat si in ce fel etc. Ca sa te putem ajuta mai usor, pentru ca senzatia mea e ca ai reusit doar sa te lamentezi, deschizand topic dupa fiecare vizita la service, fara ca forumul sau service-ul sa te fi ajutat prea mult.



Observatie corecta si justa, din punct de vedere al structurii unui forum! Poate ma comport uneori ca un copil care isi ia jucariile si pleaca, pentru ca ceilalti copii nu il baga in seama, recunosc.
Nu pot sa zic ca am fost nevoit sa fac lucrul asta, dar am crezut ca daca voi face un nou topic, voi avea sanse mai mari sa imi raspundeti. Poate daca as fi stiut de la inceput cata treaba voi avea pe la service-uri, mi-as fi facut un topic de genul: "Service E28-ul meu!", unde postam fiecare lucru care mi s-a intamplat.
Deci rog pe aceasta cale, sa fie unite topicurile intr-unul singur.

Offtopic. Mare atu aveti voi in Bucuresti, ca aveti ce dezmembra, ca sunteti prima mana intr-un fel, ca sunteti multi si uniti, ca aveti service-uri garla. Aici in Iasi, numai service-uri gen, nu are calculator nu ne batem capul cu ea. Si plus ca nu pun suflet in lucrurile pe care le fac. Ce sa mai zic, ca eu degeaba am suflet, dar nu am cunostintele necesare sa imi dau seama despre ce e vorba.
Si plus de asta nu am pe nimeni cu macar cu motor de 2,4 TD cu care sa schimb o vorba, ca sa nu mai zic de E28 TD.
reactor_share
Turatia la motor la relanti, nu o stiu, pur si simplu pentru ca nu imi merge turometrul.

Inca un lucru, efectele pompei de injectie, a injectoarelor infundate, etc. se vad doar la relanti, pentru ca in rest masina se comporta identic ca atunci cand nu aveam astfel de probleme.
iulian325
alex,
tu la mine nu asculti...
eu spus la tine unde sa mergi...
reactor_share
QUOTE (iulian325 @ Apr 29 2007, 11:16 PM) *
alex,
tu la mine nu asculti...
eu spus la tine unde sa mergi...



Stiu Iulian am sa merg si acolo unde ai spus tu!
Oricum topicul l-am postat inainte de a sta noi de vorba. Si mai este o problema foarte importanta - BANII, pe care nu prea ii mai am pentru masina asta!
jorj3l
QUOTE (iulian325 @ Apr 29 2007, 11:16 PM) *
alex,
tu la mine nu asculti...
eu spus la tine unde sa mergi...



und ai spus la baiat sa meara ?

la` domn serghei ?
zic eu ca ar fi singurul care s`ar pricepe...



L.E. si...nu trebuie musai rezolvata problema la el, ai putea plati o consultatie sa zica unde este buba, iar pt a o rezolva se gasesc dulgheri...
reactor_share
QUOTE (jorj3l @ Apr 30 2007, 10:58 AM) *
und ai spus la baiat sa meara ?

la` domn serghei ?
zic eu ca ar fi singurul care s`ar pricepe...
L.E. si...nu trebuie musai rezolvata problema la el, ai putea plati o consultatie sa zica unde este buba, iar pt a o rezolva se gasesc dulgheri...



Da despre Dom' Serghei este vorba!
Am sa dau o raita pe acolo.
Oricum mai am mici chestioare de rezolvat, gen zanganit pe la o roata spate care se aude in trafic si in spatii inguste de ma innebuneste.

Apropo de acest lucru, am vazut ca placuta de frana de pe spate, are doar un singur piciorus din trei, care intra in suportul ei, poate ma exprim aiurea dar nu stiu cum se cheama acea componenta care tine placutele de frana pe disc, si acea placuta are un joc. E posibil ca din acest motiv sa am zanganit si scartait, si zgomot ?
TiL
Te referi la tablia otelita care formeaza trei picioare, in spatele placutei?
reactor_share
QUOTE (TiL @ May 2 2007, 06:12 PM) *
Te referi la tablia otelita care formeaza trei picioare, in spatele placutei?



Exact !
Este posibil ca din acest motiv, adica din cauza faptului ca nu sta teapana placuta la locul ei, sa imi zangane si sa faca zgomot in mers?
Se aude ca si cum ar merge fier-pe-fier. Imaginati-va un tramvai care pune frana, sau un cauciuc care atinge in caroserie, nu stiu cum sa ma explic. Dar e destul de enervant.
iulian325
pai ultima oara cand te-am vazut parca mesterea robert acolo...

oricum...cumpara niste placute noi...
reactor_share
QUOTE (iulian325 @ May 3 2007, 08:16 AM) *
pai ultima oara cand te-am vazut parca mesterea robert acolo...

oricum...cumpara niste placute noi...



pai placutele sunt noi, bine nu sunt cumparate din magazin, dar au fost aproape nou-noute cand le-am pus pe masina.
Si nu a facut nici un zgomot nimic la inceput. Dupa vreo luna si ceva a inceput sa se auda.

Oricum nu e sigur ca e de la placute. Problema nu a fost identificata. Doar am presupus, tinand cont de faptul ca are doar un singur piciorus din trei.
TiL
E foarte probabil ca asta sa fie cauza. Si la mine zdranganea urat o roata pana am schimbat placutele. Nu stiu sigur, dar cred ca una din placute era ca a ta, cu un singur picior din trei.
reactor_share
Ca sa nu fac un alt topic si sa incalc astfel regulile forumului, trebuie sa va spun ca mai am o problema, total diferita de cele de mai sus.

Deci, vitezometrul nu imi mai merge!
Sau merge o periaoada de timp, si apoi moare din nou.
Sau merge doar atunci cand accelerez.

Interceptor spunea ca este o mufa la diferential, si ca poate toata buba e de acolo. Problema asta o am de ceva timp, jumatate de an, dar avand atatea probleme, asta mi s-a parut atat de mica, incat tine de capitolul fineturi.

Aveti idee cum se poate rezolva?
georgem
QUOTE (reactor_share @ May 7 2007, 09:20 AM) *
Interceptor spunea ca este o mufa la diferential, si ca poate toata buba e de acolo. Problema asta o am de ceva timp, jumatate de an, dar avand atatea probleme, asta mi s-a parut atat de mica, incat tine de capitolul fineturi.

Ar fi bine sa fie de la mufa de la diferential. Cred ca e accesibila prin partea dreapta a masinii, daca o ridici pe cric (dreapta spate) si scoti roata se poate vedea mufa. Incearca sa o infigi bine, eventual curata cu spray de curatat contacte electrice.
Daca nu e asta nu stiu ce poti sa faci in continuare, probabil sunt mai multe posibile cauze.
TiL
Pe diferential, in spate, e un conector cu doua fire care strimite semnalul in bord. Doua posibile probleme:
- conector oxidat: curata bine, poti sa dai cu degripant, apoi curata iar sa ramana uscat, pune vaselina si pune conectorul la loc.
- cablu rupt: innadeste-l cat mai bine, ca de obicei se oxideaza repede aici si o sa trebuiasca sa-l repari iarasi.
Am avut ambele probleme la troaca.

Alta sursa de probleme: contacte imperfecte prin bord. Vezi daca o mica palma aplicata pe bord rezolva problema pe moment. Daca da, poti sa nu te mai uiti la conectorul de pe diferential.
jorj3l
si eu avusi probleme cu vitezometru...

era rupt un pin de la sonda din diff.....alta sonda si...ca noua..!
reactor_share
Si cat m-ar ajunge o sonda de asta, in cazul in care voi avea nevoie.

Si inca o alta problema. Ieri am mers cu masina, si nu stiam de ce imi era rau cand conduceam. Raul disparea in momentul in care ieseam din masina.
Cauza? miros de motorina in habitaclu.
De unde era miros? Bineinteles de la unul din injectoare, care se pare ca scapa din nou motorina. De data asta al cincilea injector.

Culmea e ca atunci cand am fost la service, a vazut respectivul ca avea urme de motorina pe acolo. Dar in mintea lui cred ca era normal.
TiL
Da dieselul e imputzit biggrin.gif

Acu' pe bune, n-ar trebui sa curga motorina. Vezi sa nu fie de la furtunasul de retur de pe injector. Sau poate ca nu-i stransa conducta bine. Daca-i asa, asta iti provoaca si trepidatiile la relanti.
reactor_share
Pai am sa verific si aceste lucruri.

Acum sa ma intorc la chestia cu vitezometrul. Cu palma nu rezolv nimic!

Am omis ceva. Uneori merge, doar atunci cand accelerez, si se comporta ca un turometru, adica indica viteza la care ajung, pana apas pe ambreiaj si iau piciorul de pe acceleratie, apoi cade imediat la zero. Cum schimb treapta si accelerez din nou, iar merge. Dar si acest lucru se intampla doar atunci cand vrea el.

Faza e ca s-a mai intamplat o data, dar anul trecut o chestie din asta. M-a tinut 3-4 saptamani, dupa care si-a revenit ca prin minune, ca apoi dupa iar 2 luni de zile, sa o tina numai asa.
TiL
Probabil e de la mufa din spate. Pe accelerari, cand transmisia e solicitata si trepideaza contactele imperfecte se refac un pic. Fa ce ti-am spus: curatat + eventual vaselina in mufa, ca sa nu mai intre apa.
reactor_share
Ieri am mai depistat o problema, care se pare ca pune capac, la toate cele de mai sus, si aici ma refer la natura ei.

Deci, ieri am vrut sa plec intr-o plimbare, si surpriza sub masina o balta de lichid (apa, antigel nu stiu exact), oricum era nu era motorina.
Si inainte sa dau o cheie ca sa pornesc motorul, am deschis totusi capota, si surpriza nu mai era lichid de racire in vasul cu pricina.

Mi-am dat seama, ca de fapt se scursese tot lichidul de racire. Am turnat o sticla de 2 litri si ceva, si nimic, s-a scurs toate pe undeve pe sub motor, adica picura de sub motor. Care ar fi cauza?

O mai pot porni? Daca o pornesc se intampla ceva? Pot sa torn apa si sa refac circuitul de racire, atat cat sa ajung la un service, fara sa existe riscul sa fierb motorul? S-a dus cumva pompa de apa?
TiL
Posibil sa ti se fi dus unul din dopurile de pe bloc.
In cazul asta nu folosi motorul pana nu pui dopul acolo, macar lipit provizoriu pana la service.
reactor_share
Ciudat!
Ieri duminica am pus apa, cam 5 litri in total.
Nu mai curgea deloc, si pana azi nu a mai curs nimic. Chiar ca nu inteleg mai nimic din tot ce se intampla.

Am verificat si azi cand am plecat la servici si nimic, nu a mai curs nimic. Foarte ciudat!!
ve
asa am pati si eu si curgea pe la pompa de apa.
baga-te sub masina si vezi pe unde curge.
reactor_share
Tocmai am ajuns in Iasi, din Roman am plecat. Am facut ITP-ul si l-am luat pe 2 ani.

Intre timp cat nu a fost deschis la ITP (statia RAR), am fost pana la un service sa le spun de scurgerile de apa. S-au uitat pe dedesubt si nu curgea nimic, dar timp de 2 zile cat am stat la Roman, am gasit balta sub masina, si am completat de fiecare data cu cca 2 litri de apa.
Am stat cu masina la service 1 ora si jumatate si tot nimic. Am asteptat sa vad pe unde curge, impreuna cu mecanicii.
Ei, cei de la service au zis, ca daca nu curge tot timpul e sigur pompa de apa, altfel furtune, gauri, supape duse, nu prea sunt sanse, ca atunci ar curge tot timpul.

Asa ca trebuie sa am apuc de cumparaturi.
TiL
Nu te grabi cu cumparaturile. Am avut si eu beleaua asta la 524 si s-a rezolvat cu un tub de silicon rosu imprumutat si cateva ore de munca.

Am dat jos pompa de apa, am curatat bine resturile de garnitura, am pus silicon rosu si-am montat pompa la loc. A trecut aproape un an si jumatate de atunci si n-am mai avut probleme, cu toate ca pompa avea un mic joc in ax inca de atunci.

So, daca esti in gaura cu banii incearca intai varianta asta, poate ca e doar coapta garnitura.
reactor_share
Deci in concluzie pompa de apa a murit!
Acum m-am hotarat sa ii cumpar una noua. Dar ce antigel trebuie sa ii cumpart rosu sau alabastru, care apoi combinat cu apa de la robinet, sa le pot pune un masina?
Aveti idee?

Si inca o chestie, cand plec cu treapta 1, se aude, dar nu tot timpul, ci in functie daca vreau sa plec un pic mai nervos si mai ales daca este deal, un carait (duduit, huruit ) nu stiu cum sa ii spun, ca nu pot sa il reproduc exact, de sub maneta de la frana de mana. Ca si cum ar veni dinspre cutie. E posibil sa fie dus vreun tampon de la cutie. Nu am suit-o pe rampa ca sa vad acest lucru.
TiL
Flansa de cauciuc dintre cutie si cardan a fost schimbata? Dar flansa cu rulment de la mijlocul cardanului? De obicei una din cele doua dau batai la plecari bruste. Sau poate ti-au sarit unul-doua suruburi care tin flansa de cauciuc... eu am schimbat cateva suruburi acolo in ultimul timp.

E indicat sa pui apa distilata, nu apa de la robinet. Nu cred ca are importanta culoarea antigelului.
reactor_share
Asa e normal sa pun apa distilata, ca cea de la robinet lasa reziduri.
Dar e un fel de antigel facut special sa fie combinat cu apa de la robinet. In fine, nu conteaza asta. Stiam ca antigelul albastru ataca garniturile la unele masini. E posibil ca si cel rosu sa faca la fel la alte masini.
Eu i-am pus in iarna, antigel de la Interceptor care nu era nici rosu si nici albastru. Din acest motiv intreb acum.

Flansa cardan a fost schimbat de Interceptor in toamna cand a fost la el. Cand am mers pe la service cu injectoarele mi-a zis ca ar trebui schimbata. Din cate stiu Interceptor mi-a pus una foarte buna, daca nu ma insel chiar noua. Atunci avea un pic de trepidatii cand plecam de pe loc. Iar dupa ce am inlocuit-o era alta masina.
Acum nu mai am acele trepidatii, ci e senzatia ca s-ar rupe ceva, si numai atunci cand plec de pe loc si virez rotile. Si se aude exact de sub maneta de frana de mana.

Oricum cand merg la service sa imi schimbe pompa am sa ma uit si pe dedesubt. M-a costat 163 RON pompa si 6 RON saiba injector.
TiL
QUOTE
Flansa cardan a fost schimbat de Interceptor....


Asigura-te ca atat flansa de cauciuc cat si rulmentul intermediar cu suportul lui sunt in regula.
reactor_share
Asa am sa fac.
Oricum v-am zis ca am rata pe luna la masina! Nu mai bine imi luam una noua, cei drept nu BMW!
TiL
Rata pe luna la masina mai am si eu inca aproape un an... poate ca mai bine-mi luam masina noua, depinde din ce unghi privesti problema. Eu zic ca mai bine stateam cuminte un an-doi si asteptam sa-mi permit un bmw mai nou wink.gif Dar n-am avut rabdare.

Nu te costa nimic sa te bagi sub masina ca sa verifici cele doua flanse.
reactor_share
E usor sa zici ca te bagi sub masina si te uiti. Culmea ca aici in Iasi nu stiu nici o rampa sub care pot sa fac asta.
In fine, masina e in acest moment la service si i se schimba pompa de apa.
Surpriza!

Si anume, cureaua de distributie era terminata, rupta pe alocuri, flansa cardan varza, crapata, o puteai modela in mana daca o atingeai, elicea de la radiator cu 2 palete terminate. Problema nu e asta, ci faptul ca au fost schimbate toate in Toamna anul trecut (2006) si mai totul nou, ca, cu distributia nu te joci, si nici cu elicea, pana si flansa a fost pusa noua.

Noroc cu pompa, ca a trebuit dat capacul jos de la distributie si am vazut ce era pe acolo, ca altfel se putea rupe cureaua pe drum si chiar ca terminam povestea. Acum am cumparat si curea noua, alta.

In fine, luna asta am depasit bugetul alocat. Oare ce va mai fi luna viitoare?
reactor_share
Deci, in primul rand sunt foarte suparat!
De ce?
Pentru ca am luat masina de la service si nu mai tragea. L-am sunat si pe Florin (Interceptor) ca sa ma lamureasca.

Deci baietii de la service au dat jos cureaua de distributie ca sa schimbe pompa. Au pos la loc cureaua azi la ora 12:00 (Joi 14 Iunie 2007). Si nu mai pornea deloc. Asta inseamna ca nu a fost pusa cum trebuie, nu?
S-au chinuit baietii pana la ora 17:00, bietii de ei mecanici, si iata ca a pornit. Am achitat nota de 150 RON pentru schimbul banal al unei pompe de apa, ceea ce mi s-a parut cam mult, exagerat de mult, dar normal a trebuit sa platesc si incompetenta lor de mecanici ai lui peste. Iar cand am intrebat de ce asa mult, mi s-a raspuns ca a fost de lucru si e normal sa mi se ceara atat.

In fine trec si peste asta! Plec cu masina, si numai trage, parca e moarta, o masina bleaga. Fac o tura de Iasi, si la fel. Ma duc in parcare la Selgros, si dau sa plec de pe loc mai nervos, nimic, mergea parca as fi plecat cu a 2 de pe loc.

MA duc la service inapoi. Stau 1 ora, asta pana la 19:00 seara, si in concluzi vino a doua zi si lasa masina aici, ca maine dimineata vedem noi ce rezolvam.

Deci m-am saturat de incompenti.
TiL
O masina ca asta nu se duce la service decat daca stii ca cel care lucreaza la ea stie ce face. Da, trebuie sa stii omul, sau macar sa fie recomandat. Toate serviceurile sunt pline de incompetenti. Am inteles ca ti-au fost recomandati niste oameni, de ce nu i-ai vizitat?

Schimbatul pompei de apa e bagatela, eu am facut-o fara sa fi umblat la vre-un diesel ever si mi-a luat maxim doua ore. Am facut-o eu pentru ca un nene dintr-un service n-a avut tupeu sa umble la ea, nici macar cu ajutorul meu, asa c-am dus-o acasa si-am facut-o.

Daca ti-au pus cureaua gresit la prima incercare poate sa fie nasoala treaba. Poate te scoti cu o reparatie la motor in contul service-ului...
Dar poate problema e in alta parte, poate au deranjat ei ceva pe-acolo, dar nu-mi dau seama ce, ca dizelul mecanic nu-i plin de senzori ca o injectie electronica.
georgem
Cel mai probabil n-au pus cureaau bine la loc, probabil e 1-2 dinti pusa gresit la una dintre rotile dintate... Am patit-o si eu la Audi (am umblat eu de multe ori la distributie, si mi s-a intamplat sa nu mai porneasca).
E nasol daca e motor cu interferenta (si cred ca orice motor diesel e) ca s-ar putea sa atinga supapele de pistoane si sa ti se indoaie niste supape (in cel mai fericit caz). Trebuie sa aiba mare grija la repere, daca n-au facut bine semne cand au dat cureaua jos (de obicei mecanicii nu se iau dupa repere, ci fac semne).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.