Sincer sa fiu, e cam greu sa dau explicatii despre o reparatie pe internet...dar, ca fost posesor de E28, pe care, sincer, l-am bibilit cu mana mea, o sa incerc...
Trebuie sa ai la indemana un creion de tensiune de 12 volti, din acela cu fir cu clestisor la masa....
Se pun pozitiile...apropos...nici pe fata nici pe spate nu merg pozitiile? dar in bord merg becurile?..daca nu merg pe nicaieri se poate suspecta intrerupatorul...da-l usor jos...vezi ca prin simpla tragere a lui spre spate se poate scoate de pe pozitia lui...se cauta un surub...sau mau bine, bagi cheia in contact si pe cheie fixezi clestisorul creionului de tensiune...cu creionul se verifica daca ai 12 volti pe intrerupator si daca apar si pe alte fire +12 volti in momentul cand actionezi comutatorul respectiv....daca nu ai pozitii pe nicaieri si nu ai nici aici plus...sau cauti mai departe sau tragi un nou plu de la contact (ma rog, de la firele ce merg spre contact...ai unul rosu gros cu plus permanent pe el...)
Pt stopuri, vezi ca ai deasupra pedalei de frana un contact...cu trei fire parca-mi amintesc (nu mi-am explicat nici eu de ce are trei fire...)cand pui contactul, cu pedala neapasata trebuie sa i plus pe unul dintre fire...daca apesi pedala se aude un clic si trebuie sa ai plus si pe celelalte....
Ca sa verifici ca ai becurile bune pe spate, bagi in marsarier, fara sa pornesti motorul, pui contactul...ar trebui sa se aprinda becurile albe de pe spate...in prealabil acestei operatiuni identifica firul de masa (e maroniu simplu) din mufa stopului...ca sa-l identifici vezi ca e o tablita care se plimba pe la toate becurile de pe acolo...aia e masa....ei bine, cu un fir ia plus de la becul de marsarier si pune, pe rand, la toate celelalte becuri, ocolind masa
si vezi daca se aprind becurile respective...
Ce am descris mai sus in ultimul paragraf esta pt verificarea becurilor din lampile de pe spate...am propus sa iei 12volti de la becul de marsarier pt ca ai spus ca cu pozitiile ai probleme...in mod normal de la pozitii iau eu tensiune pt verificare...sa nu tin contactul pus...
Atentie ca pozitiile sunt cuplate doua cate doua, pe stanga si respectiv, pe dreapta...sunt doua circuite separate.....deci daca pui e becul din spate de pozitie pe dreapta nu se aprinde si stanga spate...ci dreapta fata...neamtul a separat circuitele pt functia de pozitii in parcare...adica daca lasi masina pe partea dreapta a drumului sa poti sa lasi pozitiile pe stanga aprinsa...sa fie masina vizibila.....
Am obosit cu atata scris...pana acum iti reparam si pozitiile si stopurile...