Help - Search - Members - Calendar
Full Version: DIY: Schimbare discuri si placute frana fata
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
florin83
Unelete necesare:

- cheie de 19 - pt suportul de etrier
- cheie de 13 - pt etrier
- cheie de 15 - tot pe etrier - mai are un fel de contra piulita
- inbus de 4 - pt surubul care tine discul
- presa de pistonas
- wd40 sau ceva echivalent

1. se desface roata -logic tongue.gif

2. se vireaza la maxim spre dreapta (pt roata stanga) sau spre stanga (pt roata dreapta) sa fie liber spre spatele etrierului si cu ajutorul unei chei de 13 se desfac cele 2 suruburi care il tin pe suport..
Click to view attachment

- se trage etrierul de pe suport, eventual se bate putin daca nu iese.. se scoate cu tot cu placute (posibil sa cada decat aia dinspre exterior daca sunt cu senzori - cea de pe interior ramane atarnata in firul de la senzor)
daca placutele au senzor se deconecteaza de la mufa - e fixata prin spatele discului pe undeva - sare in ochi
etrierul se pune undeva sa nu atarne in furtun. eu l-am pus pe bascula.

3. se desfac cu cheia de 19 cele 2 suruburi care tin suportul de etrier.
Click to view attachment

4. cu inbusul de 4 se desface surubul care tine discul pe fuzeta..Atentine sa nu va cada pe picioare (cum era sa mi se intample mie sad.gif).
Click to view attachmentClick to view attachment

5. se pune discul nou.. se pun toate prezoanele si apoi se strange surubul care tine discul.
Click to view attachmentClick to view attachment

6. se monteaza suportul de etrier - vezi punctul 3
Click to view attachment

7. pt a monta placutele noi trebuie impins pistonasul la maxim. el ramane iesit pt ca placutele vechi sunt mai subtiri.
Pt asta trebuie o presa de pistonas sau o improvizatie. Eu am improvizat cu o presa de pivoti (thx Til wink.gif )
Pe pistonas se pune o placuta veche pe care sa apese presa (vezi poze)
Click to view attachmentClick to view attachment Click to view attachment

8. se pun placutele pe suportul etrierului, etrierul peste ele si se fixeaza in cele 2 suruburi de 13 din spate, in timp ce cu cheia de 15 se tine contra. (vezi poze)
Click to view attachmentClick to view attachment Click to view attachment

rezultatul:
Click to view attachmentClick to view attachment

Timp de lucru: 20-30min
Darren
pacat ca nu ai curatat fuzeta pe toata suprafata care vine in contact cu discul, pana la luciul metalic. Rugina dintre fuzeta si disc poate crea probleme daca descentreaza discul (la franare usoara iti tremura volanul ca si cum ai discul stramb).
florin83
sa sti ca m-am gandit, dar nu aveam nici perie de sarma, nici smirghel sad.gif
georgem
Discurile noi le-ai degresat? Daca nu, pentru ca inca nu ai mers, ai putea sa o faci. Cu spirt cred ca e ok. Ele sunt protejate cu o substanta sa nu rugineasca si e bine sa fie indepartata acea substanta, altfel poate afecta placutele (din ce am inteles).
florin83
am dat cu benzina ca nu aveam altceva la indemana.. e ok? huh.gif
georgem
Cred ca da. Daca incep sa rugineasca e ok, inseamna ca sunt degresate bine.
florin83
cred ca sunt degresate daca a prins vopseaua. (am vopsit portiunea aia din centru) am incercat sa o sterg la 2-3min dupa aplicare si nu s-a luat..
oricum dupa 2-3 franari se duce biggrin.gif
mertan
cat ai dat pe discuri?
florin83
4.5mil
comisaru
Doar pentru cele de fata?
florin83
da.. alea pe spate au fost 2.2mil (parca)
mertan
alea spate tot ate power disc au fost?
florin83
nu, zimmermann.
vezi pe topicul ce-si mai cumpara omul la masina ca am scris acolo
georgem
Sa-mi zici si mie daca se mai manifesta fenomelul de fading la frane cu discurile ATE PowerDisc (dupa ce termini cu reparatiile, normal).

Asta-seara am facut un drum de 240 km (dus-intors) si cum drumul a fost foarte bun si liber pe unele portiuni i-am dat bine si am si franat brusc de cateva ori, si am simtit destul de tare fenomenul de fading. Asa ca incep sa ma gandesc la discuri noi de frana (le schimb cand se uzeaza placutele, si pe fata si pe spate) si pana atunci vreau sa ma hotarasc ce sa iau.
Tytus
QUOTE (florin83 @ Apr 14 2007, 07:27 PM) *
- presa de pistonas


7. pt a monta placutele noi trebuie impins pistonasul la maxim. el ramane iesit pt ca placutele vechi sunt mai subtiri.
Pt asta trebuie o presa de pistonas sau o improvizatie. Eu am improvizat cu o presa de pivoti (thx Til wink.gif )
Pe pistonas se pune o placuta veche pe care sa apese presa (vezi poze)


Este vorba de asa ceva?10x
http://www.louis.de/_30cccea8aeb56dc294fe2...x=0&cmd.y=0
Click to view attachment
florin83
e mai diferita cea de masina, dar e acealasi principiu..
io'sŪ
asta e buna la etrieri fixi cu multe pistonase care nu se dau jos de pe fuzeta la schimb de placute, gen e23


QUOTE (florin83 @ Dec 5 2007, 07:47 PM) *
e mai diferita cea de masina, dar e acealasi principiu..
mult mai simpla, un platband gaurit, cu o piulita sudata princare trece un surub care impinge pistonasul biggrin.gif
poate sa fie si asa:



sau trusa completa:



PS: majoritatea mecanicilor din rro prefera presa din 2 leviere laugh.gif
brown.shark
QUOTE (Darren @ Apr 14 2007, 07:44 PM) *
pacat ca nu ai curatat fuzeta pe toata suprafata care vine in contact cu discul, pana la luciul metalic. Rugina dintre fuzeta si disc poate crea probleme daca descentreaza discul (la franare usoara iti tremura volanul ca si cum ai discul stramb).
MARE ADEVAR . putina lume intelege ce inseamna si 0,5 mm descentrare . SUPLIMENTAR :se unge , cu bun simt , suprafata proaspat curatata a fuzetei cu vasilina grafitata / cu cupru , se curata cu un tarod filetul M6 de prindere al discului , se unge si acesta si surubul pe con . data viitoare ....piece of cake...
QUOTE (georgem @ Apr 30 2007, 08:17 PM) *
Sa-mi zici si mie daca se mai manifesta fenomelul de fading la frane cu discurile ATE PowerDisc (dupa ce termini cu reparatiile, normal).Asta-seara am facut un drum de 240 km (dus-intors) si cum drumul a fost foarte bun si liber pe unele portiuni i-am dat bine si am si franat brusc de cateva ori, si am simtit destul de tare fenomenul de fading. Asa ca incep sa ma gandesc la discuri noi de frana (le schimb cand se uzeaza placutele, si pe fata si pe spate) si pana atunci vreau sa ma hotarasc ce sa iau.
scuze ca ma bag , lichidul de cit timp e schimbat ? stii ca trage apa si se prosteste calitativ...eu asta as face ca intretinere prima data .
georgem
QUOTE (brown.shark @ Dec 6 2007, 08:24 AM) *
scuze ca ma bag , lichidul de cit timp e schimbat ? stii ca trage apa si se prosteste calitativ...eu asta as face ca intretinere prima data .

Din ce spunea fostul proprietar, cam 1 an inainte sa-mi vanda masina.
Eu la Audi n-am schimbat niciodata lichidul de frana si nu patesc asa ceva (si il am din 2001).

Sigur ca o sa schimb si lichidul de frana, dar cred ca problema e de la placute.
Sorin
eu schimb placutele mai usor , fara presa si pistonas nu mai ca Florin nu a avut forta necesara
brown.shark
QUOTE (georgem @ Dec 6 2007, 01:19 PM) *
Din ce spunea fostul proprietar, cam 1 an inainte sa-mi vanda masina.
Eu la Audi n-am schimbat niciodata lichidul de frana si nu patesc asa ceva (si il am din 2001).

Sigur ca o sa schimb si lichidul de frana, dar cred ca problema e de la placute.


vezi ca se gaseste ate la bidon de metal . cel mai sigur e sa vb cu cineva care merge in .de sa-ti ia un bidon de 1 l de ate de acolo , eventual din cel cu silicon....e super ! ca e bine sa mai lasi sa se spele putin traseele de pe spate , ai grija cum faci cu repartitorul
florin83
QUOTE (io`s @ Dec 6 2007, 01:39 AM) *
mult mai simpla, un platband gaurit, cu o piulita sudata princare trece un surub care impinge pistonasul biggrin.gif
poate sa fie si asa:



asta e cea mia buna.. smile.gif

QUOTE (Sorin @ Dec 6 2007, 02:01 PM) *
eu schimb placutele mai usor , fara presa si pistonas nu mai ca Florin nu a avut forta necesara


nu era vb de forta ci mi-a fost tarsha sa ma imping in etrier cu masina pe cric unsure.gif
Sorin
tipul acesta de presa este pentru etrierele care se imping prin rasucire . se gasesc la Vag si la Alfa acest tip
florin83
ma refeream la ce a scris io's.. adica fara chestia aia deschisa la culoare din capat smile.gif
io'sŪ
da, buna si asa ca pui o placuta veche si impingi
chestia aia e ft buna la vw pe spate wink.gif , fara ea nu impingi pistonasul, au facut aia un sisteemmm.....
Sorin
bun sistem... cred ca aia nu erau nemti
brown.shark
cred ca erau prea nemti fata de astia de azi....asa un etrier mic si cu frina hidraulica si cu frina de mina si sa nu curga vreo 20 de ani...cam asa am gasit eu in stare buna si nu unul....sa vedem un etrier de azi peste 20 de ani ce stie ...
Sorin
stai linistit am avut golf si intradevar nu curgeau dar se blocau
brown.shark
QUOTE (Sorin @ Dec 7 2007, 08:31 PM) *
stai linistit am avut golf si intradevar nu curgeau dar se blocau


in exploatare sau cind trb sa bagi inapoi pistonasul?
io'sŪ
mdea... a avut cumnata-miu o bora ... mergea frana de mana cand vroia ea ! ohmy.gif
muult mai bun sistemul pe tamburi (la frana de mana)
Sorin
QUOTE (brown.shark @ Dec 7 2007, 08:54 PM) *
in exploatare sau cind trb sa bagi inapoi pistonasul?



in exploatare sad.gif
georgem
QUOTE (io`s @ Dec 8 2007, 01:52 AM) *
mdea... a avut cumnata-miu o bora ... mergea frana de mana cand vroia ea ! ohmy.gif
muult mai bun sistemul pe tamburi (la frana de mana)

Off-topic:
La mine la Audi frana de mana merge extraordinar (cu discuri pe spate). N-am avut niciodata probleme, dar o si foloseam permanent, la fel cum o folosesc si la BMW. Dar la Audi tine mult mai bine. desi acum am totul nou pe spate la frana la BMW.
Sigur ca pot aparea si probleme, presupun ca la orice masina apar probleme daca nu folosesti frana de mana. Am cativa colegi care nu foloseau frana de mana iarna ca sa nu le ramana blocata. Eu n-am avut niciodata asemenea probleme.
brown.shark
tu compari audi ala al tau thumbup1.gif cu o bora ang (1).gif ? lgh (24).gif lgh (12).gif sarcastic_hand.gif audi ala e GENUINE , bora...deh...globalizare...

din 2 usi si o capota de la audi mai faci o bora...
TiL
Adica Audi-ul are frana de mana pe placute? La BMW ai schimbat si sabotii care tin de frana de mana? La E28 o frana de mana pusa la punct tine de nu se poate.
Nici eu n-am patit faza cu inghetatul franei si o folosesc destul de des.

Ca tot s-a ajuns la frane spate, spuneti-mi cum fac sa dau jos un disc intepenit? Ca nu reusesc sa dau jos discurile puntii spate de la masina pe care o dezmembrez. Am dat cu degripant pe la prezoane si pe la butucul de centrare, am lovit nitel cu ciocanul pe-acolo... nimic. Astept sa mai treaca vremea biggrin.gif
brown.shark
surubelul de siguranta l-ai scos ? batrinul de unde ati luat-o avea ciine liber ?
TiL
QUOTE (brown.shark @ Dec 8 2007, 10:50 PM) *
batrinul de unde ati luat-o avea ciine liber ?

laugh.gif erau vreo doi sau trei, dar masina era inchisa in garaj.

Mie imi pare ca masina a stat foarte mult timp afara inainte s-o bage in garaj, ocazie cu care au ruginit niste chestii pe-acolo printre care etrierii, cutia filtrului de aer to_pick_ones_nose2.gif (asta s-ar explica prin faptul ca o balama rupta facea sa nu se inchida capota, statea saltata 30-40 cm - dar ce naiba cautau cainii pe/sub capota? biggrin.gif ) si altele. Tot asa trebuie sa se fi intepenit si discurile pe flanse. Am reusit sa desfac surubelul, noroc ca am niste inbusuri din piata dar sanatoase (n-am reusit sa tai unul cu "bomfaierul", patina panza pe el ca pe gheata).

Ambele discuri din spate sunt intepenite, vroiam sa dau jos unul sa ma uit de ce face zgomot la rulare, dar cred ca-i frana de mana stransa prea tare, iar asta se poate regla fara sa dau jos discul (ma refer la distantierul sabotilor). Acum am o problema mult mai nasoala, nu pot sa desfac cele patru suruburi care leaga cardanul de diferential.
georgem
QUOTE (TiL @ Dec 8 2007, 09:48 PM) *
Adica Audi-ul are frana de mana pe placute?

Da.

QUOTE (TiL @ Dec 8 2007, 09:48 PM) *
La BMW ai schimbat si sabotii care tin de frana de mana?

Da, am schimbat tot: discuri, placute, saboti. Inclusiv un surub de etrier care s-a rupt cand a fost strans, noroc ca s-a prins mecanicul, i s-a parut ceva ciudat si a insistat si a vazut ca e aproape rupt.
Nu mi-a reglat insa frana de mana foarte bine, tine destul de sus, si nu sunt convins ca tine in mod egal pe ambele roti. Cand o sa am chef o sa incerc sa o reglez de la cele 2 piulite de la levierul franei de mana.
Nu stiu daca e normal, dar am sesizat ca frana tine bine, dar masina se poate misca cativa cm in fata si in spate cu frana de mana trasa. Presupun ca ori e prea slaba la mine frana de mana reglata (tine pe la al 10-lea dinte), ori e din cauza constructia sistemului cu saboti...
ionusunt
QUOTE (Darren @ Apr 14 2007, 07:44 PM) *
pacat ca nu ai curatat fuzeta pe toata suprafata care vine in contact cu discul, pana la luciul metalic. Rugina dintre fuzeta si disc poate crea probleme daca descentreaza discul (la franare usoara iti tremura volanul ca si cum ai discul stramb).

eu am ramas cu bucata din disc lipita pe fuzeta...deci ai mare dreptate aici CURATATI SUPRAfata dintre fuzeta si disc!!!!
brown.shark
beleaua vine de la ciinii vagab care ridica piciorul...am mers cu prezoanele desfacute 2 ture si nu am putut sa dezlipesc jantele AL de pe discuri...a trb sa pun licdid de frina 2 SAPTAMINI zilnic pe la caura de centrare sa pot sa le dau jos...
de atunci numai cu vasilina grafitata pe planurile de asezare...
ionusunt
se poate ca pipiul de mascul canin contine o groaza de substante dubioase (stiu ca am 2 si mai fac prin bucatarie cand ii apuca pandaliile tongue.gif )
butcky
Azi am schimbat placutele la urs.
georgem
QUOTE (butcky @ Feb 25 2008, 10:30 PM) *
Azi am schimbat placutele la urs.

Da' erau bine uzate placutele tale!
PS. Imi place ca lucrezi la costum si cu manusi.
io'sŪ
vezi ca discurile alea sunt cam varza

ce bine iti sta "la costum" sub masina ! laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.