Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ajutor! Probleme :(
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
Costynnn
Salutare.Sper ca am postat unde trebuie. De curand am luat un ursulet si are cateva probleme. S-ar putea sa aiba mai multe,dar deocamdata astea le-am gasit biggrin.gif
Este un 1.8 de 90cp , din 1985, 2 usi. Probleme: scot bujiile sa vad si eu cum sunt (negre, asta inseamna ca ,consuma benzina nu? ) ca sa le schimb. la bujia 4 (cea de langa parbriz, ca mereu incurc numerotarea) filetul de pe chilasa sficuit sad.gif se strange bujia dar la un moment dat scapa, si nu o strang tare deloc.
Alta problema, cand incetinesc , de pe la 20km/h , nu neaparat cand pun frana , se aude ceva pe spate , un fel de bataie, pac , pac , pac , care scade usor , pana se opreste masina. Cand plec de pe loc , dupa 30-40km/h incepe sa vibreze toata masina rau , nu am incercat sa merg mai mult de 60-70 la ora ca face urat ..
Radiatorul pierdea apa printr-o gaura mica , am luat un tratament de radiator , si vad ca s-a oprit din curs, adica nu se mai vede pe el apa. Gaura era undeva pe mijlocul lui si se vedea pe unde pierde.
Am mai facut mici chestii pe la ea. Contact frana stricat, l-am schimbat, si acum am stop pe frana smile.gif. Furtune benzina pe la motor cam crapate, le-am schimbat si pe alea sa nu risc aiurea. Mi-am facut toata iluminarea in interior, ca nu mai mergea nici un bec, acum se aprind toate. Mi-am facut ceasurile albe, adica dat jos cadranele vechi, scanate, si printate pe folie alba autocolanta. am lasat iluminarea originala ,si acum se aprind pe dedesubt complet, gen cadranele alea plasma biggrin.gif.
Pe geamurile spate laterale , aveam o folie transparenta , am dat-o jos cu greu ca era matuita. oare asa aveau geamurile din fabrica ?
Creste temperatura la apa, adica aproape la prima linie dupa jumatate. termostat blocat ?
Sudat traseul de evacuare pe ici pe colo , ca fasaia sa naiba si era enervant smile.gif

Nu ma pricep prea bine , mai ales la motoare, dar imi face placere sa lucrez la masina. Mi-a placut ursuletul la nebunie de mic copil , de cand am vazut-o,si abia acum am reusit sa imi iau unul. Sper sa ma ajutati si pe mine cu un sfat ceva sa fac si eu masina , sau macar poate sa ma ajute cineva care se pricepe smile.gif
Bafta tuturor ,si Hristos a inviat smile.gif
danrzc
Salut si bine ai venit in randul posesorilor de ursuleti !

Problema cu vibratia la accelerare s-ar putea sa fie de la transmisie (ceva lipsa de ulei la diferential, vreun rulment obosit, etc). Trebuie verificat mai cu atentie. Problema cu supraincalzirea s-ar putea sa vina de la acel praf magic pe care l-ai pus in radiator care, pe langa un mic bine pe care il face (astupa gaurile), face si un imens rau (se depune peste tot prin sistemul de racire). Astfel, apar probleme de genul asta.

Ce nu ai precizat este daca apa creste in mers sau cand stai pe loc, la semafor. In functie de raspuns, s-ar putea sa fie si vascocuplajul de vina.
Costynnn
apa creste la semafor sau pe loc. in mers sta normal la jumatate. problema cu incalzirea o avea si inainte de praful magic.
unghiul pe fata este varza . am rotile asa " \ / " vizibil biggrin.gif am ridicat-o pe cric , sa verific si eu daca are joc ceva prin rulmenti , bucsi etc. singura chestie gasita este un joc in piesa dintre caseta de directie si bieleta de directie ( nu stiu exact cum ii zice, cea din care se regleaza unghiul ) asta la ambele roti. se merita noi , sau sh ?
Despre vibratii , si bataie la viteza mica: am ridicat-o si de spate , si am bagat in viteza 1 , si am lasat-o sa mearga. M-am uitat pe dedesubt ,si am vazut ca prinderea de cutie a cardanului , parca este prins mai intr-o parte, si se invarte putin (cam mult) descentrat . si am impresia ca bate in scutul tobei la mijloc pe undeva. poate sa ma lamureasca cineva ? pls ?smile.gif
butcky
QUOTE (Costynnn @ Apr 9 2007, 09:46 PM) *
apa creste la semafor sau pe loc. in mers sta normal la jumatate. problema cu incalzirea o avea si inainte de praful magic.


Asta patesc si eu cu ix-ul. Am schimbat vascul cu unul nou dar face la fel. Vascul care era pe ea e super bun, nu era stricat si mai e si original tongue.gif Se incinge prin blocaje, alergata rau (adica peste 30 min de forja continua la peste 5000 rpm) sau stand pe loc sad.gif Nu stiu ce sa-i fac mad.gif
georgem
QUOTE (butcky @ Apr 10 2007, 12:15 AM) *
Nu stiu ce sa-i fac mad.gif

Schimba-i termostatul, poate are probleme.
comisaru
Sau poate e radiatorul un pic infundat
n3o
schimba soferul ...works everytime tongue.gif
Costynnn
si cu chilasa ce fac pana la urma ? sa ma duc sa ii faca reductie d-aia ,sau sa iau alta ?
comisaru
Ar merge si cu reductie. Treaba e ca tot dai chiulasa jos, indiferent de solutie; asa ca daca gasesti usor chiulasa, schimba-i-o. O solutie de moment, ca sa mai poti circula un pic cu ea, ar fi niste banda de teflon, dar...
Ursul tau e pe carburatie?
Costynnn
culmea ca nu inteleg nici eu ce-i cu motoru asta. proprietaru de la care am luat-o zice ca e motoru original al masinii, adica 1766cmc , la 90cp. din cate am citit si eu pe aici , ar trebui sa fie pe carburatie nu ? la mine e injectie. m-am uitat eu dupa seria motorului , dar nu am gasit-o. unde e mai exact ? smile.gif
Si despre chilasa, mi-e putin frica ,ca nu gasesc una buna. ca nu ma pricep si nu stiu cum trebuie sa arate, si mi-e sa nu iau vreuna stricata. Oricum nu desfac eu motorul , ci o sa las pe cineva care se pricepe smile.gif Dar puteti sa ma indrumati spre cineva ? as vrea sa o mai si regleze, ca merge cam urat.
comisaru
Pai poate sa fie motorul original si doar chiulasa schimbata si trecut pe injectie.
TiL
Cred ca nu-i nevoie sa schimbi chiiulasa pentru a trece la injectie. Admisia cu rampa de injectoare e suficienta... +senzori etc
316i
Ca sa nu iasa o tiganie totala trebuie sa schimbe si chiulasa. In ETK nu au acelasi cod. Cred ca au stiut aia ceva cand le-au facut.
io'sŪ
QUOTE (316i @ Apr 12 2007, 03:32 PM) *
Ca sa nu iasa o tiganie totala trebuie sa schimbe si chiulasa. In ETK nu au acelasi cod. Cred ca au stiut aia ceva cand le-au facut.

normal ca nu au acelasi cod.... pe chiloasa de la carburatie exista o fanta unde intra axul pompei de benzina sa o antreneze axul cu came.. in rest e la fel
comisaru
Nu-i doar atat. Difera si supapele; sunt putin mai mari in diametru cele de injectie.
TiL
Asa, stiam eu ca a trebuit sa improvizam ceva wink.gif . La M30 am rezolvat usor problema cu un capac luat de la la altul cu injectie parca... in fine, suntem offtopic.

Edit, sigur mai sunt si alte diferente constructive, fiind mai noua au incercat s-o faca mai eficienta si sa o adapteze la admisia cu injectie (parca niste gatuiri in gurile de admisie care nu mai exista la chiulasa de injectie). Dar astea-s detalii tongue.gif O spun pentru ca am facut schimbarea asta (de fapt Interceptor cu ajutorul lui george77 si cu ceva stress din partea mea) si-i departe de a fi o "tiganie totala".
comisaru
Ca sa mai stam un pic offtopic, axa cu came de la motorul cu injectie, o mai avea cama care actioneaza, la motorul cu carburatie, pompa de benzina?
TiL
tot offtopic: n-am desfacut capacul culbutorilor... asa ca nu stiu. Sa ma uit pe realoem.
TiL
QUOTE (Costynnn @ Apr 8 2007, 01:37 PM) *
Alta problema, cand incetinesc , de pe la 20km/h , nu neaparat cand pun frana , se aude ceva pe spate , un fel de bataie, pac , pac , pac , care scade usor , pana se opreste masina.


Back ontopic:

Pocniturile de la incetinire vin probabil de la franele de pe spate care trebuie sa fie cu tamburi la tine. Trebuie desfacut si verificat ca toate (arculete si alte maruntisuri) sunt la locul lor acolo.
Se aude numai la incetinire sau pur si simplu in mers?

QUOTE
dupa 30-40km/h incepe sa vibreze toata masina rau... prinderea de cutie a cardanului , parca este prins mai intr-o parte, si se invarte putin (cam mult) descentrat

Flansa de cauciuc care prinde cardanul de axul cutiei cum e?
io'sŪ
QUOTE (comisaru @ Apr 12 2007, 05:03 PM) *
Nu-i doar atat. Difera si supapele; sunt putin mai mari in diametru cele de injectie.

mdea, parca ai drreptate biggrin.gif... dar nu sunt sigur wink.gif
Costynnn
pocniturile alea se aud numai cand incetinesc , nu neaparat daca pun frana, numai sub 20-30hm/h.
si despre flansa aceea , nu am apucat sa ma uit mai atent. azi arunc un oki pe acolo.
Costynnn
gata m-am bagat sub masina, si am gasit de unde pocneste (bate). din cardan, din crucea de la mijloc. are joc cam mare in crucea aia. am pornit motorul , am lasat-o sa mearga in treapta 1 , si m-am uitat dedesubt: clar din crucea aia bate. partea din spate a cardanului sta perfect centrata in mers, dar bucata din fata , oscileaza aiurea, de parca e montata stramb la cutie. bucsa de la partea cutiei pare ok.adica am tras de ea, am miscat-o si nu pare sa aiba joc. cum se testeaza de fapt daca e stricata ??

deci trebuie schimbat cardanul , ca nu cred ca se pot schimba bucsile la crucea aia.
intrebare ! cardanul de pisica, motor 1.8 , se potriveste la urs cu motor 1.8 ? sau ce cardan sa iau ???
mertan
mai mult ca sigur nu se potriveste. cauta un cardan de urs totusi......
Costynnn
am luat cardan de 1.8 cica .... dupa ce m-am kinuit de mi-au venit toti dracii sa il dau pe cel vechi jos , cand sa il pun pe asta nou , constat ca nu are loc de timonerie !!! are o flansa mare (sau ce o fi aia ) langa cutie si nu are loc de timonerie. concluzie , maine flex si taiat flansa aia cat mai bine ,sa nu se descentreze cardanu.

an unghiurile varza pe toate rotile ! pe spate se poate face unghiu ? ca mergeam azi ,si pe asfalt fin , imi scartaiau cauciucurile pe spate ca naiba. am ridicat-o si am tras de roti , dar nici un joc, nimic ... ce poate sa aiba ??
jorj3l
QUOTE (Costynnn @ Apr 22 2007, 10:26 PM) *
am luat cardan de 1.8 cica .... dupa ce m-am kinuit de mi-au venit toti dracii sa il dau pe cel vechi jos , cand sa il pun pe asta nou , constat ca nu are loc de timonerie !!! are o flansa mare (sau ce o fi aia ) langa cutie si nu are loc de timonerie. concluzie , maine flex si taiat flansa aia cat mai bine ,sa nu se descentreze cardanu.

an unghiurile varza pe toate rotile ! pe spate se poate face unghiu ? ca mergeam azi ,si pe asfalt fin , imi scartaiau cauciucurile pe spate ca naiba. am ridicat-o si am tras de roti , dar nici un joc, nimic ... ce poate sa aiba ??



bucsele brate spate..poate...

dar sa vedem cine se baga la schimbat...
eu n`am gasit omul cu suficienta rabdare...
nmg
QUOTE (Costynnn @ Apr 22 2007, 10:26 PM) *
are o flansa mare (sau ce o fi aia ) langa cutie si nu are loc de timonerie. concluzie , maine flex si taiat flansa aia cat mai bine ,sa nu se descentreze cardanu.


Lasa flexul si du cardanul la un strungar. O sa-l dezechilibrezi de tot cu flexul si o sa faca la fel !

QUOTE (Costynnn @ Apr 22 2007, 10:26 PM) *
an unghiurile varza pe toate rotile ! pe spate se poate face unghiu ? ca mergeam azi ,si pe asfalt fin , imi scartaiau cauciucurile pe spate ca naiba. am ridicat-o si am tras de roti , dar nici un joc, nimic ... ce poate sa aiba ??


Pe spate nu prea se pot regla ...Eventual schimba-i bucsile si ce mai e din cauciuc pe acolo si roaga-te sa mearga smile.gif
Costynnn
Am fost la strungar , i-a scos porcaria aia de flansa sau cum s-o chema, am montat cardanu: nu mai tremura deloc acum biggrin.gif Adica mai tremura foarte putin ,dar trebuie sa echilibrez rotile,ca sunt varza.

Pe spate exista vreo bara stabilizatoare ? Nu cea care se pune intre oalele amortizoarelor, ci sub masina pe undeva. Cel de la care am luat masina ,mi-a zis ca nu o are deloc ,sa o cumpar si sa o pun unsure.gif
TiL
Din cate stiu se poate pune.

Daca iti scartaie cauciucurile pe spate verifica bine puntea si basculele spate, sa nu fie ceva lovit / stramb pe acolo. Daca pare ok, schimba bucsile.
nmg
QUOTE (Costynnn @ Apr 24 2007, 08:44 AM) *
Pe spate exista vreo bara stabilizatoare ? Nu cea care se pune intre oalele amortizoarelor, ci sub masina pe undeva. Cel de la care am luat masina ,mi-a zis ca nu o are deloc ,sa o cumpar si sa o pun unsure.gif


Mai arunca si un ochi pe RealOem cand mai ai neclaritati. Te ajuta sa vezi dotarea originala a masini si iti poti face o idee de cum arata piesa respectiva. Coduri de fabricatie , etc, etc ... Nu e manual de reparatii dar mie mi-a fost de ajutor cateodata.
Costynnn
" Daca iti scartaie cauciucurile pe spate verifica bine puntea si basculele spate, sa nu fie ceva lovit / stramb pe acolo. "

Pai nu prea stiu dupa ce sa ma uit ,ca nu ma pricep prea bine,si nu stiu ce, unde trebuie sa fie, si cum sa arate , ca sa fie ok. biggrin.gif
TiL
Nici eu nu ma pricep prea bine. Dar daca te uiti bine pe dedesubt poti vedea daca e ceva in neregula la bucata aia ca o tzeava, care tine basculele spate. Uita-te bine la urechile care tin basculele. Poate ca masina a incasat o bordura sanatoasa care a impins bascula spre interior, fortand urachile astea... unsure.gif Dau si eu cu presupusul...
comisaru
Nici eu n-am bara stabilizatoare pe spate. Aveti vreo poza ca sa-mi dau seama unde sunt punctele de prindere(poate-mi iau si-mi pun)?
asta e: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=45
316i
Punctele de prindere sunt pe caroserie.
florin83
si capetele pe bascule.
Costynnn
am urcat-o pe o rampa, si m-am uitat pe dedesubt pe acolo. am pus pe cineva sa traga , sa impinga sa o miste in lateral ,si mai toate miscarile posibile, si nu am vazut nimic anormal. Dar poate nu stiu eu la ce sa ma uit ,si ce sa recunosc. biggrin.gif

Pana una alta, avand un consum groaznic (benzina de 30 de lei , mers in afara , constant la 90km/h , si am facut doar 30 km ohmy.gif ) m-am gandit sa ma uit pe la furtune, sa nu piarda pe undeva. Ca la toba nu miroase a benzina. Furtunul dintre filtru si conducta de cupru, nici nu era prins, un colier era pus de forma si celalalt juca linistit pe acolo. sarea benzina pe acolo ca la balamuc. Puteam sa iau si foc , doamne fereste mad.gif
TiL
Cu tras/impins verifici articulatiile (bucsile). Dar strambaturile le vezi numai daca examinezi atent totul. E imposibil sa nu observi daca ceva nu-i in regula.
comisaru
QUOTE (316i @ Apr 25 2007, 12:05 AM) *
Punctele de prindere sunt pe caroserie.

Nu m-am indoit nici o sec. de treaba asta. M-ar ajuta mult o poza(din comoditate, sau dor pana ajung sub u urs cu bara stabilizatoare).
SILE
salut poti sa pui si tu cateva poze cu bordu ca pare misto ce ai facut tu cu niste folie . biggrin.gif



ps. pune poze facute si pe zi si pe noapte pls
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.