Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sistem franare e28
BMWZone > BMW TUNING > Suspensie, roti, frane, caroserie
enculescusorin
E cineva pe aici care a incercat sa modifice sistemul de franare...am inteles de undeva ca se potrivesc franele cu tot cu discuri de pe e32 sau e34 ???? blink.gif
TiL
Ce frane ai acum fata/spate: ventilate/simple sau simple/tamburi?
io'sŪ
vrei sa modifici franele la un e28 524td? huh.gif

QUOTE (TiL @ Apr 1 2007, 01:10 AM) *
Ce frane ai acum fata/spate: ventilate/simple sau simple/tamburi?
normal ar trebui sa aibe simple cu tamburi pt 524td, parerea mea ca ar trebui sa treaca la ventilate cu simple (pt e28) si sa nu se complice cu alte modificari
TiL
La asta ma gandeam si eu. Poate are totusi ventilate/simple. Eu asa am. Nu stiu daca asa a fost din fabrica.

Puncte negative la franele E28, dupa mine sunt:

- pedala "grea". Dar nu ma deranjeaza ca apas mai tare pe pedala. Probabil daca toate componentele ar fi in regula nici n-ar exista problema asta.
- mi se pare ca fata franeaza prea tare in raport cu spatele. Dar am TRW-uri noi pe fata si "nu stiu ce" in stare buna pe spate. Poate ca "nu stiu ce"=cine stie ce noname...


La 525i aveam pedala f f dura, trebuia sa apas sanatos, dar ingheta, tendinta de a frana prea tare cu fata era minima sau nula. Eram incantat de ele. Interceptor stie... cum a reusit sa crutze un pieton biggrin.gif
enculescusorin
da...pe spate am tamburi...problema e ca franele sunt in stare buna si pe fata si pe spate...dar la viteza mai mare...parca simt ca fata franeaza mai tare ca spatele...
TiL
Cel mai simplu e sa iei frane de pe 525/528 sau altele care au avut ventilate/simple.
Iti trebuiesc basculele spate pentru discuri, cu tot cu discuri si pe fata cred ca jambe... sau poate doar discuri ventilate si etrieri.

Cum spuneam, td-ul meu franeaza si el cam exagerat cu fata si am discuri si pe spate.

Nu stiu daca pe basculele si jambele de E28 intra etrieri de E34/E32. Pentru discuri nu cred ca-i problema, din cate stiu butucul are acelasi diametru, prezoanele au aceeasi pozitionare. Poate doar la sabotii franei de mana sa fie probleme. Trebuie vazut pe realoem, poate sunt exact aceleasi discuri, caz in care nu mai trebuie sa te complici. Ramane de vazut cum e cu etrierii.
comisaru
Pentru ventilate, e nevoie de etrieri cu deschidere mai mare, deci alt tip fata de ce are acum pt. discurile pline.
Darren
si suportul de etrieri.
316i
QUOTE (sierra1771 @ Apr 1 2007, 12:53 PM) *
da...pe spate am tamburi...problema e ca franele sunt in stare buna si pe fata si pe spate...dar la viteza mai mare...parca simt ca fata franeaza mai tare ca spatele...


La toate masinile fata franeaza mai mult decat spatele. Daca nu ma inseala memoria e 65% fatza 35% spate. D-aia placutele de pe spate le schimbi la cam 2 randuri de placute de fata sau chiar mai mult.
84 HOT
Curios... si la mine pe spate am schimbat 2 randuri placutze.. si pe fatza inca nici un rand in 30-000 km... si ceva.... si o alta chestie ce cauciucuri ai pe e28?
eu de exemplu cu cauciucuri pe 14" de 175 parca sau 185.... am vrut sa pregatesc roti mai mici pentru iarna... nu reuseam sa ma opresc decat la fel ca si cu matizul fara ABS(de la firma) si cu roti 15" 205/65 parca.... de iarna... franeaza ft-ft bine. parerea mea... ajutat cu putina frana de motor... care la BMW 2,4d cum am eu.. numa putina nu poate fii numita... daca fac frana de motor parca nici ca mai trebuie sa franez cu pedala decat pentru ca sa se aprinda stopurile in spate:)) ca sa stie lumea ca ma opresc lgh (24).gif deci ... da nu am mentionat am ventilate pe fatza.. si simple(discuri) pe spate... standard la 525eta... cum a fost al meu de original... intr-adevar parca e putin tare pedala... dar nu ma plang... e masina de 23 de ani.... franeaza bine... nu am intrat inca in nimeni pt ca am franat prea tarziu si nu au mai prins franele... inca odata mentionez ca cu rotile pe 14" aveam probleme de genu.... fluierat roti si nu ma opresc... sau fatza mai tare decat spate.... sau alte minuni.... la aceste roti si cauciucuri.... ft multumit.
TiL
Hmmm, in momentul asta si eu am cauciucuri mai mari in diametru pe spate decat pe fata, deci e de inteles ca ele duc la asfalt o forta mai mica decat ar trebui happy (24).gif

84 HOT, curios lucru cu placutele. Eu am schimbat placutele pe fata acum vreo 15 mii km, nu stiu cat s-or fi uzat pana acum, dar cele de pe spate nu par sa se fi mancat mai mult decat erau atunci.

Vladut, noi spuneam ca fata franeaza atat de mult incat blocheaza rotile iar spatele nu da semne ca ar vrea sa blocheze. In fine, eu trebuie sa-mi pun cauciucuri de om normal pe spate si-apoi mai vedem. In general sunt multumit de frane, o singura data era s-o incasez: asfalt ud si jegos in zona in care se lucreaza la pasaj la Metro Baneasa, grabit sa ajung luni dimineata la munca, era sa intru intr-un mertz taxi. De doua ori pardon.gif .
Cum spuneam, fatza s-a blocat dar spatele nu zicea nimic.
alex230ro
In general din cate stiu eu intotdeauna fata va bloca prima cred ca asa e sistemul construit,daca franezi la viteza mare si blochezi spatele e dezastru.Toate masinile cu care am mers blocau fata prima,exceptie a fost Dacia 1310 a parintilor care bloca spatele-rezultatul:m-am intors de vreo 2 ori cu ea pe franare violenta,pana la urma s-a reparat si bloca doar fata.
georgem
E normal fata sa se blocheze prima. Cea mai mare parte a fortei de franare e pe fata, pentru ca la franare greutatea masinii apasa pe puntea fata si punea spate e usurata (asa cum la demaraj se intampla exact invers).
La unele masini exista si un sistem mecanic simplu de distribuire a fortei de franare in functie de greutatea de pe puntea spate -> la Audi 80 am asa ceva.
TiL
Am inteles si stiu ca fata franeaza mai tare. Inteleg si ca fata trebuie sa se blocheze prima. Dar mi se pare ca spatele cam someaza totusi. Dar pot da vina pe roti mai mari pe spate, plus amortizoare cam varza, plus calitatea necunoscuta a placutelor de pe spate.

De 525 eram super incantat, chiar daca avea comportament asemanator (in sensul ca tot fata se bloca prima), dar nu identic. Adica dupa ce blocam fata, cu un minim de efort suplimentar blocam si spatele). Cand auzeam ca roata stanga fata scartaie era clar ca atat poate, si putea destul. Astfel puteam tine a-be-es din picior mai bine decat orice sistem ABS tongue.gif.

Ei, troaca imi da impresia ca dupa ce am rupt aderenta pe spate mai pot obtine forta de franare daca apas pedala mai tare, ca sa-si faca si spatele treaba. Si asta nu-i normal. Poate ca trebuiesc curatati etrierii, dar n-am facut asta niciodata si nu stiu cat de complicat o fi.
316i
QUOTE (TiL @ Apr 2 2007, 12:16 PM) *
Vladut, noi spuneam ca fata franeaza atat de mult incat blocheaza rotile iar spatele nu da semne ca ar vrea sa blocheze.


Spatele nu va bloca niciodata. Asa este gandit din fabrica pentru ca altfel se intampla exact ce a spus alex.
io'sŪ
QUOTE (316i @ Apr 3 2007, 12:02 AM) *
Spatele nu va bloca niciodata....

un prieten a avut acuummm muuulti ani un e30 325, vreau sa zic ca masina aia avea niste frane extraordinare, cand punea frana ft tare se bloca si spatele pt cateva fractiuni de secunda
TiL
Ba va bloca, cu siguranta, daca ai franele zdravene. Nu-mi amintesc acum daca am pus vre-o frana atat de teapana cu 525 incat sa blochez tot pe asfalt uscat, dar am blocat toate rotile pe alte suprafete uniforme (asfalt ud, pamant sau nisip - cel putin 2 din astea 3) si masina n-a fugit de cur. De-aia ziceam ca-i MASINA... in fine, unul dintre motive thumbup.gif Ca era cam "Flinstone-car" e partea a doua, mai putin relevanta biggrin.gif

Sa lasam dacia la o parte, ca am condus si eu una ca a lui alex, era sa zbor de cateva ori de pe dig. Pana la urma a azvarlit-o frate-miu pe asfalt ud. doh (14).gif La capitolul experiente proaste pot spune de 318i pe care l-am avut. dar nu era vina lui, avea tamburi pe spate, unul din cilindri varza, tamburii uzati. Frana ca vai de el. Ma mai trezeam la cate un semafor cu curu-ntr-o parte sad.gif
comisaru
QUOTE (georgem @ Apr 2 2007, 03:53 PM) *
....La unele masini exista si un sistem mecanic simplu de distribuire a fortei de franare in functie de greutatea de pe puntea spate -> la Audi 80 am asa ceva.

Cred ca majoritatea masinilor sunt prevazute cu repartitor(asa cred ca-i zice). Pana si Dacia sau Lada au.
La urs pe unde o fi pozitionat?
Darren
nu cred ca o sa gasesti la bmw asa ceva
io'sŪ
nici eu nu-mi aduc aminte sa fi vazut...
manole74
Am vazut de multa vreme topicul pornit de TIL, insa n-am vrut sa ma ''bag ''pana n-am facut la masina modificarile pe care le doresc operate la sitemul de franare. Chiar imi aduc aminte de un topic mai vechi, in care intrebam de modificarile aftermarket, ce pot fi aduse sistemului de franare, din dorinta de-a imbunatatii calitatea franarii. Asta a fost off-topic! Eu,am ales sa fac urmatoarele schimbari: pe fata discuri ventilate,etrieri si toate maruntisurile aferente de la un E32, iar pe spate, toata puntea spate , cu discuri , luata de pe un e28-525, pe care Lucian deja a vazut-o, dar care din nefericire n-a mai ajuns pe masina. Din ce m-am documentat, etrierii, discurile ventilate ,sunt identice la E34 si E32, deci in consecinta merg fara modificari pe fata la E28.....Toate piesele pentru modificare exista, exista si masina, tot un 524TD, dar nu exista timp sad.gif
TiL
Ceva-mi scapa... ai etrierii de septar? Ce mai faci si cu cei de E28? Ma refer la cei de pe fatza huh.gif
manole74
Am pierdut un etrier... mellow.gif
TiL
offtopic.gif lgh (9).gif conf (9).gif

Si sunt identici?
manole74
Din ceea ce stiu eu-DA !! Intra pe realoem si te convingi singur






L.E. Discurile ventilate, etrierii, suportii de etrier si placutele de frana sunt identice la E28, E32, E34!!!
TiL
Nu prea sunt de acord cu partea asta. Textul dupa care te-ai luat zice ca se potrivesc, nu ca sunt identice. Chiar zice acolo ca daca le schimbi nu-ti mai intra roti de 14". Asadar discurile sunt mai mari. Pentru asta si etrierii trebuie sa fie diferiti.

Pe realoem au partnumber diferit. Vezi sa nu te trezesti ca-ti franeaza stanga mai tare ca dreapta. Sau invers, functie de orientarea politica biggrin.gif
manole74
Nu sunt la fel, sunt IDENTICE!!!!! innocent.gif
TiL
OK, n-am argumente sa te contrazic. Dar eu sunt Toma necredinciosul ... biggrin.gif
enculescusorin
pe mine ma tot bate gandu la un upgrade de pe seria 7 e32...mai ales pe spate...de franele de fata sunt multumit...dar franarea pe spate e chiar razna... laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.