Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Recarosare
BMWZone > BMW GENERAL > BMW Bar
xox
Se mai poate face recarosare? Vreau sa-mi aduc un ursulet peste cateva luni, si sunt curios daca va trebui sa-l canibalizez sau merge sa fac figura asta.

Daca se poate face recarosare, puteti sa-mi dati mai multe detalii? Tot ce stiu e ca practic trec masina care am adus-o in actele celei care o am. Sau ceva de genul asta.
Viper05
Fi atent daca vrei sa intri cu el pe roti in tara esti obligat sa platesti taxa
jorj3l
QUOTE (xox @ Mar 3 2007, 10:04 AM) *
Se mai poate face recarosare? Vreau sa-mi aduc un ursulet peste cateva luni, si sunt curios daca va trebui sa-l canibalizez sau merge sa fac figura asta.

Daca se poate face recarosare, puteti sa-mi dati mai multe detalii? Tot ce stiu e ca practic trec masina care am adus-o in actele celei care o am. Sau ceva de genul asta.



cu dari de spaga se trece direct masina in acte...
n3o
QUOTE (jorj3l @ Mar 3 2007, 12:30 PM) *
cu dari de spaga se trece direct masina in acte...

sti ceva sigur ? biggrin.gif
xox
QUOTE (n3o @ Mar 3 2007, 12:45 PM) *
sti ceva sigur ? biggrin.gif


Si eu sunt curios. dry.gif
io's®
QUOTE (Viper05 @ Mar 3 2007, 11:53 AM) *
Fi atent daca vrei sa intri cu el pe roti in tara esti obligat sa platesti taxa
hai ca deja suntem f curiosi, ce taxa??? doar nu de inmatriculare, nu blink.gif
Viper05
eu din cate stiu , e vb de taxa de inmatriculare , fara de care nu poti intra cu masina in tara, cel putin asha era inainte de 2007 , dar nu am citit niciunde ca s-ar fi schimbat ceva
io's®
eu stiu ca taxa de inmatriculare o platesti dupa ce intri cu masina in tara, fara chitanta doveditoare platii acesteia nu iti primeste actele la politie pt inmatriculare
Viper05
da ai dreptate DAR

Inainte de 2007 puteai trece vama cu o masina neinmatriculata in Romania doar daca aceasta era inmatriculabila in Romania(minim Euro3), in caz contrar plateai taxa direct la vama dupa care intrai cu masina in tara.

Acuma ca toate sunt inmatriculabile , nu stiu ce sa zic asa noi astia toti cu masini mai vechi ne-am duce si ne-am aduce cate una in stare perfecta la 1000E , siguar au gasit ai nostri guvernanti ceva.....oricum o sa ma interesez cum e cu vama la masinile <EURO3
georgem
QUOTE (Viper05 @ Mar 4 2007, 01:18 AM) *
eu din cate stiu , e vb de taxa de inmatriculare , fara de care nu poti intra cu masina in tara, cel putin asha era inainte de 2007 , dar nu am citit niciunde ca s-ar fi schimbat ceva

Cu "inainte de 2007" ai spus totul. De la 1 ianuarie 2007 s-a schimbat complet.
n3o
in mai bine sau in mai rau ?
xox
Mai stie cineva ceva?
enculescusorin
QUOTE (xox @ Mar 14 2007, 09:52 AM) *
Mai stie cineva ceva?

da se poate face...nu trebuie platita nici o taxa de inmatriculare...pentru ca teoretic....omologhezi o caroserie...pe o masina deja inmatriculata....
xox
Ok, ceva mai multe detalii? Schimb motorul de pe una pe alta ? Sau cum fac mai exact?

Pun atatea intrebari pentru ca nu stiu practic ce inseamna recarosare, vin cu una din germania si pun motorul meu pe aia si o trec din nou in actele care le am deja?
Viper05
Eu stiam ca poti schimba numai sasiul si dupa inca 6 luni daca vrei poti schimba si motorul , dar nu stiu daca s-a schimbat sau nu, cel mai bine dai un telefon la RAR si ai rezolvat problema
butcky
INLOCUIREA DE CAROSERIE

schimb caroseria/sasiul unui vehicul:



TERMINOLOGIE

Termenii utilizati în prezenta procedura sunt în conformitate cu documentele de referinta. În plus, se definesc urmatorii termeni:

- caroserie: Partea unui automobil care este amenajata pentru transportul persoanelor si al bunurilor si pentru montarea diferitelor utilaje si instalatii pentru efectuarea de lucrari sau prestarea de servicii.

- caroserie autoportanta: Caroserie care preia toate fortele provenite din miscarea automobilului, sasiul nemaifiind întâlnit ca element distinct.

- caroserie neportanta: Caroserie ce constituie parte distincta si se monteaza pe sasiu, fara a prelua fortele provenite din miscarea automobilului.

- caroserie semiportanta: Caroserie a carei podea este fixata rigid de sasiu prin suruburi, nituri sau sudura, preluând partial fortele exterioare.

- generatie de fabricatie: grup de vehicule care, într-o anumita perioada de timp determinata, a avut aceleasi caracteristici privitoare la constructie si conceptie (dimensiuni, forma caroseriei, platforma tehnica etc.)

- structura caroseriei: Denumire utilizata pentru suprastructura autovehiculelor din categoriile N si O, reprezentând elementul montat pe un sasiu echipat (platforma, bena, cisterna etc.).

- sasiu (cadru): Partea principala a automobilului, pe care se fixeaza motorul, transmisia, suspensia, caroseria, mecanismul de directie, instalatia de frânare si instalatiile speciale de lucru.

- tipul caroseriei: Denumire utilizata pentru forma caroseriei autovehiculelor din categoria M (de ex. la autoturisme: berlina, berlina cu hayon, break etc.; la autobuze: standard, cu etaj, articulat etc.).



ABREVIERI
CIV: Cartea de identitate a vehiculului;

DCTPC: Departamentul Coordonare Baze de Date Tehnice, Poluare si Consultanta;

DOIIT: Departamentul Omologari Individuale si Inspectii Tehnice;

HG: Hotarâre de Guvern;

MTCT: Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului;

OG: Ordonanta de Guvern;

RAR: Registrul Auto Român - Regie Autonoma;

Conditii generale
Nota privind înlocuirea de caroserie/sasiu se elibereaza numai autovehiculelor din categoriile M si N, inclusiv celor fabricate în România, pentru care se intentioneaza schimbarea caroseriei/sasiului.

Solicitarea privind înlocuirea de caroserie/sasiu se poate adresa catre oricare dintre reprezentantele RAR. Ea se va primi si analiza de catre reprezentantii RAR.

Se accepta înlocuirea de caroserie/sasiu pentru autovehiculele omologate pentru circulatia pe drumurile publice din România, deci cele care detin CIV si pentru cele care detin Certificate de Inmatriculare. În cazul celor neomologate sau a celor ce nu detin Certificate de Inmatriculare, prin înlocuirea de caroserie/sasiu se obtine un autovehicul distinct, care se omologheaza numai daca respecta în totalitate conditiile tehnice actuale. În acelasi fel se vor trata si înlocuirile de caroserie/sasiu care nu îndeplinesc cerintele prezentei proceduri.

Acceptul privind inlocuirea caroseriei/sasiului se va acorda numai dupa prezentarea la R.A.R. a vehiculului omologat si/ sau inmatriculat pentru circulatie in Romania in configuratia initiala. Procedura va include identificarea cu prelevare de imagini, inclusiv pentru vehiculele accidentate. Din cauza faptului ca imaginile prelevate cu ocazia identificarii nu pot fi vizualizate online de catre inginerii din cadrul DCTPC, pentru scurtarea perioadei de solutionare a dosarului raspunderea pentru identificare si prelevarea imaginilor apartine in totalitate inginerului din cadrul reprezentantei RAR care avizeaza dosarul. Vor fi avizate pozitiv si transmise spre solutionare la DCTPC doar dosarele care corespund conditiilor din prezenta procedura si din punctul de vedere al identificarii vechiului vehicul.

Schimbarea efectiva a caroseriei/sasiului se va efectua numai in ateliere autorizate, aceasta fiind o conditie verificabila la acordarea omologarii vehiculului in noua configuratie.

Sunt acceptate schimbarile de caroserie efectuate doar in atelierele ce detin autorizatie in conformitate cu R.N.T.R.4. pentru toate activitatile de mai jos:

5.1.1. Activitatile care constau în repararea, întretinerea si/sau reglari ale ansamblurilor mecanice:

a) motor si instalatiile anexe de alimentare prin carburatie/injectie mas/mac, de racire, de evacuare, de pornire integrata si/sau independenta si componentele acestora;

B ) ambreiaj, transmisie, cutie de viteze mecanica/automata si componentele acestora;

c) sistemul de rulare si componentele acestuia;

d) sistemul de directie si componentele acestuia;

e) sistemul de frânare si componentele acestuia.

5.1.2. Activitatile care constau în repararea, întretinerea si/sau reglari ale echipamentului electric si/sau electronic:

a) instalatia electrica de iluminare si semnalizare si componentele acesteia;

B ) instalatia electrica de pornire a motorului, încarcare a bateriilor de acumulatori si componentele acestora;

c) sistemul de gestiune electronica a motorului si/sau a sistemelor autovehiculului.

5.1.3. Activitatile de reparatii si/sau redresari ale structurii caroseriei:

a) reparatii ale caroseriei fara structura de rezistenta, care necesita demontarea de componente mecanice si/sau electrice;

5.1.4. Activitatile de montare, reparare, verificare a unor componente sau echipamente.

OBS : Este necesara dotarea atelierului cu stand de redresare caroserie/ sasiu doar in cazul in care schimbul de caroserie/ sasiu se efectueaza cu elemente ce au mai fost utilizate pe alte vehicule. Nu este necesara dotarea cu standul de redresare in cazul in care schimbarea se efectueaza cu componente noi sau cu sasiuri/ caroserii echipate.

Cu exceptia cazurilor instrumentate de entitatile abilitate ale Ministerului Administratiei si Internelor, pe baza acceptului acestora, pentru autovehiculele blocate în baza de date a RAR., nota privind înlocuirea de caroserie/sasiu va fi negativa.

Intrucât nu exista certitudinea faptului ca sunt construite de firme autorizate, în situatia în care caroseriile/sasiurile care urmeaza a le înlocui pe cele initiale nu au poansonat numarul de identificare, nota privind înlocuirea de caroserie/sasiu va fi negativa. Fac exceptie subansamblurile noi, pentru care se prezinta un document de achizitie din partea producatorului sau reprezentantului sau autorizat.


Conditii tehnice de acceptare a înlocuirii de caroserie/sasiu
Autovehicule din categoria M1 sau M2
Pentru un autovehicul din categoria M1 sau M2 se accepta înlocuirea sasiului/caroseriei cu unul/una destinat/a unui autovehicul identic cu primul cel putin în ceea ce priveste urmatoarele caracteristici:

ˇ Marca, admitându-se diferente numai în cadrul aceluiasi grup de firme ce colaboreaza la fabricarea aceluiasi produs;

ˇ Tipul desemnat de catre constructor în conformitate cu definitia din Anexa II B din Directiva 70/156 CEE, mentionat în certificatul de conformitate sau în certificatul de omologare;

ˇ Tipul caroseriei.


Autovehicule din categoria M3
Pentru un autovehicul din categoria M3 se accepta înlocuirea sasiului/caroseriei cu unul/una destinat/a unui autovehicul identic cu primul cel putin în ceea ce priveste urmatoarele caracteristici:

ˇ Marca, admitându-se diferente numai în cadrul aceluiasi grup de firme ce colaboreaza la fabricarea aceluiasi produs;

ˇ Tipul desemnat de catre constructor în conformitate cu definitia din Anexa II B din Directiva 70/156 CEE, mentionat în certificatul de conformitate sau în certificatul de omologare;

ˇ Tipul caroseriei;

ˇ Numarul de axe.


Autovehicule din categoria N
Pentru un autovehicul din categoria N se accepta înlocuirea sasiului/caroseriei cu unul/una destinat/a unui autovehicul identic cu primul cel putin în ceea ce priveste urmatoarele caracteristici:

ˇ Marca, admitându-se diferente numai în cadrul aceluiasi grup de firme ce colaboreaza la fabricarea aceluiasi produs;

ˇ Tipul desemnat de catre constructor în conformitate cu definitia din Anexa II B din Directiva 70/156 CEE, mentionat în certificatul de conformitate sau în certificatul de omologare;

ˇ Categoria vehiculului

ˇ Numarul de axe.


OBS. Pentru toate categoriile de autovehicule de mai sus, in cazul in care tipul desemnat de catre constructor conform cu Directiva 70/156 CEE nu poate fi determinat, acesta se considera a fi cel precizat în structura denumirii comerciale sau în numarul de identificare poansonat, dar fara a se trece de la o generatie de fabricatie la alta.

In cazul in care tipul definit de catre constructor pentru un acelasi vehicul, avand aceeasi denumire comerciala, aceeasi generatie de fabricatie, este diferit (exemplu Peugeot 405(15B - 4B), VW Transporter(251 - 255), etc.) dar conditiile de definire a tipului de vehicul din RNTR 2 sunt identice, tipul vehiculului se considera a fi identic.


NOTA: Daca autovehiculul ce apartine uneia dintre categoriile enumerate mai sus are caroserie semiportanta sau neportanta, numai înlocuirea sasiului face obiectul prezentei proceduri, ca fiind principalul element de rezistenta. Întrucât schimbarea acestuia reprezinta o operatiune complexa, care presupune interventii asupra sistemelor implicate direct în siguranta circulatiei, se va accepta si înlocuirea cu un sasiu echipat.


Mod de lucru
Solicitantul va pune la dispozitia specialistilor de la reprezentantele RAR:

a. Cerere tip conform anexei A;

b. CIV-ul autovehiculului initial sau Certificatul de Inmatriculare a acestuia in cazul in care autovehiculul nu este omologat;

c. Cartea de identitate, certificatul de înmatriculare din tara de provenienta sau certificatul de conformitate pentru vehiculul de la care provine caroseria/sasiul de schimb. In cazul in care documentele de la acest aliniat nu sunt in posesia petentului, se va depune la dosar nota de constatare vamala a caroseriei de schimb sau a vehiculului de la care provine aceasta;

d. Autovehiculul initial pentru efectuarea identificarii cu prelevarea de imagini.

In cazul în care specialistii din cadrul Reprezentantei RAR constata ca schimbul de caroserie/sasiu cerut nu se încadreaza în prevederile prezentei proceduri, vor elibera solicitantului Nota privind înlocuirea de caroserie/sasiu având raspunsul negativ. Daca urmare a analizei efectuate de catre specialistii de la reprezentantele RAR datele prezentate în cerere se încadreaza în prevederile prezentei proceduri, aceste date vor fi transmise prin sistemul informatic online la Departamentul CTPC-Bucuresti spre analiza. Raspunsul va fi transmis inginerilor din reprezentantele R.A.R. care vor elibera Nota privind schimbarea de caroserie/sasiu(ANEXA cool.gif.

Cererile pentru schimbarea caroseriei/sasiului la autovehiculele de fabricatie interna marcile Dacia, Oltcit/Oltena, ARO, AB/ROMAN/DAC si ROCAR, Daewoo cu cod V.I.N. de Romania vor fi solutionate în totalitate pe baza prescriptiilor din prezenta procedura, de catre inginerii de la reprezentantele RAR. Pentru autoturismele Dacia 1000, 1300 care nu au codificat in numarul de identificare tipul vehiculului, schimbul de caroserie poate fi realizat si cu o caroserie de Dacia 1310/1410, pastrandu-se celelalte conditii din prezenta procedura.

Specialistul care va elibera/modifica CIV-ul va bloca in baza de date a RAR numarul de identificare a sasiului/caroseriei care a fost schimbata, aceasta nemaiputand fi utilizata pentru o alta schimbare.

Se va atrage atentia solicitantului ca Nota privind înlocuirea de caroserie/sasiu este valabila numai daca numarul de identificare este autentic.


--------------------------------------------------------------------------------

Din punct de vedere juridic, înlocuirea de caroserie (sasiu) se accepta numai pentru un vehicul care este înmatriculat în România si care detine Carte de identitate. In lipsa acesteia din urma, se considera ca prin înlocuirea caroseriei se obtine un vehicul nou, iar omologarea acestuia si, ulterior, înmatricularea lui, sunt conditionate de indeplinerea in totalitate a conditiilor tehnice actuale, inclusiv cele legate de emisiile poluante (Euro 3)

Din punct de vedere tehnic, înlocuirea unei caroserii se accepta numai daca noua caroserie este compatibila cu cea veche. Acest lucru înseamna ca se pastreaza marca, tipul si formula constructiva a vehiculului initial. In acest scop, solicitantul trebuie sa se prezinte la una dintre reprezentantele Registrului Auto Român, de unde, în urma unei analize efectuata de expertii nostri, i se va elibera sau nu acceptul pentru schimbarea caroseriei (sasiului).

In continuare, se va proceda la omologarea individuala a vehiculului.


--------------------------------------------------------------------------------
Omologarea individuala se efectueaza pentru vehiculele rutiere care au fost anterior inmatriculate in alte tari, cele noi, construite in tara sau importate in serie de cel mult 10 bucati de acelasi tip pe an, precum si celor construite din piese detasate.

Omologarea individuala se acorda de catre RAR, prin reprezentantele judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, in functie de localitatea in care isi are domiciliul sau sediul persoana care solicita omologarea. Pot solicita omologarea pentru circulatia pe drumurile publice a vehiculelor rutiere producatorii sau reprezentantii autorizati ai acestora ori, dupa caz, de persoanele juridice sau fizice române care le importa sau le introduc in România, ori le construiesc din piese detasate.

Omologarea individuala comporta trei faze distincte:

1. identificarea vehiculului;

2. verificarea îndeplinirii cerintelor de siguranta circulatiei si protectia mediului, conform specificatiei tehnice aplicabile;

3. completarea si eliberarea Cartii de identitate a vehiculului, însotita, dupa caz, de certificatul de omologare artizanala (pentru vehiculele construite din piese separate).



Principalele documentele solicitate pentru aceasta activitate sunt:

Dovada care atesta dreptul de detinere asupra vehiculului (factura de cumparare, certificatul de înmatriculare, cartea de identitate din tara de provenienta, actul de închiriere al vehiculului, orice înscris, autentificat sau sub semnatura privata, din care sa rezulte trecerea vehiculului din proprietatea fostului detinator în aceea a cumparatorului);

Actul de identitate al detinatorului;

Imputernicirea notariala si actul de identitate al prezentatorului, daca vehiculul nu este prezentat de catre detinator.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schimbarea Motorului

Trebuie sa prezentati vehiculul la unul din sediile Registrului Auto Român.

Sunt necesare urmatoarele documente:

*Cartea de identitate a vehiculului;

*actul de identitate al prezentatorului.

Se va efectua verificarea identitatii si apoi, în functie de codul motorului se va efectua fie omologarea individuala - daca este un motor diferit fata de cel initial - fie se va înscrie în Cartea de identitate noua serie a motorului daca acesta este identic cu cel initial.


Informatiile au fost luate de pe site-ul oficial RAR - www.rarom.ro
xox
Sarumana butcky drinks.gif
butcky
evil (19).gif
84 HOT
Deci si eu asa stiu ca poti aduce fara probleme.
nu te obliga nimeni sa nu platesti nici o taxa. Eu inca astept sa am bani.... sa aduc un e28 pentru mine..... inca astept si lucrez.
enculescusorin
QUOTE (84 HOT @ Mar 19 2007, 01:40 PM) *
Deci si eu asa stiu ca poti aduce fara probleme.
nu te obliga nimeni sa nu platesti nici o taxa. Eu inca astept sa am bani.... sa aduc un e28 pentru mine..... inca astept si lucrez.

la slatina e o firma care se ocupa de recarosari pentru e28-uri...cand ai nevoie poti sa ma contactezi pentru mai multe detalii...au preturi destul de mici fata de restul tarii....chiar de 3 ori mai mici
Viper05
@sierra1771

detaliaza putin, sunt interesat si eu
Gycone
Ce se mai aude despre recarosare?
AxY Jamaicanu
e greu ... iar cei care au facut-o nu se obosesc sa iti spuna ce pasi trebuiesc urmati
xox
...pentru ca in general e vorba de spagi.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.