QUOTE (mgrx)
daca v-ar da cineva banii, voi ce ati alege, 120d, sau 3l benzina?
Chiar daca ne-ar da cineva banii (ceea ce nu se intampla), conteaza cine suporta, dupa aceea, cheltuielile de intretinere. Evident, daca nu conteaza cat costa intretinerea (taxe + combustibil + asigurare + etc), motorul de 3l pe benzina este de preferat, deoarece e la un nivel superior dpdv tehnologic, de rafinament si performante.
QUOTE (florin83)
iarna eu auzisem ca astea diesel sunt mai greu de stapanit la plecari pt ca au cuplu mai mare.. asa-i?
Daca, la plecare, turezi motorul pana in zona de cuplu maxim, sigur ca o sa o stapanesti mai greu. Dar acelasi lucru e si la benzina.
Pe de alta parte, toate motoarele Diesel moderne sunt de fapt turbo Diesel. Ca urmare, intr-o plaja de turatii imediat peste relanti, pana nu incepe turbina sa impinga, nu dau pe-afara de cuplu, desi sunt totusi mai vanjoase decat un motor pe benzina de capacitate cilindrica similara.