Help - Search - Members - Calendar
Full Version: din ciclul Probleme
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E28
reactor_share
La Multi Ani !
Asta a fost in primul rand.


In al doilea rand am ramas cu aceeasi problema care ma termina de vreo 2 luni de zile incoace.
Deci, am fost la service sa vad de ce huruie cand virez dreapta, si sunt in sarcina si masina merge, deci accelerez.

Aia au zis ca e caseta de directie, apoi nu ca e rulmentul de la roata dreapta. si pana la urma asa am zis si eu ca poate e rulmentul.

Dar sa zicem ca sunt cu rotile virate drepta si accelerez, deci merg, masina incepe sa huruie, si zgomotul vine din partea dreapta de la roata din fata.
dar, si urmeaza un mare dar, acest huruit inceteaza in momentul cand o scot din viteza, dar tot continui sa ma deplasez, la fel cu rotile virate dreapta asta ce mai inseamna?

Oricum cand zic huruit ma refer la faptul ca motorul incepe sa capete un alt de fel sunet, ca si cum ar fi supraturat sau ceva de genul asta.

Ba mai mult cand motorul e rece si merg dimineata la servici, nu huruie nimic indiferent daca virez drepta sau nu.
Apoi pe masura ce se incalzeste motorul, la orice miscare dreapta de volan, am un mic huruit, care se amplifica in functie cat de tare sunt virate rotile, si cat de tare accelerez.

Practic acest lucru se comporta ca o ecuatie cu cateva necunoscute.

Huruit = temp.motor x unghi.virare.roti.dreapta x viteza.deplasare
ve
cand am cumparat e28 am avut si eu un huruit foarte enervant care s-a dovedit a fii rulmentul stanga fata.
rulmenrul se poate verifica foarte usor daca ridici masina pe cric si invartesti/ misti roata.

ai cumva turometru? dupa ce se incalzeste motorul la ce turatie iti sta?
reactor_share
turometrul meu nu merge de cand am cumparat masina si la cate probleme a avut nu am mai avut timp sa-l fac.
deci, in concluzie nu am de unde sa imi dau seama.

problema este ca: huruie doar in virata dreapta in sarcina si cand accelerez,
daca este lasata pe liber si merge, nu mai huruie nimic, deci nu ar fi rulmentul in acest caz, nu?
TiL
Eu tot nu-s convins ca motorul nu atinge in componentele directiei (in special bara de conexiune). Te-ai uitat "cu ochii tai" sub masina si poti spune ca bara de conexiune nu se apropie periculos de motor atunci cand virezi dreapta?
ve
cand accelerezi, cu rotile virate sau nu, fortele care apasa asupra rotilor nu sunt la fel ca atunci cand nu accelerezi. rulmentul meu varza se comporta la fel. dar ti-am zis ca rulmentul se verifica prin simpla ridicare a masinii pe cric. elimina aceasta posibilitate inainte sa treci mai departe la ce a zis til mai sus.

apropo, til, dupa ce ai schimbat tampoanele mai atinge motorul de bara de conexine? sau inca nu ai tampoane noi?


te-am intrebat daca ai aceeasi turatie cand se incalzeste motorul pentru ca la mine nu era corect reglat si cand se incalzea ajungea la o turatie de mers in gol foarte mica. din acest motiv masina vibra destul de serios.
TiL
Da, dupa ce am schimbat tamponul motor dreapta problema s-a rezolvat. Totusi, preventiv, trebuie sa schimb si tampoanele de cutie + eventual celalalt tampon motor, pentru ca sunt destul de uzate si motorul+cutia stau inca putin lasate.

Alex, esti sigur ca ti-au pus tamponul nou in dreapta? Nu cumva l-au pus in stanga? E posibil sa se potriveasca.
Sau daca l-au pus bine, cel din stanga e cat de cat intreg, sau e si el turtit?
reactor_share
Va asigur ca cei de la serivice macar atat lucru, au facut!
adica au pus tamponul in dreapta, lucru care l-am vazut eu cu ochii mei cand au strins cureaua de la servo.

cel din stanga este foarte ok, adica asa se vedea la ochi, cel putin. Pentru ca asta din dreapta, era si rupt si nici macar prins in suruburi, nu mai zic ca era de golf, dar asta e. Nu stiu sigur daca atinge sau nu in bara de conexiune, dar avand in vedere ca tampoanele sunt in stare bune, normal ar fi sa nu atinga, nu?

Si apoi chestia care este esentiala, cand motorul e rece, si virez dreapta, nu se aude nimic, deci? si nu conteaza cu ce viteza merg atat timp cat motorul e rece. Deci pica faza cu bara de conexiune, ceea ce inseamna ca ar ramane rulmentul, care atunci cand se incalzeste cat de cat, sa faca zgomotul asta.
TiL
Mda... vezi cum e rulmentul. Pana acum n-am avut rulmenti care sa faca atat de urat, cel mult aveau un joc mic, abia sesizabil cand ridicam roata pe cric. Dupa care i-am schimbat.
ve
am avut eu rulment care sa faca atat de urat...
INTERCEPTOR
poa sa fie rulmentu. ma gandesc ca huruie numai cand accelerezi ca poate il tine tensionat, in sarcina cum ar fi.si cand lasi acceleratia se aseaza el normal.cum accelerezi e pos sa aibe joc micut sI sa huruie numai la acceleratie.tampoane stiu ca ai cumparat noi si le ai pus,deci exclus sa stea bara pe caseta.caseta nu huruie si nu o sa huruie niciodata.pompa da cu siguranta dar si aia este exclusa.ramane zic eu doar rulmentul.eu nu mai am nici o fuzeta fata dr.ca faceam un mic test.mai las o asa si daca se face frumos sau ai drum prin buc .schimbam fuzeta.cu totul.nu cred ca e prea scumpa .alta cauza ar fi .....S.F. am de unde sa ti iau o fuzeta .dar nu prea am cum sa o montez via iasi

si eu am prins un e 34 care facea rulmentu foarte usor si pe nu stiu unde sa blocat sa spart si a ramas masina acolo.deci la un rulment pot fi cateva simptome

da nsite poze cu masina ai facut si tu ??ai pus undeva.sau daca vrei iti trimit doar rulmentulda este destul de greut de schimbat.ai unde daca iti trimit un rulment sa il faci???
reactor_share
salut Florin.
pai o rezolvam noi cumva, daca imi spui cat ma costa un rulment si daca il poti trimite aici in Iasi, e ok.
Hai ca am sa te sun Sambata asta sa putem vb.

Bafta.
INTERCEPTOR
pai nu stiu cat este unu nou.iti cumpar o fuzeta sh cu totul si gata .la tine e cu abs?nu?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.