Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Electrovalva
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
dust
Acum cateva luni aveam probleme mari cu bateria... peste noapte se golea de zici ca nu a fost plina niciodata... am mers la un electrician, si-a pus ala sculele pe masina si mi-a zis ca am un consumator care ia enorm... a scos el ce a scos la sigurante pana cand a nimerit-o pe aia buna si mi-a zis ca electrovalva de la sistemul de incalzire/racire (aerul conditionat...) sta cuplata constant si aia mananca... a decuplat gagiul electrovalva si de atunci e pace... daca vreau aer cald am aer cald, daca vreau rece am rece...
Electrovalva aia se afla in stanga, sub bord cam pe acolo pe unde e spatele casetofonului... asta in caz ca cineva se intreaba care electrovalva o fi.
Atunci poa sa-mi zica si mie cineva ce face electrovalva aia? si de ce e pusa? Daca si fara ea eu am aer si cald si rece?
P.S acuma incalzirea imi merge si cu cheia scoasa din contact... nu stiu ce a legat el pe acolo dar si daca scot cheia din contact si dau drumu la ventilatie ea merge...
316i
Cand dai pe rece valva aia se inchide si nu mai lasa lichidul de racire cald sa intre in calorifer. Cand dai pe cald se deschide si lasa antigelul cald sa intre in calorifer ca sa ai caldura. Daca i-a luat curentul cat era deschisa acum iti intra antigel cald tot timpul in calorifer. Ce-o sa rad la vara cand o sa mori de cald. smile.gif
Ventilatorul iti merge pe direct pentru ca ti-a pus un releu pe direct, nu mai tin minte exact care.
florin83
el zice ca ii merge si cald si rece :

QUOTE (dust @ Jan 1 2007, 09:14 PM) *
Atunci poa sa-mi zica si mie cineva ce face electrovalva aia? si de ce e pusa? Daca si fara ea eu am aer si cald si rece?
316i
Normal ca acum, iarna, ii da si rece. Cand dai de butonelul ala pe rece, se inchide un capac de plastic care vine peste calorifer si lasa aerul de afara sa intre in cabina. Cand dai pe cald, acel capac se ridica si blocheaza intrarea aerului de afara dand voie sa circule doar aerul cald de la calorifer. Vara cand o sa se incinga tot bordul si consola de la antigel nu mai are de unde sa vina rece caloriferul fiind tot timpul plin cu antigel fiert. smile.gif
dust
cand am spus "acum cateva luni" vorbeam de azi vara de fapt dar imi era lene sa scriu exact cand... si aveam rece cat china
erau grade grele afara si mie imi dadea rece si-n plus cand mi-e cald vara deschid geamurile caci ma seaca sa folosesc ac-u... prefer aer pe cale "naturala" smile.gif
deci am primti raspuns : electrovalva aia e degeaba numa bine cat sa-mi termine mie o baterie biggrin.gif

QUOTE (316i @ Jan 2 2007, 03:54 PM) *
Vara cand o sa se incinga tot bordul si consola de la antigel nu mai are de unde sa vina rece caloriferul fiind tot timpul plin cu antigel fiert. smile.gif

de unde antigel la vara? eu vara umblu cu apa chioara in masina nu antigel... ii fac golire totala si bag apa
P.S nu sariti pe mine sa imi explicati cum ca e bine sa ai si vara antigel ca nu-mi pasa smile.gif
316i
Am avut siguranta de la electrovalva arsa si m-am copt o vara intreaga pana m-am prins de unde e problema. Nu conteaza ca e antigel sau apa, temperatura e tot aia.
Misto economia ta de antigel. Daca nu-ti pasa, alta data nu ne mai intreba.
comisaru
Asa e. Stii bine. Apa iti strica pompa de apa si favorizeaza depuneri de piatra prin tot sistemul de racire.
Nici mie nu-mi pasa ca dai vara antigelul afara si bagi apa, dar totusi, de ce o faci? Nu-i o munca-n plus? Ce ai de castigat?
dust
QUOTE (316i @ Jan 2 2007, 11:11 PM) *
Misto economia ta de antigel. Daca nu-ti pasa, alta data nu ne mai intreba.


1. nu e nici o economie la antigel, fix invers... consum mai mult cum in fiecare iarna pun altu...
2. ce legatura are ce am intrebat cu faptu ca nu-mi pasa de antigel?

QUOTE (comisaru @ Jan 2 2007, 11:11 PM) *
Asa e. Stii bine. Apa iti strica pompa de apa si favorizeaza depuneri de piatra prin tot sistemul de racire.
Nici mie nu-mi pasa ca dai vara antigelul afara si bagi apa, dar totusi, de ce o faci? Nu-i o munca-n plus? Ce ai de castigat?

e o munca-n plus dar consider ca vara nu are sens sa tin antigel in masina... si oricum bag apa distilata nu apa de ploaie smile.gif
comisaru
QUOTE (dust @ Jan 3 2007, 12:29 PM) *
e o munca-n plus dar consider ca vara nu are sens sa tin antigel in masina... si oricum bag apa distilata nu apa de ploaie smile.gif

antigelul mai face si ungerea pompei de apa, pe langa faptul ca te fereste sa nu-ti crape motorul la-nghet, dar este alegerea ta.
316i
Si creste temperatura de fierbere. wink.gif
danrzc
Lasati omul in pace sa faca ce vrea el. Nu a zis clar ca nu ii pasa????

I-o fi zis vreun "priceput" ca asa e bine si asa face. E drept ca daca ai probleme cu racirea e mai bine sa ai apa chioara, deoarece apa are viteza de transfer de caldura mult mai buna fata de antigel.
dust
nu mi-a zis nici un priceput, pur si simplu asa vreau eu sa pun apa...
masina mea, motorul meu, alegerea mea...
Dar destul ca nu vreau sa se ajunga la ceva flame pentru niste antigel si apa...
mersi de raspunsuri, am inteles ce e cu Evalva, topic inchis.
10X
TiL
"Electrovalva aia se afla in stanga, sub bord cam pe acolo pe unde e spatele casetofonului... asta in caz ca cineva se intreaba care electrovalva o fi."

Ca sa fim intelesi, "electrovalva" asta e in compartimentul motor? Daca da, intr-adevar e vorba de electrovalva. Eu am scos acum doua saptamani supapa din ea, pentru ca la viteza/turatii mari curentul de apa antrena supapa respectiva si o forta sa stea inchisa. La drum lung baga doar aer rece.

Acum am caldura garla, dar la vara o sa trebuiasca sa-i pun supapa buclucasa la loc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.