Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 4motion
BMWZone > DIVERSE > Auto diverse
Iulika0069
Ce stiti despre el?
Din cate am inteles distributia intre punti fata-spate e 100-0 (sau 95-5).. Care e timpul de reactie in cazul in care fata pierde aderenta?
La aceeasi bani ati opta pt SMG sau 4motion?
georgem
QUOTE (Iulika0069 @ Dec 1 2006, 06:20 PM) *
Ce stiti despre el?
Din cate am inteles distributia intre punti fata-spate e 100-0 (sau 95-5).. Care e timpul de reactie in cazul in care fata pierde aderenta?
La aceeasi bani ati opta pt SMG sau 4motion?

4motion se cheama transmisia 4x4 de la Volkswagen. Presupun ca tu te referi la x-drive, care e echivalentul la BMW.
Iulika0069
Nu, ma refer chiar la 4motion smile.gif
Citesc acum pe vwforum.ro (banuiesc ca stiai de topic biggrin.gif) si din ce imi dau seama 4motion e un fel de ambreiaj care poate cupla mai mult sau mai putin, in functie de cum patineaza fata, daca patineaza complet (si e usor sa se intample asta pt ca la vw nu exista LSD pe puntea fata) banuiesc ca se cupleaza complet acest ambreiaj si in cazul asta se transfera 50%-50% fata-spate

Ramane intrebarea: merita, ati da banii pe asa ceva?

L.E. Acum am vazut, am scris aiurea SMG in loc de DSG smile.gif si te-am indus in eroare..
georgem
QUOTE (Iulika0069 @ Dec 1 2006, 06:49 PM) *
L.E. Acum am vazut, am scris aiurea SMG in loc de DSG smile.gif si te-am indus in eroare..

Exact, m-ai indus in eroare cu SMG.

Stiu acel topic, chiar am si postat acolo mai demult alegerea mea.
Deci 4motion merita toti banii, isi face treaba foarte bine. Chiar aseara la intalnirea de forum mai multi baieti spuneau ca nu au reusit sa faca rotile sa patineze la 4motion oricat de mult s-au straduit la demaraj sau la schimbarea de viteza. Acelasi lucru il spunea si un moderator care e si redactor la autoshow, ca a incercat sa faca un Golf V R32 sa patineze (V6 3.2 litri 250 CP 4motion) si nu a reusit.

Pe de alta parte, DSG-ul e o cutie de viteze extraordinara. Are 2 discuri de ambreiaj si schimba incredibil de repede. Toti cei care au condus s-au convins, chiar si cei mai puternici sustinatori ai cutiei de viteze manuale. Chiar si un tip de pe vwforum care participa la curse, cu un Golf 4 tdi modificat care are aproximativ 220 CP, care sustinea acum cateva luni ca DSG-ul nu e o cutie buna pentru drag races. L-am auzit spunand asta si a si postat pe forum de cateva ori. Numai ca a condus o masina cu DSG si si-a schimbat parerea... L-am auzit la o intalnire. A fost impresionat. Dupa cat era de vehement inainte nu m-as fi asteptat la asta.

Alegerea mea a fost DSG pe acel topic, din cauza ca in acest moment mi-ar fi mai utila decat 4motion, din cauza ca merg 80% in Bucuresti. Daca as merge mai mult pe drumuri rele probabil ca as fi ales 4motion, dar in acest moment DSG-ul mi se pare mai util.

O mentiune: 4motion se cheama 4x4 la Volkswagen, indiferent daca e cu diferential Haldex (cu ambreiaj sau cu mediu vascos - nu stiu exact - si controlat electronic, similar cu x-drive de la BMW din cate imi dau seama) sau Torsen (mecanic). In general e cu Haldex, pentru ca majoritatea vw-urilor au motorul dispus transversal. Torsenul se pune la cele cu motorul dispus longitudinal (din cate stiu, doar Passat B5 si B5.5). Si din cate am inteles, Torsenul e mai performant, nu prea are ce sa se strice la el, dar e putin mai greu.

Cat de mult am scris laugh.gif
florin83
QUOTE (georgem @ Dec 1 2006, 07:18 PM) *
Chiar aseara la intalnirea de forum mai multi baieti spuneau ca nu au reusit sa faca rotile sa patineze la 4motion oricat de mult s-au straduit la demaraj sau la schimbarea de viteza. Acelasi lucru il spunea si un moderator care e si redactor la autoshow, ca a incercat sa faca un Golf V R32 sa patineze (V6 3.2 litri 250 CP 4motion) si nu a reusit.


vrajala.. tongue.gif
scoti esp-ul, o tii turata la 4000+ si dai drumu la ambreiaj si e imposibil sa nu scartaie..
si impreza da scartz destul de bine si cred eu ca are sistemul de tractiune integrala mult mai performant decat 4motion tongue.gif


QUOTE (georgem @ Dec 1 2006, 07:18 PM) *
O mentiune: 4motion se cheama 4x4 la Volkswagen, indiferent daca e cu diferential Haldex (cu ambreiaj sau cu mediu vascos - nu stiu exact - si controlat electronic, similar cu x-drive de la BMW din cate imi dau seama) sau Torsen (mecanic). In general e cu Haldex, pentru ca majoritatea vw-urilor au motorul dispus transversal. Torsenul se pune la cele cu motorul dispus longitudinal (din cate stiu, doar Passat B5 si B5.5). Si din cate am inteles, Torsenul e mai performant, nu prea are ce sa se strice la el, dar e putin mai greu.

Cat de mult am scris laugh.gif


in mare: haldex e pe modelele mici (golf, a3, octavia..) si torsen pe cele mari (passat, toate audi-urile de la a3 in sus.)
torsen e mult mai performant pt ca este mecanic si este permanent.
haldex este electronic (n-are nici un diferential central), in conditii normale trage doar fata, iar cand se pierde aderenta se poate "activa" si puntea spate..
am mers cu 3 masini din grupul VAG cu tractiune integrala.. golf 4 1.9tdi 130 cai 4motion, si cu 2 cu torsen: passat cu acelasi motor ca golful (ca alea de politie tongue.gif) si audi S6..
la plecare mai tare de pe loc golful (haldex) scartaie cu rotile fata mult mai tare si decat audi S6 (torsen).. sa nu mai zic ca e mult mai subvirator.
georgem
QUOTE (florin83 @ Dec 3 2006, 10:14 PM) *
in mare: haldex e pe modelele mici (golf, a3, octavia..) si torsen pe cele mari (passat, toate audi-urile de la a3 in sus.)
torsen e mult mai performant pt ca este mecanic si este permanent.

A3-ul si tt-ul au Haldex, pentru ca au motor transversal.
Passat-ul cel nou are de asemenea Haldex, pentru ca are motor transversal.
Torsen e doar pe cele cu motor longitudinal. Se pare ca din motive constructive se poate pune Haldex la motor transversal si Torsen la motor longitudinal.

Referitor la patinat rotile, nu stiu ca n-am condus. Am zis ce-am auzit la cei care au si au incercat sa patineze. Mi-am amintit inca un caz, un tip cu Octavia 20vt 4x4 de 150 CP chipuit la putin peste 200 CP, spunea ca nu reuseste sa plece cu scartz decat daca pleaca cu rotile putin virate.
316i
QUOTE (georgem @ Dec 4 2006, 12:54 AM) *
Mi-am amintit inca un caz, un tip cu Octavia 20vt 4x4 de 150 CP chipuit la putin peste 200 CP, spunea ca nu reuseste sa plece cu scartz decat daca pleaca cu rotile putin virate.


Aoleu, capetele de planetara! laugh.gif
florin83
QUOTE (georgem @ Dec 4 2006, 12:54 AM) *
A3-ul si tt-ul au Haldex, pentru ca au motor transversal.
Passat-ul cel nou are de asemenea Haldex, pentru ca are motor transversal.
Torsen e doar pe cele cu motor longitudinal. Se pare ca din motive constructive se poate pune Haldex la motor transversal si Torsen la motor longitudinal.


de a3 am zis ca are haldex, iar passatul de care ziceam eu (B5) are sigur torsen..de asta nou nu stiu.. smile.gif

QUOTE (georgem @ Dec 4 2006, 12:54 AM) *
Referitor la patinat rotile, nu stiu ca n-am condus. Am zis ce-am auzit la cei care au si au incercat sa patineze. Mi-am amintit inca un caz, un tip cu Octavia 20vt 4x4 de 150 CP chipuit la putin peste 200 CP, spunea ca nu reuseste sa plece cu scartz decat daca pleaca cu rotile putin virate.


disdain (8).gif
aoleu.. altu!
normal ca nu da scartz daca pleaca de la 1000 ture.. sa incerce de la 3-4000.. si ca sa fie uimit de ce scartz da sa plece de la rosu rolleyes.gif
florin83
QUOTE (Iulika0069 @ Dec 1 2006, 06:20 PM) *
Ce stiti despre el?
Din cate am inteles distributia intre punti fata-spate e 100-0 (sau 95-5).. Care e timpul de reactie in cazul in care fata pierde aderenta?
La aceeasi bani ati opta pt SMG sau 4motion?


abia acum am citit si primul post tongue.gif

la haldex e asa.. 100-0, in conditii normale.. cand se pierde aderenta se poate transfera pana la 0-100
la torsen e 50-50, la unele 40-60 (pe audi mai mult) in conditii normale si se poate transfera pana la 70-30 si 30-70

nu o sa observi tu reactia.. se petrece totul in cateva ms.. nici macar o rotatie nu face roata..

as alege 4motion smile.gif
georgem
QUOTE (florin83 @ Dec 4 2006, 08:23 AM) *
de a3 am zis ca are haldex, iar passatul de care ziceam eu (B5) are sigur torsen..de asta nou nu stiu.. smile.gif

Singurele passat-uri cu torsen sunt B5 si B5.5 - sunt singurele cu motor longitudinal.
florin83
QUOTE (Iulika0069 @ Dec 1 2006, 06:49 PM) *
Citesc acum pe vwforum.ro (banuiesc ca stiai de topic biggrin.gif ) si din ce imi dau seama 4motion e un fel de ambreiaj care poate cupla mai mult sau mai putin, in functie de cum patineaza fata, daca patineaza complet (si e usor sa se intample asta pt ca la vw nu exista LSD pe puntea fata) banuiesc ca se cupleaza complet acest ambreiaj si in cazul asta se transfera 50%-50% fata-spate


haldex are angrenaju asta.. un fel de ambreiaj care cupleaza/decupleaza spatele..
torsen are diferential central
Iulika0069
QUOTE (florin83 @ Dec 4 2006, 08:32 AM) *
la haldex e asa.. 100-0, in conditii normale.. cand se pierde aderenta se poate transfera pana la 0-100

Din ce ziceau baietii pe vwforum, se transfera 50-50 maxim, pt ca fata nu este decuplata; adica, in momentul in care fata patineaza complet, puntea spate este solidara cu fata, deci se invart la aceeasi turatie
Normal, in cazul asta 100% din cuplul disponibil/efectiv va fi pe puntea spate, dar nu tot cuplul pt ca planetarele nu sunt decuplate

Deci voi ziceti ca merita, un plus ar fi faptul ca in banii astia primesti si ESP.. smile.gif
florin83
asa o fii.. ei stiu mai bine biggrin.gif

normal ca merita 4motion..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.