Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ciptuning
BMWZone > BMW GENERAL > BMW Bar
jorj3l
Am deschis acest topic in sperantza ca ma vetzi lamuriti si pe mine.....
Ce este CipTuningul de fapt? unii spun ca este la propriu un cip care nush unde drack se pune, altii doar ca,,cu ajutorul unui calc,nush ce birjareli se fac la masina,si`i mareste putere...(inclin spre var2)

care ar fi avantajele cip-tuningului ?Cu cat poate mari puterea? cel mult 20...30hp ?
dezavantaje exista ?

Un pret orientativ ?

Pe ursii nostri merge ?Dar pe M10-le meu ?
TiL
Nu merge la M10...
jorj3l
QUOTE (TiL @ Nov 28 2006, 06:15 PM) *
Nu merge la M10...



sad.gif trist...
florin83
citeste si tu topicul asta , poate iti faci o idee...

in nici un caz nu-ti da 20-30 cai pe un motor aspirat.. ci ~10 cai..
eu puterea in plus nu prea o simt .. teoretic ar trebui sa se simta la viteza maxima, dar inainte sa pun chip nu i-am dat niciodata mai mult de 200 (mai putea tongue.gif).. acum ia 230 pe bord, 218 real.. la carte are viteza maxima 212 biggrin.gif
in schimb simt cuplul mai mare care e disponibil pe o plaja de turatii mai mare..
adica merg cu 2000 ture, o calc si ma baga in scaun.. inainte facea asta pe la 3500+ smile.gif

later edit: si 0-100 scot ceva mai bine tongue.gif.. la carte are suta in 9.2.. acum scot ceva mai bine.. film (la 100km/h aveam in realitae 94-95 biggrin.gif)
TiL
Dar tu ai alte unelte mai brutale si uneori mai eficiente care pe deasupra pot fi si moka biggrin.gif :
- avansul scanteii
- debitul de benzina din debitmetru.

Cu avansul nu m-as juca prea mul, mai ales la 4 cilindri. L-am avut eu avansat rau cand l-am luat si l-am linistit imediat. Dar debitmetrul face minuni wink.gif
N-am incercat la M10, dar la M30 528..... rupea. Dar dadea si fum negru.
jorj3l
eu am luat`o cu debitul marit(si regulator press spart) ca scotea fum negru, consuma 16,avansul iar varza, da` l`am reglat zilele trecute cu stroboscopul....
acum la turnatii ceva mai mare simt ca masina nu mai are vlaga, adica ar mai putea, da ceva nu o lasa,sa fie debitul de benzinos micsorat(daca el e, asa o las)?sau culbutorii pe care i`am reglat cu 0,30 si trebuia cu 0,20 ?



debitul de benzina se regleaza de la surubelul din poza blink.gif ?
George77
de acolo reglezi debitul de aer la ralanti
George77
daca nu ai idee este complicat de explicat si s-ar putea sa dai peste cap debitmetrul si sa nu il mai poti regla la loc ,asa ca mai bine o face cineva care cat de cat are idee,este o cutie de aluminiu cu un capac negru care este lipita de cutia filtrului de aer,DAi jos capacul negru de la cutia de aluminiu si ai sa vezi un arc mare ,inainte iti iei un reper pe acel cerc negru din interior care practic trage de un capat al arcului ,deci neaparat necesar sa iti faci un semn pe cercul de plastic negru si carcasa ,mai bine il faci exact in dreptul sigurantei care nu lasa respectivul cerc sa se invarta de voie ca sa ai reper,dupa care slaberti si tu din forta ascului pana incepe sa mearga mai balbait motorul,dar in situatia in care slebesti prea mult ai sa vezi ca dupa o accelerare a motorului ,in revenire va da sa moara ca sa spun asa ,de aceea este indicat sa ai ralantiul mai mare si il dai de unde ai arata tu in poza,desfaci acel surub,acum nu stiu ce fel de reglaj si pt ce vrei sa faci tu asta dar cel mai bine il reglezi pt un mers optim.
TiL
jorj3l, cred ca mai trebuie sa-i dai f f putin avans. Am facut si eu avansul pe stroboscop la 525i (tot L-Jetronic) dar dupa 4 luni de mers am tras concluzia ca ceva nu-i ok. Si l-am luat iar la invartit dupa ureche. Dupa alte 2-3 luni de experimentari am ajuns sa-l pozitionez dupa gustul meu. Asa a ramas si la noul proprietar, acum la aproape doi ani de-atunci. Si merge...... wink.gif Nu trepideaza si trage de rupe. Trage binisor chiar si la 500 rpm (dar sunt 6 cilindri... deci echivalentul a 750 rpm la tine).

Da de acolo reglezi debitul de aer la relanti => modifici turatia de relanti. N-are treaba cu dozajul benzinei. Asta se face din debitmetru, dar daca-i sigilat iti sugerez sa-l lasi asa. Mareste putin avansul si gata. Dar fii atent, ca trebuie sa-l misti foarte foarte putin, daca-l maresti prea mult o sa faca precum tractorul mai ales la turatii mici.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.