Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Detalii despre E34 525i 192 CP
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E34
georgem
Ma intereseaza subiectul E34 525i cu motor M50/M50TU (adica motorul 24v de 192 CP).
Am vazut ca motorul de 192 CP a aparut prin 1990 sau 1991 pe E34 si prin 1993 a fost pus cel cu Vanos.
Din ce stiu eu, in principiu motorul cu Vanos ar trebui sa fie un pic mai performant la turatii mai mici, dar din ce am auzit e mai bine sa eviti motoarele cu Vanos, ca Vanos-ul e o problema in plus (poate fi dereglat, caz in care produce unele probleme). Cat de adevarat e lucrul asta?

M-am tot uitat pe net de anunturi de 525i si nu am vazut multe care sa arate bine. Am remarcat insa niste diferente la motor. Am gasit o poza de la un anunt care spune ca motorul e cu Vanos si se si vede in poza asta. Am mai gasit unul care pare sa fie fara Vanos, dar unghiul nu e foarte bun. Ce am remarcat insa e ca la motorul cu Vanos lipseste ventilatorul de la motor, iar radiatorul arata suspect de bine (presupun ca a fost accidentat). E normal sa lipseasca acel ventilator la motorul cu Vanos?

Atasez si pozele in mesaj.

Asta e motorul cu Vanos si care nu are ventilator. E normal sau a avut accident si nu l-a mai pus dupa?
Click to view attachment

Asta e motorul care cred ca nu are Vanos. Are in schimb ventilator.
Click to view attachment


Sunt interesat de asemenea despre ce trebuie verificat cand cumperi un E34 cu motor de 192 CP, atat la motor, cat si in rest la masina. Astept sfaturi de la cei care au asa ceva.
Mi-am dorit E34 de mult timp, intotdeauna am zis ca la un moment dat o sa-mi iau un E34, si cred ca momentul cel mai potrivit se apropie. Nu stiu insa daca e mai bine inainte sau dupa 1 ianuarie...
florin83
uite elicea.. nu are plasticul din jurul ei.
Zom
parerea mea: mergi cu masina la autovit inainte sa o cumperi, si testeaz-o. acolo afli daca a fost lovita, unde si cat chit are sub vopsea, daca motorul e in parametri, daca franele sunt bune, daca pierde uleiuri si alte zemuri... in mod normal, daca cel care vinde masina stie ca totul e ok, nu ar trebui sa refuze o astfel de testare. anul trecut costa 2mil jumate. eu spun ca merita.
georgem
QUOTE (florin83 @ Nov 27 2006, 06:17 PM) *
uite elicea.. nu are plasticul din jurul ei.

E normal sa fie asa, fara acel plastic?


QUOTE (Zom @ Nov 27 2006, 06:27 PM) *
parerea mea: mergi cu masina la autovit inainte sa o cumperi, si testeaz-o. acolo afli daca a fost lovita, unde si cat chit are sub vopsea, daca motorul e in parametri, daca franele sunt bune, daca pierde uleiuri si alte zemuri... in mod normal, daca cel care vinde masina stie ca totul e ok, nu ar trebui sa refuze o astfel de testare. anul trecut costa 2mil jumate. eu spun ca merita.

Nici nu ma gandesc sa cumpar vreo masina sh fara sa fie bine testata inainte. Nu prea am insa incredere in cei de la Autovit si in testele pe care le fac ei, as avea mai mare incredere intr-un service pe care sa il stiu. Din pacate nu stiu acel service care sa se priceapa la BMW, pentru masini ale grupului VAG ma descurc.
Masina inca n-am gasit-o, deocamdata ma uit dupa anunturi, studiez piata.
Zom
QUOTE (georgem @ Nov 27 2006, 07:51 PM) *
E normal sa fie asa, fara acel plastic?
Nici nu ma gandesc sa cumpar vreo masina sh fara sa fie bine testata inainte. Nu prea am insa incredere in cei de la Autovit si in testele pe care le fac ei, as avea mai mare incredere intr-un service pe care sa il stiu. Din pacate nu stiu acel service care sa se priceapa la BMW, pentru masini ale grupului VAG ma descurc.
Masina inca n-am gasit-o, deocamdata ma uit dupa anunturi, studiez piata.



am fost eu la autovit. nu ai de ce sa nu ai incredere, pentru ca nu isi dau cu parerea. pun masina pe dyno, o ridica si se uita sub ea, si au aparatul ala care le spune ce e sub vopsea. nu emit pareri, nu se dau mecanici. doar constata.
georgem
QUOTE (Zom @ Nov 27 2006, 08:48 PM) *
am fost eu la autovit. nu ai de ce sa nu ai incredere, pentru ca nu isi dau cu parerea. pun masina pe dyno, o ridica si se uita sub ea, si au aparatul ala care le spune ce e sub vopsea. nu emit pareri, nu se dau mecanici. doar constata.

Corect, vroiam sa spun ca nu am incredere in sensul ca nu depisteaza toate problemele masinii. In mode sigur un service specializat pe BMW ar depista mult mai bine problemele unui BMW, mai ales problemele specifice modelului.
Apropo de Dyno: din cate stiu, cel din Vitan arata mai multi CP decat are masina de fapt. Cel de la MasterTuner se pare ca e cel mai exact in Bucuresti.
alex230ro
mai e ceva suspect in pozele alea,bateria e langa motor( e vorba de 525-ul ala din Sibiu) din cate stiam la 2,5 bateria trebuia sa fie in portbagaj?Am vazut aceasi schema si la 525 de 6500E unu care arata destul de bine dar zice ca e schimbat motorul cu unu cu vanos .Precum vezi si eu urmaresc 525-urile.. smile.gif edit:lipsa plasticului de la ventilator=radiator schimbat,posibl masina lovita frontal
georgem
Bateria nu e in portbagaj la toate E34-urile, unele o au in compartimentul motor.
Cred ca Gimi ne poate lamuri unde e normal sa aiba bateria un 525i 24v (cel putin modelul fara Vanos, cred ca pe asta il are).

La accident m-am gandit si eu la acel radiator care arata suspect de bine in prima poza pusa de mine.
Si motorul e prea bine curatat, si asta mi se pare suspect. Si inca ceva, saptamana trecuta era la 5200 Euro la vanzare, acum e la 4800 Euro.
georgem
Se pare ca bateria e in compartimentul motor si pentru 525i...
Click to view attachment
316i
Defapt in portbagaj nu e chiar in portbagaj defapt e sub bancheta.
florin83
QUOTE (georgem @ Nov 28 2006, 02:08 AM) *
Se pare ca bateria e in compartimentul motor si pentru 525i...
Click to view attachment


530 si 535 au admisia pe dreapta si probabil d-aia e bateria in spate..
bine, probabil si din cauza faptului ca-s mai grele motoarele..
alex230ro
Parca Gimi zicea ca la el bateria e in portbagaj,acum cine stie ce si cum.
georgem
E foarte posibil. Azi-noapte cand am ajuns si la finalul manualului de utilizare am vazut ca la lista de motoare nu erau trecute M50-urile, deci manualul era pentru versiunile de pana in 1990. Asta inseamna ca e foarte posibil ca in momentul in care au aparut noile motoare sa se fi mutat si bateria in portbagaj sau sub bancheta din spate.

@alex230ro: inteleg ca in momentul in care apare un 525i cu motor M50 in stare buna la vanzare trebuie sa ma misc repede, sa fiu mai rapid decat tine? tongue.gif
Eu prefer culoarea gri la un E34, desi inainte sa am audi-ul 80 imi placeau cel mai mult culoarea alb la un E34. Dar am de peste 5 ani masina de culoare alba, asa ca mai bine alta culoare...
Sorin
daca nu te omori cu spalatul masinii gri-ul este o culoare ok de camuflaj
bine ca intotdeauna exista revelatii referitoare la starea masiniii cand o vezi
alex230ro
QUOTE (georgem @ Nov 28 2006, 04:38 PM) *
E foarte posibil. Azi-noapte cand am ajuns si la finalul manualului de utilizare am vazut ca la lista de motoare nu erau trecute M50-urile, deci manualul era pentru versiunile de pana in 1990. Asta inseamna ca e foarte posibil ca in momentul in care au aparut noile motoare sa se fi mutat si bateria in portbagaj sau sub bancheta din spate.

@alex230ro: inteleg ca in momentul in care apare un 525i cu motor M50 in stare buna la vanzare trebuie sa ma misc repede, sa fiu mai rapid decat tine? tongue.gif
Eu prefer culoarea gri la un E34, desi inainte sa am audi-ul 80 imi placeau cel mai mult culoarea alb la un E34. Dar am de peste 5 ani masina de culoare alba, asa ca mai bine alta culoare...

Nu cred,ar trebui intai sa dau ursul si dupa aia sa conving pe ai mei ca nu vreau masina noua smile.gif
asa ca anul asta poti sa stai linistit laugh.gif
vadim_braia
M50 tu este modelul cu vanos wink.gif
georgem
QUOTE (vadim_braia @ Nov 29 2006, 08:33 AM) *
M50 tu este modelul cu vanos wink.gif

Stiu ca TU-ul e modelul cu Vanos. Tu de care ai?
Ce poti sa-mi recomanzi sa verific la un 525i in caz ca gasesc unul pe care vreau sa-l cumpar? Unde-mi recomanzi sa-l duc la o verificare?
vadim_braia
QUOTE (georgem @ Nov 29 2006, 10:42 AM) *
Stiu ca TU-ul e modelul cu Vanos. Tu de care ai?
Ce poti sa-mi recomanzi sa verific la un 525i in caz ca gasesc unul pe care vreau sa-l cumpar? Unde-mi recomanzi sa-l duc la o verificare?

eu am fara VANOS.................

Pai ce sa ti recomand ... , du te la Bavaria cu el sa i faca o verificare biggrin.gif si o sa ti spuna ce bube are biggrin.gif
K sa verifici daca are km dati inapoi trebuie sa te uiti la suruburile care tin ceasurile sau eventual la coding plug ul de pe spate ( daca este rupt )
alex230ro
Eu zic Computest ala din Vitan,am auzit ca isi face bine treaba...
georgem
QUOTE (vadim_braia @ Nov 29 2006, 10:46 AM) *
eu am fara VANOS.................

Pai ce sa ti recomand ... , du te la Bavaria cu el sa i faca o verificare biggrin.gif si o sa ti spuna ce bube are biggrin.gif
K sa verifici daca are km dati inapoi trebuie sa te uiti la suruburile care tin ceasurile sau eventual la coding plug ul de pe spate ( daca este rupt )

Computest din Vitan e o optiune.
Bavaria e o alta optiune, dar daca te duci la ei pot face verificarea pe loc? Sau te cheama peste o saptamana?

Referitor la km dati inapoi si ceasuri, acele suruburi despre care spui se vad sau trebuie sa dai ceasurile de bord jos ca sa le vezi?
TiL
Cu siguranta trebuie sa dai jos bordul cu ceasurile. Acum e posibil sa gasesti in spate suruburile cu sigiliu pe el, caz in care te linistesti repede. Altfel e posibil ca bordul sa fi fost desfacut.
Nu cred ca te lasa cineva sa desfaci bordul ca sa te uiti mai departe in el.
georgem
QUOTE (TiL @ Nov 29 2006, 11:46 AM) *
Cu siguranta trebuie sa dai jos bordul cu ceasurile. Acum e posibil sa gasesti in spate suruburile cu sigiliu pe el, caz in care te linistesti repede. Altfel e posibil ca bordul sa fi fost desfacut.
Nu cred ca te lasa cineva sa desfaci bordul ca sa te uiti mai departe in el.

Nu-mi dau seama daca e usor sa desfaci bordul sau nu... La mine am reusit sa-l desfac cu o surubelnita in maxim 10 minute, mai mult m-am chinuit sa-l dau jos de pe masina fara sa demontez volanul. La fel de usor e si la E34? Trebuie decuplata bateria cand dai jos bordul sau nu? Eu la mine am decuplat-o sa nu am vreo surpriza.
Totusi, nu stiu cati vanzatori vor sa te lase sa desfaci bordul sa te uiti acolo...
Oricum, importanta e compresia pe fiecare cilindru sa fie buna, cred ca e mai importanta decat numarul de km de la bord.
alex230ro
Compresia egala e ideal sa fie sau daca e sa fie cu diferente mici intre cilindrii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.