Date tehnice 318is 1994:
Tip motor: M42 B18 ( in 1995 au pus M44 B19 pe 318is) motorul de pe E30 318is, 16V, 2 axe cu came, 1796 cmc, 103 kW(140 CP)/ 6000 rpm, 175 Nm/ 4500 rpm, Bosch DME M1.7
Performante: 0-100 km/h - 10.2sec Vit max: 213 km/h
Raporturi cutie:
I -4.23:1
II.-2.52:1
III.-1.66:1
IV.-1.22:1
V.-1.00:1
Raport de compresie : 10:1 (e singurul motor 1.8 care are rap asta in afara de M3 care are 10.1:1…in rest incls. M44 au intre 9 si 8 )
Diferential autoblocant : 3.45:1 ( cel mai smecher de pe E36)
Consum: urban-10.9 mixt-7.7 extra-urban-6.4
Avantaje: plaja de cuplu : 2500-5000 rpm, datorita celor 2 clape de admisie masina asigura un confort si randament maxim la sub/supraturare….adica mergi linistit la 40km/h in a V-a fara sa trepideze…d’asemenea daca esti subturat si o calci brusc, raspunsul motorului e f prompt, consum redus de combustibil
Masina mea de exemplu a implinit frumoasa varsta de 260.000km si iti garantez ca multe bmw nu treceau tefere prin ce a trecut motoru asta …este f rezistent si fiabil..acum imi consuma vara in oras mers lejer 9.5l iar iarna tot in oras 11.2l…in afara vreo 7.5l…consumul de ulei acum e in jur de 200g/1000km
Probleme generale (90% sufera de aceste pr)
1. intinzatorul hydraulic de lant (la distributie): daca scade niv uleiului mult acesta se gripeaza f usor si se blocheaza pe pozitia inchis…lantul in timp se largeste si pinioanele se ascut…simptome: la turatii mici si ralanti bate lantul in capacul de culbutori…solutie: schimbarea intinzatorului cat mai repede ca sa nu fi nevoit sa schimbi tot ansamblul de distributie. Eu am schimbat la a mea (toata distributia!!) si m-a costat 250euro piesele (luate de la Filaret) si 2mil manopera…intinzatorul e doar 50 euro.
2. fluctuatii la ralanti se datoreaza exclusive regulatorului de aer care este plin de ulei…( o sa explic in alt post dc se murdareste ala de ulei si nu mai gestioneaza bine debitul de aer ) e un defect de pr al motorului din fabrica. Remediul: n-are rost sa cumperi unu nou, intr-o luna va face la fel, tot ce trebuie sa faci este sa-l dai jos si sa-l curetzi…va merge normal…dar operatia trebuie repetata periodic.
3. garniture capacului de culbutori…pt fiecare incinta a bujiei exista o garnitura…in timp exista posibilitatea ca atunci cand scoti o bujie sa fie plina de ulei…nu sarii sa-i faci setu motor…hihi…intai schimba-i garniture de capac..se mai intampla sa nu mai etanseze cum trebuie si sa permita uleiului sa ajunga in incinta bujiei.
Cam astea sunt pr majore ale unu 318is….inca o chestiune perfect normala este prezenta urmelor de ulei in zona clapelor de admisie care se datoreaza unui furtun care pleaca din capacul de culbutori si intra in aceea zona de admisie…care produce vap de ulei…asa ca daca dai burduful jos de la debitmetru si gasesti urme de ulei in galerie e normal…motorul e ok…trust me…acest furtun a fost scos de nemti pe M44 (dupa el iti dai seama ce motor e pe masina ) pt ca provoca probleme …
P.S.: Beck cand bagi piciorul in acc oricum consumul instantaneu creste si la 30%...pt cateva sec..e normal…iar daca te referi la “acea tura� de pe Kiseleff…al meu ambreaj patina in draci atunci..o sa te mai dau o tura cand o sa fie ambreaju’ ok sa vedem cat de puturoasa mai e