84 HOT
Jul 12 2006, 12:19 AM
Robert, ne raspunzi si noua la topicul accesorii e28? Avem nevoie de informatii... Ce facem cu tds... we want more diesel power... mersi mult.
bytzu
Jul 13 2006, 08:17 AM
da poti sa ai si cu 524TD simplu...TDSul are pompa controlata electronic si intercooler; la TDu poti pune intercooler..desi trebe gasit unde, ca si eu am problema asta, si presiune marita in turbo si injectoare, ajutata pompa de una electrica de joasa presiune...
84 HOT
Jul 14 2006, 02:44 AM
Tu stii si cum se face asta? cu o pompa ajutatoare si etc...
bytzu
Jul 14 2006, 10:55 AM
pai iti dai seama ca nu vb din carti

...o sa fac si eu la mine, dar cand oi avea timp..di n pacate luni am licenta, asa ca invat...
84 HOT
Jul 15 2006, 12:59 AM
Atunci, cand o sa ai timp imi explici si mie cum? Eu o sa pun turbo luna viitoare si atunci mai vorbim, as face si asta ce spui tu:) Mersi.
reactor_share
Oct 18 2006, 08:55 AM
Intreb si eu, nu ca as avea motor 525 TDS.
Se poate domnilor sa punem astfel de motor pe un E28.
Sa zicem un 525TDS din 94-95!
Daca da care ar fi costurile si de unde se pot cumpara. Ce implica o astfel de schimbare?
Sorin
Oct 18 2006, 12:05 PM
daca ii pui interculer si alte injectoare o sa-i crapi chiulasa
iar referitor de 25tds cred ca este posibil sa fie pus
iar de costuri nus stiu sa -ti spun
TiL
Oct 18 2006, 12:09 PM
Dar cu suportii cum faci? De exemplu, auzisem ca-i mai greu sa pui un 3.5 de pe E34 pe E28 pentru ca una din gaurile filetate din bloc, in care ar veni prins suportul pentru E28 e plina (inutila) la 3.5-ul de E34.
Ar fi nevoit sa faca suporti custom?
Sorin
Oct 18 2006, 12:18 PM
daca este plina dai gaura si filet
tds-ul, din cate stiu, e derivat din M50 spre deosebire de td care e din M20. un M50 pe e28 ati vazut?
TiL
Oct 18 2006, 12:34 PM
Buna intrebare. S-a vazut pe E30, deci incape foarte bine pe E28. Problema-i ca nu stiu daca a vazut cineva "pe viu", sau macar sa stim ce probleme apar la montarea unui M50.
Sorin, numai sa ai unde sa dai gauri

3.5 de E34 (M30B35?) tot M30 e, deci se pupa bine cu E28. M50 n-a fost pe E28

.
In afara de tot bla-bla-ul care s-a spus si se va spune, eu cred ca poti pune (aproape) orice, perseverenta si pricepere sa fie
sigura ca poti pune orice. intrebarea cred ca era daca se poate pune fara sa cheltui 5000 de dolari pe diverse chestii.
problema 1. Suportii. Spatiul nu cred ca e o problema.
problema 2. Cutia de viteze. De preferat de luat cea a tds-ului dar daca nu este se pupa tds-ul cu cutia td-ului?
problema 3. Electronica. Montarea alectronicii tds-ului plus eventual adaptarea intrumentelor e28-ului la noile conditii. Eu zic ca daca nu-mi raman instrumentele functionale operatiunea nu prea merita. tds-ul are si pompa in rezervor? Daca da, instalarea pompei poate fii o problema.
problema 4. Omologarea. Diferenta de putere intre cele doua motoare e pe la 40%. Se poate omologa usor sau trebuie facute chestii speciale?
E foarte tentant un tds pe e28.
Eu cred totusi ca un M21td perfect intretinut si reglat nu e totusi de aruncat.
n3o
Oct 18 2006, 08:21 PM
QUOTE (ve @ Oct 18 2006, 08:38 PM)

problema 4. Omologarea. Diferenta de putere intre cele doua motoare e pe la 40%. Se poate omologa usor sau trebuie facute chestii speciale?
Daca motorul in cauza a fost vreodata motorizare pe modelul respectiv atunci se poate , altfel doar ca la romani ...
Nu a fost niciodata tds pe e28 din simplu motiv ca e28 iesise de mult din fabricatie cand a aprut tds-ul.
Se poate face omologare chiar daca motorul nu o fost in echiparea modelului respectiv dar dar e altfel de omologare.
Teoretic se poate omologa si o masina construita in curte dar de la teorie la practica e mult in romania...
reactor_share
Oct 19 2006, 04:15 PM
Bineinteles ca un M21 bine intretinut este mai mult decat suficient pentru un E28.
Dar cum se face ca mai toate E28_urile sunt cu motoarele destul de uzate, nu mai zic de turbinele care sunt aproape inexistente sau tind sa moara.
Nu e mai mult decat convenabil, sa poti monta un 25TDS, cu 500 de euro, cumparat de la mama lui, si cu montat cu tot, sa ajungi undeva la 1000 de euro (including cutia de viteze)?
Pai daca ma gandesc ca al meu motor consuma atat ulei, nici nu trage cum trebuie, turbina sta sa moara. Daca fac acum aceste reparatii clar ma costa macar 500 de euro.
Si apropo de omologare, nu se uita nimeni sub capota, atat timp cat acea masina nu este de vanzare.
Deci?...
TiL
Oct 19 2006, 04:59 PM
Ba te mai opresc sa se uite la serii... cel putin in Bucuresti. Partea buna e ca politistii verifica doar seria caroseriei, dar daca dai de "patrula" RAR ai incurcat-o.
se uita sub capota cel putin la ITP.
Ca sa nu mai vorbim de, celebre deja, contralele cu echipe de la RAR pe strada...
Aia sigur se uita. Eu cred tottusi ca omologarea nu ar fii un capat de tara daca reusesti sa pui motorul pe masina.
manole74
Oct 19 2006, 07:53 PM
Omologarea unui motor care n-a existat niciodata pe un anume model, indiferent ca este un BMW sau alt model, COSTA O MULTIME DE BANI!! Asa ca daca doriti sa triplati valoarea masinilor voastre, de ce nu?
Spre exemplu RAR-ul ca sa-mi omologheze jantele de 15' , voia sa-mi ceara o taxa de 1000 ron, deoarece masina (E 28, 524 TDA, asa cum figureaza oficial), n-a fost echipata niciodata cu asemena jante

Eu va doresc succes!
florin83
Oct 19 2006, 08:17 PM
manole74
Oct 20 2006, 10:08 PM
Nu vreau sa descurajez pe nimeni, dar asa am fost informat de un prieten de la RAR, care nu cred ca voia sa ma dezinformeze. oricum va doresc succes!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.