Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme pornire
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
Sorin BMW
Salutare,
Am si eu o mica problema la prima mea masinutza, acum de cand temperatura de afara a scazut incepe sa-mi porneasca din ce in ce mai greu. Este vorba despre un urs E30 327 din 1986. Nu este o masina pe care sa o folosesc zi de zi, merge aproape o data la 2 saptamani, in special noaptea biggrin.gif

Intrebarea mea este, s-a mai lovit cineva de asa ceva? Ce poate fi?
TiL
Motorul cum e? Scoate fum albastru cand il turezi? Papa ulei?
Un schimb de ulei poate sa ajute, daca nu a mai fost schimbat demult.
dust
e de la injectorul de rece mai mult ca sigur dar nu ar strica sa-i reglezi avansul si amestecul... eu exact asa am patit la ursul meu si problemele astea erau: avansul si amestecul nu erau cum trebuie si aveam injectorul de rece belit (injectorul ala de pe galeria de admisie unde sunt si furtunele de vacum).
Daca e injectorul ai belit-o ca unul nou e undeva la 6 milioane sau peste (stiu ca am intrebat la bosh cat e unul...)
o solutie rapida ar fi : inainte sa pornesti motorul scoti unul din furtunele de vacum de pe galerie(oricare vrei tu) si cu o seringa bagi vreo 10-20 ml de benzina pe acolo, pui furtunul la loc si dai cheie...
cristic
ai incercat sa pui contactul si sa astepti 5-10 sec si dupa aia sa incerci sa o pornesti? Tinand cont ca masina nu e pornita zilnic poate sa scada presiunea de benzina (nu stiu daca m-am exprimat bine, dar sper sa intelegi ce vreau sa-ti zic tongue.gif)
Sorin BMW
QUOTE (cristic @ Oct 12 2006, 11:17 PM) *
ai incercat sa pui contactul si sa astepti 5-10 sec si dupa aia sa incerci sa o pornesti? Tinand cont ca masina nu e pornita zilnic poate sa scada presiunea de benzina (nu stiu daca m-am exprimat bine, dar sper sa intelegi ce vreau sa-ti zic tongue.gif)

Da, la fiecare pornire a motorului asa fac (pun contactul si abia dupa cateva secunde actionez demarorul).

O sa incerc la sfarsitul saptamanii varianta cu seringa!

Fum nu scoate, uleiul se schimba la timp si se pune Castrol RS, iar intre 2 schimburi (7000 Km) papa cam 700-800gr. in functie de forjea ce si-o ia.
alex230ro
Incearca sa pui contactul de 2-3 ori daca ai Jetronic injectia cred ca e bine sa verifici si socul.Edit:nu e Jetronic e Motronic asa ca raman de verificat bujiile+fise smile.gif cred...
Bavaria
QUOTE (Sorin BMW @ Sep 30 2006, 09:22 PM) *
Salutare,
Am si eu o mica problema la prima mea masinutza, acum de cand temperatura de afara a scazut incepe sa-mi porneasca din ce in ce mai greu. Este vorba despre un urs E30 327 din 1986. Nu este o masina pe care sa o folosesc zi de zi, merge aproape o data la 2 saptamani, in special noaptea biggrin.gif

Intrebarea mea este, s-a mai lovit cineva de asa ceva? Ce poate fi?


Banuiesc ca in 86 exista injector de pornire la rece,sper sa nu ma insel biggrin.gif
Inainte de a porni motorul scoate injectorul de pornire la rece,porneste motorul si vezi daca pulverizeaza benzina.Daca nu,problema este la un senzor,releu.Este foarte putin probabil sa fie injectorul defect.
Sorin BMW
Gata, am deslusit misterul!

Exact ceeace banuiam! Al 7-lea injector bulit!

Are cineva injectorul buclucas de pe galeria de admisie de la motorul de 2500-2700 de vanzare?

Astept ofertele voastre (de preferat fiind cei din Bucuresti).
dust
nu cumpara second! asa am facut si eu, astea de urs sunt varza! am schimbat vreo 5... solutia a fost alta: cumpara unul de vw si pune-l ala, e de 1000 de ori mai bun decat cele facute pt. urs... si daca nu-ti incape (injectorul in galerie)scoti capacul acela(de pe galerie) in care se prinde injectorul si-l duci sa-ti mareasca gaura (sau daca ai rabdare o maresti tu). Eu de cand am pus injectorul ala de vw jur ca nu mai am probleme cu pornirea ... poate ca nu-ti surade ideea sa pui piese de vw pe bmw dar sunt facute tot de bosch si dupa ce patesti ca mine, si vei pati..., o sa te bucuri de un injector de rece de vw... bafta
P.S nu te obosi sa cauti unul nou ca am vb eu la reprezentanta bosch si unul e 6.7 milioane...
dust
QUOTE (Bavaria @ Oct 14 2006, 04:02 AM) *
.Este foarte putin probabil sa fie injectorul defect.

imi pare rau dar trebuie sa te contrazic... e boala injectorul ala derece la motoarele astea vechi... ori se infunda si nu mai dau deloc benzina ori se sparge si baga non-stop care e si mai grav ca o sa ai un consum mult mai mare decat ar trebui... cand se sparge curge prin el destula benzina cat sa umpli in sub 10 secude o sticla de 1 L
Bavaria
QUOTE (dust @ Oct 19 2006, 11:20 AM) *
imi pare rau dar trebuie sa te contrazic... e boala injectorul ala derece la motoarele astea vechi... ori se infunda si nu mai dau deloc benzina ori se sparge si baga non-stop care e si mai grav ca o sa ai un consum mult mai mare decat ar trebui... cand se sparge curge prin el destula benzina cat sa umpli in sub 10 secude o sticla de 1 L


Tot ce este posibil,nu stiam.
alex230ro
Sincer eu stiu ca 327 de pe urs adica motorul de pe 325e a venit cu injectie Motronic pe el deci fara injector de pornire,nu imi dau seama ce motor este cel despre care se vb aici,cred ca cel de pe 528,728 cu injectie Jetronic?
Sorin BMW
QUOTE (dust @ Oct 19 2006, 12:12 PM) *
nu cumpara second! asa am facut si eu, astea de urs sunt varza! am schimbat vreo 5... solutia a fost alta: cumpara unul de vw si pune-l ala, e de 1000 de ori mai bun decat cele facute pt. urs... si daca nu-ti incape (injectorul in galerie)scoti capacul acela(de pe galerie) in care se prinde injectorul si-l duci sa-ti mareasca gaura (sau daca ai rabdare o maresti tu). Eu de cand am pus injectorul ala de vw jur ca nu mai am probleme cu pornirea ... poate ca nu-ti surade ideea sa pui piese de vw pe bmw dar sunt facute tot de bosch si dupa ce patesti ca mine, si vei pati..., o sa te bucuri de un injector de rece de vw... bafta
P.S nu te obosi sa cauti unul nou ca am vb eu la reprezentanta bosch si unul e 6.7 milioane...

Da, insa oare si-o face treaba asa bine ca cel de BMW?
jorj3l
Care sunt diferentele intre jetronik si motronik ???
care a aparut primul ????

pe care il considerati mai eficient ? conf (8).gif
comisaru
buna intrebarea
paul
Motronicul este mai bun, fiind generatie mai noua.
Incerc sa fac o prezentare extrem de succinta.

Jetronicul a avut mai multe versiuni. D-jetronic, K-jetronic si L-jetronic. Primele 2 sunt prea vechi pentru a mai trezi vreun interes.
La L-jetronic toate injectoarele se deschid simultan, nu sunt comandate individual. ECU este simplu, nu contine efectiv un microprocesor. Este de fapt analogic. Tine cont de un numar relativ mic de parametrii de intrare : volum si temparatura aer, turatie motor, temperatura lichidului de racire, pozitia pedalei de accelaratie ( doar repaus si apasare maxima ), sonda lambda unde e cazul. Controlul relantiului si comanda valvei de relanti e facuta de un modul separat de ECU. Exista un injector de pornire la rece. ECU nu controleaza unghiul de aprindere.
Click to view attachment

Motronic este primul ECU digital, fiind controlat de microprocesor. Acum absolut toate functiile motorului sunt controlate de ECU : injectia, aprinderea, relantiul. ECU tine cont de mai multi senzori.
Click to view attachment

Injectoarele pot controlate individual ( desi la primele versiuni E34 M20 cu Motronic 1.3 erau controlate cate 2 simultan, fiind impartite in 3 grupuri ). Ca urmare injectia poate fi controlata mult mai precis.
danrzc
In schema de la Motronic apare piesa 9-Cold start valve. Este injector de pornire la rece?
georgem
QUOTE (danrzc @ Nov 4 2006, 10:20 AM) *
In schema de la Motronic apare piesa 9-Cold start valve. Este injector de pornire la rece?

Da. (si eu am la fel, intra in galeria de admisie, dupa clapeta de acceleratie).
danrzc
Masina mea a inceput sa porneasca urat la rece. Porneste, oscileaza de cateva ori intre 500-1500 rpm dupa care fie se opreste fie se stabilizeaza. Daca se opreste, urmatoarea pornire se face greu, ca si cum ar fi inecata, cu balbaieli si tot tacamul. Dupa cateva secunde merge normal si asa functioneaza toata ziua.
Daca vreau forja insa, pe la 5000 da in nas de parca s-ar termina benzina. Dar asta numai o data sau de 2 ori maxim. DUpa aceea, totul e OK.
Zona crepusculara?
georgem
Asta cu pornitul greu la rece prima data dimineata am patit-o si eu prin primavara. Era de le avans incorect reglat. Odata la cateva zile (uneori chiar zilnic) trebuia sa-i dau la cheie si cate 10-15 secunde pana pornea. Dupa aceea n-aveam probleme, pornea motorul fara probleme dupa ce-l opream.
Am reglat avansul (dupa ureche, mi l-a reglat un mecanic priceput - as fi preferat insa cu stroboscop, dar nu avea) si de atunci pornese foarte bine.
Intre timp l-am mai reglat si eu tot dupa ureche si dupa cum detona la acceleratii bruste, si cand am fost din nou la mecanis sa verifice daca e bine reglat avansul mi-a spus ca e perfect reglat (tot dupa ureche). Si intr-adevar porneste din prima motorul, imediat cum dau la cheie.

LE: nu stiu daca la motorul tau se poate regla avansul sau nu, dar daca se poate regla verifica avansul, e posibil asta sa fie problema.
danrzc
Multumesc de sfaturi, dar la mine am impresia ca nu se poate regla avansul.

Cum ramane insa cu datul in nas la ture?
Zom
QUOTE (danrzc @ Nov 4 2006, 10:48 AM) *
Multumesc de sfaturi, dar la mine am impresia ca nu se poate regla avansul.

Cum ramane insa cu datul in nas la ture?



eu am avut e34 cu motor ca al tau. initial, a fost curatata clapeta de relanti. cand au inceput problemele cu dat in nas in ture, nimeni nu a stiut ce poate fi, pana cand a inceput sa se opreasca motorul in mers, iar repornirea se facea duap cateva chei. in final a fost clar: era vorba despre pompa de benzina. de fapt, era vorba despre filtrul (sita) de sarma, foarte fin, prin care intra benzina in pompa (pompa din rezervor). am scos pompa, am spalat bine filtrul, si am scapat de probleme.

era destul de aiurea, la 60km/h sa se opreasca motorul, si sa nu mai porneasca in mers. trebuia sa trag pe dreapta (in conditiile in care nu mai functiona servo), si sa dau la cheie... dar asta dupa ceva timp in care pateam ca tine: dat in nas la turatii mari.
danrzc
Multumesc. CHiar am sa verific asta. Se da greu pompa jos? Cum ajung la ea? Trebuie sa dau bancheta jos?
jorj3l
aceleasi probleme cu pornirea(destul de greoaie)le`am avut si eu, dar dupa ce pornea avea oscuilatii destul de mari la relanti !Problema: regulator de presiune spart.papa benzina cum beu eu bere fnd (22).gif !!!

dar poate fi si pompa de benzina, putin obosita, pe care cred k o gasesti sub bancheta din spate pe dreapta cred, blink.gif asa sa fie ?corectatima daca gresesc si sory daca dau sfaturi eronate dar ezact la fel se comportase si a mea !
Zom
nu stiu cum e la e30. la e34 aveam un capac in portbagaj, in care era infipta pompa de benzina. capacul se desfacea din 4 surubele, apoi se desuruba si...gata.
jorj3l
la e30 cu siguranta pompa e sub bancheta din spate, dar nu mai tin minte ezact unde !!! conf (9).gif

rectific, e pe stanga k de agolo se aude bazaiala !!!dar dai o cheie si asculta de unde vine bazaiala...la mine stanga parca,,,
alex230ro
sub aripa mai exact in dreptul pragului pe stanga e la urs,aripa spate
316i
Depinde de an si motor. La 6cyl a fost si in spatele pragului si in rezervor.
danrzc
Am demontat pompa de benzina. Se afla sub bancheta, in partea dreapta.
Desurubezi 4 surubele ale capacului protector, demontezi o cheastie care nu am inteles ce este (un fel de cilindru lung care intra prin suportul pompei in rezervor), desurubezi pompa de pe un fel de caneluri, o rotesti ca sa iasa si sorbul si asta e tot.
Rezultatul: Sita sorbului era chiar foarte curata, totul pare sa fie OK. Daca e vreo problema, trebuie sa fie legata de presiune sau debit, pe care nu am avut cu ce sa le verific.
Ce m-a surprins a fost altceva. Cand pun contactul, pompa nu functioneaza. Incepe sa bazaie numai dupa ce dau efectiv la cheie. Nu ar trebui sa bazaie un pic la punerea contactului si apoi sa se opreasca?
dust
QUOTE (danrzc @ Nov 6 2006, 09:09 AM) *
Am demontat pompa de benzina. Se afla sub bancheta, in partea dreapta.
Desurubezi 4 surubele ale capacului protector, demontezi o cheastie care nu am inteles ce este (un fel de cilindru lung care intra prin suportul pompei in rezervor), desurubezi pompa de pe un fel de caneluri, o rotesti ca sa iasa si sorbul si asta e tot.
Rezultatul: Sita sorbului era chiar foarte curata, totul pare sa fie OK. Daca e vreo problema, trebuie sa fie legata de presiune sau debit, pe care nu am avut cu ce sa le verific.
Ce m-a surprins a fost altceva. Cand pun contactul, pompa nu functioneaza. Incepe sa bazaie numai dupa ce dau efectiv la cheie. Nu ar trebui sa bazaie un pic la punerea contactului si apoi sa se opreasca?


la mine pompa incepe sa bazaie (adica porneste) indata ce pun contactul si ramane pornita, din cate stiu eu asa si trebuie sa stea pentru ca altfel cand dai la automat dai pe uscat dar poate am insel...
alex230ro
QUOTE (danrzc @ Nov 6 2006, 09:09 AM) *
Am demontat pompa de benzina. Se afla sub bancheta, in partea dreapta.
Desurubezi 4 surubele ale capacului protector, demontezi o cheastie care nu am inteles ce este (un fel de cilindru lung care intra prin suportul pompei in rezervor), desurubezi pompa de pe un fel de caneluri, o rotesti ca sa iasa si sorbul si asta e tot.
Rezultatul: Sita sorbului era chiar foarte curata, totul pare sa fie OK. Daca e vreo problema, trebuie sa fie legata de presiune sau debit, pe care nu am avut cu ce sa le verific.
Ce m-a surprins a fost altceva. Cand pun contactul, pompa nu functioneaza. Incepe sa bazaie numai dupa ce dau efectiv la cheie. Nu ar trebui sa bazaie un pic la punerea contactului si apoi sa se opreasca?


Asa e la motronic bazaie dupa ce dai la cheie,la Jetronic pompa se amorseaza imediat ce pui contactul,sau asa stiu eu smile.gif
316i
Cand am avut 1.6 M40 nu facea un bāz scurt cand puneam contactul. Acum la M42 face acel bāz scurt. Si la M42-ul de urs si la cel de pisica e valabila aceeasi chestie. Nu cred ca e vorba de motronic/jetronic.
danrzc> Cilindrul ala lung prins in 4 piulite e senzorul de nivel care-ti indica cantitatea de benzina din rezervor.
danrzc
QUOTE
Cilindrul ala lung prins in 4 piulite e senzorul de nivel care-ti indica cantitatea de benzina din rezervor.

Bun, atunci chestia care se afla sub alt capac in partea stanga sub bancheta si care este fixata tot pe rezervor si are o mufa cu doua fire ce este?
316i
Este senzorul de nivel din partea stanga. 6cyl au avut 2 senzori de nivel, unul pe pompa si celalalt in compartimentul din dreapta al rezervorului. flm (7).gif
iulian325
daca ajuta am pozele astea(nu sunt facute de mine)
desi banuiesc ca si sita mea e murdara nu am avut curaj sa demontez pompa deoarece e multa mizerie pe capac(un praf fin- care nu am reusit sa-l curat cu aspiratorul)- tre sa curat cu un compresor...vad eu(sa nu bag mizerie in rezervor)
danrzc
Gata, m-am edificat. Multumesc mult
danrzc
Gata, i-am dat de cap. Vinovata este pompa de benzina, care si-a trait traiul si si-a mancat malaiul. Am pus testerul pe masina si mi-a confirmat: trebuie una noua.
Zom
hmmmm ... cine ti-a zis de pompa de benzina ?biggrin.gif hihihi... sorry de offtopic, da' ma simt si eu bine de luni dimineata.
danrzc
Mecanicul meu. Verificarea este f. simpla. Se scoate conducta de retur si se pune intr-o sticla de 2 litri. Se porneste motorul si jetul de benzina nu trebuie sa se "taie" cand se accelereaza brusc si tare.
In plus, la mine s-a adeverit si cand am pus testerul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.