akajohn
Aug 30 2006, 02:58 PM
M-am tot uitat sa gasesc o explicatie vis-a-vis de alegerea bujiilor si pana la urma am ajuns la concluzia ca mai bine intreb pe aici pentru ca in mod sigur ati multi dintre voi ati schimbat bujiile de mai multe ori...
Deci, cum ne alegem bujiile si ce naiba sa urmarim la ele.?.. Ajuta sa dam bani mai multi pe bujii mai bune (NGK, Beru, etc.)? Daca punem bujii noi la ce sa ne asteptam?
Lumea ma sfatuieste sa pun NGK... OK dar de care NGK? Iridium? Cu 2 capete, cu 4 capete, balaur? Habar nu am si sper ca deja vre-unul dintre voi a verificat asta si stie despre ce e vorba... unii zic ca bujiile scad consumul altii ca doar e placebo...
Sorin
Aug 30 2006, 03:02 PM
la motorul lu Kali , cel cu Kompresor cresterea de putere doar din schimbarea bujiilor a fost de 6 caluti
si a pus Denso Iridium
in functie de specificatia producatorului pt modelul acela se aleg bujiele
la cele cu 2 3 4 capete sa nu va ganditi ca scanteia apare pe toate 3 deodata ci aleator
si scad consumul daca se merge la consum , daca nu, nu o scade
akajohn
Aug 30 2006, 03:10 PM
cele cu mai multe capete genereaza tot o scanteie dar scanteia se genereaza pe circuitul cel mai scurt (cu rezistenta cea mai mica) si automat e mai constanta perioada de emitere... din punctul meu de vedere e o chestie care seamna cu fulgerul care alege circuitul cel mai bun in momentul declansarii...
cum e cu cresterea puterii? la un motor aspirat simplu se simte ceva?
thx
Sorin
Aug 30 2006, 03:14 PM
ai dreptate legat de circuiutul cel mai scurt ,
se simte si la motor aspirat printr-un mers mai frumos la relanti
si un raspuns mai prompt la turatii mai mari ... asta am simtit eu la motorul de la Lada , acum depinde de motor si de stare lui,
e posibil sa se intample ceva si sa nu iti dai seama
akajohn
Aug 30 2006, 03:24 PM
hehehehe...
mda... pai atunci merita investitia....

ma duc maine sa imi iau 4 bucati (ptr cei 4 cilindri gloriosi) si vedem dupa aia comentariile si concluziile...
INTERCEPTOR
Oct 3 2006, 11:40 PM
eu am pus beru ultra x.4 electrozi:PP super bune.sau ngk ,denso
georgem
Oct 4 2006, 06:54 AM
Eu despre Beru si NGK am auzit lucrurile cele mai bune. Mie mi-au fost recomandate Champion si am pe masina bujii si fise de bujii Champion si masina merge bine, sunt multumit de ele. Inainte am avut Bosch, dar am inteles ca nu sunt stralucite.
Bujiile pentru masina mea sunt cu 3 electrozi, dar am inteles ca nu are importanta cati electrozi sunt, ca oricum scanteia vine pe unul din electrozi, nu pe toti odata. Nu stiu care e realitatea.
alex230ro
Oct 4 2006, 09:10 AM
ngk am avut eu pe urs si s-a rupt una in 2
Ionut
Oct 4 2006, 11:07 AM
la tine a fost o raritate...
316i
Oct 4 2006, 12:15 PM
Am NGK cu care am luat motorul, deci nu se stie exact cand au fost schimbate, dar merg excelent.
Cand am luat 318-le avea NGK V-line atat de uzate incat se marise distanta dintre electrozi. Sunt sigur ca daca-i apropiam mergeau ca noi in continuare, dar cumparasem deja unele noi, intamplator - identice

. Oricum saracele nu avusesera nici o vina, capacul de la delcou era dus de fapt

Tot ngk pusesem si pe 525i, le-am strans ca tzaranu' ca nu le puteai desface decat cu tubulara cu prelungitor, le-am pus la loc si inca mai merg excelent.
akajohn
Oct 6 2006, 03:32 PM
Finalmente am luat NGK si am schimbat bujiile... Haios e ca aveam tot NGK deci per total diferenta nu e uriasa insa chir mi se pare ca masian trage mai bine in turatie joasa... in rest cam la fel... motorul parca merge mai lin , mai rotund... zilele urmatoare schimb si filtrul de aer (vreau sa pun un K&N ptr cutia standard a masinii) si mai vedem efecte noi...
per total chiar cred ca bujiile sunt o investitie buna si nu-mi pare rau de cele 2 milioane date pe ele (4 bujii NGK)...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.