Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Problema electrica :(
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E36
babanu
In primul rand salut toti pasionatii BMW din acest forum biggrin.gif
Vreau sa va intreb pe cei cu pisici care sunteti mai priceputi... acum trei saptamani cand am cumparat o pisica coupe facea figuri la pornire (trebuie sa ii dau cheie lunga). Am fost cu ea la un mecanic si m-a sfatuit sa ii schimb bujiile si oring-urile deoarece in doua din bujii in locasul lor a patruns ulei din motor si cica aceasta ar putea fi cauza porniriolor mai grele. Buun, cu bujiile si garniturile de oring-uri ma plimb si acum in portbagaj, nu am apucat sa le schimb. Ieri noapte cand sa dau sa plec bag cheia in contact, las geamurile jos si cand sa ii dau cheie se aprinde tot bordul dupa care instant se stinge complet iar motorul nu a apucat sa schiteze nimic... imediat incerc din nou sa ii dau cheie si nimic, murise complet, nu se mai aprindea nimic. Am lasat-o asa vreo doua minute dupa care punand contact a inceput sa se aprinda foarte greu bordul ca si cand bateria nu mai avea curent. Evident am ramas si ca prostu' cu geamurile jos si deci nici macar nu puteam sa o inchid si sa plec. Intr-un final dupa 4 ore de asteptari si plictiseala cineva mi-a facut rost de o baterie Bosch noua si am inlocuit Rombat-ul vechi. Afurisita a pornit la prima cheie fara nici o problema, ca si cand nu s-ar fi intamplat nimic... in fine am inchis geamurile si am plecat acasa... Astazi dau sa plec, porneste tot cu cheie lunga si dupa 2 km vad cum acele de bord o iau razna si dupa doua secunde isi revin la loc ca si cand ar fi avut o fluctuatie de curent. Evident nu am mai stat pe ganduri si m-am intors cu ea acasa in parcare iar pe drum figura cu ceasurile de bord s-a mai repetat de doua ori resetand la 0 km efectuati. Am hotarat pana o rezolv sa o las in parcare (nu as vrea sa raman cu ea prin cine stie ce zona biggrin.gif )
Aveti idee de la ce ar putea sa fie problemele acestea? Ce ar trebui sa ii fac?
Merci
Robert
Problemele electrice sunt, de regula, greu de diagnosticat "la distanta.

Cand ii dai "cheie lunga", demarorul invarte mai greu (ca si cum nu prea ar avea curent, sau invarte la viteza normala?
Cred ca un prim test pe care ar trebui sa-l faci este sa masori curentul (intensitatea curentului) pe care il consuma masina cand este parcata (motorul oprit, alarma pusa, etc - exact in starea in care o lasi peste noapte).
Pentru asta, trebuie sa legi un aparat de masura in serie cu bateria - poate ar fi bine sa ceri ajutorul unui electrician, daca nu ai know-how in domeniu. In principiu, curentul consumat nu ar trebui sa depaseasca cca. 100mA, constant. Urmareste aparatul de masura cel putin 10 minute, ca nu cumva sa existe oscilatii de consum (de ex, de regula consumul este de 100mA, dar la fiecare 2 minute are un spike de 5A, timp de 30 sec). Cat timp e instrumentul de masura cuplat, sa nu cumva sa pornesti vreun consumator major, pentru ca poti distruge instrumentul.
Un consum de 100mA insamna ca o baterie de 80Ah s-ar descarca in cca 1 luna, cu masina parcata si nefolosita in acest interval - ceea ce este rezonabil.
Alternatorul incarca OK?

Asteapta si feedback de la posesori E36. Exact ce model ai?
babanu
merci pentru raspuns in primul rand. modelul este 318is coupe din 93. motor M42, 4 cilindri, 16valve, 140 cai.
demaratorul invarte la viteza normala, in nici un caz nu imi pare lenes, are forta destula... dar tot trebuie sa tin cheia 2 -3 poate chiar 4 secunde...
o sa incerc sa fac testul cu multimetru cum mi-ai spus tu... cat despre alternator chiar nu stiu daca incarca asa cum ar trebui sau cum sa fac sa il testez...
Robert
QUOTE (babanu)
demaratorul invarte la viteza normala, in nici un caz nu imi pare lenes, are forta destula... dar tot trebuie sa tin cheia 2 -3 poate chiar 4 secunde...

Daca demarorul invarte normal, sunt trei scenarii posibile, pentru a explica de ce motorul porneste dupa 2..4 secunde:

1. Pierde presiunea din rampa care alimenteaza injectoarele cu benzina. Cauze posibile: injector care curge, regulator de presiune care curge, supapa unisens din pompa de benzina defecta. Daca e un injector sau regulatorul, trebuie remediata problema - pentru ca afecteaza bunul mers al motorului. Daca e supapa din pompa, poti trai bine-mersi cu ea asa - doar trebuie sa dai mai mult la demaror, pana se reface presiunea in rampa; in fond e bine pentru motor, ungerea la pornire e mai buna.

2. Ai o problema electrica la aprindere / alimentare. Verifica sigurantele, nu atat daca au continuitate cat daca nu sunt oxidate. De asemenea, verifica si curata punctele de masa ale motorului.

3. Compresie slaba. Aceasta insa ar trebui sa se reflecte in modul (mai slab) de functionare al motorului.

Disclaimer: iti dai seama ca cele de mai sus sunt teorii scrise cu fata la perete. Problema reala a masinii tale este foarte posibil sa nu aibe nimic de-a face cu aceste teorii, deci trateaza-le ca atare.
babanu
compresie slaba nu cred sa fie, odata pornita fuge cum trebuie... am dat-o pe mana catorva soferi mai buni ca mine si toti au spus ca motorul trage foarte bine. Cred ca ar trebui sa ii schimb totusi bujiile si oring-urile sa vad apoi reactia la pornire.
Dar oricum pana una alta trebuie sa aflu ce e cu electrica si ceasurile de bord sad.gif
PS nu stiu sigurantele care de unde este pentru ca pe capac sunt scrise in italiana :retard: ... trebuie ori sa rog pe cineva sa mi le traduca ori sa vad la cineva care le are in engleza sa pricep si eu ceva
316i
Probabil ca alternatorul nu-ti incarca si din cauza asta masina merge doar pe curentul furnizat de bahterie.
Incearca in felul urmator, cel mai simplu: ia un multimetru, il dai pe volti, pui firul + pe +-ul bahteriei si --ul pe minus-ul bahteriei. Pornesti masina si te uiti sa vezi cati V iti indica. Daca alternatorul e viu ar trebui sa-ti indince undeva intre 13V si 14V. Vezi cati iti masoara si cu motorul oprit.
Cati km are motorul?
babanu
teoretic masina are 217.000 dar nu pot stii sigur.
daca alternatorul nu incarca ce voltaj ar trebui sa am la bornele bateriei?
si informativ, cam cat ar costa un alternator? biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.