Help - Search - Members - Calendar
Full Version: BMW a luat-o la vale in studiul JD Power IQS
BMWZone > BMW GENERAL > BMW Bar
Robert
JD Power scoate anual un studiu statistic, IQS (Initial Quality Study) privind calitatea diverselor marci de automobile, asa cum este perceputa de catre clienti. Studiul se refera la piata americana.

Se iau in considerare 135 parametri din 9 categorii distincte de probleme, cum ar fi: tinuta de drum, manevrabilitatea, motorul, transmisia, etc. Studiul face de asemenea distinctia intre probleme de fabricatie si probleme de design / inginerie.
Vedeti in poza atasata rezultatele IQS pentru 2006.

Ei bine, in 2006 BMW a cazut de pe locul 3 pe locul 27 (!).

Principalul motiv pentru care BMW a cazut atat de mult (acum este sub media industriei auto, adica fara BMW media ar fi fost mai buna...) il constituie problemele de design.
Cumparatorii nu se descurca sa utilizeze butoanele / switch-urile de la bord. Comenzile vocale nu sunt recunoscute, sunt probleme cu sistemele audio si de navigare. i-Drive a ramas in continuare dificil de utilizat, desi BMW l-a mai "periat", fatza de versiunea initiala aparuta pe Seria 7 E65.

Era un slogan: "BMW - o companie cu idei". De exemplu: iDrive, control automat al climatului din habitaclu, active steering, renuntarea la joja de ulei, renuntarea la indicatoarele de temperatura a lichidului de racire, consola centrala a bodrului care nu mai e orientata spre sofer... Oare o sa mai aibe multe idei din astea?

Daca va uitati sub capota unui BMW nou, tot ce o sa vedeti este un plastic cu o forma futurista care acopera integral motorul. De fapt, motorul in sine nu se vede deloc. Exact ce tip de motor o fi sub plastic, nu poti sa stii decat daca te uiti in fisa tehnica.
Aproape ca iti vine sa crezi ca BMW nu vrea ca sa mai deschidem capota masinilor. Poate o sa aibe inca o idee mareata: sa renunte la maneta de deschidere a capotei, iar aceasta sa se poata face numai cu o unealta speciala, la un service autorizat BMW.

Incercati sa comparati personalitatea, filozofia, fiabilitatea si focusul BMW-urilor din anii '80 (si cel mult inceputul anilor '90), cu modelele actuale. Aceastea sunt total diferite - doar numele firmei a ramas acelasi.
Am ajuns ca Audi si Mercedes sa aibe unele modele mai sportive decat modelele concurente de la BMW. De asemenea, am ajuns ca la un BMW sa gasim tot felul de cleme si clips-uri dintr-un plastic fragil, sau care devine fragil in 3-4 ani de la fabricare - in locul pieselor similare din metal sau plastic solid, de pe modelele anilor '80.

Cei care aveti BMW-uri fabricate pana la inceputul anilor '90 cel tarziu, intretinute corespunzator, cred ca aveti un motiv de bucurie personala: aveti niste masini deosebite, nimic similar nu se mai fabrica in prezent. Nici macar de catre BMW.

Disclaimer: faptul ca sunt mai acid, sau ca unele lucruri imi displac profund, nu inseamna nici ca nu mai sunt fan BMW, nici ca nu inteleg ca acesta este trand-ul general in business-ul auto.
Dar nu pot sa nu regret pierderea evidenta a unor valori de marca, multe din ele constituind esenta spiritului clasic BMW, si la care BMW ar fi putut sa nu renunte, cu ceva efort.
io'sŪ
sad.gif
iulian325
impartasesc aceleasi pareri
actualele modele... :puke:
filozofia bmw a fost inlocuita cu un americanism 'eficient'(a se citi moartea personalitatii)
ce sa mai vorbim de actualii clienti bmw- indivizi dubiosi, lume interlopa, prostitutie , droguri si...manele la maxim!!!
accidentele 'spectaculoase' prezentate intr-un topic pe forumul nostru nu ma mai mira...
a ajuns bmw o masina de fite?
da

pacat


cu porsche acest lucru nu s-a intimplat
linia , calitatea, sportivitatea au ramas la fel- la cote maxime
daca sunt ofticat-DA!
PT ca nu ma pot gindi la bmw ca o achizitie de noua- nici un model
pt toate concurenta are modele concurente mai fiabile mai sportive si...mai frumoase

pacat

:crybaby:
ccc
Ati vazut cine e pe locul 1? :cool:
iulian325
traditia
adica porsche!
Robert
Va recomand sa cititi articolul de la link-ul de mai jos, referitor la noul slogan utilizat de BMW: "A company of Ideas". Este foarte interesant.

Changing a Winning Ad Slogan for No Good Reason - Some Marketers Learn Nothing From Others' Past Mistakes

Ca o parodie, imaginile de mai jos sugereaza cam in ce sens ar trebui modificat un slogan din anii '70, pentru a se potrivi cu modelele actuale sad.gif

ccc
Interesant articol. BMW pare, de ceva timp, sa-si caute o noua imagine... nu stiu de ce...
Sa vedem unde o sa ajunga.
TiL
De ce? Pentru ca trebuie sa "maximize the profit". Managerii nu cunosc alte cuvinte.
iulian325
QUOTE (TiL)
De ce? Pentru ca trebuie sa "maximize the profit". Managerii nu cunosc alte cuvinte.


parerea mea:
vechea imagine era pt noi (nu stiu daca adevaratii sau nu) impatimitii de bmw, cei pt care sportivitatea, calitatea , frumusetea durabilitatea unor masini fantastice- inseamna mult.
pai acum nu mai au nevoie de noi- oricum (zic ei) am ramas prizonieri ai timpului( si vezi doamne nu putem evolua in pas cu tehnologia- acu americana)
mai ales ca nu le cumparam noile modele atita timp cit cele vechi sunt practic (cu 'mici' exceptii) in stare buna sau perfecta de functoinare...
si atunci- ce mai conteaza parerea noastra (si a altora de afara) atita timp cit noile modele se vind
dar...atentie altui profil de client- pt care au si fost facute
concluzia - asistam la o MERTANIZARE a bmw
hm :puke:
dust
iulian are perfecta dreptate... am observat si eu ca mai nou orice gunoi de om care a dat de bani in mod ilegal isi cumpara BMW... parca e unsa cu miere fratilor... nu au invatat sa se spele zilnic si inca put a cort dar au BMW...
iubesc marca BMW de cand eram copil si avea un vecin un seria 5 dar pe masura ce trec anii parca tot mai putin imi e draga... regret s-o spun dar BMW este in ziua de azi doar UMBRA a ceea ce a fost candva BMW...
ccc
Stati voi linistiti ca nu e chiar asa de rau. Altfel n-ar avea vanzari in crestere (si nu ma refer numai la Romania).
iulian325
ai vazut cum arata proprietarii?
daca nu fac eu poze...
Robert
QUOTE (ccc)
Stati voi linistiti ca nu e chiar asa de rau. Altfel n-ar avea vanzari in crestere (si nu ma refer numai la Romania).

E un punct de vedere pertinent.
Haideti sa analizam urmatorul scenariu: sa presupunem ca BMW ar fi fabricat modele clasice, pe gustul nostru. Cati dintre noi si-ar fi permis insa sa le cumpere (ma refer la masini noi)?
Probabil ca, mergand pe o astfel de strategie, BMW ar fi dat demult faliment. A preferat insa sa-i dezamageasca pe "puristi" - si sa vanda foarte bine unor altfel de oameni.
Iar noi, puristii, ar trebui sa fim totusi multumiti de faptul ca firma exista, prospera si inca livreaza piese de schimb pentru modelele vechi, construite sub filozofia "The Ultimate Driving Machine".
Ii lasam pe altii sa cumpere modelele fabricate de "A Company of Ideas" smile.gif
dust
" Haideti sa analizam urmatorul scenariu: sa presupunem ca BMW ar fi fabricat modele clasice, pe gustul nostru. Cati dintre noi si-ar fi permis insa sa le cumpere (ma refer la masini noi)? "

Chiar daca nici unul din noi nu-si permitea sa le cumpere se vindeau oricum altor oameni, te asigur ca daca acuma inca s-ar fabrica e28, e30 si inca 2-3 modele mai vechi s-ar vinde pe banda rulanta, eu personal mi-as da o mana sa imi pot cumpara un e30 modelul 89-90 dar facut in 2006 si mai sunt multi altii, dar ei au preferat sa ia o firma cu renume si traditie si sa o transforme in "nigga car works", pare pacat...
ce urmeaza? masini cu consum de 2%? dube? motoare de 1.1L ca la ford? cum or sa-si mai bata joc de firma asta?
Plus ca gasesc jenant ca ultimul model de 316 are doar o manutza in plus de cai fata ce 316 facut acu' 20 de ani... bine ca face VW motoare de 1.4 cu 190 de cai si bmw la 1.6 are nici 120 de cai... o sa ajunga dacia sa faca motoare de 1.6 mai puternice ca cele de 1.6 bmw... si o sa ne dam cu capu` de pereti cand o sa vedem cum ne depaseste cate un logan iar noi conducem bmw de ultima generatie... si in ciuda faptului ca si-a pierdut si sportivitatea si aspectul si personalitatea totusi preturile sunt... mari...
eu, ca pasionat BMW simt ca firma care ne aducea atata placere acum doar isi bate joc de noi si ne sfideaza. Propun o revolutie impotriva actualei conduceri Bayerische Motoren Werke!
ccc
Eu chiar as vrea sa vad ca scot un motor cu consum 2% care sa miste rezonabil macar seria 1 :nod:
dust
QUOTE (ccc)
Eu chiar as vrea sa vad ca scot un motor cu consum 2% care sa miste rezonabil macar seria 1  :nod:


Front Page News : BMW isi bate inca odata joc de pasionatii marcii si astfel apare pe piatza noul model seria 1 cu motor de 1.1 L, diesel, la un consum fenomenal de doar 2%, supus unor teste de viteza noul seria 1 se dovedeste a fi mai lenes decat vechea noastra regina a soselelor DACIA 1300! :-({|= :-({|=
ccc
Eu cred ca s-ar vinde bine, pt. majoritatea se uita la consum.
Sau daca ar fi baietzi destepti, ar putea sa mai scoata o marca de masini economice. Si sa lase BMW numai pt cele de performanta.
akajohn
Imaginea unei firme e una si ce vinde in realitate e alta... daca e dupa mine eu nu am cumparat BMW ptr sportivitate cat pentru fun... pur si simplu e o masina distractiva de care nu ma plictisesc... ca sa revenim la topicul acesta cred ca cei de la BMW au inteles ca societatea se schimba si ceea ce se vindea acum 10-20 de ani nu se mai cauta acum si pe de alta parte avand in vedere ca orice prapadit poate baga o turbina sau un compresor sub capota nici puterea motorului nu mai este o chestie care sa atraga... Am mai spus de multe ori ca BMW nu e o masina sport ci este o combinatie potrivita din tot ceea ce ne incanta pe noi... Ganditi-va ca exista VW Polo cu motor de 192 CP... la naiba... Vi l-ati lua ca sa alergati cu el? Motorul, puterea lui, cuplul, nu mai vinde masina si asta e klar...
Deci, baietii de acolo stiu bine de tot ce fac si sa zicem mersi ca mai exista M Klasse care reprezinta purismul BMW asa cum era el odata...wink.gif
iulian325
QUOTE (Robert)
QUOTE (ccc)
Stati voi linistiti ca nu e chiar asa de rau. Altfel n-ar avea vanzari in crestere (si nu ma refer numai la Romania).

E un punct de vedere pertinent.
Haideti sa analizam urmatorul scenariu: sa presupunem ca BMW ar fi fabricat modele clasice, pe gustul nostru. Cati dintre noi si-ar fi permis insa sa le cumpere (ma refer la masini noi)?
Probabil ca, mergand pe o astfel de strategie, BMW ar fi dat demult faliment. A preferat insa sa-i dezamageasca pe "puristi" - si sa vanda foarte bine unor altfel de oameni.
Iar noi, puristii, ar trebui sa fim totusi multumiti de faptul ca firma exista, prospera si inca livreaza piese de schimb pentru modelele vechi, construite sub filozofia "The Ultimate Driving Machine".
Ii lasam pe altii sa cumpere modelele fabricate de "A Company of Ideas" smile.gif


suna ca un banc spus la parastas laugh.gif :crybaby:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.