Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Turbina
BMWZone > BMW GENERAL > Intrebari si sfaturi despre BMW
Dannnnny85
De ceva timp simt ca nu mai intra turbina...nu o mai aud decat la turatii f mari cand abia se mai simte din cauza turatiei...as vrea sa stiu care ar fi cauzele si eventualele remedii.Cineva tot imi zice ca ar fi din cauza tobei finale care este crapata.Spuneti-mi daca stiti....poate sa fie asta...?Chiar m-as bucura sa nu fie ceva mai grav...sau daca nu care ar putea fi cauzele
florin83
tu iti dai seama ca intra turbina doar dupa sunet? nu simti nimic?
SUPERBEC
de la toba nu are cum sa fie asta e sigur

masina da fum alb la relanti? fum negru in ture?
dust
cel mai bine e sa mergi la un specialist... ca turbina nu e ca filtru de ulei... il schimbi si gata... are sisteme complexe pe care nu le poti repara in garaj cu un ciocan si niste scule si poate strici si mai multe la ea.
Dannnnny85
Nu masina nu da fum in nici un fel...in afara de cel negru la accelerari bruste ca toate dieselurile fie ele si euro4.....
Masina a pierdut si din vlaga...nu numai sunetul
SUPERBEC
saptamana asta o sa trec pe la un service "specializat " in turbine.. daca sunt multumit de ce vad pe acolo iti las date de contact.
Dannnnny85
ti-as fi recunoscator...
TiL
Trebuie neaparat sa fac ceva cu turbina mea ca-i dusa si arunca ulei.

Despre urmatorii stiti ceva?

http://turbopower.ro/
http://www.4tuning.ro/bazar/anunturi_auto/...bo_xx37447.html
Sorin
trebuie sa incerci altfel nu iti dai seama si eventual sa iei si chitanta
TiL
Am trecut azi pe la Silviu... o sa ma coste o gramada, dar sper sa iasa bine. Cred ca saptamana viitoare ii dau obiectul muncii.
TiL
M-am razgandit, n-am mai mers la service pentru ca m-ar fi costat destul de mult. Multumita lui io's am gasit mester care le face cam la jumatate de pret. Tipul are anunt pe BMWClub si o sa-i spun sa intre si pe la noi smile.gif

I-am dus turbina azi dupamasa si daca n-ar fi avut probleme cu desfacutul mai multor suruburi - a avut nevoie de autogen (turbina e datata 1983 daca am vazut bine...) in seara asta era gata.

Din cate am inteles o sa ma coste 6-8 mil pentru ca tipu-i sigur ca palele nu sunt atinse. Daca era nevoie sa schimbe tot ar fi costat 12 mil. Abia astept rezultatul.

Multumita celor care au montat turbina inaintea mea, fara sa stranga prea tare si folosind suruburi bune, am dat-o jos foarte usor, folosind doar inelare cu cot de 13, 14 si 17.
Intrebare: intre galerie si turbina trebuie sa existe vre-o garnitura? Eu n-am avut si nici pe realoem nu vad sa fie , unde se strange surubul 6.
manole74
Tine-ne la curent, ca si eu sunt interesat!!!!!!!!!!
TiL
Probabil nu esti singurul de aici. smile.gif O chestie interesanta... cand i-am dus turbina mai astepta pe unul cu turbina de basculanta.
Cred ca luni seara o iau si poate o si montez pe intuneric. Ca n-am rabdare.
TiL
Am luat aseara turbina si-am montat-o fnd (7).gif M-a costat 8 mil, pentru ca mai fusese manarita, nu tocmai cu cap.
Primele impresii sunt ca trage mai binisor pe la 1000-1500 rpm, turbina parca acum se aude pe toata plaja de turatii, nu doar in ture si pare sa nu mai arunce ulei. Dar n-am testat suficient, ca n-am avut timp.
Am fost cam entuziasmat si ma asteptam sa fuga masina de sub mine, dar n-a fost chiar asa. Dar mai umblu eu pe la debit si ce-oi mai gasi, plus filtru de aer nou ca asta-i imbacsit si atunci sa te tii! biggrin.gif Observ ca nu mai da fum negru, deci mai vrea motorina wink.gif

I-am dat adresa bmwzone.ro baiatului mesterului si o sa intre pe-aici.

Si-acum cateva mituri pe care le-aveam in cap si pe care mi le-a demontat mesterul aseara (sper ca nu m-a dus cu zaharelul biggrin.gif ):

- joc in turbina = nu-i bine. Nu neaparat. dupa reparatie turbina mea are cam acelasi joc ca inainte. E din cauza ca bucsile sunt spre centru iar elicele spre exterior, jocul fiind amplificat cu distanta.
- turbina trebuie echilibrata dinamic. Unii spun ca trebuie facut asta chiar si dupa o simpla curatire. Daca nu te apuci sa faci o turbina de la zero, nu e cazul s-o echilibrezi. Pentru ca toate piesele de schimb (ax, elice) vin echilibrate deja - se vede ca sunt polizate in unele locuri.

Mi-a placut ca nu-i genul de om speriat cum am intalnit tot sunand pe unii si pe altii ca sa vad cine-mi poate repara melcu' (stii, sa vedem, s-o demontam, poate gasim ceva echivalent pentru ea). Ai o turbina stricata, ti-o repara. Iar ca pret, n-am gasit mai ieftin decat varianta lui io's: gasesti pe cineva care sa-ti trimita de afara kit de reparatie si ti-l montezi daca te tine.

Am vazut si o turbina de 530d datata aprilie 2006, mucificata wallbash.gif . Cica respectivul mersese fara ulei. A trebuit sa-i schimbe tot miezul. I-a schimbat ax, elice, segmenti, bucsi. Tot in afara de coaja cu "geometria variabila".
manole74
Se poate monta , ca up-grade si un altfel de turbina????????????
georgem
QUOTE (manole74 @ Jan 23 2007, 07:44 PM) *
Se poate monta , ca up-grade si un altfel de turbina????????????

Nu stiu exact cum e la motorul 2.4 TD de la BMW, dar in general la un turbo diesel daca vrei sa-i cresti puterea ai nevoie de o turbina mai mare (care sa poata face o presiune mai mare), un intercooler mai mare, injectoare cu debit marit si chiptuning care sa foloseasca cum trebuie componentele upgradate. La un moment dat e posibil sa fie nevoie si de un ambreiaj care sa suporte un cuplu mai mare.
In principiu cam acelasi lucru e valabil si pentru motoarele turbo pe benzina.
io'sŪ
ah ce rau imi pare ca am aruncat acum vreun an o turbina care era stricata, nu credeam ca poate s-o repare cineva in romania
@TIL: deci e de retinut nr de tel, nu?
TiL
Da, mie mi s-a parut super ok omul. Anterior a lucrat in aviatie wink.gif Daca intra baiatul lui aici, o sa ne spuna mai multe.
Asteapta totusi pana mai verific masina, ca aseara am lasat-o la munca (am mers la un sprit). Cand am timp o s-o verific in amanunt.

Cat despre tuning la 524td, intradevar, trebuie gasita o turbina mai mare, care poate da un volum mai mare de aer la presiune mai mare. Si un intercooler am auzit ca nu-i tocmai rau smile.gif Cum pompa e mecanica, debitul se poate regla din surub, dar probabil niste injectoare "marite" ar merge mai bine.
Sorin
mai baieti lasati prostiile cu injectoare si cu debite ca daca camera de ardere nu face fata degeaba
nu este ca la astea electronicele care sa poti sa le schimbi deschiderea la variabila sau la wastegate si sa le dai motorina mai multa majoritatea injectoarelor fiind piezoelectrice
daca nu decomprimi motorul ai foarte mari sanse sa-l spargi
vedeti ca chiulasaele de 2.4 nu sunt foarte reusite
TiL
Mda... totusi as incerca sa scot putin mai mult cu piesele care sunt acum pe motor. Oricum in curand trebuie segmentat, cel putin.
Ai idee cat boost trebuie sa dea turbina pe motorul stock?
Sorin
in sarcina trebuie sa faca intre 0.77 si 0.83 bar conform cartii
din punctul meu este cam maximum de siguranta
TiL
Oho! Ma asteptam la ~0.5.
0.77-0.83 e destul de mult. Cred ca nici turbina nu poate mult mai mult, nici motorul nu prea suporta. Daca faceau dizel din M30...
manole74
Din ceea ce am mai aflat si eu, un intercooler ar avea ceva rezultate, mai ales ca durata de viata a motorului. Oricum , ma tenteaza ideea unui intercooler+filtru sport rolleyes.gif
io'sŪ
da, un intercooler ar face treaba , sigur ai avea un + de 4-5% putere
manole74
Azi am ''amanetat un intercooler nou-nout de la Interceptor si nadajduiesc ca sa nu treaca o vesnicie pana pun ''jucarica'' pe masina laugh.gif laugh.gif laugh.gif Aaaaa, am uitat ! Ce filtru de aer imi recomandati ????
316i
Vrei in cutie stock sau conic? Am eu unul conic smecher rau. Si mare rau. smile.gif
manole74
Vreau unul conic!Pune si tu o poza daca ai wink.gif gasesti YM la profil
io'sŪ
eu iti recomand sa mergi cu filtru original daca vrei sa-ti pastrezi motorul, sau in cel mai rau caz filtru in cutie
manole74
QUOTE (io`s @ Jan 30 2007, 11:52 AM) *
eu iti recomand sa mergi cu filtru original daca vrei sa-ti pastrezi motorul, sau in cel mai rau caz filtru in cutie



Am mai auzit ipoteza asta ,ca filtrul de aer sport ar dauna dieselului. Eu cred ca nu dauneaza dar nici nu are mari avantaje , insa primul meu criteriu in alegerea filtrului este esteticul. Recomandati-mi atunci un box-filter bun. Io's, tu la asta te referi can zici filtru in cutie??????
io'sŪ
QUOTE (manole74 @ Jan 30 2007, 01:18 PM) *
Am mai auzit ipoteza asta ,ca filtrul de aer sport ar dauna dieselului. Eu cred ca nu dauneaza dar nici nu are mari avantaje , insa primul meu criteriu in alegerea filtrului este esteticul. Recomandati-mi atunci un box-filter bun. Io's, tu la asta te referi can zici filtru in cutie??????

da!
de daunat, nu dauneaza numai la diesel, dauneaza la orice tip de motor, mai ales intr-o tara ca a noastra plina de praf
George77
In Ro am observat ca nu poti merge absolut de loc cu un filtru sport,poate ca in Anglia ai putea merge unde nu cred ca exista praf,totul este umed acolo sau ud.Astia pe aici prin Canada toti pustanii au filtre sport si tobe ,pe toate prostiile de masini su isi mai iau un civic de 1.3 si o tuneaza,ii pun filtru si tobe ,si sa vezi forje dupa aia o mare galagie care trece incet incet.Ce este misto pe aici este ca poti sa iti pui mama tobelor ca nu deranjeaza pe nimeni,sunt ingaduitori pt ca tobele nu rezista pre mult pe aici din cauza climei si sunt multe masina care au tobele sparte sau traseul mucificat si uite asa nu te intreaba nimeni nimic de zgomot
Sorin
cumpara Mahle sau Hengst au air flow-ul mai bun decat K&N
George77
air flow mai mare =filtrare mai slaba
Sorin
trebuie sa gasesc o grila cu niste teste cu filtrele sa vezi niste chestii care chiar te-ar surprinde
manole74
Hai ca m-ati facut curios! blink.gif De unde cumpar eu Mahle sau Hengst???
io'sŪ
QUOTE (manole74 @ Feb 1 2007, 07:00 PM) *
Hai ca m-ati facut curios! blink.gif

Hai ca m-ati facut curios! blink.gif De unde cumpar eu Mahle sau Hengst???
la orice magazin de piese, pur si simplu ceri ce vrei.. MANN, MAHLE, PUROLATOR... etc

astea nu sunt filtre conice (sport )
manole74
Am inteles. Multumesc.
manole74
Am comandat cu mare greutate un filtru de aer Mahle, care sa pare ca nu mai produce pentru BMW-uri ca al meu, dar prin echivalenta cu ceva apropiat am gasit si va sosi pana la sfarsitul saptamanii smile.gif Revin cu impresii wink.gif
316i
Incearca Mahle, Mann, Knecht si nu lua prostii gen Tecneco si alte avioane.
TiL
Eu am Tecneco biggrin.gif M-am cam ofticat cand am vazut ce mi-a adus omu' dar cand mi-a spus ca Technocar costa mai mult decat dublu m-am linistit. Si-asa il schimb la ~8 luni...
manole74
QUOTE (Sorin @ Jan 24 2007, 12:53 PM) *
in sarcina trebuie sa faca intre 0.77 si 0.83 bar conform cartii
din punctul meu este cam maximum de siguranta


Aici zice ca presiunea de lucru a turbinii e 1,9 bari....... blink.gif
www.bmwworld.com/engines/m21.htm
TiL
Adica 0.9 peste presiunea atmosferica. Tot pe-acolo...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.