Fiind dotat cu agregat relativ nou si cu dorinta de ceva caluti in plus am inceput sa sap pe net..
Dupa forumurile din afara am ajuns sa dau telefoane sa discut cu potentialii furnizori de caluti de pe piata romaneasca
Concluziile mele sunt urmatoarele: principalii jucatori de pe piata romaneasca sunt Aspad, Dimsport si TCM Turbo (i-am enumerat alfabetic ca sa nu existe dubii). Toti trei sunt firme si ofera o siguranta in plus clientului. Aspad si TCM Turbo vand soft de ECU facut in afara. Dimsport face singur softul.
Ii iau pe rand pe cei trei si apoi vin si cu lista celor particulari care nu fac obligatoriu prostii pe masini dar sunt mai amatori sau mai putin trusted sau la inceputuri .
Aspad - http://www.chiptuning.ro
Cea mai veche firma de chiptuning din Romania. Clienti multi , foarte rar probleme despre softurile lor . Singurele probleme reportate sunt legate de fum la turbo diesel. Masinile merg bine modificate. Softul din masini este Austriac facut de UPSOLUTE . Nu exista versiuni custom. Se poate face un low version sau normal version. NIMIC mai mult. Sunt vazuti bine cei de la Upsolute in America dar in Europa sunt slabi in comparatie cu ofertele prezente
Clienti posibili: aproape orice masina europeana cu calculator motor
Metode de lucru: Chip clasic cu deshidere calculator (aproape toate masinile) sau rescriere soft (suplimentar 50 EURO la client)
Persoana de contact Costel
Preturi intre 250euro si 365 euro + TVA
DimSport - http://www.dimsport.ro
Reprezentantul Dimensione Sportive Italia in Romania. Vinde chiptuning facut de catre Dimsport Romania. Avantaje chip facut custom si in cate variante vrea clientul pana se obtine ce doreste. Dezavantajul este ca nu se ajunge la ce doreste omul de multe ori. Cele mai multe neplaceri au fost scrise de posesorii de dieseluri care anunta ca masina este mult mai fumigena dupa modificare. Dimsport beneficiaza si de dynamomentru inchiriat de la SEAT - sos.Giurgiului. Se testeaza (contra cost 150euro la ora actuala) puterea masinii.
Clienti posibili: aproape orice masina europeana cu calculator motor
Metode de lucru: Chip clasic cu deshidere calculator (lipituri in ECU) sau rescriere soft (Flash-tuning)
Persoana de contact: Ceky (Bogdan)
Preturi: intre 250 si 400 euro (NU are TVA pe facturi deci firma sau persoana tot atata platesti)
TCM Turbo - http://www.tcmturbo.com
Reprezentantul TCM Fahrzeugtechnik in Romania. Marele dezavantaj il reprezinta lipsa chipului clasic cu dezlipire de memorii. De aici rezulta o limitare a numarului de posibili clienti. TCM Germania conform internetului sunt foarte buni si ofera solutii de soft modificat pentru firme mari ce au investit in imagine (Motec, Skn, Projekt-opel) . Dezavantajul este ca in Romania nu ajung decat masinile noi sa fie modificate. Rezultatele sunt bune, iar orice diesel cu turbo iese cel mai bine aici (cel putin la aceasta ora). Se pot realiza si versiuni custom (inclusiv versiune race. Propun cateva stage-uri de putere ce difera cu 4-5CP intre ele)
Metode de lucru: rescriere soft (Flash-tuning) => doar masini dupa 2000 fabricate se pot tuna
Persoana de contact: Dragos
Preturi: intre 250 si 400 euro (TVA Inclus)
Ceilalti jucatori mai mici de pe piata de chiptuning
AFM Tuning - http://www.chiptuning-by-afm.home.ro [modificat de ccc]
Chiptuning-by-AFM executa lucrari de chiptuning pentru orice automobil cu injectie electronica pe benzina sau diesel cu protocol maxim EDC15.Pentru moment nu putem lucra automobilele cu protocol EDC16, automobilele Opel sau Alfa Romeo cu tehnologie hibrida insa suntem in curs de achizitionare a aparaturii necesare pentru executarea unor astfel de lucrari.Executam lucrari pentru masini de serie dar si pentru masini custom cu modificari mai mult sau mai putin avansate.De asemenea executam chiptuning si pentru masini utilitare si camioane in vederea reducerii accentuate a consumului de carburant Preturile sunt cuprinse intre 180 si 280 euro + tva.Portofoliul de masini lucrate de Chiptuning-by-AFM este deja destul de larg si in extindere rapida in ciuda faptului ca suntem debutanti pe piata.Ne putem lauda la ora actuala cu circa 32 de automobile lucrate care cuprind si masini cu an de fabricatie peste 2000 in doar 10 luni de prezenta pe piata si 6 luni de activitate efectiva.
Nurvil Ramnicul Valcea
Cel mai vechi de pe piata. Nu s-a mai auzit de el de mult dar poate sa faca chip clasic cu dezlipire eprom. Inca apar masini din Rm.Valcea pe la etapele de curse cu chip facut la ei. Folosesc soft de la OBD-Tuning.de .
Preturi: nu am
Pers. contact: nu am
Master-Tuning - http://www.mastertuner.ro/
Uni-Chip = Powerboxuri programabile. Avantaje ca se programeaza pe stand dyno. Rezultate relativ apropiate de chiptuning. Totusi este un Box si tot softul in ECU schimbat ramane solutia adevarata
PowerBox - Bistrita - http://www.dieseltuning.ro
Powerboxuri fabircate in Romania pentru piata din afara. Idee veche neproductiva. Spike-uri in turbo la motoare diesel . Target DOAR masini diesel de generatie noua (dupa 1997-1998 fabricate)
Contact: Claudiu
Preturi: intre 190EURO si 275 EURO
Firmele de carstyling de pe piata apeleaza la unul din urmatorii de mai sus pentru soft asa ca decat sa ajungeti la C&C care va vinde Upsolute la pret mai mare sau Pitstoptuning care vinde Dimsport sau Cardesign care vinde TCM sau powerboxuri va recomand un telefon direct la ei si o negociere a pretului.
Alti posibili furnizori de chipuri sunt mici si nu situri web
In general ii gasim pe la reprezentantele auto in service-uri si folosesc softuri luate de pe masini gata tunate de alti tuneri din cei de mai sus (ce folosesc chip). Nu prea este de recomandat sa facem la ei pentru ca maine poate sa se intample ceva si de unde-l iei.
Cam asta este (posibil sa vin cu adaugiri la acest mic articol atunci cand piata ne va oferi adaugiri) si pentru final va spun: MERITA !! . Eu am diesel 320d si in curand o sa pun chip (recunosc prin Aspad) . Pentru cei ce au motoare turbo faptul ca nu-si pun e ca si cum ar merge cu rotile la presoune prea mica mereu... cei ce au motoare aspirate va recomand: cititi , intrebati si PUNETI chip ! Face toti banii.
Disclamer: acest articolas poate fi vazut ca un Advertorial. NU asta vreau sa fie. Vreau doar o informare pentru cei ce doresc chipuri despre ce variante au. Cine are cap sa citeasca si sa refaca toti pasii facuti si de mine inainte de a pune ceva pe masina.