Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Chipuning in Romania, unde . cand . cum
BMWZone > DIVERSE > Auto diverse
0.33liter
Fiind dotat cu agregat relativ nou si cu dorinta de ceva caluti in plus am inceput sa sap pe net..
Dupa forumurile din afara am ajuns sa dau telefoane sa discut cu potentialii furnizori de caluti de pe piata romaneasca

Concluziile mele sunt urmatoarele: principalii jucatori de pe piata romaneasca sunt Aspad, Dimsport si TCM Turbo (i-am enumerat alfabetic ca sa nu existe dubii). Toti trei sunt firme si ofera o siguranta in plus clientului. Aspad si TCM Turbo vand soft de ECU facut in afara. Dimsport face singur softul.
Ii iau pe rand pe cei trei si apoi vin si cu lista celor particulari care nu fac obligatoriu prostii pe masini dar sunt mai amatori sau mai putin trusted sau la inceputuri .

Aspad - http://www.chiptuning.ro
Cea mai veche firma de chiptuning din Romania. Clienti multi , foarte rar probleme despre softurile lor . Singurele probleme reportate sunt legate de fum la turbo diesel. Masinile merg bine modificate. Softul din masini este Austriac facut de UPSOLUTE . Nu exista versiuni custom. Se poate face un low version sau normal version. NIMIC mai mult. Sunt vazuti bine cei de la Upsolute in America dar in Europa sunt slabi in comparatie cu ofertele prezente
Clienti posibili: aproape orice masina europeana cu calculator motor
Metode de lucru: Chip clasic cu deshidere calculator (aproape toate masinile) sau rescriere soft (suplimentar 50 EURO la client)
Persoana de contact Costel
Preturi intre 250euro si 365 euro + TVA

DimSport - http://www.dimsport.ro
Reprezentantul Dimensione Sportive Italia in Romania. Vinde chiptuning facut de catre Dimsport Romania. Avantaje chip facut custom si in cate variante vrea clientul pana se obtine ce doreste. Dezavantajul este ca nu se ajunge la ce doreste omul de multe ori. Cele mai multe neplaceri au fost scrise de posesorii de dieseluri care anunta ca masina este mult mai fumigena dupa modificare. Dimsport beneficiaza si de dynamomentru inchiriat de la SEAT - sos.Giurgiului. Se testeaza (contra cost 150euro la ora actuala) puterea masinii.
Clienti posibili: aproape orice masina europeana cu calculator motor
Metode de lucru: Chip clasic cu deshidere calculator (lipituri in ECU) sau rescriere soft (Flash-tuning)
Persoana de contact: Ceky (Bogdan)
Preturi: intre 250 si 400 euro (NU are TVA pe facturi deci firma sau persoana tot atata platesti)

TCM Turbo - http://www.tcmturbo.com
Reprezentantul TCM Fahrzeugtechnik in Romania. Marele dezavantaj il reprezinta lipsa chipului clasic cu dezlipire de memorii. De aici rezulta o limitare a numarului de posibili clienti. TCM Germania conform internetului sunt foarte buni si ofera solutii de soft modificat pentru firme mari ce au investit in imagine (Motec, Skn, Projekt-opel) . Dezavantajul este ca in Romania nu ajung decat masinile noi sa fie modificate. Rezultatele sunt bune, iar orice diesel cu turbo iese cel mai bine aici (cel putin la aceasta ora). Se pot realiza si versiuni custom (inclusiv versiune race. Propun cateva stage-uri de putere ce difera cu 4-5CP intre ele)
Metode de lucru: rescriere soft (Flash-tuning) => doar masini dupa 2000 fabricate se pot tuna
Persoana de contact: Dragos
Preturi: intre 250 si 400 euro (TVA Inclus)

Ceilalti jucatori mai mici de pe piata de chiptuning

AFM Tuning - http://www.chiptuning-by-afm.home.ro [modificat de ccc]
Chiptuning-by-AFM executa lucrari de chiptuning pentru orice automobil cu injectie electronica pe benzina sau diesel cu protocol maxim EDC15.Pentru moment nu putem lucra automobilele cu protocol EDC16, automobilele Opel sau Alfa Romeo cu tehnologie hibrida insa suntem in curs de achizitionare a aparaturii necesare pentru executarea unor astfel de lucrari.Executam lucrari pentru masini de serie dar si pentru masini custom cu modificari mai mult sau mai putin avansate.De asemenea executam chiptuning si pentru masini utilitare si camioane in vederea reducerii accentuate a consumului de carburant Preturile sunt cuprinse intre 180 si 280 euro + tva.Portofoliul de masini lucrate de Chiptuning-by-AFM este deja destul de larg si in extindere rapida in ciuda faptului ca suntem debutanti pe piata.Ne putem lauda la ora actuala cu circa 32 de automobile lucrate care cuprind si masini cu an de fabricatie peste 2000 in doar 10 luni de prezenta pe piata si 6 luni de activitate efectiva.

Nurvil Ramnicul Valcea
Cel mai vechi de pe piata. Nu s-a mai auzit de el de mult dar poate sa faca chip clasic cu dezlipire eprom. Inca apar masini din Rm.Valcea pe la etapele de curse cu chip facut la ei. Folosesc soft de la OBD-Tuning.de .
Preturi: nu am
Pers. contact: nu am


Master-Tuning - http://www.mastertuner.ro/
Uni-Chip = Powerboxuri programabile. Avantaje ca se programeaza pe stand dyno. Rezultate relativ apropiate de chiptuning. Totusi este un Box si tot softul in ECU schimbat ramane solutia adevarata

PowerBox - Bistrita - http://www.dieseltuning.ro
Powerboxuri fabircate in Romania pentru piata din afara. Idee veche neproductiva. Spike-uri in turbo la motoare diesel . Target DOAR masini diesel de generatie noua (dupa 1997-1998 fabricate)
Contact: Claudiu
Preturi: intre 190EURO si 275 EURO

Firmele de carstyling de pe piata apeleaza la unul din urmatorii de mai sus pentru soft asa ca decat sa ajungeti la C&C care va vinde Upsolute la pret mai mare sau Pitstoptuning care vinde Dimsport sau Cardesign care vinde TCM sau powerboxuri va recomand un telefon direct la ei si o negociere a pretului.

Alti posibili furnizori de chipuri sunt mici si nu situri web
In general ii gasim pe la reprezentantele auto in service-uri si folosesc softuri luate de pe masini gata tunate de alti tuneri din cei de mai sus (ce folosesc chip). Nu prea este de recomandat sa facem la ei pentru ca maine poate sa se intample ceva si de unde-l iei.

Cam asta este (posibil sa vin cu adaugiri la acest mic articol atunci cand piata ne va oferi adaugiri) si pentru final va spun: MERITA !! . Eu am diesel 320d si in curand o sa pun chip (recunosc prin Aspad) . Pentru cei ce au motoare turbo faptul ca nu-si pun e ca si cum ar merge cu rotile la presoune prea mica mereu... cei ce au motoare aspirate va recomand: cititi , intrebati si PUNETI chip ! Face toti banii.

Disclamer: acest articolas poate fi vazut ca un Advertorial. NU asta vreau sa fie. Vreau doar o informare pentru cei ce doresc chipuri despre ce variante au. Cine are cap sa citeasca si sa refaca toti pasii facuti si de mine inainte de a pune ceva pe masina.
Rabanne
Chiptuning by AFM ofera la cererea clientului factura, imi pare rau sa te dezamagesc:)
0.33liter
QUOTE (Rabanne)
Chiptuning by AFM ofera la cererea clientului factura, imi pare rau sa te dezamagesc:)


Nu este precizat nicaieri acest lucru. Daca se ofera factura atunci intrebarea urmatoare ar fi: preturile din situl AFM contin TVA sau nu ? (sau este varianta ca la Dimsport preturile sunt cele de pe site dar NU exista TVA pe factura fiind neplator de TVA)

PS: articolul asta chiar o sa incerc sa-l slefuiesc cat mai bine pentru a reuni toate variantele din piata.
Rabanne
Site-ul oficial cu preturi care includ TVA si impozit 3% nu functioneaza inca, se intampina probleme la aprobarea domeniului.IN curand se va intampla si acest lucru.Acel site postat de tine are doar titlu orientativ.INsa, iar vorbesti aiurea, orice client care ma contacteaza este informat referitor la posibilitatea de a obtine factura pe lucrare.NU avem nici o experienta de acest gen impreuna, te rog mult nu-ti mai da cu parerea gratuit.Repet: pot lucra orice masina , orice motorizare cu injectie electronica mai putin EDC16.NU mai arunca praf in ochi la lume spunand ca pot lucra doar masini pana in 95:)
0.33liter
bai nene .. esti ca rĂ¢ia.. pe orice topica apari sa arunci cu noroi...

ca domeniul nu e, ca ala e calculator hibrid, ca ala e edc16 ca ala nu e...

dupa tine toate se invart in jurul tau... ei vezi ca nu e asa... avem dreptul cu toti la o opinie. Forumul este un loc public si cred eu ca articloul de mai sus se vrea un ajutor pentru cei interesati ca mine sa-ti modifice softul.

Faptul ca tot ce ataci tu se rezuma la "Sper sa termini cat mai curand cu aceasta mizerie si sa nu fie nevoie sa rezolvam problema head-to-head." .... deci la pumni ... asta nu te face mai baiat (era sa zic barbat) ci doar mai violent si de neplacut in societate..

vrei sa editez mesajul si sa scot AFM Tuning? absolut nici o problema... ramane la categoria tuning in spatele blocului si gata...

Am dat telefoan la dragos (TCM) si am intrebat 2 protocoale ce nu se fac la el. Mi-a zis EDC16 si Delphi de pe Renault. Prea-marite-tuner Rabanne , tu faci Delphi ?
Dar Siemens pus pe noile vw 2.0TDI (asta nu-l face nimeni in lume - inca zice el) ... sau D4D de la Toyota .. dar poate astea sunt prea noi... faci opel astra din 2001 cu calculator hibrid ?

hai sa nu ne mai aprindem degeamba si mai calmeaza-te cu pumnii aia ca nu mai suntem in epoca de piatra.
Rabanne
AM spus ca nu pot lucra EDC16 si pe alte forumuri am vorbit despre ecu-urile hibride de la Alfa Romeo si Opel.IN urand voi putea sa le lucrez si pe acelea, interfata a fost deja comandata.Am incercat sa ma pastrez departe de remapari pentru ca am convenit cu Dragosh sa ne vedem fiecare de felia lui de paine, insa cand oameni ca tine apar in peisaj ma simt nevoit sa trec la extindere.In topi de altfel scrie clar ca lucrez masini din 1987 pana in 2004, sa zicem ca sunt cateva exceptii precum cele cu ecu hibrid si EDC16 insa nu toate masinile au asa ceva.Vorbim de o categorie izolata de clienti, ca tine, care cred ca de fapt totul se invarte in jurul lor.Pentru 32 de ani dai dovada de multa imaturitate!
Zom
:fouet: sunteti mai rau ca road runner. ma alergati pe tot forumul?!

0,33... daca tot vrei sa faci o informare corecta, documenteaza-te iniante. din cate inteleg, tot pe vorbe pui si informatiile celorlalti, nu doar pe cele legate de rabbane. avantajul ar fi ca rabbane este aici si il poti intreba punctual ce te intereseaza pentru a introduce in lista celor care se ocupa de chip tunning. un alt mare avantaj este ca aici,cei care au incercat deja ce face el is pot da cu parerea in mod obiectiv, dupa testare.
pana la proba contrarie, asa ar trebui sa pui datele: exact cum sunt furnizate de respectivii producatori, fara comentarii personale.


p.s. pe cat posibil, te rog sa nu mai folosesti expresia "a arunca cu noroi"... am auzit-o prea mult de la unii care cu asta se ocupa, de fapt
ccc
Mi se pare interesant sa avem adunate la un loc adresele chiptunerilor, preturile si ce pot ei sa faca. Cu conditia sa fie informatii reale, nu zvonuri sau barfe.

Rugaminte catre 0.33liter: ar fi bine sa vorbesti cu fiecare dintre firmele/persoanele enumerate si sa la ceri o lista exacta cu ce fac/ce nu fac, preturi etc. Dupa care sa actualizezi lista facuta aici.

Rugaminte catre Rabanne: modifica textul scris de 0.33liter despre serviciile tale ca sa reflecte realitatea si trimite-i-l ca sa poate actualiza lista asta.

Daca nu puteti edita mesajele, anuntati-ma.
Rabanne
Domnul 0.33 nu este prea comunicativ , cel mai bine ar fi sa executi tu acele modificari.Eu scriu textul aici:

Chiptuning-by-AFM executa lucrari de chiptuning pentru orice automobil cu injectie electronica pe benzina sau diesel cu protocol maxim EDC15.Pentru moment nu putem lucra automobilele cu protocol EDC16, automobilele Opel sau Alfa Romeo cu tehnologie hibrida insa suntem in curs de achizitionare a aparaturii necesare pentru executarea unor astfel de lucrari.Executam lucrari pentru masini de serie dar si pentru masini custom cu modificari mai mult sau mai putin avansate.De asemenea executam chiptuning si pentru masini utilitare si camioane in vederea reducerii accentuate a consumului de carburant Preturile sunt cuprinse intre 180 si 280 euro + tva.Portofoliul de masini lucrate de Chiptuning-by-AFM este deja destul de larg si in extindere rapida in ciuda faptului ca suntem debutanti pe piata.Ne putem lauda la ora actuala cu circa 32 de automobile lucrate care cuprind si masini cu an de fabricatie peste 2000 in doar 10 luni de prezenta pe piata si 6 luni de activitate efectiva.
ccc
Il las o zi, doua, sper sa-si modifice singur textul.
Rabanne
IN acea lista de chiptuneri s-a omis un jucator destul de important de pe piata care face lucrari excelente, recunoscute in unanimitate de cercul restrans al chiptunerilor de la noi.El activeaza in orasul Cluj-Napoca si lucreaza orice masina si poate modifica orice dump chiar si de EDC16 insa nu poate citi softul de pe masinile cu acest protocol .NUmele lui este Lori iar telefonul de contact este 0722 266 338.Chiptuning by AFM colaboreaza pentru diverse lucrari cu Lori:)
mikilol
Dear 0.33liter....esti traumatizat rau de ideea de chip-tuning...si cred ca ai ceva personal cu Rabanne...parerea mea....eu iti recomand cu "caldura" sa te duci la C&C sa-ti faci chip-tuning (apropo aia iau de la Aspad chip-urile) sa dai vreo 400euro(cu TVA inclus) si sa fi fericit ca ai chip si-ti fuge masina mai bine...dar s-ar putea sa ai o frumoasa surpriza ca dupa vreo 100km sa te trezesti intr-o dimineatza ca bagi cheia in contact si calc nu mai vrea sa dea comenzi masinii (hehehe...daca dai 400Euro nu inseamna calitate in Rom...chiar si la firme mari)...s-a intamplat si nu a fost un caz izolat, au fost mai multe...acum ca ti-am explicat cam cum sta treaba cu "firmele si garantzia"...sa-ti mai zic ceva...Rabanne nu e asa "vulcanic si nervos" cum ai tu impresia (si vb d.p.d.v. al unei persoane care-l stie de ceva verme si nu de pe forumuri)...ci e un om f corect, calm (surpriza) si care stie ce face si ce zice...spre deosebire de multi care vb aiurea in necunostintza de cauza, el este un om care intai se informeaza si pe urma vb...ok?..eu zic sa vb face-to-face si pe urma sa comentezi...s-ar putea sa ai surpriza sa-ti schimbi parerea vis-a-vis de el si AFM tuning...care ofera mai multa calitate si incredere decat ASpad si alte firme mari care nu-si mai dau interesul pt un client oarecare cu un E46 diesel...Bafta!
Rabanne
Nu are rost sa explici ceva unui om care nu are capacitatea de a intelege smile.gif
316i
voi chiar nu v-ati prins ca omul nu mai da pe forum? :idiot2:
Rabanne
Pai a venit, a facut reclama Aspad in timp ce a dat in altii si asta a fost;)AU aparut cam multe masini inscriptionate cu chiptuning-by-AFM la legale ca prea era omu aprins din cauza asta:))))

Apropo, nu mi-ai raspuns la propunerea aia cu chipul ca tot ziceai de voinea ca face lucruri extraordinare, nu vii sa vezi ca altii le fac si mai extraordinare?smile.gif
0.33liter
1. am facut chipul la aspad si sunt multumit . a costat dar masina este protocol edc16 si asta a fost

2. rabane> in cluj am vorbit cu acel Lori. NU face EDC16 (inca, dupa spusele lui) ... deci ai dat informatie gresita

Din cluj am aflat de un anume Ares ce face chip. Nu am inca un telefon dar il voi face rost cumva.

o sa fac si modificarile la msg initial
Rabanne
El activeaza in orasul Cluj-Napoca si lucreaza orice masina si poate modifica orice dump chiar si de EDC16 insa nu poate citi softul de pe masinile cu acest protocol !!!Baiatule, deja incepi sa fii enervant de stupid, citeste mai atent inainte sa postezi!Lasa-ne cu reclama la aspad ca deja ne-ai plictisit.MI-a venit cineva cu un Cielo nemultumit de la ei.I-am citit softul si am constatat ca la avans au sarit calul in nesimtire.Probabil acelasi nestiutor care se joaca de-a chiptunerul pe la Upsolute.Stau si ma intreb , daca baiatul asta nu trecea pe la mine sa ajustam problema asta oare ce patea motorul lui in 50 000 de km?Probabil acelasi lucru care il va pati si al tau;)Multa bafta si speram sa fi multumit de lucrarea de la Aspad;)

P.S. Nenea 0.33 era pe chiptuning forum facea schimb de fisiere cu nemtii de pe acolo si aici se da un simplu client neajutorat:)Ntz ntz ntz razboi mare intre chiptunerii astia:)
poleposition
deci, NU va faceti chip tuning la Dimsport - sau nu la Cheky cel putin - eu l-am schimbat acolo si e apa de ploaie, nici o diferenta... mad.gif , intrebati-l si pe Rabbane cati au venit nemultumiti de la Checky. Plus ca mi-a vandut un cacat de filtru sport conic, care a inceput sa se dezintegreze dupa un nici 1000 km :dis:

BANI ARUNCATI ! Si sa iti fie rusine Bogdane pentru rahaturile pe care le vinzi... :finger: o sa am grija sa dau pe toate forumurile ce fel de om esti :ninja:
Rabanne
Confirm cele spuse de poleposition si mai adaug un Cielo venit nemultumit de la Aspad, si pe buna dreptate:)Problema n-ar fi ca exista nemultumiri, problema este ca la banii la care se platesc nu ar trebui sa existe asa ceva.
oaspetele
confirm si eu. Lori este un meserias, aplecat asupra lucrului pe care il face si in plus, omul care mi-a salvat ambreiajul dupa un chiptuning agresiv, efectuat de o persoana din Brasov.
cresterea de putere si mai ales de cuplu a fost peste limita ambreiajului stock de pe golfuletul meu, asa ca incepuse sa patineze usor in viteza a 5-a, la turatii mici.

acum este totul ok, masina nu mai este intr-atat de brutala (oricum, estimez la peste 25 cp si 50Nm castigul dupa mapa lui Lori) dar este safe.
care sinteti din zona, apelati fara probleme.
kali
QUOTE (0.33liter)
Master-Tuning - http://www.mastertuner.ro/
Uni-Chip = Powerboxuri programabile. Avantaje ca se programeaza pe stand dyno. Rezultate relativ apropiate de chiptuning. Totusi este un Box si tot softul in ECU schimbat ramane solutia adevarata

acum am vazut chestia asta ...
parearea mea e ca dyno-tuningul este cea mai profesionala metoda de tuning .. cresterea de putere/ cuplu obtinuta este clara si masurabila - nu pe baza de impresii ("parca trage mai bine");
procedura de tuning implica monitorizarea permanenta a afr si egt - se seteaza o turatie fixa a motorului, dupa care se ajusteaza avansul si debitul pe injectoare pana se obtine cuplul maxim la acea turatie .. operatia se repeta din 500rpm in 500rpm pana la redline; se seteaza astfel harta de full throtle, dupa care se ajusteaza si hartile pt sarcini partiale ..
rezultatul este cel putin semnificativ ... am pus unichip-ul de 3 luni si sunt foarte multumit de prestatie .. practic masina are un cu totul alt comportament smile.gif
nu este o solutie ieftina, dar o recomand oricind ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.