QUOTE (Dannnnny85)
Banuiesc ca jocul in volan se trage de la bucsa aia care se nenoroceste cam la toate
Nenorocirea este ca, la toate BMW-urile E28, E34, E32 (si cred ca si alte modele mai vechi), care au deja un parcurs de peste 150.000 Km, cauza cea mai probabila a jocului in volan este uzura din interiorul casetei de directie.
Caseta de directie la aceste modele este cu mecanism cu bile recirculante - iar uzura se acumuleaza in timp si este cvasi-imposibil de remediat. Dupa parerea mea, aceasta este una dintre cele mai de kkt solutii tehnice. Ii invidiez pe cei care au modele BMW cu directie cu cremaliera.
Pana a suspecta caseta de directie, trebuie sa elimini alte cauze posibile (care pot fi remediate usor si ieftin):
a) componentele 4 (capete bara), 9 (bara centrala directie), bucsa 15 a bratului liber 14 si jocul a bratului 10 pe axul canelat care iese din caseta de directie, din
aceasta poza (4 si 9 cauze destul de frecvente, 15 cauza rara, 10 cauza foarte rara);

cuplajul cardanic 7, cuplajul elastic 2 si piulita mare de la jonctunea coloana - ax canelat din poza
aceasta (ambele, cauze putin probabile).
In fine, verifica jocul in caseta de directie. Roaga pe cineva sa miste usor de volan stanga-dreapta, iar tu baga-te sub masina. Pune o mana pe axul de intrare in caseta si cealalta pe capatul bratului Pitman care iese din caseta. Fa teste cu volanul pe pozitia drept inainte, apoi cu volanul virat cca. 3/4 tura la stanga sau la dreapta. Jocul, daca exista, il sesizezi imediat.
In poza de mai jos sunt indicate cele doua suruburi de reglaj ale casetei de directie.
Surubul 2 reduce jocul axial, dar este foarte putin probabil sa ai astfel de joc., deci lasa-l in pace, pana una-alta.
Surubul 1 reduce jocul transversal ("stanga - dreapta", modul curent de utilizare) - deci asupra lui trebuie sa actionezi. Pozitioneaza volanul pe directia drept inainte, slabeste contrapiulita de 17mm si strange 1/8 tura surubul din mijloc (iti trebuie un inbus). Nu uita sa strangi contrapiulita.
Verifica apoi in mers daca nu cumva directia este prea stransa (devine greoaie si volanul revine greu la zero, dupa un viraj). Daca directia inca este OK si tot mai ai joc, mai strange inca 1/8 tura. Daca a devenit prea stransa, desfa 1/8 tura. E foarte migalos reglajul, dar simplu de facut.
Retine ca la casetele cu bile recirculante, jocul cel mai mare este cu volanul virat peste 3/4 ture stanga sau dreapta. Sa nu incerci sa anulezi jocul in aceasta pozitie, pentru ca va fi prea strans pe pozitia drept inainte.
O alta observatie, daca masina are un parcurs mare, uzura din caseta de directie nu mai poate fi compensata nici macar din suruburile de reglaj, ci doar usor ameliorata. Va trebuie sa accepti asta pur si simplu, sau sa schimbi caseta cu una noua (ceea ce costa foarte mult). O caseta de directie de la dezmembrari este putin probabil sa faca vreo diferenta, cu exceptia situatiei in care caseta ta este intr-adevar foarte uzata.