Cam din anii '70 incoace, au existat mereu anumite diferente intre modelele BMW pentru Europa si cele pentru America, din cauza diferentelor de legislatie rutiera si/sau mediu.
Ca urmare, americanii entuziasti (sau poate smecheri) care isi luasera BMW-uri incercau sa le "europenizeze", schimband unele componente specifice pietei americane cu cele spcifice pietei europene, pentru acelasi model. Faruri, stopuri, jante, bare, componente motor, etc.
Ei bine, pentru a opri acest obicei (in urma carora masinile respective practic se indepartau de normele americane), BMW a emis recent un "buletin" conform caruia, daca esti in America si vrei sa comanzi piese de BMW specifice modelelor europene, trebuie sa ai unul din urmatoarele documente:
- scrisoare justificativa de la un consulat al unei tari straine (pentru masinile europene ale consulatelor respective);
- documente de import temporar de la Departamentul Transporturilor Statelor Unite (pentru masinile europene care sunt in regim de import temporar in US);
- dovada ca masina (model european) a fost adaptata la normele americane de catre o firma autorizata, si corespunde integral acestor norme.
Buletinul respectiv mai mentioneaza si o serie de componente de BMW-uri modele europene care nu pot fi comandate in America sub nici o justificare: lumini exterioare, frane, roti.
He, he, he, incep si americanii sa traiasca viata in mod european. Adica, cu o multime de restrictii legislative stupide.