Conform unui articol din ziarul Gandul de astazi, este de asteptat ca multe din firmele de dezmembrari auto sa dispara, in viitorul apropiat.
Asta inseamna ca va fi mai greu (si probabil mai scump) sa gasim piese de la dezmembrari.
Extras din articolul mentionat:
Începând de ieri, firmele care au ca obiect de activitate tratarea autoturismelor scoase din uz riscă să fie închise, dacă patronii nu fac investiţii de circa 100.000 de euro.
"Cine nu îndeplineşte prevederile HG 2046 / 2004, care reprezintă transpunerea directivei europene 53 / 2000, iese din joc. Acelaşi lucru este valabil şi pentru cei care vor să înceapă un astfel de business. În principal, aceşti bani sunt necesari pentru a achiziţiona instalaţii necesare obţinerii avizului de mediu, dar şi pentru utilajele necesare desfăşurării activităţii”, spune un consultant specializat pe înfiinţarea de astfel de firme.
[...]
Un studiu realizat chiar de autorităţi relevă faptul că investiţiile pentru mediu în acest sector se învârt în jurul a 40.000 de euro. În plus, firmele în domeniu trebuie dotate cu softuri speciale de gestiune şi desfacere, faxuri, calculatoare, iar patronii sunt obligaţi să şcolească minimum 2 persoane, costurile estimate de specialiştii Ministerului Mediului fiind între 10-15 mii euro. Mai mult, dacă până acum un simplu teren viran neamenajat era suficient, cei care vor să-şi deschidă o astfel de afacere sunt obligaţi să împartă zona de lucru în 11 zone distincte: de la cea de primire şi înregistrare până la zona de pretratare a vehiculelor scoase din uz sau zone de stocare a părţilor reutilizabile care conţin fluide şi a celor care nu conţin fluide. În aceste condiţii, specialiştii ministerului susţin că, datorită volumului mare de investiţii, cea mai mare parte a firmelor de profil vor ieşi din joc dacă nu găsesc în cel mai scurt timp surse de cofinanţare.