Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ce-mi trebuie pt omologare motor?
BMWZone > BMW GENERAL > Intrebari si sfaturi despre BMW
hando
mi-am pus un motor de pisica si as vrea sa-l omologhez ca sa pot face si actele pe masina,si am auzit 100 de pareri.e cineva care a facut recent si stie????
butcky
Trebuie sa mergi la RAR in Voluntari! Acolo la et. 1 este un birou care se ocupa cu chestia asta! Mergi acolo si iti spun aia tot ce-ti trebuie! :nod:

http://www.rarom.ro/
INTERCEPTOR
vezi ca este un membru nou pe forum.zelemann.el de abia a facut omologare de cateva zile.iti poate spune exact ce si cum .sper
comisaru
pai sa posteze ca sa aflam toti biggrin.gif
robert_tzara
QUOTE (comisaru @ Jul 8 2006, 09:03 PM) *
pai sa posteze ca sa aflam toti biggrin.gif

nu ar fii rau nici akum dupa 1 an biggrin.gif
dust
ori is eu orb ori pe rarom.ro nu scrie de omologare motor... are cineva un link direct? sau sectiunea la care e scris?
Azeea
cauta la formulare
sergiu67
nu stiu daca se poate face omologare la rar. am vrut sa-mi pun si eu motor de pisicuta pe urs si am vb cu cei de la rar si mi-au zis ca nu se poate....dar cica mai e o varianta dar mai costisitoare si ca timp si ca bani...adica trebuie facut ceva proiect parca de la cineva autorizat dar asta numai daca puterea noului motor depaseste jumatate din puterea vechiului motor....eu am avut motor m10 de 90 cp si acum am tot m10 de 105 cp....in principiu se poate omologa...dar traiasca spaga pe la rar! mad.gif
uwe
QUOTE (sergiu67 @ Oct 31 2007, 11:09 PM) *
nu stiu daca se poate face omologare la rar. am vrut sa-mi pun si eu motor de pisicuta pe urs si am vb cu cei de la rar si mi-au zis ca nu se poate....dar cica mai e o varianta dar mai costisitoare si ca timp si ca bani...adica trebuie facut ceva proiect parca de la cineva autorizat dar asta numai daca puterea noului motor depaseste jumatate din puterea vechiului motor....eu am avut motor m10 de 90 cp si acum am tot m10 de 105 cp....in principiu se poate omologa...dar traiasca spaga pe la rar! mad.gif
la tine e foarte simplu chiar...nici macar nu trebui sa intrii la omologari artizanale pt. ca nu schimbi modelul de motordaca puneai m40 era altceva asa ....nu ai nici o grijaeu am fost la omologari artizanaleam omologat m42 si in acte aveam m40 a fost foarte simplu...am platit o taxa de 4-500 ron nu mai stiu exact,si a trebuit sa fac si ITPul la eiin orice caz rabdare sa ai ca in rest....e mai greu sa omologhezi un motor daca fata de cel vechi difera anumite chestii cum ar fii:-numarul pistoanelor-noul motor are o putere mai mare cu 40% decat cel vechi-tipul motorului care se doreste a fi omologat nu a mai fost montat de fabrica pe acest tip de caroseriein cazul acesta de la omologari artizanale te trimite la teste de laborator si din ce stiu eu sunt cam scumpe (2000-3000 ron)
QUOTE (hando @ Jun 29 2006, 10:19 AM) *
mi-am pus un motor de pisica si as vrea sa-l omologhez ca sa pot face si actele pe masina,si am auzit 100 de pareri.e cineva care a facut recent si stie????
acum depinde ce motor ai avuteu am facut chestia asta asta vara
CRM112
Pe langa ce spune uwe mai sus, va postez mai jos si ce mi-a zis colegul Rares smile.gif :

"Trebe sa faci urmatorii pasi ca sa il poti omologa fara probleme:

1. De undeva trebuie sa ai o factura cu care ai cumparat motorul, ca sa dovedesti ca nu e de pe vreo masina furata sau mai cine stie ce. Poate te ajuta persoana de la cine il cumperi. Daca nu, mergi la un dezmembrari auto si vorbesti acolo cu careva sa iti faca o factura si o chitanta. Bineinteles ca va trebui spaga.

2. Iti va trebui sa ai un deviz de montat motor nou. Schimbul de motor poate sa il faca oricine, dar ai nevoie de deviz de la un service autorizat de RAR sa faca schimbari de motoare. Tot asa, poti rezolva la un service. Mergi, vorbesti cu un mecanic, ii spui care ii faza si te rezolva, daca nu dai peste dobitoci. Tot cu spaga.

3. Sa ai mare grija la o chestie. Ca sa il poti omologa, motorul pe care il pui pe masina trebuie obligatoriu sa fi existat ca echipare de fabrica pe masina pe care il pui. De exemplu, nu poti pune un motor M21 pe o caroserie E12. Seria 5 E12 nu a existat din fabrica cu motor diesel/cu bloc motor M21. Asadar, pe E12 se pot pune doar motoare M10/M20/M30. Intelegi ce vreau sa spun?
Daca nu ai grijala chestia asta, te vei incadra la motor artizanal. Si te costa de te indoaie."

Si din ce am discutat la telefon cu ei (la RAR Voluntari) mi-au confirmat ca se face ITP-ul la pachet cu omologarea. In schimb nu mi-au spus de vre-o hartie (probabil ca sa ma bage "la artizanale" - acest departament fiind la Voluntari)

SUCCES! smile.gif
Azeea
eu am schimbat motorul in vara. nu mi-a trebuit nici factura (i-am zis ca l-am luat din targ) si nici deviz sau dovada ca l-am montat in service specializat. Dar motorul mai fusese prevazut pe acea caroserie si erau tot 6 cilindrii (am trecut de la benzina la motorina).
Gabi_323i
QUOTE (Azeea @ Nov 1 2007, 05:07 PM) *
eu am schimbat motorul in vara. nu mi-a trebuit nici factura (i-am zis ca l-am luat din targ) si nici deviz sau dovada ca l-am montat in service specializat. Dar motorul mai fusese prevazut pe acea caroserie si erau tot 6 cilindrii (am trecut de la benzina la motorina).

mai adaug la chestia asta si eu faptul ca am omologat motor 24valve pe caroserie e30 fara nici macar 50 de mii spaga fara factura sau dovada ca l-am montat in service si taxele au fost undeva la 500ron
uwe
QUOTE (Gabi_323i @ Nov 1 2007, 05:13 PM) *
mai adaug la chestia asta si eu faptul ca am omologat motor 24valve pe caroserie e30 fara nici macar 50 de mii spaga fara factura sau dovada ca l-am montat in service si taxele au fost undeva la 500ron
depinde cand se intampla chestia asta....daca era anul trecut da asa edar de anul asta e alta treaba
QUOTE (CRM112 @ Nov 1 2007, 12:28 PM) *
Pe langa ce spune uwe mai sus, va postez mai jos si ce mi-a zis colegul Rares smile.gif :"Trebe sa faci urmatorii pasi ca sa il poti omologa fara probleme:1. De undeva trebuie sa ai o factura cu care ai cumparat motorul, ca sa dovedesti ca nu e de pe vreo masina furata sau mai cine stie ce. Poate te ajuta persoana de la cine il cumperi. Daca nu, mergi la un dezmembrari auto si vorbesti acolo cu careva sa iti faca o factura si o chitanta. Bineinteles ca va trebui spaga. 2. Iti va trebui sa ai un deviz de montat motor nou. Schimbul de motor poate sa il faca oricine, dar ai nevoie de deviz de la un service autorizat de RAR sa faca schimbari de motoare. Tot asa, poti rezolva la un service. Mergi, vorbesti cu un mecanic, ii spui care ii faza si te rezolva, daca nu dai peste dobitoci. Tot cu spaga. 3. Sa ai mare grija la o chestie. Ca sa il poti omologa, motorul pe care il pui pe masina trebuie obligatoriu sa fi existat ca echipare de fabrica pe masina pe care il pui. De exemplu, nu poti pune un motor M21 pe o caroserie E12. Seria 5 E12 nu a existat din fabrica cu motor diesel/cu bloc motor M21. Asadar, pe E12 se pot pune doar motoare M10/M20/M30. Intelegi ce vreau sa spun? Daca nu ai grijala chestia asta, te vei incadra la motor artizanal. Si te costa de te indoaie."Si din ce am discutat la telefon cu ei (la RAR Voluntari) mi-au confirmat ca se face ITP-ul la pachet cu omologarea. In schimb nu mi-au spus de vre-o hartie (probabil ca sa ma bage "la artizanale" - acest departament fiind la Voluntari)SUCCES! smile.gif
nu ai nevoie de facturi sau devize doar precizezi ca ai cumparat motorul din targ si l-ai montat in regie proprieiar la artizanale intrii daca pui un alt motor decat cel din acte (indiferent ce alt motor)ca sa nu intrii la artizanale trebui sa pui exact acelasi motorin cazul in care pui un motor ce nu s-a mai pus din fabrica atunci de la artizanale mergi la anumite teste
haifisch
m-am uitat pe factura
omologare data 22.05.2007 pret 472 RON
Gabi.
sebaa
deci pe un e30 316i cu M10b18 in carte, se poate omologa M50b25 fara teste dinamice?
M42B18 stiu ca se poate omologa sigur, probabil si M50B20 , nu?
daca sunt doar 500 ron taxele e ok...daca e mai mult e "buba"
poate sa imi raspunda cineva? merci
MeHigh
e treaba dracului cu motoarele. pe mine m-au tinut de la 9 dimineata pana la 16:00 ca sa imi ia actele. Si motorul de pe caroserie e LA FEL cu cel care a fost inainte. acelasi cod. difera doar seria. si faptul ca e batuta cu un scris mai mic, din spusele inginerilor de acolo, motorul asta e " pisea de schimb" . Au luat actele, toate bune si frumoase. Dar acu fac aia de la militie, militistii, figuri, pt ca nu am act de VC pe motor, am doar copie dupa carte. m-au disperat, nu imi mai pot lua zile libere de la munca sa alerg dupa prostiile lor, deja am 4 zile libere luate pt masina, sa o inscriu, si inca nu e gata sad.gif
sfatul meu - tine motorul care-l ai, fa-i orice vrei tu, schimba chiulase, galerii, turbine, dar NU schimba blocul. ca sa scapi de toata tarasenia cu seriile.
sebaa
QUOTE (MeHigh @ Jun 6 2008, 12:38 PM) *
e treaba dracului cu motoarele. pe mine m-au tinut de la 9 dimineata pana la 16:00 ca sa imi ia actele. Si motorul de pe caroserie e LA FEL cu cel care a fost inainte. acelasi cod. difera doar seria. si faptul ca e batuta cu un scris mai mic, din spusele inginerilor de acolo, motorul asta e " pisea de schimb" . Au luat actele, toate bune si frumoase. Dar acu fac aia de la militie, militistii, figuri, pt ca nu am act de VC pe motor, am doar copie dupa carte. m-au disperat, nu imi mai pot lua zile libere de la munca sa alerg dupa prostiile lor, deja am 4 zile libere luate pt masina, sa o inscriu, si inca nu e gata sad.gif
sfatul meu - tine motorul care-l ai, fa-i orice vrei tu, schimba chiulase, galerii, turbine, dar NU schimba blocul. ca sa scapi de toata tarasenia cu seriile.

pfoa..bataia a dracului de cap se pare.. si eu care aveam ca penultima optiune sa pun 1,8 M42 .. si ultima era sa umblu la asta
costa prea multi bani in comparatie cu un swap sa modific pe acesta.. si capacitatea cilindrica suplimentara are avantajele ei, ca sa nu zic de aia 2 cilindri in plus;)) ; evit motoarele M20 ,cum am evitat si la achizitia masinii,deoarece nu imi convine distributia pe curea
aiurea asa...
tu ai vrut sa treci de la benzina la diesel ?

MeHigh
nop, de la TD la TD, s-a scimbat motorul cu unul identic.
TiL
Cu M50 B25 sari peste 40% puterea motorului => teste dinamice.
Cu M50B20, esti la limita rau, probabil fix peste limita sad.gif

Mihai, actul asta ti-a fost cerut la Pitesti, nu?
Daca aflu ca si la Bucuresti e la fel, imi iau adio de la gandul omologarii... unde gasesc eu neamtul care-i ultimul proprietar in cartea masinii donoare?
MeHigh
da, la pitesti mi l-au cerut, cand am mers sa o inscriu la politie
sebaa
QUOTE (TiL @ Jun 7 2008, 12:23 AM) *
Cu M50 B25 sari peste 40% puterea motorului => teste dinamice.
Cu M50B20, esti la limita rau, probabil fix peste limita sad.gif

Mihai, actul asta ti-a fost cerut la Pitesti, nu?
Daca aflu ca si la Bucuresti e la fel, imi iau adio de la gandul omologarii... unde gasesc eu neamtul care-i ultimul proprietar in cartea masinii donoare?

si daca se fac 2 schimbari de motor ? trec la unul ceva mai puternic si apoi la unul si mai si.. atunci evit testele dinamice? dar ma complic cu vandut/cumparat motor si taxele+bataia de cap aferenta..
TiL
Ma gandeam si eu la posibilitatea asta. Nu stiu daca merge si-i cam multa bataie de cap, cel putin caroseria mea care nu-i perfecta, nu merita efortul. Ma multumesc cu 2.5 M30
sebaa
QUOTE (TiL @ Jun 7 2008, 05:41 PM) *
Ma gandeam si eu la posibilitatea asta. Nu stiu daca merge si-i cam multa bataie de cap, cel putin caroseria mea care nu-i perfecta, nu merita efortul. Ma multumesc cu 2.5 M30

asta e faza..prea multa bataie de cap.. nici a mea nu-i perfecta dar vreau mai multa putere fara sa stau cu gandul ca imi ia talonul daca ma opreste si tot asa..
si pentru M42 1,8 Is mai am nevoie de teste dinamice sau mi-l accepta de bun si gata?


TiL
pai 1.8 M10 + 40% imi da mie 147cp, iar M42-ul are mai putin parca. Ca sa fii sigur mergi la rar la voluntari cu cartea masinii si codurile motoarelor care te intereseaza. Iti zic ei ce si cum. Mergi la biroul omologari, fara programare, nu-ti trebuie masina.
Alex E21
QUOTE (Gabi_323i @ Nov 1 2007, 06:13 PM) *
mai adaug la chestia asta si eu faptul ca am omologat motor 24valve pe caroserie e30 fara nici macar 50 de mii spaga fara factura sau dovada ca l-am montat in service si taxele au fost undeva la 500ron


ce motor ai pus?... ca vreau sa fac si eu un transplant .. .sa dau jos M20 2.5 si sa pun M50 2.0 VaNoS
id de mess : commrace

multumesc anticipat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.