bytzu
Jun 28 2006, 11:02 AM
baieti..am stat in ultimul timp mai mult in masina..si am cateva probleme/nelamuriri:
524td are volanta elastica? pt ca la debreiere se aude cateodata un dong la cutie..ma gandesc ca s-a dus volanta..trebe s-o sudez, am mai facut, stiu cu ce se mananca
dela 1800 de ture, se simte o usoara vibratie..se si aude si se simte in schimbator, in rest nimic..la 180 nu se mai simte nimic; nu se simte f tare, dar se simte; flansa de cardan arata ok, o sa vad intr-adevar cand oi da-o jos; e posibil ca vibratia sa se simta si din cauza volantei, dc e d-aia elastica si acum are joc? un prieten cu un mert 300 a avut aceeasi problema...sa fie volanta?
am schimbat basculele de pe fata, toate 4, mai trebuie un cap de bara pe dreapta si bieletele antiruliu, dar tot se mai aude ceva, mai ales pe stanga..nu stiu de la ce naiba o fi...
am schimbat filtrul de aer ( eu am sport)...imediat s-a simtit diferenta...
rotile din spate stau o idee strambe..cred ca stiti la ce ma refer..asta de la ce naiba e si cum se remediaza?
cand am intrat in bucuresti de pe autostrada, am incetinit de la 180...intai in viteza, si pe ultima portiune scoasa din viteza..s-a auzit un huruit ingrozitor...discuri? rulmenti? placute?(ink nu le-am schimbat)
cred ca trebuie sa schimb discurile pe fata..mai au cam 2mm grosime:(
usile se inchid destul de greu, trebuie trantite mai tare..o fi de la yale?
la 180, apa s-a ridicat fix la jumate, de obicei sta cu 2mm pe ceas pana in jumate..am elice de dacie..banuiesc ca nu e o problema
am facut schimbul de ulei...am scos jegul de aral si am bagat motulul..alt motor deja
sa caut o pompa electrica de motorina de inj monopunct, la 0.8 bari sau ceva de genul pt motorina?..sa ajut in felul asta pompa
directia imi merge f greu pt un servo, are lichid..furtunele sunt umede la capete..si ceva joc in directie...
cand plec de pe loc se aude un sasait, ca si cum ar freca ceva, de la roata dreapta fata, care dispare dupa 2m..rulment, placute?
sper ca nu v-am plictisit, thx
TiL
Jun 28 2006, 06:49 PM
Directia merge greu la E28 in general.
Zgomotul pe care-l auzi in fata, cu toate ca ai schimbat multe vine probabil de la joc in cutie sau coloana de directie.
La mine la 180 apa urca muuult de jumate. Presupun ca-i radiatorul de vina. Il mai am si pe cel de AC in fata, care-i tine aerul, ambele sunt pline de muste. La 180 elicea nu mai are nici un rol.
Cracanata pe spate? Daca amortizoarele, flansele, arcurile sunt bune, atunci e din bucsile de bascula.
sssitul din fata se intampla tot timpul sau doar dupa ce masina a stat o noapte. Posibil sa mearga roata putin infranata, iar dupa ce sta, se aduna un strat mic de rugina. Pana se curata face zgomot...
Despre volanta...nu stiu.
bytzu
Jun 29 2006, 07:15 AM
mane, ai grija cu radiatoarele, curata-le si curata si intre ele; un prieten a inceput sa-i fiarba mercedesu, si dupa ce am facut motoru am constatat ca asta era cauza, pt ca ink fierbea....
da, face cand sta o noapte...la tine cum merge la viteza asta? mie imi arata turometrul aproape de 4000 de ture, dar e ceva ciiudat: intr-a 5a, la 1000 de ture, am 50; la 2000 am 95-98; la 3000 am 143-145...ce sa fie de vina? de unde e mai posibil sa am abatere? am pe spate cauciuce 205/60 r15
TiL
Jun 29 2006, 08:42 PM
pai e simplu, la 1000 nu ai 50 ai aproape 50 dar nu-ti dai seama, pentru ca fiind valori mici, erorile de citire sunt mari atat la turatie cat si la vitezometru. Daca mai pui si eventuale mici erori din instrumente... deja justifici prea mult...
iulian518i
Jul 24 2006, 12:31 AM
Radiatoarele poti sa le cureti si fara sa le dai jos de pe masina...cu jet puternic de aer bagat dinspre motor spre fata...de la un compresor de vulcanizare...cu multi bari

...ai sa fii mirat de ceea ce-ti va iesi de pe acolo..mie mi-a fiert apa de mia- bufnit o conducta pe la un colier...si am luat radiatorul si am constata ca in interior era ok, gelul era intact, nu a curs mizerie...dar am bagat dusul printre faguri...dinspre motor spre fata, cum am mai zis...si l-am spalat aproape o ora cu ambele ape (calda si rece) date la maxim...aproape ca infundasem scurgerea

...de atunci, cat de cald e afara, nu mi-a mai trecut acul indicator de jumatate...mentionez ca de cand m-am intors de la munte (unde pe autostrazi am mers cu 140km/h aproape constant) am observat cresterea temperaturii..dar nu pana la punctul de fierbere..ca acum
bytzu
Jul 24 2006, 10:33 AM
pai oricum, mie imi urca la jumate pe la 180...in oras, in cea mai cumplita aglomeratie, bara la bara, tot maxim la jumate sta..si am elice de dacie..
dar acum am o problema in transmisie, vibreaza ceva in fortaj, se simte in schimbator..si cand debreiez mai brusc de aude un mare zdrang metalic de undeva de la ambreiaj/cutie..ce naiba o fi?
Zom
Jul 24 2006, 10:43 AM
pentru vibratia pe care o simti in schimbator, uita-te la flansa de cardan.
asa se simtea si la mine cand era aia dusa. din cauza ei statea si cardanul stramb. dupa ce am schimbat flansa si a fost aliniat cardanul parca aveam alta masina.
bytzu
Jul 24 2006, 03:06 PM
pai si zdranganitul ala in cutie la debreiere de unde naiba se aude? ca sigur se aude de undeva de-acolo, carcasa ambreiaj sau cutie....
flansa pot lua din vreo dezmembrare, sau stii pe cineva care are? cam cat ar costa una?
si cum poate fi verificata, ca sa fiu sigur ca de la ea e; masina nu tremura, tremura doar transmisia..
Zom
Jul 24 2006, 03:31 PM
intri sub masina si te uiti la flansa. este o mare bucata de cauciuc intre cardan si cutia de viteze. am cumparat piesa de la un magazin de pe la piata galati si a costat aprox 700.000 acum un an, nu imi amintesc exact. oricum, pretul era pe-acolo si la augsburg, dar nu aveau in stoc(de la astia iimi placea sa cumpar piese pentru ca se luau dupa VIN, deci nu imi dadeau balarii, iar preturile au fost intotdeauna ok, comparabile sau mai mici decat la alti importatori). de la dezmembrari nu are rost sa iei, pentru ca ar fi tot una uzata.
despre zdranganit, nu stiu ce sa iti spun, dar poate ambele probleme au aceeasi cauza, habar n-am sincer.
TiL
Jul 24 2006, 05:31 PM
Sau poate ai probleme cu ambreiajul. Dizelul asta e brutal rau fata de o benzinara si cam zdruncina transmisia.
Eu vreau sa dau jos cutia si sa schimb ce-i de schimbat la ambreiaj + flansa de care zice barrriton.
iulian518i
Jul 25 2006, 07:55 AM
Ulei in cutie ai?

..ca mai face zdrang si daca ai lipsa uleiului...
Si vezi daca nu cumva si placa de presiune enecesita inlocuire...agata la schimbarea vitezelor? intra mai greoi in viteze...e parca nu ai apasat suficient ambreiajul? merge mai incet la aceeasi turatie decat alta-data? ambreiajul tine sus?
Analizeaza si decidem
bytzu
Jul 25 2006, 09:06 AM
ambreiajul tine sus, dar cred ca e din reglaj, deoarece nu patineaza neam; nu agata, doar la a 2a am cateodata probleme...si am ulei in cutie garla...o sa mai pun, pun pana curge; oricum, mi-am da demisia de la serv si o sa am timpul necesar sa ma bag sub ea sa vad exact ce si cum
Zom
Jul 26 2006, 08:38 AM
pe vremuri aveam obiceiul sa notez tot. asa am scris si pastrat si nr. de tel al magazinului de piese auto de la piata galati, in cazul in care intereseaza pe cineva:
EPA 0722431431 epa@epa.ro
TiL
Jul 27 2006, 04:22 PM
QUOTE (iulian518i)
Radiatoarele poti sa le cureti si fara sa le dai jos de pe masina...cu jet puternic de aer bagat dinspre motor spre fata...de la un compresor de vulcanizare...cu multi bari

...ai sa fii mirat de ceea ce-ti va iesi de pe acolo..mie mi-a fiert apa de mia- bufnit o conducta pe la un colier...si am luat radiatorul si am constata ca in interior era ok, gelul era intact, nu a curs mizerie...dar am bagat dusul printre faguri...dinspre motor spre fata, cum am mai zis...si l-am spalat aproape o ora cu ambele ape (calda si rece) date la maxim...aproape ca infundasem scurgerea

...
Am dat si eu radiatorul jos aseara, ca nu am incredere in solutii rapide gen suflat aer/apa mai ales ca nu e loc dinspre motor spre radiator.
Am luat radiatorul meu care arata f bine, dupa parerea mea, am pus intai dusul pe el cum ai spus si m-am ingrozit cand am vazut ce iese. Apoi, cand am crezut ca-i aproape gata, am scos "para" dusului si am pus direct furtunul . Alt jeg. Apoi am pus jet puternic, tinand degetul pe capatul furtunului. Alt jeg. Apoi cand credeam ca nu mai pot face nimic, am pus jetul alternativ, in spatele/in fata radiatorului. Alt jeg
Dupa 3-4 ore :paranoid: s-au strans vreo doi pumni de nisip :eek: , restul - praf si musculite - s-or fi dus in canalizare.
Dimineata m-am uitat la el si am constatat ca e mult mai aerisit dar tot mai are jeg. Am scos pietricelele timp de cateva minute, i-am mai dat un jet care n-a scos mare lucru si-am plecat la munca.
Ma gandesc, oare merita sa incerc cu vre-un MrMuscolo or smth, sau sa-l montez asa cum e?
Am incercat sa-i indrept elementii (tablitele) indoiti ici colo. Am constatat ca tablele prin care trece aerul nu sunt niste foi late cat latimea radiatorului, ci multe foite late de 1-2mm alaturate. Asa ca in locurile in care erau turtite la suprafata, obturand trecerea aerului, pur si simplu am rupt prima foita, care era indoita, celelalte din interior ramanand aproape neatinse
Urmeaza radiatorul de AC

daca reusesc sa-l dau jos.
iulian518i
Jul 29 2006, 01:01 AM
Si eu tot in cada am reusit sa-l curat de musculite si alte cadavre de insecte
Ala de AC daca-l dai jos...gandeste-te ca va trebui sa reincarci instalatia cu freon sau ce agent de racire ai
TiL
Jul 30 2006, 02:47 AM
Freon oricum nu aveam
Gata, le-am curatat si le-am montat la loc. Aseara mi-am permis sa ma plimb prin oras fara vre-un ventilator conectat (vascul in portbagaj si electroventilatorul deconectat). Temperatura nu a trecut de jumatate.
Azi am pus electroventilatorul sa mearga non-stop pe viteza mica, si a facut fata foarte bine. Am pus mana si se simte curentul de aer dupa ce trece prin cele doua radiatoare.
Dar dupa ce am pus freon si am inceput sa merg cu compresorul pornit, temperatura a sarit putin de jumatate, asa ca am pus vascul la loc, pentru ca nu am termocupla care sa cupleze automat electroventilatorul pe fullspeed.
Observ ca radiatorul de AC, pe langa faptul ca iti da o bataie de cap in plus, ofera totusi un avantaj: protejeaza radiatorul de apa. Daca cel de AC era plin de muste frunze si alte gunoaie mari, la cel de apa nu au ajuns decat praf/nisip si ceva pietricele.
bytzu
Aug 2 2006, 08:40 AM
data viitoare sa treci pe la mine, bagam jetul sub presiune si dup-aia il si suflam...
motorul pe interior este curat? cum arata antigelu? eu vreau sa ii fac preventiv o spalare...cu 2-3 ape si la urma si cu antigel...sa se mai spele in interior...
Nu o sa-l suflu niciodata, pentru ca o parte din jeg ajunge inevitabil in electroventilator (care oricum avea gunoaie inauntru). Ori le dau jos si curatz totul cum trebuie, inclusiv ventilator curatat/uns ori astept pana imi vine chef sa fac asta.
Dar as sufla radiatorul de ulei, ca nu m-am atins de el.
Despre antigel.... mergeam de o buna perioada cu apa de la robinet, asa ca am mers o zi cu un flacon de 2+2 in apa, am clatit de doua ori si am completat cu apa distilata si un litru de antigel.
Instalatia am golit-o seara/noaptea si nu mi-am dat seama ce a iesit... cu siguranta a iesit si ceva rugina, pentru ca am spalat radiatorul si pe interior cu Pur in cada si a curs apa ruginie chiar si la ultima clatire (dar doar spre sfarsit cand mai ramasese putina apa in el).
Acum antigelul pare destul de curat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.