alpine
Jun 7 2006, 11:08 PM
ma tenta ideea sa elimin catalizatorul prin decuparea lui.
Ma gandeam ca poate obtin o respiratie "mai proaspata",dar pe de alta parte ma tem de consum.
voi ce recomandati?
ce beneficii am in plus si minus?
io'sŪ
Jun 8 2006, 12:09 AM
in afara faptului ca nu o sa mai treaca masina ta testele de noxe nu o sa rezolvi nimic daca il elimini
Iulika0069
Jun 8 2006, 12:44 AM
Catalizatorul are rol si de toba intermediara; daca il scoti o sa urle mai tare masina.. Eventual mai poti micsora zgomotul montand in locul lui o toba cu evacuare directa
Io asa am vrut sa fac, dar cei dela Borla mi-au zis ca toba nu poate face fata - dpdv zgomot - la fel ca si catalizatorul.. asa ca l-am lasat in pace
Consumul cred ca va creste din cauza sondei Lambda care va citi niste valori mai mari ale concentratiei de O2 in gazele de evacuare (datorita vitezei mai mari de curgere per unitatea de timp) si va ajusta nivelul de benzina, crezand ca amestecul este sarac
Eventual se poate reprograma computerul de injectie, scazand debitele de benzina pana la un nivel la care se compenseaza cresterea "artificiala" indusa de senzorul de oxigen..
Parerea mea..
SUPERBEC
Jun 8 2006, 03:32 AM
daca ai catalizator infundat poti chiar sa scazi consumul si sa cresti performantele
multa lume uita ca este piesa de schimb
daca restul tobelor sunt originale nu cred sa dauneze schimbarea cat cu o teava
eu am scos la 2 masini , la una mi-a crescut consumul cu 1L/100km la alta nu s-a simtit... ambele au castigat ceva putere sus in ture...oricum abia sesizabil..
speed
Jun 8 2006, 12:50 PM
Eu am facut asta la E30-ul meu acum 3 saptamani.
A rezultat urmatoarele:
1. Zgomot mai mare si mai frumos(parerea mea)
2. Urca mai repede in ture
3. Consum mai scazut ( nu cu mult, dar binevenit)
paul
Jun 8 2006, 10:38 PM
QUOTE (Iulika0069)
Consumul cred ca va creste din cauza sondei Lambda care va citi niste valori mai mari ale concentratiei de O2 in gazele de evacuare (datorita vitezei mai mari de curgere per unitatea de timp) si va ajusta nivelul de benzina, crezand ca amestecul este sarac
Catalizatorul nu afecteaza viteza de curgere a gazelor. Si nici debitul. Viteza de curgere depinde doar de debit si de arie.
Chiar daca prin absurd s-ar modifica viteza de curgere, concentratia de CO2 oricum ar ramane aceeasi. Crezi ca daca largesti / ingustezi toba modifici CO2 ?
Catalizatorul se poate scoate fara probleme doar daca e o singura sonda lambda, in fata catalizatorului. Daca mai exista o sonda si dupa catalizator, atunci renuntarea la el afecteaza radical functionarea motorului.
alpine
Jun 8 2006, 11:28 PM
am doar o singura sonda lambda inainte de kat-clasic.
si as renunta la el nu pentru ca nu-mi merge masina,ci pt ca vreau pur si simplu o respiratie mai buna a masinii.
am auzit cazuri cand nu mai urca masina deloc in ture cand incerca sa o urneasca de pe loc,dar la relantiu urca bine in ture,si concluzia-un kat deffect.
sonda imi functioneaza bine pt ca am scoso si relantiul e mai cu "tremurate",am conectat-o si merge bine-deci e ok.
Reviziile oricum majoritatea lumii stie cum se iau la noi.
Deci unii sunt pro pt scoaterea kat-ului,unii sunt contra
Si eu tot nu stiu ce sa fac ...
florin83
Jun 8 2006, 11:42 PM
ce masina ai?
Iulika0069
Jun 9 2006, 03:12 AM
QUOTE (paul)
Catalizatorul nu afecteaza viteza de curgere a gazelor. Si nici debitul. Viteza de curgere depinde doar de debit si de arie.
Chiar daca prin absurd s-ar modifica viteza de curgere, concentratia de CO2 oricum ar ramane aceeasi. Crezi ca daca largesti / ingustezi toba modifici CO2 ?
Modificand evacuarea sa fie mai putin restrictiva, se va modifica/mari si volumul de gaze pe unitatea de timp pe care il poate evacua motorul
Iar sonda probabil citeste niste valori de N ori pe secunda, iar valorile astea ii vor iesi mai mari decat inainte, la o anumita turatie
Daca senzorul de O2 nu functioneaza asa, atunci rationamentul nu e corect
paul
Jun 9 2006, 09:46 PM
QUOTE (Iulika0069)
QUOTE (paul)
Catalizatorul nu afecteaza viteza de curgere a gazelor. Si nici debitul. Viteza de curgere depinde doar de debit si de arie.
Chiar daca prin absurd s-ar modifica viteza de curgere, concentratia de CO2 oricum ar ramane aceeasi. Crezi ca daca largesti / ingustezi toba modifici CO2 ?
Modificand evacuarea sa fie mai putin restrictiva, se va modifica/mari si volumul de gaze pe unitatea de timp pe care il poate evacua motorul
Iar sonda probabil citeste niste valori de N ori pe secunda, iar valorile astea ii vor iesi mai mari decat inainte, la o anumita turatie
Daca senzorul de O2 nu functioneaza asa, atunci rationamentul nu e corect
Pleci de la o premisa eronata.
Cantitatea de gaze evacuate de un motor nu depinde deloc de evacuare !. Evacuarea doar le evacueaza, nu le produce, nu le modifica

!
Cantitatea de gaze arse depinde DOAR de procesul de ardere din motor.
SUPERBEC
Jun 10 2006, 12:56 AM
QUOTE (paul)
QUOTE (Iulika0069)
QUOTE (paul)
Catalizatorul nu afecteaza viteza de curgere a gazelor. Si nici debitul. Viteza de curgere depinde doar de debit si de arie.
Chiar daca prin absurd s-ar modifica viteza de curgere, concentratia de CO2 oricum ar ramane aceeasi. Crezi ca daca largesti / ingustezi toba modifici CO2 ?
Modificand evacuarea sa fie mai putin restrictiva, se va modifica/mari si volumul de gaze pe unitatea de timp pe care il poate evacua motorul
Iar sonda probabil citeste niste valori de N ori pe secunda, iar valorile astea ii vor iesi mai mari decat inainte, la o anumita turatie
Daca senzorul de O2 nu functioneaza asa, atunci rationamentul nu e corect
Pleci de la o premisa eronata.
Cantitatea de gaze evacuate de un motor nu depinde deloc de evacuare !. Evacuarea doar le evacueaza, nu pe produce, nu le modifica

!
Cantitatea de gaze arse depinde DOAR de procesul de ardere din motor.
nu va mai chinuiti nu o sa inteleaga.. eu m-am convins de ceva vreme
p.s. cum sa se modifice tocmai volumul .. muhahahhaha
Iulika0069
Jun 10 2006, 11:14 AM
Tu vrei sa zici ca timpul in care gazele de evacuare parcurg tot traseul este identic atat in cazul unei evacuari normale (catalizator, etc) cat si in cazul unei evacuari directe? Atunci dece draq i se mai spune evacuare rapida?
P.S. bec, esti taran..
SUPERBEC
Jun 10 2006, 11:36 AM
mi-a mai spus si jafar

dar nu va cred
alpine
Jun 10 2006, 05:04 PM
va rog mult nu incepeti ca pe alte forumuri cu glumite si cu jigniri.
sa ne rezumam asupra topicului.
am un 520 M20.
singurul lucru care ma retine in a inlatura katul e consumul.acuma am inteles ca la unii le-a scazut la unii le-a papat mai mult.
la mine pe langa asta mai scoate si aburi/fum alb lucru care,dupa ce am citit in alt topic era si din cauza katului.
Dannnnny85
Jul 12 2006, 08:34 PM
Ce efecte poate avea la diesel (525 Tds)...aceleasi?
SUPERBEC
Jul 13 2006, 02:37 PM
QUOTE (Dannnnny85)
Ce efecte poate avea la diesel (525 Tds)...aceleasi?
tu poti sa il dai jos fara nici o grija ,doar ca nu o sa mai iei itp
oricum la diesel s-ar putea sa scoata mai mult zgomot.. si nu se aude neaparat frumos.
bytzu
Jul 14 2006, 10:52 AM
nu vorbesc din carti: eu am scos catalizatorul nu la una, doua...ci mai multe masini, sport, limo, de oras ( 206, 1.4)..etc..la toate s-a simtit acelasi lucru:
creste elasticitatea motorului, in special la turatii mari; consumul dc nu scade ( la unele) , ramane acelasi; zgomotul este insesizabil mai mare
la Mercedes E300, cu catalizator viteza max a fost 200 (trebuie 237)...galeriile erau translucide; am scos catalizatorul, era infundat de ziceai ca ce-i aia...acuma fuge..de ce oare?
si la masinile cu 2 sonde se poate scoate, a 2a sonda are un rol minor..deci o puteti strapa fara probleme...la masinile la care am facut nu s-a simtit nimic
Paul, nu mai vorbi din carti..sau mai bine zis, citeste-le atent, mai ales pe cele de motoare termice...contrapresiunea iti spune ceva? dc ai catalizatorul infundat rezulta ca nu mai ai evacuare,da? dc motorul nu are unde sa evacueze, automat rezulta alt regim de functionare, d-a dreptul puturos......si mai departe te las pe tine sa aprofundezi...
dust
Jul 21 2006, 10:54 PM
cand scoti katul masina urca mai repede in ture si crezi ca ai mai multi cai pentru ca: in general katurile sunt vechi si infundate ca naiba si drept urmare ai evacuare de 2 lei, eu l-am schimbat pe al meu si am descoperit ca pe jumatate era infundat ala vechi, cu cel nou masina urca in ture mult mai repede si "are" si mai multi cai in sensul ca ii foloseste pe toti si nu mai e innecata. cat cu sunatul... si eu am stat o vreme fara el dar dupa ceva timp m-am saturat sa porneasca alarmele pe unde trec
alpine
Jul 25 2006, 12:17 AM
l-am scos in cele din urma si masina merge mai bine.o simt...
suna mai puternic si consumul daca nu a scazut un pic,e acelasi
concluzie:katul e o piesa de schimb!!!
al meu al 2-lea era spart
zody
Jul 25 2006, 03:23 AM
QUOTE (alpine)
ma tenta ideea sa elimin catalizatorul prin decuparea lui.
Ma gandeam ca poate obtin o respiratie "mai proaspata",dar pe de alta parte ma tem de consum.
voi ce recomandati?
ce beneficii am in plus si minus?
salut la toti!
nu as fi vrut ca acesta sa fie primul meu post pe acest forum dar n-am putut sa ma abtin
un prieten posesor de e36 320i (ca si mine dealfel) a ramas in pana pe autostrada in ungaria cu cat-ul infundat si a adus masina tractata acasa. decuparea tobei + extragerea cat-ului a costat foarte putin si nu a avut drept consecinta cresterea consumului (sonda fiind pozitionata anterior catalizatorului), doar ca fara o toba finala calumea.. masina a scos un sunet de burlan spart. acum cu o toba finala Borla.. sunetul e superb si masina merge mai bine decat cu catalizator.
P.S.: cu prima ocazie o sa ma scap si eu de catalizator
alpine
Jul 25 2006, 11:02 AM
daca tot vrei sa te scapi de kat inlocuieste-l cu teava,nu lasa toba catalizatorului goala,ca o sa sune aiurea,a gol,se sparge sunetul frumos...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.