QUOTE (florin83)
ce ulei se pune in diferential? dar in cutia de viteze?
Trebuie sa te uiti in manualul de la E30. Dar imi imaginez ca situatia este similara cu E28, pentru ca au fost cuti de viteze din aceeasi generatie.
Anume, cand vorbim de uleiuri
minerale:
- pentru cutia de viteze se recomanda SAE 80 non-hypoid API GL-4.
De exemplu, Castrol EP80 este un ulei de cutie de viteze care respecta exact specificatia BMW. Poti incerca cu rezultate le fel de bune Castrol EP 80W90 (care, spre deosebire de EP80, este "usor' multigrad - acelasi concept ca la uleiul de motor: viscozitate 80 la rece, dar 90 la cald).
- pentru diferential se recomanda SAE 90 hypoid GL-5.
De exemplu, Castrol EPX80 (sau EPX80W90, daca preferi unul "usor" multigrad). Observa "X"-ul din denumirea uleiului Castrol pentru diferential.
"Hypoid"se refera la tipul de angrenaj specifc diferentialelor, care este mult mai solicitant decat angrenajele clasice din cutia de viteze si are nevoie de un ulei special.
De retinut: uleiul standard API GL-5 (recomandat pentru diferential) contine sulf, care are prostul obicei de a "manca" sincroanele de alama.
Deci, in cutiile BMW din anii '80 se recomanda sa pui numai ulei mineral API GL-4. Un ulei mineral API GL-5, desi teoretic ar unge mai bine angrenajele, va ataca (in timp) sincroanele.
Repet, teoria de mai sus este valabila la E28. Desi suspectez ca se aplica si la E30, verifica.