Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E28 528i
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
TiL
Cumpar cheie inelara de 10
TiL
E28 528i / 1984
Check control, trapa manuala
WBADA710809275534

Al treilea E28 pe care l-am avut de-a lungul timpului, dupa FHV (cred ca nu prea a aparut aici pe forum) si Sharky http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtopic=10583

O masina in care s-au bagat o gramada de bani, dar in care s-a si dat de o buna parte din banii aia.

Printre chestiile noi puse in ultimii 5 ani:
- parbriz
- cheder trapa
- volan sport original - m-a costat destul de mult ca sa mi-l dea si pe asta
- suspensie sport, arcuri nu stiu de care, amortizoare bilstein B6. Prea dura pentru gustul meu
- capac de termostat - a dat o palarie de bani pe el, nu stiu de ce n-a luat SH
- vasc
- capace de roti TRX
- gume TRX
- presuri originale

Revopsita prin 2017, elementele usi-aripi fata-capota nu sunt perfect aliniate, dar e ok.
Bare cromate
Ceva rugina la pedalier, cam ascunsa, nici eu n-am scobit.
De fapt nici nu am inspectat masina asta, m-am dus setat sa o iau, ca alt E28 care sa arate ca el si sa fie deja inscris nu prea gasesti. Asa ca m-am lasat nitel dus cu vorba.
Cutia e vai de ea, vuieste ca la tractor. Credeam ca am avut cutie nasoala pe sharky, dar sa vezi cum e asta... Greu reusesti sa schimbi rapid din 1 in 2, de exemplu. Trebuie sa vad ce ulei are, daca are, ca nici proprietarul anterior nu parea sa stie.
Motorul cam dereglat, a fost destul de enervant la drum, pentru ca nu puteai merge linistit la 1500-2000rpm, tragea suturi zdravene. Pe vanzator nu prea il deranja, probabil ii dadea in gura, nu conteaza cum se comporta la mers decent. Toate suturile astea s-au si-au lasat amprenta in cutie, care face cum face.

Consumul incredibil de mic, 8,5l/100km de la Cluj la Ploiesti, mers normal, cu ceva depasiri pe DN. Dar il reglez eu sa mearga bine si vedem apoi daca mai creste consumul.

Impresia initiala:
- suspensia foarte dura, zdruncina sasiul la orice denivelare, strangeam din dinti in depasiri, ca nu aveam loc sa jonglez ca sa evit gropi/cocoase. Nu le simti direct, ca scaunele sunt elastice, dar simti cum se zdruncina toata masina sub tine.
- directie de tractor, joc enorm la volan. De vazut daca mai pot strange caseta
- mai pui si mersul in suturi al motorului si gata-i peisajul:
ceva intre caruta si tractor, cu arcuri moi in bancuta

DAR, mi-a reamintit de experienta plimbarii cu E28:
- ventilatie masiva, fara sa pornesti ventilatorul. Intra mult aer proaspat, avand gurile de ventilatie mari, plus grila mare centrala de pe bord.
- materiale care respira bine, nu transpiri in ea la 30 grade la drum intins. Fara AC, fara geam deschis.
- vizibilitateeeee. Are atata suprafata vitrata, de vezi tot imprejur. Nu cred ca exista masina care sa ofere vizibilitate mai buna in toate directiile.
- bruta mecanica - ma simteam ca pe motocicleta.

Chestii pe care le pot rezolva mai curand:
- joc caseta directie - reglata sau schimbata
- reglat balamale usi
- macara usa pasager, merge greu. De verificat si cele din spate
- inchidere centralizata usa sofer
-


Planuri pe termen mai lung:
- mutata pe suspensie stock
- schimbat cutia de viteze
- rezolvat rugina din podea
- poate si servofrana cu tulumba, cum am facut si la sharky
BBo
Nu-mi dau seama ce ne prezinți smile.gif.... E aia a patronului Pepco?
TiL
Da, dar e o confuzie. Nu e patronul lantului de magazine Pepco, ci a unei alte firme Pepco, locala.

Ce stii despre masina, ce parere ai?
alex230ro
Ce mai contează, piesă rara, sa o stăpānești sănătos. Felicitari
TiL
In ordinea desfasurarii ostilitatilor:

5. Cred ca i-am gasit pozitia pentru avans. Poza cu reperul - E-ul de pe cheia de 10. Ramane de vazut, pentru ca la rece porneste greu si-i...infundat.
Am pornit copiind pozitia delco-ului de pe sharky, apoi din mai multe incercari am ajuns in punctul in care merge frumos si trage binisor inca de jos. Ce-i lipseste e dezlantuirea de la 4000rpm.
Si cred ca ar putea fi mai stabil/rotund daca il cobori in ture la 500rpm si sub.

Poate ca debitmetrul e sugrumat. A fost umblat in el si apoi resigilat. De unde si consumul mic la primul drum.

2. Dar intai i-am repozitionat senzorul de clapeta de acceleratie, care era pus max intarziat, adica apasai ceva pedala pana sa dea click.
Cu ocazia asta am gasit filetul din admisie dus, am mjorat deocamdata doar la gaura de sus, care totusi avea inca filet ok. Deci senzorul statea si inca sta intr-un sigur surub.
Senzorul e nou, ceva aftermarket. Am si senzorul vechi.

3. Am redus bypass-ul de aer de pe debitmetru, ca mergea intrerupt la relanti, iar la toba mirosea intepator, de iritatia ochilor nu mai zic - irita si cu ochii inchisi laugh.gif
Din 2,75 ture deschis, l-am adus la jumatate de tura.
Rezultatul - mers rotund la relanti si poti sa tii ochii deschisi in bataia esapamentului, macar cateva secunde, acolo. Niciodata nu am reusit asta la vreun E28.

4. Reglat si bypass-ul clapetei de acceleratie, sa se aseze relanti-ul pe la 1000rpm
Vanzatorul spunea ca i-a zis cel care i-a reglat motorul ca turometrul e defect, de-aia la relanti apare ca ar fi avut 1200 rpm. Pe dracu'...

1. Am desfacut capacul delco.
Luleaua avea strat de calamina or smth, i-am curatat fata, care nu prea mai e la forma normala, are fata concava intr-un punct, in loc de constant convexa.
Lulea fara limitare - la demo l-a dus in 7200rpm, pe drum, in sarcina. Eu urlam sa-l lase in pace.

Curatat capacul delco, are ceva uzura. Trebuie sa caut capac si lulea.

Tabla de ecranare de pe capac era montata gresit, am montat-o corect.

6. Alte nimicuri:
- surubul de strangere delco pentru fixare avans era strambat in varf si mergea greu. E ceva ciudat acolo, am pus surub nou, dar tot aiurea merge. Nu se aseaza bine piulita din capat. In fine...mergem asa.
- cablul de acceleratie era montat pe prinderile pentru cruise control, cred. Adica pe setul de gauri din dreapta. Poza dupa ce l-am montat unde trebuie. Rezultatul: pedala merge frumos, nu mai ai senzatia ca trebuie sa rupi pedala ca sa accelerezi.

7. Homework
Jocul la directie
- e in principal de la crucea cardanica, nu din caseta. Se intampla mai multe chestii pe-acolo, nici colona de directie nu-mi place, putea fi mai rigida si sa nu scoata un scartait la denivelari. Mi se pare ca e tot semn de abuzari.
- am o caseta foarte buna, cu crucea in stare foarte buna. Timp si chef de lucru sa fie...

Si da, abia astept sa-i scot suspensia abuziva si sa pun una normala. Poate pe aia de pe sharky, in prima faza.


Servofrana hidraulica are intarziere cateva clipe, rezultand un comportament cam nasol in situatii limita - apesi pedala cat poti de tare si in prima faza abia franeaza, iar apoi intra tare si scartaie cauciucurile. Nu stiu daca pot remedia ceva, sau pun direct tulumba.
BBo
Nu stiu nimic, o vazusem pe OLX si ne-ai zis tu in topicul de E28 ca e a patronului Pepco biggrin.gif .
Stiu ca era argintie cu o fusta interesanta (BBS?) pe fata...

Sa te poarte sanatos lnr (1).gif
TiL
Da, baieti destepti, arunca pastila cu Pepco, dar de fapt el are o alta firma cu Pepco in nume. In fine.
Uitasem ca am pomenit de ea pe forum. Intre timp pretul ei s-a prabusit mult, dar tot consider ca a fost un pic cam mare. Dar cand vrei ceva, ti-o iei.

Fusta e interesanta, cu multe nervuri orizontale, are si ceva ce aduce a suport de numar. Arata foarte bine din fata, dar din lateral e look-ul ala de plug tipic tuning-urilor neterminate din anii '70. Daca avea si pe praguri si spoiler spate, era mult mai bine.


Poze cu masina de tuns gazonul
alex230ro
Fusta pare ceva gen Hartge . Arata ok masina ma rog mai mult de 5k nu as fi dat pe ea decat daca avea AC .
bartro
QUOTE (TiL @ Aug 29 2022, 02:31 PM) *
Da, baieti destepti, arunca pastila cu Pepco, dar de fapt el are o alta firma cu Pepco in nume. In fine.

Pep&Co?

Peppie en Kokkie?

TiL
smile.gif) reclama mascata

Aseara am plimbat-o pana la Filipestii de Padure. Mergea sublim, pe drum i-am mai dat avans o idee. Apoi parca tragea mai vioi, dar parca nu mai e atat de smooth la trecerea din frana de motor in accelerare/relanti.
Oricum, motorul merge bine.

Directia e horror, la fel si suspensia.
BBo
Acum am vazut, e incadrata ca retro sau emblema aia e pusa la misto de fostul?
bartro
Am 2 masini retro si nicio emblema. Nici nu stiu ce e cu emblema asta.
BBo
A impartit-o Retromobilu' anul trecut tuturor detinatorilor de istorice (sau membrilor, desi eu n-am platit cotizatiile anuale), prin intermediul reprezentantilor zonali.
Probabil cel / cei din Bucuresti au o lene in a contacta proprietarii....
https://retromobil.ro/reprezentanti-zonali
https://www.facebook.com/ClubRetromobil/pho...34258566736923/


Oricum, ca design suge grav, era mai misto (colorata, arata mai viu) cea veche....
TiL
Ma credeti ca nici n-am verificat in carte/talon, daca scrie ca e vehicul istoric?
Am vazut o adeverinta retromobil mai veche, in atentia RAR, cum ca e istoric. Avea valabilitate vreo trei luni.

Banuiesc ca va trebui sa notific Retromobil ca am cumparat masina?
Cum fac cu inmatricularea, cum ma noteaza cu impozit zero, cum fac asigurarea in vederea inmatricularii, cum trec podul la Harsova
- sunt intrebari pentru care inca nu am raspunsuri, dar nici n-am cautat. Astept sa vina contractele vizate de fisc.
BBo
1. Verifici daca chiar e smile.gif
2. Suni reprezentantul local si il intrebi care e procedura, teoretic ar trebui sa vina sa verifice daca ramane incadrata ca retro (poate merge si cu poze trimise)
3. La fisc ti-o inregistreaza ei ca neimpozabila pe baza CIV, dar tre' sa ii tragi de urechi probabil ("doamna, vedeti ca e retro, scrie mare in carte, nu mi-o bagati la impozit blabla")
4. Alora de la CNADNR le dai mail cu scan dupa documente si le zici ca s-a schimbat apropitaru' / nr de inmatriculare
5. RCA-ul e 250 lei pe an la ALLIANZ... Asta daca nu vrei sa le platesti taxa de inscriere si cotizatia anuala celor de la Retromobil (100 + 160 ultima oara cand am verificat), pentru a beneficia de RCA=200 Lei la Astra... (deci teoretic te costa 160 cotizatia anuala + 200 RCA).... nu e nicio afacere fata de ALLIANZ, decat daca ai mai multe masini.


biggrin.gif

PS: Atentie la brokerul prin care faci RCA-ul, fiind tarif fix lui nu ii iese nimic si s-ar putea sa-ti bage cotatia clasica de masina non-retro... insista sau cauta unul dispus sa incheie polita cu aia 250.
bartro
Rovigneta am platit-o mereu, la pod as face la fel. Stiu ca se poate cere scutirea dar proceduca mi se pare ciudata si nu am chef de probleme noi cu cnair.
Interesant ca exista tarif redus la rca si fara cotizatie.
Cu toate ca vanzaotrul parca are obligatie sa anunta retromobil, cred ca ar fi bucurosi sa le alaturi, nu m-as mira sa exista un avantaj fiscal pentru ei daca te fraci membru chiar daca nu cotizezi.
TiL
I-am gasit loc in garaj
TiL
Raport RAR. Se vede treaba ca bordul a stat fix la ultimul ITP, acum mai bine de un an.
Sau cine stie ce manarie or fi facut, cert e ca acum bordul arata fix aceiasi km.
Si-i bord de facelift, deci nu e bordul masinii, nu stim cati km are de fapt.

Omul s-a aratat mirat ca nu merge... ar trebui sa mearga wallbash.gif
alex230ro
Detalii, mai vrei sa fie si km originali ? smile.gif)
TiL
De atunci sta in garaj, s-a pus ceva praf pe ea, trebuia sa-i pun o husa.
I-am facut RCA Omniasig, prin procedura postata de Retromobil. Am inscris-o pe numele meu.

Cred ca luni merg la Rar cu ea, ca tot am drum la Slobozia. Oare trebuie programare?

QUOTE (TiL @ Aug 27 2022, 11:51 AM) *
O masina in care s-au bagat o gramada de bani, dar in care s-a si dat de o buna parte din banii aia.

Mers duminica la piata
TiL
Facut ITP la Ploiesti. La coada - doua Dacii retro. Frumoase, si ambele cu etrieri blocati...
I-am mai redus nitel din avans.

Am facut usile de pe stanga sa se inchida decent. Nu e vorba doar de lipsa acelui capacel de plastic/gumat, ci de reglajul/pozitionarea corecta a componentelor de pe stalp. Vedeti in prima poza uzura rezultata.
Nici prinderea usilor pe balamale nu-i prea fericita, ca nu prea e nimic la linie. Urmatoarea e capota, ca nu vine bine pe incuietori si oricat as regla pozitionarea lor pe capota, tot nu se infig corect in caroserie. Trebuie sa repozitionez capota cu totul pe balamale. Poate-i mai fac din linie cu ocazia asta.

Jocul din coloana de directie e enervant, nu prea te poti bucura de masina. Poate schimb in fuga doar crucea cardanica, fara sa schimb toata caseta. Vorba Interceptorului, sa nu muncesc in plus unde nu e nevoie.

Scartaie-paraie ceva in timp ce tragi de volan, posibil flanse de amortizor turtite pe fata, sa frece de oala, cum facea la 2.5 touring E39.
Vad ca flansele sunt cu vreo 3 mm mai turtite decat la sharky. Iar la sharky nu cred ca am pus flanse noi cand am schimbat amortizoarele.

Trebuie sa schimb uleiul, vad ca are Motul 5W40 din 2019. Iar in timpul asta tembelul i-a dat 7000rpm de multe ori si cateva burn-uri.
Dupa ce merg cu masina si se incalzeste bine uleiul incep sa clantane tachetii, care dealtfel nu prea se aud deloc.
TiL
I-am tras si-un clip:
https://www.youtube.com/watch?v=4Rl7CYKxDHM
alex230ro
Misto, da un pic in nas la rece?
TiL
Da, pornea la sfert, chiar si dupa cateva luni de stat, dar apoi balbaiala pana s-a incaplzit un pic. Evident, cred ca era de la avans smile.gif)
L-am mai redus, cate putin de doua ori. Prima se vede in clip si se cunoaste diferenta, nu mai ezita asa la demaraje, iar sunetul motorului e mai curat, cu acea rezonanta in esapament pe la 2500rpm, parca.
alex230ro
La prima plecare se vedea ca se balbaia un pic
alex230ro
Mai ai ghena asta? merge bine ? laugh.gif
TiL
De cand am fost la ITP anul trecut, nu l-am mai pornit.
alex230ro
Inseamna ca merge bine biggrin.gif , can ma mai apuca "nostalgia" mai ma uit dupa E28/E34 ma tot uit la un 540i dar nu am tupeu laugh.gif ar fi o trecere de la 140 la 540
TiL
Ce mai inseamna 400 in ziua de azi...
TiL
Ma bate gandul sa-l vand.

Am nevoie de bani pentru materiale de constructii si sunt la fundul sacului. Daca vand cele 2-3 cazane care zac la poarta tot nu rezolv mare lucru, cred ca mai bine vand asta. Nici nu-mi vine sa-i spun pe nume, ca m-as lua la paruiala - cum sa vinzi E28? Cum sa vinzi M30B28?

Cred ca o sa incerc un anunt, vedem cum ne e norocul. Prea putin am mers cu el in cei aproape 2 ani de cand il am.
TiL
Testam piata:
https://www.olx.ro/d/272906936/?bs=olx_pro_listing

Pastrez si textul aici, poate mi-o trebui pe viitor:
QUOTE
Vand E28 528i
Vehicul istoric - cu mentiune in CIV
Il gasiti pe youtube: "luciantic E28 528i"

Motor M30B28 - 2,8l - 6 cil. in linie - 184 cp
Cutie manuala 5 trepte
Radio casetofon original
Check control
Trapa
Interior vernil
Geamuri electrice fata
Inchidere centralizata
Oglinzi electrice
Servodirectie

Suspensie sport: arcuri rosii, amortizoare Bilstein B6.
Roti TRX cu anvelope noi
Capace noi, originale, pentru rotile TRX

In urma cu cativa ani s-a facut tinichigerie si a fost revopsita. Ocazie cu care a fost schimbat si parbrizul.
Totusi, are doua mici umflaturi de rugina sub vopsea, pe buza capotei.

Interior foarte curat
Motorul merge excelent
Cutie cam zgomotoasa.

Doar cash sau schimb cu BMW ieftin + diferenta.
Inscrisa pe numele meu ( IL 28 SVG ), fiscal fara probleme.
ITP Aprilie 2025
alex230ro
Daca avea AC incercam sa fac o oferta .Bafta la vanzare biggrin.gif
TiL
Multzam!
MeHigh
QUOTE (alex230ro @ Jul 4 2024, 03:05 PM) *
Inseamna ca merge bine biggrin.gif , can ma mai apuca "nostalgia" mai ma uit dupa E28/E34 ma tot uit la un 540i dar nu am tupeu laugh.gif ar fi o trecere de la 140 la 540


1-3-5 ca sa fie fun. si eu mai am momente de nostalgie, s-au dus tineretile. admirabil ca mai sunt cateva "babaciuni" pastrate de colegi. imi aduc aminte cu drag de tura in care am dezmortit fiarele pe transalpina din 2009-2010 sau pe-acolo...pff ce-au trecut 15 ani de-atunci.
TiL
Era in 2011.
Chiar, a fost in perioada asta, la sfarsit de August
alex230ro
QUOTE (MeHigh @ Aug 21 2024, 02:38 PM) *
QUOTE (alex230ro @ Jul 4 2024, 03:05 PM) *
Inseamna ca merge bine biggrin.gif , can ma mai apuca "nostalgia" mai ma uit dupa E28/E34 ma tot uit la un 540i dar nu am tupeu laugh.gif ar fi o trecere de la 140 la 540


1-3-5 ca sa fie fun. si eu mai am momente de nostalgie, s-au dus tineretile. admirabil ca mai sunt cateva "babaciuni" pastrate de colegi. imi aduc aminte cu drag de tura in care am dezmortit fiarele pe transalpina din 2009-2010 sau pe-acolo...pff ce-au trecut 15 ani de-atunci.

Nah , pana la urma cred ca dau si pe 1 si pe 3 si iau ceva de off road plus alt BMW eventual .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.