E28 528i / 1984
Check control, trapa manuala
WBADA710809275534
Al treilea E28 pe care l-am avut de-a lungul timpului, dupa FHV (cred ca nu prea a aparut aici pe forum) si Sharky
http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtopic=10583O masina in care s-au bagat o gramada de bani, dar in care s-a si dat de o buna parte din banii aia.
Printre chestiile noi puse in ultimii 5 ani:
- parbriz
- cheder trapa
- volan sport original - m-a costat destul de mult ca sa mi-l dea si pe asta
- suspensie sport, arcuri nu stiu de care, amortizoare bilstein B6. Prea dura pentru gustul meu
- capac de termostat - a dat o palarie de bani pe el, nu stiu de ce n-a luat SH
- vasc
- capace de roti TRX
- gume TRX
- presuri originale
Revopsita prin 2017, elementele usi-aripi fata-capota nu sunt perfect aliniate, dar e ok.
Bare cromate
Ceva rugina la pedalier, cam ascunsa, nici eu n-am scobit.
De fapt nici nu am inspectat masina asta, m-am dus setat sa o iau, ca alt E28 care sa arate ca el si sa fie deja inscris nu prea gasesti. Asa ca m-am lasat nitel dus cu vorba.
Cutia e vai de ea, vuieste ca la tractor. Credeam ca am avut cutie nasoala pe sharky, dar sa vezi cum e asta... Greu reusesti sa schimbi rapid din 1 in 2, de exemplu. Trebuie sa vad ce ulei are, daca are, ca nici proprietarul anterior nu parea sa stie.
Motorul cam dereglat, a fost destul de enervant la drum, pentru ca nu puteai merge linistit la 1500-2000rpm, tragea suturi zdravene. Pe vanzator nu prea il deranja, probabil ii dadea in gura, nu conteaza cum se comporta la mers decent. Toate suturile astea s-au si-au lasat amprenta in cutie, care face cum face.
Consumul incredibil de mic, 8,5l/100km de la Cluj la Ploiesti, mers normal, cu ceva depasiri pe DN. Dar il reglez eu sa mearga bine si vedem apoi daca mai creste consumul.
Impresia initiala:
- suspensia foarte dura, zdruncina sasiul la orice denivelare, strangeam din dinti in depasiri, ca nu aveam loc sa jonglez ca sa evit gropi/cocoase. Nu le simti direct, ca scaunele sunt elastice, dar simti cum se zdruncina toata masina sub tine.
- directie de tractor, joc enorm la volan. De vazut daca mai pot strange caseta
- mai pui si mersul in suturi al motorului si gata-i peisajul:
ceva intre caruta si tractor, cu arcuri moi in bancutaDAR, mi-a reamintit de experienta plimbarii cu E28:
- ventilatie masiva, fara sa pornesti ventilatorul. Intra mult aer proaspat, avand gurile de ventilatie mari, plus grila mare centrala de pe bord.
- materiale care respira bine, nu transpiri in ea la 30 grade la drum intins. Fara AC, fara geam deschis.
- vizibilitateeeee. Are atata suprafata vitrata, de vezi tot imprejur. Nu cred ca exista masina care sa ofere vizibilitate mai buna in toate directiile.
- bruta mecanica - ma simteam ca pe motocicleta.
Chestii pe care le pot rezolva mai curand:
- joc caseta directie - reglata sau schimbata
- reglat balamale usi
- macara usa pasager, merge greu. De verificat si cele din spate
- inchidere centralizata usa sofer
-
Planuri pe termen mai lung:
- mutata pe suspensie stock
- schimbat cutia de viteze
- rezolvat rugina din podea
- poate si servofrana cu tulumba, cum am facut si la sharky