Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Guizzilla
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
TiL
Ca tot a trecut sezonul si le-a scazut pretul, am luat si eu porc.

La mistretul asta am optat pentru urmatoarele dotari:
- fara ABS
- fara stergator luneta
- fara dop la rezervor
- fara deschidere usi
- fara cateva fise si bujii
- fara fiscal
- fara niste lac
- fara arcuri spate
- fara un rinichi. Oh no! Vai de tochitura noastra.
- si, ca orice porc, are gaze

WBAFB310X0LP13343
https://bimmer.work/vin/ld924cb1a0b20fbeb4b2e22eb880db739/

AlexH
Asta-i adevarata masina de B0mbardieri. xD
Din raport chiar nu arata rau.
Btw, chiar 4.4 ?
TiL
4.4i, da.

Dar merge ca dracu, presupun si sper ca e de la niste fise/bujii. Am priza la astea. Pe a ta am luat-o cu scanteia subreda de la bujiile uzate, Bursuc avea o fisa dusa de la montajul defectuos, la Sharky am dat odata vina pe avans cand de fapt bujiile erau duse. Toate cam cu aceleasi simptome (faza I trepidatii in sarcina la turatii sub 2500rpm, faza II trepidatii si la relanti, faza III trepidatii sub 3000rpm indiferent de sarcina), dar asta a trecut la faza IV. Pare ca mai merge rotund doar dupa 4000.
TiL
Altfel, simti ca esti calare pe masina care trebuie. Motorul potent fara sa para ca ar depune cine stie ce efort, cutia cumpatata, suspensia super confortabila. Cutia si suspensia imi amintesc de Pajero sport benzinare pe care le-am incercat inainte sa iau Bursucu'.

Chiar si in modul sport, cutia nu are agresivitatea lui E70 pus pe mod normal. Schimba si la 2000 rpm daca vede ca nu-i dai talpa. Atat doar ca nu prea ii da a V-a, ori n-am ajuns eu la viteza la care i-ar da a V-a in modul sport.
alex230ro
WTF? Sper ca macar ai scapat de E70?? M62 TU hmmm , nu imi e clar daca incerci sa iei cele mai mari cazane dar din ce vad pe lista de optionale o sa ai de tras. Bine ca e fara fiscal a fost mai mult de 2-3k eur?
TiL
Impartit la doi, minus ceva.
Daca o pun la punct, m-as gandi sa o trec pe numele meu. Ori pe al cuiva scutit de impozit.

Inca nu am dat E70...

Da, eu oscilez intre tendinta fireasca mie de a lua cele mai ieftine masini la dotarile lor si incercarile de a scoate capul la suprafata, luand o masina mai serioasa. De obicei la astea din urma se lasa cu un credit mic (urs 318i, E46 318d break, X5 E70). Si de fiecare data nu-mi intra la suflet, desi sunt masini bune.

I'm in wub.gif with cazane.

Uite, runda asta de cautari a tintit E39 pretioase (pe la 5000E), E32-ul cu km putini din Timisoara, E28-ul frumos de la Timisoara, dar m-am ales cu:
- E46 318i valvetronic fara catalizatoare
- Rudolf nitel ruginit
- si purcelusul asta mic, dar mare
TiL
Am rotit bobinele de aprindere de colo-colo, concluzia e ca doua din cele originale, Bremi, erau duse. Bosch par a fi inca ok, una pare a fi chiar noua.

Bujiile, relativ noi. Cele doua care fusesera "alimentate" la bobinele defecte erau noi-noute.

Comand trei bobine si 1-2 rinichi
AlexH
Arata funny fara o grila smile.gif)
Hm, bujii si cu 2 si cu 4, nu afecteaza si asta ?
In rest pare tanc
Cum adica fara abs ? blink.gif
TiL
Toate bujiile sunt cu 2. NGK BKR5EK

Are ceva senzori ABS defecti, cred. Nu am verificat. E aprins martorul in bord.
Mai are vreo trei erori de lumini, printre care cea de la luminile de numar din spate sunt celebre, din cate am inteles.
Check engine nici nu se mai sinchiseste sa se aprinda, desi atunci cand l-am pornit prima data a stat aprins. Cred ca s-a calmat dupa drumul mai lung in afara orasului, dar e ciudat ca nu s-a aprins nici in urma testelor de ieri, ocazie cu care l-am lasat sa mearga cu pana la doar doua fise montate. De fapt la 2 a lesinat, cu 3 merge.

Din pacate voi inlocui grilele originale (interior argintiu) cu unele cu miez negru.
alex230ro
Daca stiam, vinde la mine pe strada un vecin un E65 zace de ceva timp, dar probabil ca e destul de scump .
TiL
Nu as lua E65 decat daca ar fi cine stie ce chilipir. Imi amintesc de unul vazut cand am luat E70-ul. Plafon cazut, amortizoare usi (sau softclose?) busite, plastice decolorate (plastic bej dar nu fix la culoarea finala, peste care au dat o vopsea care in timp se sterge). Altfel era tanc, asa, ca animal.


X5 4.4i asta a fost 1000E si nu se prezinta deloc rau, doar ca are destule chichite de rezolvat.

Am comandat trei bobine (cel mai ieftin producator), clantele de usi (tot asa, cele mai ieftine), grile capota (cele mai ieftine), deci ii creste valoarea cu 20%
TiL
Montat si cele doua bobine, merge mai bine dar tot are niste ezitari la relanti. Tind sa cred ca nu e de la aprindere. Ori ca bujiile care au functionat pana acum sunt pline de calamina, ca au avut de dus doua pistoane care nu faceau treaba.
La drum pare sa mearga perfect rotund, chiar si in a 4-a la 2000rpm cu pedala la podea.
Primele doua filmulete sunt facute inainte sa iau masina. Al treilea e facut dupa ce am pus noile fise, inainte de proba de drum.

Rinichii sunt fix ce trebuie, cu grila deschisa la culoare. La doar 55lei bucata rolleyes.gif

Trage bine bestia, dar inca trebuie sa vad ce e cu cutia. La rece schimba doar pana la 2 sau 3. Si dureaza destul de mult pana se incalzeste.
In schimb, oricand o pot da in Sport si pot schimba manual vitezele.

Odata am retrogradat din 5 in 3, a plecat vijelios dar la scurt timp a dat Transmission failsafe program. Apoi mergea doar in 4 sau R.
Dupa "reboot" a revenit la "normalul" descris mai sus.

Stiu ca poate sa schimbe si bine, atat in D cat si in S, pentru ca asa a facut cand am luat-o. Doar dupa ce am iesit din Bucuresti, cand s-a incalzit bine, a inceput sa schimbe singura prin toate vitezele.
Trebuie sa verific nivelul de ulei, pentru inceput.


Spre deosebire de E70, pe asta am curaj sa-l bag in sant pe marginea drumului. Cand sa fac poza drept dovada, vad cum curge benzina din ea ca din bidon. N-am mai stat sa fac poza laugh.gif
In concluzie, E53 are un sens, parca-i totusi capabil sa abordeze si teren accidentat. E70 are cam aceeasi capacitate de trecere peste obstacole ca un Logan.
MeHigh
sa-l stapanesticu bine! vezi care e traba cu uleiul, suna a ulei putin in cutie si doar dupa dilatare sa mearga toate valvele de control corect. sau vascozitate gresita la ulei, daca a umblat vreun dorel pe acolo si a completat cu ce si-a permis proprietarul.

ciudat ca n-a montat nimeni gaz pe ea, cumva a scapat smile.gif
TiL
Well...
QUOTE (TiL @ Jan 17 2022, 07:55 PM) *
- si, ca orice porc, are gaze


Trouble shooting cutie
https://www.youtube.com/watch?v=_feutEe3nMs

Si ceva de la Bart, despre mersul neregulat al motorului:
https://www.youtube.com/watch?v=ePXODqkfIvI
Continuarea,
https://www.youtube.com/watch?v=qZITZoLTgGE
TiL
Hm,
QUOTE
You can reset your service indicator, as follows:

Get in the car, close the door, buckle the seatbelt.
Push in the clutch pedal and hold it to the floor
Press the left hand dash button (the one that resets your odometer) and hold it down
Put the ignition key in the key slot, and turn it gently (very gently) until the dashboard lights come on - the key will not click - if it clicks you've gone too far and you have to start again. Hold the key in this position. In five seconds or so, the dash will display "SIA" and some other characters. Do not proceed until this happens.
Release the dash button (and only the dashboard button) and then press and hold it again. In another 5 seconds or so the display should begin to flash "RESET?" Do not proceed until this happens.
Release the dash button and push it again to confirm. You won't need to hold it - the display should change immediately and your service indicator will display five green LED's.
AlexH
Da, merge treaba asta, asa l-am resetat si eu
bartro
QUOTE (TiL @ Jan 20 2022, 06:42 PM) *
Push in the clutch pedal and hold it to the floor

Si daca e automata?
TiL
Schimbi cutia.
AlexH
Nu cred ca-i neaparat chestia cu amb. Adica eu nu l-am calcat.
TiL
Pus inca doua bobine noi, nu-mi dau seama daca s-a schimbat ceva.
Remarc un cloncanit consistent in zona pinioanelor axelor cu came, mai ales la partea stanga (dreapta, cand te uiti la motor).


Pfoai cat de misto se misca bestia asta.
TiL
Ia uite cum se reface distributia la V8.
https://www.youtube.com/watch?v=G5vsadCAFPE

Interesant de vazut:
https://www.youtube.com/watch?v=ktEctXhtufs
alex230ro
vezi ca ai șanse mari ca mașină sa fie
Vehiculul cu seria de şasiu Jşi numărul de înmatriculare are înmatricularea suspendată din data 14/06/2019 pentru NETRANSCRIERE LA TERMEN. Valabilitate ITP: 07/12/2022. biggrin.gif așa am găsit eu când am vrut sa cumpăr ceva Nissan Patrol
TiL
Chiar ma gandeam ca mi-a scazut entuziasmul si poat ar fi bine sa o vand.

Altfel, pot sa tot investesc in ea pana cand trag concluzia ca nu a meritat bataia de cap , ori o pun la punct si atunci caut o cale gri sa o trec pe numele meu.
bartro
QUOTE (alex230ro @ Jan 30 2022, 04:11 PM) *
vezi ca ai șanse mari ca mașină sa fie
Vehiculul cu seria de şasiu Jşi numărul de înmatriculare are înmatricularea suspendată din data 14/06/2019 pentru NETRANSCRIERE LA TERMEN. Valabilitate ITP: 07/12/2022. biggrin.gif așa am găsit eu când am vrut sa cumpăr ceva Nissan Patrol

Unde ai gasit informatia asta?
edit, aici:
https://www.drpciv.ro/drpciv-forms/vehicle
TiL
Am mai schimbat niste bobine dar merge la fel, cumva in suturi la relanti.
Uleiul in cutie e rosu, deci nu e potrivit ZF. Foarte jegos, pare.

Un mic clinchet discret in zona convertizorului, am inregistrat cu telefonul dar nu stiu daca se aude.

Ieri dimineata a mers ok cutia, din start, la zero grade.
alex230ro
QUOTE (bartro @ Jan 31 2022, 09:17 AM) *
QUOTE (alex230ro @ Jan 30 2022, 04:11 PM) *
vezi ca ai șanse mari ca mașină sa fie
Vehiculul cu seria de şasiu Jşi numărul de înmatriculare are înmatricularea suspendată din data 14/06/2019 pentru NETRANSCRIERE LA TERMEN. Valabilitate ITP: 07/12/2022. biggrin.gif așa am găsit eu când am vrut sa cumpăr ceva Nissan Patrol

Unde ai gasit informatia asta?
edit, aici:
https://www.drpciv.ro/drpciv-forms/vehicle

Da acolo,caut sa iau ceva cazan 4x4 si am gasisem un Patrol care parea interesat la prima vedere, ma rog proprietarul zicea ca el are fiscal dar ca nu a trecut masina la politie pe numele lui dar ca nu e problema pot face eu ... povestea clasica si inainte sa ma duc sa o vad am decis sa vad daca pot verifica care mai e starea masinii smile.gif . Chiar pare ca e integrata baza de date primarie si politie.
bartro
E mai bine sa nu ai fiscal deloc decat doar fiscal si sa nu fie trecut si in cartea noul proprietar.
alex230ro
Aparent masina e inmatriculata Vehiculul cu seria de șasiu xx și numărul de înmatriculare xxx este înmatriculat.
AlexH
Ce mai face tancu' ?
bartro
Cred ca til merge cu X5 3.0i pentru ca are un consum mai bun (totul e relativ)
TiL
Iti dai seama ca daca nu aveam tancul, mergeam cu rudolf, pentru ca Rudolf consuma mai putin decat Bursuc.
Asa, avand tancul, ma multumesc cu faptul ca Bursuc consuma mai putin laugh.gif

In fine, Bursuc nu mai are RCA si nu am de gand sa-l innoiesc, am un potential client la el, dar e cam nesigur, a vrut verificare in service (care, la cei 250lei, sigur era degeaba si nu cred ca i-ar fi zis daca sunt probleme la cutie). Nu s-a miscat sa ne programam la verificare inainte de expirarea RCA, asa ca suntem ca NATO si Putin. In impas.

Daca fac RCA, fac pe 6 luni, caz in care nu o mai vand acum. Platit impozit, platit RCA, la ce sa o vand?

Revenind la 4.4i, nu am mai mers deloc cu ea, de la ultima proba, cand cutia a mers ok dar motorul tot tremura urat la relanti.
Nu mai e prioritar, ca vine primavara, dar planul de viitor ar fi sa montez chestiile din usi, ca sa se deschida toate. Si sa o duc undeva la schimbat uleiul, poate si diagnostic.
Stiti ceva de https://cutiiautomate.ro/ ?
TiL
Siii, n-am mai facut mare lucru. Pernele e lasa, compresorul le umfla, seaca bateria, arde siguranta care tine compresorul etc.

Vine vremea sa-i reinnoiesc ITP-ul, deci cred ca o sa-i fac RCA.
Intre timp, l-am facut vedeta: https://youtu.be/UZxMR__yW5A
alex230ro
https://www.youtube.com/watch?v=TgEr96okhGk&t=1s ia uite aici
TiL
Foarte misto.

Dar intai trebuie pusa la punct:
Motorul tot merge cam urat, ori doar la temperaturi pozitive, ori s-a mai usat dupa tura de mai sus. Trebuie schimbat lant+intinzator, eventual revizuit si vanos.
Cutia, uneori nu vrea sa schimbe singura dincolo de treapta 2. Data pe manual/sport, pot sa schimb treptele, deci totusi functioneaza. Dar e ciudat ca uneori sa nu poti merge pe automat.

Chiar inainte de Craciun m-a intrebat un baiet din zona daca nu mai las la pret, ca vrea sa o plimbe pe munti dupa ce-i pune niste gume mai de offroad. Mi-e teama sa-i dau link-ul cu filmuletul acum, sa nu sara cu banul laugh.gif
alex230ro
ulei in cutie e destul ? Altfel as zice sa il dai mai departe biggrin.gif
TiL
Parca la el n-am reusit sa desfac busonul de umplere, mai trebuie insistat.
AlexH
Poate e de la ulei. Oricum iti sta bine in una din asta smile.gif)
Si asemenea motoran. tongue.gif
TiL
Parca-mi place din ce in ce mai mult.
TiL
Dupa luni de stat pe burta, i-am pus baterie.

Schimbat valva la roata dreapta fata, ca rasufla discret.

A umflat bine pernele, dupa ce am ridicat-o cativa cm pe cric a pornit compresorul si a terminat el treaba.

Ma gandesc sa-i fac rca si itp, urmand ca in anul urmator sa o transcriu pe Bulgaria.
Si sa ma apuc de rezolvat nimicuri. Nu se deschid usile, geamurile electrice nu prea merg. Flush ulei cutie si servodirectie.
TiL
Clatit servodirectia.
Cu motorul pornite, am tras lichidul cu un furtunas infipt in vasul de lichid servo, strecurat pana in furtunul care coboara spre pompa. Un fel de endoscopie.
Apoi completat imediat cu lichid curat, asteptat cateva secunde sa urce lichid murdar in vas, tras din nou, completat si tot asa.

De cateva ori tras de volan pana la capete, sa plimbe uleiul nou si prin caseta.

A, initial, pentru ca era cam mult "pamant" in vas, am facut o spalare locala, cu motorul oprit:
Turnam un amestec de benzina+motorina , trageam cu pompita prin acel furtunas. Am facut asta de vreo patru ori, pana s-a curatat bine vasul. Abia apoi am facut procedura descrisa la inceput.


In final a rezultat un lichid destul de curat in servo, iar caseta nu mai da in greu la capete (inainte patina cureaua pe fulie). Zgomot gajait de pompa servo uzata inca mai are, dar e mai slab.
Volanul se invarteste inca ceva mai greu decat ar fi normal. Dar e ok.


BBo
Am inteles ca vasele astea au un filtru incorporat, ce nu se poate schimba. Pentru ~100 lei cat e un vas am decis ca e mai sigur sa il schimb cu totul... unsure.gif
TiL
Hm, e o idee.
TiL
Scos la vanzare, doar pe fb marketplace. Am zeci de oferte de schimb si inca vreo 10-15 oferte de "1000E azi". Am identificat vreo trei mai de treaba, deocamdata nici unul nu se incumeta sa dea 1100E laugh.gif
Asteptam... Zice cineva de la Caransebes ca vine maine sa o ia cu 1400E, fara baterie.

Un lucru e clar: putin cash pe piata SH. toti fac schimburi cu mici diferente, din care, in toata invalmaseala de schimburi pe care le fac, le ramane de un parizer.

A fost si Mad pe aici, am pornit masina dupa aproape 10 luni si constat ca pierde apa destul de abundent, undeva in spatele motorului.


Sper sa o vand maine, ca joi am termen de plata pentru un Ural si un Zil cha (40).gif wub.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.