Help - Search - Members - Calendar
Full Version: BMW E28 520IA '83
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2
Jockeu
Aceasta achizitie e din vina lui xander laugh.gif laugh.gif laugh.gif

E un cazan din 10/02/1983 cu 118.386km fara rugina tongue.gif cu toate optiunile :ad sub masa: (geamuri si oglinzi electrice, servo ce parca nu merge, o alarma care nu functioneaza , antena care care merge nu si cred ca inchidere centralizata la fel ce nu functioneste).
Cutia automata e asa extraordinara incat deja ma uit pe net dupa o manuala biggrin.gif (dar nu de asta a fost luata masina, a fost luata pentru ca....pentru ca, ati ghicit pentru ca nu are rugina :ad sub masa: ).
Va intra intr-o revizie completa filtre, oloi, bujii , distributia si nimicuri
Masina va avea certificat(carte gris) de colectie ceea ce va insemna, daca ma voi inscrie intr-un club auto, asigurare mai ieftina (acum ar fi vreo 100e/an).
Avand certificat colectie ITP-ul (controle technique) o data la 5 ani si numere negre tongue.gif (aici nu e neaparat nevoie de certificat colectie)

Si acum poze













Jockeu
Pentru o masina faina am luat un volan fain.

Jockeu



lucian
sa-ti traiasca frantuzoaica smile.gif
bartro
Bine ai venit pe forum. Arata foarte bine masina, mai putin tabla aia ruginita sub parbriz tongue.gif

Filtru de benzina sper ca nu e legat pe tur intre pompa si injectoarele, acolo se face presiune destul de mare, trebuie sa fie un filtru metalic pe tur undeva.

xander
Pe tabla e lipici de la izolatie din cate îmi aduc aminte
Oricum rugina nu are am cautat-o peste tot
Urmează să îi facem o revizie (ulei filtre bujii distribuție ) si sa vedem dacă aprinderea e pusa bine la punct pentru ca merge puţin neregulat la relanti. Dacă mai aveți alte idei de la ce ar putea veni....
xander
avem o problema ....
masina se opreste cand se trece in treata D sau R
de la ce ar putea fi? relanti ul cum se regleaza la motoarele astea?
bartro
Nu are motoraș ralantiu?
Verifica si avansul la aprindere si daca exista vreun semnal de la cutie către motor care indică ca e în viteză.
Și să ni fie de la frana. Am văzut un caz în care de fapt era din cauza servo de la frana, apăsat pe frana intra aer fals în admisie si dădea amestec peste cap.
Jockeu
Daca bag in D sau R si da sa se opreasca si bag repede in N sau P nu se mai opreste.
O data dadea sa se opreasca ,am accelerat maxim si nu se accelera desi eram cu pedala la podea.
Cateodata chiar daca merg mult si motorul e cald , daca opresc la stop se opreste si masina chiar daca e in D (poate am start-stop smile.gif))
bartro
Ar fi de identificat cum regleaza ralantiu si de verificat acel sistem. Din ce vad eu ar fi static si ar avea doar un reglaj pe clapeta.
De verificat avans.
De verificat amestecul. De asemena, check for aer fals. L-jet are cam multe furtunase parca. Si sonda de temperatura petnru l-jet.
Jockeu
Buba
xander
am peticit furtunul intre debitmetru si admisie pana vine cel nou
deja e mult mai bine
si sonda de temperatura pare noua dar are mufa de pe fir rupta intr-o parte si cam joaca.
iar cand o deconectez motorul se opreste instant
bartro
QUOTE (Jockeu @ May 25 2016, 12:51 PM) *
Buba

hm, nu stiu, la prima vedere pare in stare buna...
Jockeu
Si a venit

TiL
Cel mai misto model de volan ever.
xander
sa nu exageram mai este cel de alpina tongue.gif
Jockeu
Am schimbat amortizoarele la capota (FEBI BILSTEIN) si dupa am facut o scurta plimbare.
TiL
Il am si pe cel de Alpina. E mai fun la condus sportiv.
Dar asta in trei spite arata super si la mers normal e de vis, la drum lung nu mai zic.
xander
QUOTE (Jockeu @ May 28 2016, 08:39 PM) *
Am schimbat amortizoarele la capota (FEBI BILSTEIN) si dupa am facut o scurta plimbare.

frumos..... copac
xox
Haha, si eu ma gandeam ca a prins copacul strategic, ascude ceva indoit pe la masina tongue.gif
Jockeu
S-a potrivit NU volanul. Si cŕnd te gandesti ca pe ala nou scrie e28
05aBi
Volanul pe care il ai merge pe si pe e28, dar doar pe cele fabricate dupa 85.
TiL
De fapt mi se pare ca e invers. Primul e pentru coloana "facelift" (post '83?), cu blocarea pe coloana, al doilea e pentru coloana non-"facelift", cu blocarea pe volan. Asta din urma merge si pe E12, E3, E9 , cred. Eu am luat ultimul volan de pe un E3.
Pun facelift intre ghilimele ca mi se pare ca modificarea coloanei s-a facut inainte de faceliftul din '85. De fapt sunt destul de sigur.

La mine a fost la fel. Poti sa montezi volanul, daca decupezi coroana aia dintata de pe el: tai cu cutterul cauciucul care imbraca coroana, apoi tai partea metalica cu flexul.
Apoi, trebuie sa bati fortat volanul pe coloana, pentru ca dintii nu se potrivesc. Prima data e mai greu, apoi isi formeaza noua dantura.

Asa am avut la ambele E28-uri. Primul era foarte probabil modificat in felul asta, dar nu mi-am dat seama, asa am cumparat masina.
Apoi la al doilea E28 am vrut volanul asta, l-am luam si m-am trezit ca trebuie sa tai din el.
05aBi
E invers. biggrin.gif
http://www.bimmerforums.com/forum/showthre...69#post25943869

Si eu m-am lovit de problema asta mai demult cand am incercat sa montez un mtech1 370mm, si atunci cand am vazut ca nu se pupa niste lucruri am inceput sa ma documentez si sa vad cum sta treaba.

Toate BMW-urile au avut pana in 85 coloana tip coarse spline, iar dupa 85, fine spline.
TiL
Aha.
In fine, ideea e ca poate sa-l "adapteze"
Jockeu
cateva...
bartro
Daca nu are antigel roz acuma, ai grija sa clatesti bine sistemul de racire pana sa-l umplii cu asta.
Nu e amestecabil cu verde / albastru (non-organice).
Jockeu
Acum e negru antigelul smile.gif). Oricum curatam bine inainte. Nu e asa xander?
xander
cum sa nu curatam....... tongue.gif
dar dupa impingi tu la touring sa-l punem inapoi pe elevator lgh (12).gif
Jockeu
Se rezolva, nu degeaba am muschi.
Jockeu
alte chestii + metoda otet biggrin.gif
MeHigh
arata bine, nu stiam ca se curata asa de bine. le-ai fiert sau doar au stat in otet? cate ore le-ai lasat?
Jockeu
vreo 4 zile, dar dupa trebuie sterse cu carpa dura sa se duca rugina.
Jockeu
Schimbat azi garnitura culbutori reglat supape,, ulei,filtru, bujii,termostat, furtun debimetru, curatat circuit racire.


Jockeu
Schimbat azi pompa apa (cred ca era aia originala), kitul distributie, discuri + placute frana, filtru benzina, filtru aer, spalat motor si jante, spalat inca de vreo doua ori circuitul racire, gresat mecanisme de la geamurile electrice si manuale.

Jockeu
Intre doua nu te ploua.

xander
era pompa de apa originala pentru ca scria 82 pe ea, chiar fara joc in ax si nu curgea dar paletii mancati de rugina
urate jantele fara capace tongue.gif
mi-ai ascuns numarul la masina
Jockeu
Urat esti tu, gelosule. Ti-am ascuns numarul ca sa fii undercover.
bartro
Atunci o pompa de apa nu era consumabil. Daca ar fi avut antigel bun nu ar fi avut nici macar rugina.
alex230ro
E46-ele mananca o pompa pe an laugh.gif
Jockeu
Si au venit caucioacele.

Jockeu
Jante anvelope si capacele tongue.gif

Jockeu
Urata rolleyes.gif


Jockeu
boboc


hébergement gratuit d'images
Jockeu
Poze de la intalnire.




..........................




.........................


Jockeu
............................



Jockeu
Before and after


alex230ro
a iesit bine,ce ai folosit?
TiL
Stii ca E28 TD avea un capitonaj aparte sub capota, o pasla prinsa in clipsuri cu rol de antifonare. Deasupra esapamentului parca avea si folie de aluminiu.
Dar e foarte bine ce ai facut.
Jockeu
@ alex230ro . Am folosit asta , doar ca eu am dat 17 oiro.


@ Til. Stiu ca a avut Xander un cazan dizel cool.gif laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.