Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Test drive E12
BMWZone > PIATZA BMWZONE.RO > Oferte/cereri servicii
Pages: 1, 2
Ciupanezu
Salut!
Mi s-a pus pata pe cum arata E12, dar inca n-am mers cu vreunul si sunt foarte curios.
As dori sa merg cu unul macar un sfert de ora ca sa-mi fac o idee daca merita sa-mi iau unul sau nu, iar pentru asta sunt dispus sa platesc 100 lei pentru deranj.
As prefera sa fie un E12 pe benzina.

Multumesc anticipat!
coman cosmin
nu prea sunt multe.Interceptor are,bart,eu,madu.
daca vrei senzatii tari vb cu madu,a lui trage bine.a mea e mai dificil de condus ca am ramas fara servo de ceva vreme si nu prea dau masinile la probe.
Ciupanezu
Sper sa scrie cineva care e dispus, nu o sa ma apuc sa dau pm-uri pentru ca e de prost gust, nu vreau sa deranjez lumea aiurea.

Nu e vorba de senzatii tari, vreau doar sa vad cum se simte sasiul, cum te simti la volan, daca e o masina pe care as putea s-o conduc zilnic.
Ciupanezu
Si inca o intrebare pentru cei care au condus si E12 si E28: mie imi place mai mult cum arata E12, dar E28-ul se conduce mai bine?
bartro
a mea e in a sorry state, are ca interior doar 2 scaune, bord si volan. Si miroase urat. Cred ca merge. Daca vrei, e la dispozitia ta. 1976 528 cu 3.5 motronic.
Ciupanezu
Atata timp cat functioneaza, imi pot face o idee. smile.gif

Multumesc!

Vorbim prin pm cam cand ai avea timp.
haifisch
mie mi s-a parut un e28 ca se conduce mai usor.....pt ca ofera unele conditii in plus fata de e12....cum e servodirectia.....abs-ul (cine are)....in rest....mi se par la fel de fun si de bune de condus
Ciupanezu
La E28 nu-mi place spatele, in timp ce la E12 arata extraordinar.
TiL
Si mie mi s-a parut tare dubios E28, m-am obisnuit cu el la ceva vreme dupa ce l-am cumparat pe primul. Dar acum imi place mai mult decat E12 si fata si spatele.
Cred ca se conduc cam la fel, cu avantajul pentru E28 la servodirectie, si cutie 5 trepte. Dar eu vad un plus la masina care te solicita nitel fizic, in epoca statului in cur si datului de click-uri, fitness la volan e binevenit.

Masina lui Bart e interesanta, dar nu defineste felul in care se conduce un E12. Mai degraba te invata sa pilotezi, daca ai spatiu, ca are motorul+cutia aia "dubioasa".

Nu s-a facut E12 diesel.
bartro
S-a facut in Romania, E12 diesel tongue.gif
A mea are si servo.
cel mai mare diferenta e la suspensiefata, la E12 e mai simplu si masina poate intra in supravirare usor..
E28 528i are si suspensie spate mai avansat.

ciupanezu, masina o tin la semaparc. o sa vad maine daca mai merge tongue.gif si apoi poti trece oricand la ore.e de birou sau dupa.
Ciupanezu
OK, o sa te sun saptamana asta. Lasa-mi te rog numarul tau prin pm.


QUOTE (TiL @ Jul 21 2013, 02:53 AM) *
Si mie mi s-a parut tare dubios E28, m-am obisnuit cu el la ceva vreme dupa ce l-am cumparat pe primul. Dar acum imi place mai mult decat E12 si fata si spatele.
Cred ca se conduc cam la fel, cu avantajul pentru E28 la servodirectie, si cutie 5 trepte. Dar eu vad un plus la masina care te solicita nitel fizic, in epoca statului in c** si datului de click-uri, fitness la volan e binevenit.

Masina lui Bart e interesanta, dar nu defineste felul in care se conduce un E12. Mai degraba te invata sa pilotezi, daca ai spatiu, ca are motorul+cutia aia "dubioasa".


Eu repar masini mult mai moderne zilnic si pot sa spun ca m-am cam saturat de ele.
Cand aveam E39 nu intelegeam de ce sunteti voi atat de innebuniti dupa astea vechi, dar asta pentru ca si E39 nu e o masina chiar atat de moderna. Fata de E34, are doar cateva chestii in plus.
Daca as avea foarte multi bani probabil mi-as lua un F10 cu motor mare si un seria 1 M sau alte nebunii de genul asta, dar E60-urile de exemplu nu prea-mi plac, nici E90-urile.
Au n gadget-uri inutile care cantaresc in plus aiurea si pe care nu le folosesti aproape niciodata, lucruri tipice generatiei actuale. Cu cat are ceva mai multe butonase si display-uri, cu atat li se par mai bune.
Decat sa am o masina cu n display-uri, mai bine imi iau un iPad sau o alta tableta daca intr-adevar am nevoie de mobilitate si internet in plus fata de un smartphone.
Sigur ca e misto sa ai aer conditionat, dar la E60 de exemplu abia setezi clima, ai o mie de setari.
Mie imi plac lucrurile mai simple. E39 mi se pare mai misto ca masina decat E60, dar am avut unul 6 ani, mi-a cam ajuns.
Pentru mine, o masina trebuie sa aiba servodirectie, aer conditionat, geamuri electrice si inchidere centralizata. In rest, marea majoritate sunt mofturi.
Mai importante sunt suspensiile, motorul si transmisia decat n butoane si n functii inutile care vor pica in prostie cand masina se va invechi.
Un E60 LCI cu multe optiuni va fi un cosmar cand va avea 10 ani vechime. La 15 ani nici nu mai zic.

Nu-i inteleg pe cei care baga 1500 euro sa aiba CIC pe E60 sau E90 in loc de CCC, e vorba de bani aruncati.
Probabil ca d-aia si americanii sunt innebuniti dupa masinile retro, dupa muscle car-uri.

O alta chestie care ma enerveaza la masinile noi e directia electrica. 0 feedback din directie n-ar trebui sa fie un avantaj.

QUOTE (TiL @ Jul 21 2013, 02:53 AM) *
Nu s-a facut E12 diesel.

Am vazut ca unii au montat motoare diesel pe E12, d-aia am scris de diesel.
bartro
Un E12 cu dotariile alea e greu de gasit, cele pentru piata europeana erau destul de sarac echipati. Doar servodirectie era standard, is asta la motorizariile M30 (parca).
Usi cu inchidere electrica au pus standard cand era deja E28 la orizont, un 520 din '82 parca de regula vine cu asa ceva.
AC, servo si inchidere centralizata erau in schimb standard/des intalnit pe variante destinate pentru USA.
Ciupanezu
Ramane sa ma decid intre E12 si E28.

Oricum cred ca e aproape la fel de greu sa gasesti unul in care sa merite sa bagi bani.

alex230ro
avantajul la E28 e ca mai poti gasi afara in stare buna la pret decet desi parca am vazut si E12 la pret bun.oricum ia masina de afara daca poti.de condus se conduce relativ usor,nu stiu daca e masina de zi cu zi totusi.
haifisch
sincer mie imi place tot la e28.....la e12 f mult imi place bordul....

este intradevar f greu sa gasesti unul care sa merite sa bagi bani in el......e28-ul oricum are prostul obicei sa rugineasca la oalele fata instant....de alte probleme nici nu mai spun.....tabla la e12 oricum e mult peste ce au facut la e28

iti da batai de cap....dar cum te sui la volan si o conduci.....parca nu te mai intereseaza de nici o problema
alex230ro
da si mie imi place E28 una peste alta si E12 are farmecul lui.
Ciupanezu
QUOTE (alex230ro @ Jul 21 2013, 06:00 PM) *
avantajul la E28 e ca mai poti gasi afara in stare buna la pret decet desi parca am vazut si E12 la pret bun.oricum ia masina de afara daca poti.de condus se conduce relativ usor,nu stiu daca e masina de zi cu zi totusi.

Si eu ma gandeam sa aduc una de afara.
Vad ca in tara exista doua tipuri: cele ok pe care proprietarii nu le vand si alea de vanzare care sunt cam praf.
haifisch
nici alea care nu sunt de vanzare nu sunt chiar ok....

@alex....4 ani e28-ul meu a fost masina de zi cu zi....indiferent de anotimp si conditii....a mers fara probleme
bartro
si asta al meu a fost folosit zilnic iarna asta, dar cu 3.5. nu ca ar fi contat, nici 2.8 nu m-a lasat. merg, chiar daca sunt terminati.
nu am condus E28 dar probabil e tot aia, plus un pic de rafinament.
Daca e despre investit bani, E12 merita mai mult, e deja mai clasic.
Ciupanezu
Apropos, ce s-a intamplat cu 2002-ul tau? Si aia e o masina incredibil de frumoasa.
bartro
Zace. Ma dezamagesc repede.
TiL
"Demotivez", adica smile.gif Ai avut destule bariere, dar poate vine si vremea aia sa le rupi pe toate (barierele!)

QUOTE (Ciupanezu @ Jul 21 2013, 02:29 PM) *
Pentru mine, o masina trebuie sa aiba servodirectie, aer conditionat, geamuri electrice si inchidere centralizata. In rest, marea majoritate sunt mofturi.
Mai importante sunt suspensiile, motorul si transmisia decat n butoane si n functii inutile care vor pica in prostie cand masina se va invechi.

Si pentru mine masina inseamna exact cele de mai sus. As mai adauga trapa biggrin.gif Geamurile electrice ar fi optionale. Aer conditionat, mai greu de gasit la vechituri, dar necesar la masina de zi cu zi in Bucuresti. La tara nu l-as folosi, ca acolo oricum umblu ca tractoristii, nu am nevoie sa umblu la camasa si cravata.

Acuma, luand cele de mai sus pe rand:
- despre servodirectie, a zis Bart. E28 avea cam pe toate mai putin 518. Nu as zice ca-i un must have, ai sa vezi ca la rechini se invarte destul de greu volanul chiar si cu servodirectie.
- inchidere centralizata. Foarte rara la E12, cam 50% sanse la E28 (520, 518 nu prea au avut, de la 525i in sus au cam avut).
- geamuri electrice - foarte rare la E12, sanse tot spre 50% la E28 geamuri fata. Geamuri fata-spate... mai rar.
- aer conditionat. foarte rar la E12 (cam ca dieselul), sanse slabe sa gasesti si la E28. Eu am avut instalatie functionala dar am dat-o jos partial... cand a devenit masina de vacanta. Era ok, racoreste nitel dar nu sufla ca la masinile astea noi. Ar fi de ajutor sa ai masina deschisa la culoare wink.gif


Primul lucru pe care ar trebui sa-l faci, sa dezbraci toata masina si sa-i faci tinichigerie serioasa, sa nu lasi pic de rugina pe ea. Apoi nu-ti ramane decat sa te distrezi cu
- motor transmisie si suspensii - ai atelier sa faci ce vrei cu ele. Nu cred ca exista masini mai simple.
alex230ro
QUOTE (haifisch @ Jul 21 2013, 07:16 PM) *
nici alea care nu sunt de vanzare nu sunt chiar ok....

@alex....4 ani e28-ul meu a fost masina de zi cu zi....indiferent de anotimp si conditii....a mers fara probleme

nu zic ca nu merge,dar nu vad o alternativa buna sa "chinui" masina prin Bucuresti smile.gif adica eu acum nu vad E12/E28 si alte masini mai vechi ca masina de zi cu zi.oricum sunt curios care va fi alegerea pana la urma.
Ciupanezu
@TiL: Multumesc pentru sfaturi!
Asa ma gandeam si eu, fara tinichigerie nu scapi si e mai bine sa incepi cu asta ca sa ai o fundatie buna. N-are rost sa pui piese bune pe o coaja.

lucian
gaseste un e24, asta daca nu vrei neaparat 4 usi.
eu am avut e12 si acum am e28, dupa ce am trecut si prin e34. e12 sau e34 nu mi-as mai lua.
e28 are posibilitati mai mari de up grade, cel putin pe partea de suspensie/frane datorita compatibilitatii cu e34.
alex230ro
deja E24 e masina foarte rara si scumpa
daca ai banii de una e clar cea mai buna alegere.
05aBi
intre e12 si e28, e12 ar fi alegerea mea smile.gif
bartro
Si la E12 gasesti upgrade de suspensie, dar mai greu SH. Suspensie e cam identica cu E24 pre-facelift. Mai greu e de gasit un LSD pentru E12.
Franele - merg de pe E23 si E24 parca. Si asta in functie de facelift. Se aibe 4 pistonase.
Ce tine de suspensie, frane si diferential, E12 a mostenit mult de pe platformele mai vechi cum ar fi E3, E9, unde E28 deja seamana cu E34, E32 chiar.
Dar se poate monta si punte spate de la E28 pe E12, s-a facut in Romania.

Eu de exemplu am frane pe disc la toate 4 roti, dar neventilate biggrin.gif
alex230ro
ete un E12 cu aer desi caroseria e intr-o stare foarte proasta

http://www.mobile.de/ro/marc%C4%83/bmw/mod.../176592365.html
TiL
Un rechin e de vis ca masina de zi cu zi smile.gif . Numa sa-ti permiti benzina.

Arata bine 525 ala, Alex, mai ales pentru unul pre-facelift.


Am omis sa adaug preferatele mele in materie de fitzosenii:
- check control. Foarte frecvent la E3, E9, E23, E24. Frecvent si la E28 cu M30. Am muncit o gramada sa-l pun pe masina mea.
- Volanul in trei spite. Mama ce pret are asta... http://compare.ebay.com/like/290942885431?...es&var=sbar . Din cate stiu modelul asta a fost facut doar pentru E28 facelift, ursi, E34. Pe canelurile de rechini mai vechi intra cu ciocanul, pana si le formeaza. Si trebuie data jos cu flexul coroana dintata de pe el, ca rechinii au blocarea directiei pe coloana , nu pe volan.
Ciupanezu
Dupa E39 am avut un 190d in stare proasta din punct de vedere al caroseriei, asa ca a trebuit sa ne separam destinele. laugh.gif
Apoi un Golf III pe care l-am vandut destul de repede pentru ca mi s-a parut ca se conduce groaznic, absolut nici o placere.

Prefer sa dau mai mult pe combustibil, dar sa ma simt bine.
190d e mult mai masina decat Golf III 1.8 benzina.

M-am saturat de masini fara personalitate si care se conduc nasol.
D-aia am pastrat E39 atatia ani, se conducea foarte misto desi era automat si cand auzeai motorul ti se schimba ziua.

Apropos de E28, un vecin batran si idiot avea unul destul de aratos.
Se plangea ca e prea mare motorul si ca ii consuma cam mult si deodata a disparut la REMAT. Era 520i.
Pentru cei care au bani, cam anii astia sunt ultimii care inca-ti permit sa-ti iei masinile vechi de suflet pe care ti le-ai dorit de mult.
Tot mai multe se duc la fier astfel incat cele care vor ramane vor costa enorm peste 5-6 ani.
Mi-as lua inclusiv o Dacia 1300 daca as gasi una originala la un pret decent, si astea vor disparea complet.


QUOTE (lucian @ Jul 22 2013, 10:09 AM) *
gaseste un e24, asta daca nu vrei neaparat 4 usi.

E foarte misto modelul, dar out of my league.
TiL
Si halogen a luat "fara sa vrea" biggrin.gif un E28, pentru ca masina era pregatita de Rabla, radiata etc, mai lipsea sa o duca la poarta la remat.
bartro
Nasol cum au rablele alea obiceiul sa se lipeasca de niste oameni nevinovati. Paraziti care te las fara banii economisiti.
TiL
I feel ya bro`
Halogen
Da da am luat un e28 care urma sa ajunga la Remat biggrin.gif ( avea dosarul complet pentru remat, pe fiscal scria eliberat pt a servii la REMAT ) si e primul 5 si primul 6 in linie e dragoste maxima intre noi acum wub.gif Decent la tabla , si la dotari chiar recunosc a fost noroc chior biggrin.gif O sa`i fac un topic zilele astea ca nu prea am timp..sfat cauta un e28 cu tabla buna, nu pune acent pe rugina de la oale (cele de pe fata) este boala lor si nu tre sa fi mofturos si sa faci nazuri sau sa te pacalesti cu ideea lasa ca o sa gasesc unu fara rugina (sar putea sa nu-ti mai iei e28 smile.gif) pana gasesti ) restu le vei descoperii singur mai intai ia o "rabla" si vei vedea ce inseamna biggrin.gif ai si atelier taman bine tongue.gif numa ca au devenit cam rare si e28turile si e12le si mai rare smile.gif seara buna.
bartro
A pornit hodoroaga, am miscat-o nitel ieri. Parca s-a mai lenevit, sau se simte lipsa de un cald air intake la 30 de grade de afara + caldura degajata de 3.5. La inceput a tremurat ceva, o fi vreun un unjector murdare..? Apoi a mers bine. Ciupanezu e asteptat la test drive. Se mai inscrie cineva, daca tot am pus 50RON benzina?
lucian
eu, eu
TiL
Daca ai un circuit, vin eu cu canistra de 6 litri biggrin.gif
Ca in trafic nu prea mi-a placut.


Glumesc, nu prea am timp de drive test, dar daca treceti pe la Apaca, poti da un tzār.
Ciupanezu
Spre rusinea mea, abia azi am reusit sa profit de amabilitatea lui bartro, caruia ii multumesc si pe aceasta cale!

E12-le mi-a placut foarte mult, e o masina pe gustul meu, un fel de tanc.

Totul iti lasa un sentiment mecanic si brut, ceea ce eu apreciez ca fiind foarte misto in epoca asta plina de consumerism in care totul e efemer si bun de aruncat a doua zi.

Am inteles azi ca in E39 inca exista o parte dintre genele de E12, ceea ce nu se poate spune despre E60 si F10.

Concluzia ar fi ca trebuie sa-mi cumpar unul. smile.gif
Halogen
Incearca si un e28 wink.gif si alege ca idee as avea unu 4 sale biggrin.gif
Ciupanezu
Ce motorizare este?
alex230ro
2.0 parca .bine pana la urma conteaza?smile.gif)
Ciupanezu
Conteaza pentru ca as vrea sa am in acte cat mai putin. smile.gif
Halogen
2.0 Dar nu recomand 518 totusi este o masina mare se simte la drum smile.gif de ce sa chinui 1.8 M10 cand poti avea 2.0 M20 nu ?
Ciupanezu
Nu vreau motor mic in realitate ci doar in acte.

Am platit 6 ani impozit enorm la motor de 3.5 litri. Nu o voi mai face.

Pe masina trebuie sa am un motor mai marisor, altfel ma deprima masina.
haifisch
eu cred ca un 2.0 in acte e f decent.....180 de lei pe an
Ciupanezu
Asa este.

Rares
QUOTE (Ciupanezu @ Aug 11 2013, 06:20 PM) *
Asa este.

eu am avut un e12 525, bloc M30, carburator solex, automata cu 3 viteze. Prima senzatie cand am condus-o: tanc. Am avut noroc de un motor in mintile lui. Faptul ca avea un consum mare era acceptabil pentru varsta masinii si faptul ca in oras o conduceam cel mai mult cu selectorul in viteza a 2a si muzica oprita. Un M30 automat cu elicea aia imensa de la radiator (11 pale) poate suna extraordinar de frumos.

Probleme remediate:
1. Capacul de la axele cu came, din spatele chiulasei, inspre parbriz, scapa ulei. S-a remediat foarte usor cu o garnitura si capac noi.
2. Nu are aparatoare de noroi in fata torilor din fata => apa / noroi aruncate pe sub aripa, inspre coltul din fata a aripii (langa faruri) => rugina. Am pus alte aripi si am confectionat aparatori de noroi din aluminiu. Am vandut-o inainte sa apuc sa o vopsesc.
3. Lant pompa ulei rupt => baie ulei sparta. Comandat lant pompa ulei si kit garnituri districutie, desfacut, reparat, dat cheie, reglat avans.
4. Vascocupla blocata. Comandat vascocupla pe original + pompa apa si schimbate.
5. Termostat blocat. Comandat nou, pe original.
6. Fiert motor. Planat chiulasa, schimbat garnitura, semeringuri, scaune, etc.

Probleme neremediate:
1. Etrier frana fata dreapta blocat. Comandat kit reparatie etrier si inmanat cumparatorului.

Am tinut masina vreo 2 ani. Am facut drumuri de Cluj - mare, Cluj - vrancea - cluj fara oprire, 1200km, absolut nicio problema.

Dupa atatia ani, inca mi-e dor de ea. Recunosc ca am avut grija de ea cat de bine s-a putut si masina era apreciata in trafic, cand mai imi aratau soferii Thumb`s up pe la semafoare sau cand mergeam cu vreo 80 kmh intr-a 2a si se intorceau pietonii sa vada ce vine. smile.gif Senzatii care daca nu le traiesti pe pielea ta sunt greu de inteles.

Per ansamblu, as lua oricand un alt e12.

Asa da, daca gasesti un e12 in stare buna, nu ezita. Crede-ma ca nu o sa-ti para rau.

http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtopic=3584
Ciupanezu
Multumesc pentru post! smile.gif
05aBi
http://mercador.ro/oferta/vind-bmw-seria-5...html#f0644c2ec5

Ce parere ai ? Mi se pare o oferta buna.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.