Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Jante M5 E39
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E28
sixx
Merg pe E28 ?
245/40/R18 (fata) si 275/35/R18 (spate).
florin83
o faci buldozer? :eek: :eek:
io's®
pe spate nu stiu daca iti intra , au 9,5 inch latime si ET 22
eu am probat niste jante odata pe un e28 8X16 ET12 si stateau afara rau de tot, vre-o 3-4 cm(e adevarat ca era si ETul mai mic)
merita sa faci o proba inainte sa le cumperi
Robert
Am mai auzit de cazuri de E28 cu roti pe 18", deci se poate. Dar, mare grija!

Un alt lucru de care sa tii cont: diametrul de centrare pe butuc la jantele de E39 este 74mm, pe cand la E28 este 72,50mm.
Iti trebuie niste inele adaptoare realizate profesionist, altfel rotile nu se vor centra niciodata pe butuc.

Sustin si eu ce a zis io's: ia rotile NUMAI pe probate. Evident, proba e concludenta numai daca au pneuri pe ele.
Daca se potrivesc static testeaza si in mers, ia cateva curbe, mergi si cu masina incarcata cu min. 2 persoane in spate.
TiL
Avea bix-ul jante Alpina de 18" pe E28, dar a trebuit sa modifice aripile intai, cel putin pe cele din spate.
Iulika0069
Asa stiam/citisem si io despre diametrul de centrare.. dar chiar conteaza?
Pana la urma prezoanele sunt cele care tin roata, plus ca ele sunt conice si nu au cum sa se strānga nici macar cu o zecime mai intr-o parte sau in alta..

Iar janta practic nu atinge butucul, ca asta ar insemna sa frece una de alta si ar aparea probleme..
sixx
Va multumesc.

O cunostinta vrea sa isi schimbe rotile stock de pe M5 si s-ar putea sa le pot cumpara la un pret bun.
Inca nu e nimic sigur, dar cand se hotaraste omul, o sa fac o proba cu ele, si va anunt.
io's®
QUOTE (Iulika0069)
Asa stiam/citisem si io despre diametrul de centrare.. dar chiar conteaza?
Pana la urma prezoanele sunt cele care tin roata, plus ca ele sunt conice si nu au cum sa se strānga nici macar cu o zecime mai intr-o parte sau in alta..

Iar janta practic nu atinge butucul, ca asta ar insemna sa frece una de alta si ar aparea probleme..

conteaza si chiar f mult.. :nod: eu am patit asa, am jante de M e39 pe cazan si nu ma mai intelegeam cu rotile pana sa-mi dau seama, dupa ce am facut rost de inele nu mai am nici o problema
Viper05
cam cat ar fi pretul?
Robert
QUOTE (Iulika0069)
Pana la urma prezoanele sunt cele care tin roata, plus ca ele sunt conice si nu au cum sa se strānga nici macar cu o zecime mai intr-o parte sau in alta.


In mecanica, suruburile sunt definite ca dispozitive de strangere, nu dispozitive de pozitionare. Este incorect sa folosesti suruburi ca dispozitive de pozitionare.

Cu alte cuvinte, daca vrei sa fixezi doua piese intre ele, atunci vei folosi suruburi pentru a le strange una de cealalta, si un alt sistem (de exemplu, pini / bucse de centrare) pentru a le localiza una relativ la cealalta.
Astfel de exemple la intalnesti mai peste tot unde doua piese trebuie sa fie fixate si pozitionate ferm una in raport cu cealalta: chiulasa pe blocul motor (care de regula are 2 bucse de centrare, concentrice cu prezoanele), cutia de viteze pe blocul motor (aici se folosesc fie pini, fie bucse pentru pozitionare), etc.

Este adeverat, in practica se intalnesc abateri de la regula - dar foarte rar vezi astfel de exceptii la profesionisti, si numai in cazurile in care piesele respective nu sunt vitale.
Iar mie imi place sa cred ca BMW sunt profesionisti smile.gif

In ceea ce priveste prezoanele, cand dai odata o roata jos, fa urmatorul experiment: insurubeaza un prezon cam cat ar fi si daca ar strange janta, apoi misca de el in plan transversal: o sa fii surprins cat de mult poate fi deplasat. Acest "joc" exista la toate prezoanele, deci numai ele nu pot garanta pozitionarea precisa a jentii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.