Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Proiect lege impozite auto - varianta Negoita, primavara 2011
BMWZone > BMW GENERAL > BMW Bar
FiveThreeFive
Ati auzit probabil despre un proiect de lege privind modificarea impozitului auto, propus recent de catre senatorul Negoita, proiect care a fost aprobat de catre Senat (mai 2011). Vedeti mai jos un link cu detalii:
Link ziarul gandul.info

La prima vedere, proiectul de lege pare ca aduce o corectie mult asteptata, anume corelarea impozitului cu valoarea reala a masinii. Fals! In realitate, aceasta varianta de impozit este mult mai inechitabila decat cea curenta. Logica din spatele proiectului este declarata fatis: sa incurajeze detinerea de masini ieftine (de productie autohtona) cu capacitate cilindrica mica si cu un grad redus de poluare.

Conform proiectului de lege:

1. Baza de impozitare o constituie valoarea de catalog in functie de marca, tip, motorizare (eventual dotari optionale), catalog care, atentie, va fi intocmit de catre Ministerul de Finante.
La baza de impozitare se aplica un coeficient de 0,75% si rezulta valoarea de start a calculului impozitului anual.
Nu este clar daca valoarea de catalog este valoarea autoturismului nou, sau valoarea de piata (care ar trebui sa reflecte devalorizarea odata cu invechirea masinii). Imi este foarte greu sa cred ca Ministerul de Finante este capabil sa actualizeze anual valoarea de piata a tuturor modelelor de autoturisme in circulatie in Romania.
Ca urmare, aici este prima capcana a legii. Daca baza va fi valoarea de nou a autoturismului, legea va fi profund inechitabila, intrucat nu va lua in calcul devalorizarea masinii.

2. A doua capcana a proiectului de lege consta in faptul ca valoarea masinii nu constituie singurul parametru. Mai sunt doi factori multiplicatori care se aplica:
- factorul capacitate cilindrica: 1 pana la 1650cmc, 2 intre 1651-2000cmc, 4 intre 2001-2600 cmc, 6 intre 2601-3000cmc, 8 intre 3001-5000cmc, 10 peste 5001cmc;
- factorul norma poluare: 3 pt. non-euro, 2 pt. Euro1, 1,75 pt. Euro2, 1,5 pt. Euro3, 1,25 pt. Euro4, 1 pt. Euro5.
Aceasta este a doua capcana a legii, mai grava decat prima, intrucat factorul capacitate cilindrica are un impact enorm.

Exemplu de calcul pentru un BMW 535i E39 din 2001, motor 3498 cmc, Euro3.
Valoare nou: probabil 40.000 EUR (estimare grosiera). Valoare reala de piata: probabil cca. 8.000 EUR.
- baza impozitare: 40.000 EUR;
- valoarea de start a calculului impozitului: 40.000 EUR * 0,75% = 300 EUR
- se aplica factorul "capacitate cilindrica": 300 EUR * 8 = 2.400 EUR
- se aplica factorul "norma poluare": 2.400 EUR * 1,5 = 3.600 EUR
Aceasta (3.600 EUR) este valoarea aproximativa impozitului anual in varianta Negoita a proiectului de lege.
In prezent impozitul la acest model este de cca. 1.300 EUR / an.

Exemplu de calcul pentru 325i E36 din 1996, motor 2793 cmc, Euro2.
Valoare nou: cca. 25.000 EUR (estimare grosiera).
- valoarea de start a calculului impozitului: 25.000 EUR * 0,75% = 187,50 EUR
- se aplica factorul "capacitate cilindrica": 187,50 EUR * 6 = 1.125 EUR
- se aplica factorul "norma poluare": 2.400 EUR * 1,75 = 1.968,75 EUR
In prezent impozitul la acest model este de cca. 500 EUR / an.

Este evident ca proiectul de lege pastreaza capacitatea cilindrica drept criteriu major de impunere fiscala.
In acest moment legea este in faza de proiect. Senatul insa a aprobat-o. Singura veste buna: guvernul nu este de acord, deocamdata, cu acest proiect de lege.

Obs:
am vazut in acest post un comentariu pozitiv asupra proiectului de lege. Atentie la metodologia de calcul, este aplicata gresit.
O concluzie generala: incepand cu 2006 nu a existat nici o lege adoptata la initiativa Parlamentului / Guvernului Romaniei care sa usureze povara fiscala asupra posesorilor de autoturisme. Deci, pana la proba contrarie, orice lege noua in acest domeniu este o veste proasta.
lucian
nu o sa treaca de camera deputatilor, cel mai probabil.
tomado e28 owner
Ma gandeam eu ca nu ar scoate dumnealor o lege care sa SCADA impozitele. De obicei le tot cresc pana iese lumea in strada... Cat mai e pana la alegeri? Daca e asa cum zici, vor scoate automat din circulatie masinile respective, impozitul devine ENORM sad.gif
tomado e28 owner
Am mai lecturat... Nenea Negoita e de la PSD, deci viitorul suna rau oricum. Cum au reusit sa se adune asa multi cretini in Parlament? Majoritatea isi releva inteligenta deosebita de cum deschid gura... (replicile din articol sunt mai mult decat reprezentative). Si ce faci cu masina? O abandonezi in fata Parlamentului?
bartro
Ar fi o aberatie sa fie folosit valoare masinei de cand a fost nou, pentru asta este ireala pentru masini vech, din cauza inflatia. De exemplu, un Ford model T avea un pret de 290USD in 1920 smile.gif . Daca sa va folosi pret de nou, trebuie indexat, si asta ar fi chiar neplacut pentru proprietari de masini vechi de clasa medie si lux.

Varianta corecta ar fi pret de piata, daca s-ar folosi o valoare reala. Cataloage sunt, Schwacke de exemplu este folosit la asiguratori. Aveau si niste tabele rudimentare la vama.
Problema pe care o am eu cu propunerea este ca tot capacitatea motorului are un impact foarte mare (1 - 10X), cu factor de multiplicare. Mai mare ca norma de poluare (1 - 3X). Cum am mai zis undeva, asta e tot o propunere care protejeaza electroralul PSD.
elvislorin
acum am citit si eu mai bine. pe evz.ro nu spune nimic nimic de norma poluare si celelalte. tipic pt noi...m-am bucurat degeaba ca astia ne pun capra si ne-o trag tot cum vor ei
tomado e28 owner
Nu ii putem da in judecata pentru incompetenta? smile.gif
elvislorin
ba da ...dar nu cred ca se poate dovedi incompetenta asa usor...mai degraba pt nebunie temporara...stiu eu un doctor bun...il facem handicapat cat ai zice peste
CRM112
eh

sa ne obisnuim cu formalitatile in caz de accident cu masinile cu nr. de bg. este lesne ca vor fi din ce in ce mai multe.
bartro
Daca sa va aplica, pentru noi este crucial cum va fi stabilit 'valoarea masinei'. Daca am calculat bine, si sa zicem ca masina mea face 1500E, impozit ar fi 200E si un pic. Oricum mai bine fata de 1800RON sau cat a fost an asta.
Daca sa va folosi o valoare ireala, pot sa am mari probleme din cauza incadarea la X6 si X3 la resp capacitatea motorului si norma de poluare.
05aBi
1. Mai multe masini inmatriculate pe bulgaria care distrug drumurile noastre.
2. Ceva mai putini bani pentru repararea drumurilor ...

si lista poate continua ...
elvislorin
se mai aude ceva despre tampenia asta de proiect?
Dani88br
gabi, masinile de bg si ele la randul lor cumpara rovigneta si baga combustibili de la noi din tara, unde si acolo este inclusa taxa de drumuri, eu ii consider pe astia cu BG foarte inteligenti, pana la urma cu ce ma incalzeste pe mine ca am numere de Ro si platesc impozit cat pe ma sa! Nu e ami bine sa dai 150E anual cu toate taxele incluse+asigurari+rovigneta bulgareasca, ITP, etc...
Eu daca aveam un motor de peste 2500cm3 cu siguranta eram in BG si ma p***am pe taxele lor, platesc al bulgari ca is baieti inteligenti wink.gif

Asa ca lasa pe domni parlamentari sa faca legi si toate alea cat vor ei de mari! 1 milion de euro pe an la o dacie din 78! asa sa faca impozitul, eu am vecini care si au radiat masinile de pe RO si s au dus la bulgari, e mai ieftin, si esti in legalitate!
Acum bulgarii fiind niste baieti de treaba care profita de situatia in cauza, inmatriculeaza chiar si pe numele vostru personal ptr suma de 600E daca mergi printr o firma, asa ca tu esti in talon, in carte, deci e proprietatea ta, nu ai nevoie de procuri sau alte panarame. Cei cu motor de minim 2500 stiti ce aveti de facut, va ajunge inmatricularea cat dati pe taxele anuale, si apoi veti face numai economi tongue.gif
io's®
misto, am facut si eu calculul, daca se aproba voi avea de plata 1968,75 € impozit anul.... s-o creada ei.... sad.gif
sper totusi sa nu se aprobe.
Dani88br
o scoti de la fisc:)), pregateste te de acum, sau o duci la vecinii nostri BG!:))
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.