Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme turbina (?)
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E28
TiL
Cred ca turbina mea nu mai comprima aerul asa cum ar trebui. Nici nu face zgomotul pe care l-am auzit la alte motoare. E posibil ca din cauza ei sa scoata si fum negru in forja?

Ce-mi recomandati, cum as putea s-o repar? Cam cat m-ar costa?
Am sanse sa desfac singur turbina si s-o pun la loc intreaga?
CAT
de obicei suieratul ala de turbina se aude doar daca ceva nu e in regula . de ex la a mea nu se aude. initial am crezut ca e defecta turbina. dupa care mi-au explicat ca la bmw diesel turbina e "discreta".

masina ta e cipata? fum negru in forja scoate masina unui amic , dar are montat un powerbox.

asta e tot ce stiu, nu sunt expert in motoare, mai ales diesel. sper sa nu fi gresit cu faza despre turbina - asta mi s-a spus de catre un dealer BMW in Germania, cand am luat masina.
ve
Fumul ala negru iese cat timp masina e in forja sau doar in momentul cand o calci?
Nu mai trage sau de ce crezi ca e o problema cu turbina?

Nu pot sa fiu sigur de zgomotul de care vorbesti dar parca masina mea avea un suierat inainte sa-i schimb filtrul de aer. Era super jegos.
TiL
CAT, asta-i troaca cu injectie mecanica, de unde cip? biggrin.gif

Filtrul e intr-adevar super jegos. Am mers insa cateva sute de metri fara filtru si parca nu-i mare diferenta. Doar ca se aude suieratul mai bine, de tras parca trage la fel. Si se aude un fel de duduit cand scot filtrul, oare scapa gaze de evacuare in admisie? :retard: E posibil asa ceva?
In fine ma mananca-n fund si cred ca intr-o zi cu soare o sa desfac turbina, daca nu ma speriati voi prea tare.
Au mai fost voci care mi-au spus ca turbina intra prea tarziu, cu toate ca motorul trage binisor...

ve, da cu fum cam tot timpul... si parca in ultimul timp trage mai slab decat inainte.
io'sŪ
QUOTE (TiL)
CAT, asta-i troaca cu injectie mecanica, de unde cip? biggrin.gif

Filtrul e intr-adevar super jegos. Am mers insa cateva sute de metri fara filtru si parca nu-i mare diferenta. Doar ca se aude suieratul mai bine, de tras parca trage la fel. Si se aude un fel de duduit cand scot filtrul, oare scapa gaze de evacuare in admisie? :retard:  E posibil asa ceva?
In fine ma mananca-n fund si cred ca intr-o zi cu soare o sa desfac turbina, daca nu ma speriati voi prea tare.
Au mai fost voci care mi-au spus ca turbina intra prea tarziu, cu toate ca motorul trage binisor...

ve, da cu fum cam tot timpul.

deci daca masina trage bine inseamna ca nu are nimic turbina, iti garantez ca daca nu merge turbo la masina ta, te va face si o dacie 1100 sau un biciclist mai forjos biggrin.gif
iar fumul, poate sa fie pompa uzata/dereglata... cine stie cati or fi umblat in ea, nu ar strica sa-i faci un reglaj pe banc si o curatare de injectoare
QUOTE (CAT)
de obicei suieratul ala de turbina se aude doar daca ceva nu e in regula . de ex la a mea nu se aude. initial am crezut ca e defecta turbina. dupa care mi-au explicat ca la bmw diesel turbina e "discreta".
poate e discreta la e39, dar iti garantez ca daca tubina suiera nu e nimic in neregula...aaa, sa nu suiere de te scoate din masina, atunci poate fi ceva in neregula
ve
turbina e pe evacuare dar cred ca stii deja asta. la asta te referi cand zici ca scapa gaze in admisie?
fumul negru e motorina nearsa si nu vad cum ar avea legatura cu o turbina nefunctionala ci mai curand cu injectoarele, pompa de inj

daca intra prea tarziu poate e de vina sistemul ala de comanda care nu stiu ce face dar e ceva legatura intre motor si turbina. nu am o imagine clara in momentul asta ca nu am mai deschis capota demult, dar cred ca stii la ce ma refer. eu ma gandesc ca de acolo "stie" turbina cand "sa intre". ma refer la 17 din poza asta:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...058&hg=11&fg=50

ar fii bine sa caut ceva documentatie si sa nu imi mai dau atat cu presupusul smile.gif

si inca ceva: turbina ta pare unsa? stiu ca aveai 15w40 in motor dar din cate stiu eu trebuie sa bagi 10w40.
io'sŪ
QUOTE (TiL)
.... oare scapa gaze de evacuare in admisie? :retard:  E posibil asa ceva?

nu prea e posibil, zgomotul ala il are orice motor dizal daca ii scoti filtru de aer si il pornesti, o duduiala asa, nu?
TiL
da, duduie, dar poate fi generata de "respiratia motorului". Adica admisia comunica cu aerul de sub capacul culbutorilor, cel putin asa era la benzina, nu stiu sigur daca asa-i si la dizel.

Inca ceva: am vazut ulei in carcasa filtrului de aer...

LE: ve, ma gandeam ca daca turbina nu baga aer suficient poate sa rezulte motorina nearsa, deci fum negru.
SUPERBEC
fumul negru nu e de la turbina, eu te-as sfatui sa nu o desfaci cat timp masina trage si nu consuma f mult ulei( mult fum alb la idle)

duduitul este perfect normal cind scoti bucati din admisie, unele dizeluri au si un amortizor de zgomot pe admisie (ca o toba mica)
suieratul este iar normal, gaseste un servis bun de dizaluri si pune-i sa iti regleze pompa si injectoarele(daca se poate)

ar trebui sa ai un surub pe la pompa de unde poti regla amestecul( sa dea mai putin fum negru) regleaza fara frica dizelu merge si cu mai putina motorina,ideea e sa nu dea fum si sa ajunga la turatia maxima din talon .
fumul negru poate veni si din reglarea gresita a avansului .

p.s. si da 200 de mii pe un nenorocit de filtru.
Sorin
primul semn la turbina daca e dusa este uleiul in admisie
daca nu gasesti ulei stai cuminte
si dute la niste dizelari cu scule sa-ti regleze debitul si avansul pe pompa
eventual sa dea jos injectoarele si sa le verifice daca pulverizeaza si tin presiune

si cum zicea flamerul de serviciu ia-ti un filtru de 200.000
biggrin.gif tongue.gif
bytzu
turbina ca s-o repari te costa 200 eur, 250 dc are probleme cu axul, pt ca am vb pt a mea; vezi cu filtrul de aer, stii ca la mine d-asta nu mergea; taratul si duze noi la injetoare, adica sa le faci noi, te costa 800k/buc; pompa...cred ca vreo 2 mil
verifica sa ai totul in regula la turbina...si cand ne vedem o sa ne uitam si la tija actuatorului, sa vedem dc e reglata cum trebe..de acolo se creste sau se scade presiunea
ve
stii cumva un service bun care sa faca tot ce ai zis la un astfel de diesel? injectoare, centricubat pompa...o revizie serioasa.
TiL
Unde naiba gasesc filtru de 200.000 ca eu am gasit cu 600.000 ?!?

Dupa parerile unora si altora, pompa are avansul marit binisor. Nu stiu de unde se regleaza avansul, surubul de debit il stiu, dar n-am umblat la el si nu umblu cel putin pana schimb filtrul, poate chiar astept sa reglez si avansul.
Iar filtrul nu prea l-as schimba pana nu vad ce-i cu uleiul. Ca uleiul asta poate sa-mi imbacseasca rapid noul filtru...

io's, ce-i cu kitul ala de reparatie pt turbina? Ce contine?

Aseara am facut o proba:
am desfacut furtunul dintre melc si admisie. L-am turat si am observat urmatoarele:
- melcul arunca ulei odata cu aerul comprimat, parca si ceva fum, nu-mi dau seama de care ca era intuneric. In ture scuipa destul de mult.
- am pus mana sa-i obturez iesirea si face presiune dar parca are lag-ul cam mare. Nu ma pricep deloc la turbo, asa ca nu stiu ce sa zic. Pe parcursul testului n-am observat sa se miste tija care ar trebui sa actioneze wastegate dar trebuie reverificat.
- suiera biggrin.gif

Am facut si o tura fara turbina. Trage foarte bine si asa, fata de bicicleta de Volvo 2.4d motor 6 cil VW, e avion. Am pus furtunul inapoi in turbina si am mai dat o tura. Nu mai suiera dar trage mai bine daca-l tin turat.

Deci ce pot face ca sa scap de scurgerea de ulei?
SUPERBEC
pai aia nu e scurgere de ulei biggrin.gif iti trebuie o reparatie la turbina daca zici ca scoate atat de mult ulei.

vezi pe forumul 4tuning e unul care se ocupa cu reparatii si vanzari de turbine "omuliber"

este foarte normal sa ai lag si sa nu bage presiune atat timp cat motorul merge aspirat.

serivsuri de dizale stiu 2 (stiam)

1 la capatul bd 1 mai imediat dupa ce treci de agip 50 m pe prima strada la dreapta
2 pe cheiul Db , pe o strada perpendiculara cu DB cu un remat pe colt. asta e f aproape de connex si poti sa ajungi si din Nerva traian pe stradute daca stii la ce ma refer.

avansul se regleaza 1 data din distributie si 1 data din unghiul pompei, dar nu prea poti sa o faci singur.
TiL
L-am sunat pe "omuliber", tot la el a fost si bytzu.
In principiu reparatia ar costa 200E daca nu se umbla la ax, iar daca se umbla la ax - 250E
Mi se pare cam mult... ce implica reparatia asta oare?
io'sŪ
QUOTE (TiL)
io's, ce-i cu kitul ala de reparatie pt turbina? Ce contine?

banuiesc ca tot ce are o turbina inauntru, mai putin carcasa, palele de la elicii(sau cum dreaq se numesc) si axul
stiu ca reparatia la turbo se face pana sa ajunga sa se strice axul si palele de la elicii(sau cum s-or numi ele)
daca vrei sa mai ai turbina in continuare fa bine si repara ce e de reparat pana sa inceapa sa aibe joc mare sa se uzeze axul si palele eventual carcasa
SUPERBEC
nu este deloc mult daca include si montajul

dar poti sa dai o fuga prin dezmembrari sa cauti o turbina
TiL
Si cat te costa kit-ul ala, io's?

In alta ordine de idei, am vazut ca masina merge foarte bine si fara turbina. Nu as da acum 200-250E doar ca sa-l fac pe Vladutz biggrin.gif Plus ca am gasit la 15 mil motor cu tot cu cutie adus de afara, cu acte... Dar am alte belele pe cap.
ve
turbina ajuta si la consum destul de mult.
alex230ro
Ahaaa deci te dai cu Vladut? :unibrow: hai ca sunt curios mai ales ca tragea binisor paraitoarea aia ta biggrin.gif
TiL
Pai daca apucam sa ne dam pana crapa turbina, aflam si rezultatul. Ar avea mai multe sanse cat mai tin cauciucurile de iarna, ca apoi trec la altele cu talon mai mic, deci o sa am mai multa forta la asfalt.
TiL
Feel the smoke! Black smoke.
alex230ro
Am inteles ai dai "fum" laugh.gif
io'sŪ
QUOTE (TiL)
Si cat te costa kit-ul ala, io's?
pe mine nimic, el a costat 110$ parca
acum sa vad daca ma descurt sa mi-l montez singur, nu cred sa fie mare inginerie
316i
Ai mai mari decat 205/45ZR16? laugh.gif
bytzu
se aude ceva de-o provocare? :unibrow: ma bag si eu..sa vedem ce si cum; ce efecte credeti ca ar avea montarea unui intercooler de iveco, marirea presiunii si a debitului? problema e ca nu stiu unde naiba sa bag namila aia de intercooler....

cand ne vedem ma uit si eu putin la turboul tau, sa vedem mai exact ce si cum,k?..stam nitel de mecanica, verificam si furtunele alea...
TiL
QUOTE (316i)
Ai mai mari decat 205/45ZR16?  :lol:

Fapte, nu bla bla-uri.

Bytzu, cu tine vreau sa fac o proba, sa vedem cum stam, ca doar avem acelasi motor. In weekend s-ar putea sa fiu plecat, asa ca ramane pe saptamana viitoare.
ve
bytzu, Capri-ul negru pe care-l tot vedeam pe decebal e al tau?
bytzu
nu frate, al meu e rosu, si e in garaj in popesti; vezi ca e si o poza pe undeva pe aici, la intalniri la bimmerfest parca
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.