Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Proiect Cruise Control pe E12
BMWZone > BMW GENERAL > Intrebari si sfaturi despre BMW
Mihai_AMD
Vreau sa incep un mini proiect,de insalare pilot automat la al meu E12.
Motor meu este M20B20 Motronic,cred ca la optionale au fost montate si de fabrica cruise control-uri pt ca e loc si de al 2 lea cablu de acc acolo la clapeta.
O sa am nevoie de ceva sfaturi pe parcurs...nu stiu prea multe despre sistem de functionare exact.
Stiu ca imi trebuie maneta(am avut una de e32/e34 si am vandut-o),motorasu ala care actioneaza cablu si calculator....teoretic caut piesele astea de pe un e34,de preferat m20,DAR o sa caut pe realoem sa vad elementele pilotului de pe e34 m20 pe ce modele s-au mai pus...
Asadar...intai sa fac rost de elemente apoi cand incep montarea voi cere sfaturi...
Graba nu e,mare,macar pana in primavara sa fie montat...
Presimt ca o mare bibileala va fi la montarea manetei,sub cea de stergatoare...

TO BE CONTINUED
Mihai_AMD
LE:...am aruncat un ochi pe realoem....as opta pt un pilot complet de pe un e34/e32...elementele pilotului de e12(nush daca a fos),e23 sau e28,sunt mai greu degasit la noi...si din ce scheme am vazut pe realoem pare mai complicat,mai multa firaraie etc...la e34/e32 pare mai simplu.asadar,o sa caut motoras de acceleratie,cablaj intre maneta-calculator si motoras,si calculator.astea 3 elemente sunt comune e34/e32 la toate motorizarile.cu mici exceptii,de ex maneta de e32 difera de la model cu sau fara airbag.asta la prinderi,oricum asta nu ma inetres ca o sa fie prinsa improvizat acolo.
stiu ca tr 2 contactoare,pe pedala frana si ambreiaj....pe realoem imi apare decat contactor pedala ambreiaj,comun aproape tuturor modelelor bmw de la e30 la e39.
huh...
bartro
Pai, cred ca refoloseste cel existent de la lumini de frana si pentu tempomat. Nu am vazut 2 contacte acolo la E32. Daca contact frana la e12 e legat la fel ca la e32, nu iti mai trebuie un contact, si pot sa legi calc de tempomat la contact existent. Ramana doar contact pe ambreiaj. Eu atunci am cumparat maneta + calculator + motoras de pe ebay.de . Firele erau deja in masina.
Mihai_AMD
e32 care am la dezmembrat,achizitionat incomplet a avut cruise..maine ma uit exact daca mai este intact cablajul...contactor ambreiaj este sigur..maneta am vandut-o nu demult:(...apoi cablu de acceleratie specific m20 il iau nou ca nu e o avere(celalalt de la pedala a fost 40ron nou)..incet asa sper sa le strang...
bartro
Un punct bun de plecare este un manual de electrical troubleshooting manual de E32. Le gasesti pe net. Trebuie aflat ce face fiecare pin din conector de calculator de tempomat, apoi treb sa te gandesti daca / unde / cum sa legi pin-uri necesare undeva de un fir de pe E12.
Mihai_AMD
o intrebare...ca la masinile cu pilot care am mers nu am stat sa cercetez,ca l-am pornit cam peste 100,,,
de la ce vitez e disponibil cruise-ul sau e in functie de treapta de viteza in care te afli?
@bart,m-ai cam bagat in ceata cu schemele smile.gif...nu sunt mare electronist.
astept sa am intai toate componentele si apoi sper sa inteleg mai bine smile.gif
Ciupanezu
La E39 īl poţi utilza īncepānd cu ~ 40 km/h.
CRM112
la e34 tds incepand cam cu un pic sub 50 km/h
la un focus si de la 10-20 km/h
la o octavie 2 idem

"succesuri"! smile.gif
fistaccio
cred k tres ai cel putin a 3-a si peste 30km/h
bartro
Nu conteaza in ce viteza este masina, doar viteza. La E32 tot cam 40km/ora era viteza minima pentru activarea. In cazul lui Mihai ramana de vazut cat va fi exact; calc de tempomat sa bazeaza pe un impuls de viteza, nu are de unde sa stie care este viteza adevarata.
Mihai_AMD
CITAT(bartro @ Dec 19 2010, 08:29 PM) *
Nu conteaza in ce viteza este masina, doar viteza. La E32 tot cam 40km/ora era viteza minima pentru activarea. In cazul lui Mihai ramana de vazut cat va fi exact; calc de tempomat sa bazeaza pe un impuls de viteza, nu are de unde sa stie care este viteza adevarata.

am gasit piesele cheie=maneta motoras si calculator,toate de pe e32 m30,dupa anu nou le voi achizitiona,apoi cu ajutorul lui bart voi incepe ceva schite despre instalatie...m-am uitat la un e34 la instalatia de cruise si mi se pare tare greu sa scoti separat instalatia de cruise,,,la cutia sigurante deja e labirint...poate pt mine ca nu prea stiu electrica...
mai e varianta cumpararii instalatiei de cruise noua,de e32 am vazut pe realoem.ro ca ar fi cam 450ron...nu mi se pare un capat de tara,mai ales daca se apropie vara si nu reusesc sa construim una,,,,
Dani88br
frumos proiect, tare mult as vrea sa vad un e 12 cu asa ceva, nu cred cai unu in romania! faza e urmatoare daca pe real oem e 450lei pt romania ai toate sansele sa il gasesti la pret dublu, cel putin aici la noi braila-galati e cam jale cu preturiel...
alex230ro
verificati si preturile pe original cateodata e posibil sa aveti surprize placute smile.gif
Mihai_AMD
atentie! am precizat ca am gasit la 450ron pe realoem.ro,nu realoem.com
pe realoem.ro introduci codul din realoem.com si iti arata pret cu care cumperi aici in ro,am mai luat wink.gif

am vb aseara si cu vlad "316" si a zis ca la e30 el si-a construit instalatia.atat vroiam sa aud biggrin.gif
dupa sarbatori o sa achizitionez piesele "cheie" maneta,motoras si calculator,apoi ramane sa iau cablu nou,pt cruise de m20,fire,mufele le am,contactor pedala am si ala si cam atat...
alex230ro
da,de realoem.ro vorbesc si eu Dan are preturi ok.
Mihai_AMD
CITAT(alex230ro @ Dec 21 2010, 09:14 PM) *
da,de realoem.ro vorbesc si eu Dan are preturi ok.

cam aceleasi cu cele gasite si la reprez bmw pitesti...daca nu aceleasi...ok totusi smile.gif
e placut sa iti vina piesele originale,cu sigla bmw pe ele,pe ambalaj,mai neplacut la buzunar...
TiL
acelesi piese le poti lua cam de la orice magazin de piese care aduce pe comanda.
Nu stiam de realoem.ro . Nu au sectiune cu vechiturile? Merge doar daca ii dai codul piesei?
Mihai_AMD
CITAT(TiL @ Dec 21 2010, 11:27 PM) *
acelesi piese le poti lua cam de la orice magazin de piese care aduce pe comanda.

da.dar la un pret mai mare,cel putin asa am intalnit eu,,,
Ciupanezu
Peste tot există preţuri şi preţuri, nimeni nu face opere de caritate.

Important este să iei piese de calitate, sursa contează mai puţin, profit vor să facă toţi.
Mihai_AMD
dupa ceva zile de stat in frig,am demontat instalatia de cruise control de la e23,si azi am terminat de montat pe e12.
am incercat sa scot cat mai cu atentie firele,le-am notat care de unde ar fi...
maneta a fost plug&play,la calculator i-am gasit un locsor pe sub bord,motorasul cu cablu aveam cam un sg loc unsa sa il fixex,si acolo a si mers din fericire...
azi dupa masa am iesit la o proba cu ea,,,sunt ceva probleme..pe la 60 la ora am dat de maneta,in toate pozitiile,nu zicea nimic...la un moment dat am reusit sa o accelerez,dand de maneta in spate,catre bord...e normal ca de acolo sa se accelereze? sau tr sa trag spre mine ca sa accelerez?..ca nu mai reitn de la e34..
apoi,am obs,ca daca dau tot spre bord,se stabilizaeza pe viteza care eram.faptul cel mai bucuros e ca se dezactiveaza imediat cand pun frana.ma speriasem un pic,cand am vazut ca pot decat accelera si nu merge sa decelerez smile.gif dar apoi am calcat frana un pic si s-a dezactivat instant...
sa fie din calculatro problemele?
ca vreo mufa gresita nu cred ca am pus..am avut asa:o mufa pe spatele vitezometrului,unde scrie TEMPO,ca sa vada cand am 40 la ora sa mearga activat,alta mufa la mufa aia mare patrata de sub volan,care ii dadea + cand apasam frana,adica partea care tine de dezactivare cand franezi,apoi am avut alt fir care era + pe contact si un - permanent...cam astea erau firele...si mai e o mufa cu un pin,care nici al e23 masina donatoare nu era legata nicaeri,si un fir legat pe placuta aia cu leduri de la ceasuri care indica la automate treptele,nici ala eu nu l-am legat nicaeri si nu stiu pt ce ar fi
vad ca pe realoem,la instalatia de cruise la e23,arata si un "clutch switch",ca intrerupatoru de la frana,iar e23 donor fiind automat,fara ambreiaj nu avea mufa catre acolo,dar nu vad la ce e necesara mufa pe ambreiaj!?
...ceva sugestii?

ceva poze aici la masina mea: http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtop...mp;#entry131916
Mihai_AMD
hmmm...la un search pe google despre probleme de functionare cruise control,apar foarte multe cazuri in care nu functiona pt ca conectorul de la ambreiaj,caruia eu nu i-am gasit rostul,nu mergea,sau era blocat pe "comprimat" si prin inlocuirea sa s-a rezolvat si cu cruise-ul...eu nu am deloc switch-ul pe ambreiaj,mufa respectiva are un strap intre cei doi pini,original,in schimb cum am zis era un fir pe placuta cu leduri de automata..maine am sa montez si acolo switch la ambreiaj si am sa conectez mufa aceea
bartro
Mufa pe ambreiaj ar fi elegant, ca sa se decupleaza in caz de calci ambreiaj. Alftel sa tureaza motor, acceleratie inca fiind trasa. Fir care era legat la becuri din bord de cutie la E23 cel mai probabil asta avea ca scop, sa se decupleaza pilot cand scoti cutie din D / in N. Cu fir asa necontectat la nimic, nu stiu ce sa intample. Vezi la E23 ce ai pe fir ala in functie de selector la cutie, si incearca sa recreezi semnal asta pe masina ta (de cum ar fi in D).

Ai testat pilot cand era pe E23?

Nu stiu daca sistem de pe E23 este diferit fata de cum e pe E34 / E32. Poate am timp diseara sa caut pe net un ETM de E23, sa vad cum trebuie sa fie conexiunile.
sckhreech
La E34 cand mergeai normal si trageai odata de maneta spre tine se cupla , cand era cuplat daca impingeai accelera si daca trageai frana , daca dadeai in sus sau in jos se decupla , iar daca apasai in capul ei , revenea la ultima viteza setata. Sper sa te ajute. Cat despre intrerupatorul de la ambreiaj , trebbuie sigur pt ca e un element de siguranta , eu la E34 nu aveam ca era automata .
Cu stima , Andrei
bartro
Scheme de E23:
bartro
In prima poza sa vede legaturi la switch de frana (brake switch) si switch de pedala de ambreiaj (clutch switch).

2 lucruri sunt de notat:
1. din schema iese ca cele 2 intrerupatoare sunt legate in serie si asa pentru cele 2 circuite doar 1 singur for se duce catre calculator de tempomat (galben rosu) la pin 9.
A 2-a lucru este ca intradevar la masini cu cutie automata nu este folosit un intrerupator de ambreiaj si in loc de asta apara ca un fir.
Deci teoretic la E12 trebuie sa merge din punct asta de vedere, doar iti lipseste functie de decuplare prin ambreiaj.


A 2-a poza contine schema electrica pentru calculator de cruise control si actuator (motoras). Mai apare si stanga sus maneta, dreapta jos legatura pt cutie automata.

Maneta: sa poate observa scris ce face fiecare pozitia: cancel, resume speed, si accelerate/set speed. De aici deduc ca intradevar nu stie decelerare din maneta.

Legatura pt cutie automata: Este folosit semnal pentru pozitia 'N' de la cutie. Cand e in N pe fir catre calc de la pilot o sa fie 12V sau cu cat merge bec din bord. Deci ca sa merge pilot, fir ala cel mai bine legi la masa.

Motoras: aici apara un fir ciudat.. ar fi alb, pleaca de la clutch solenoid, iese stanga jos din imagina si il regasim in poza 1 dreapta jos unde apare a fi galben/rosu si legat la circuit de pedala de frana.. Ala chiar exista asa?


Cand citesc ce ai observat, cred ca chiar functioneaza cum trebuie. nu e ca cel de E32 / E34. Are o pozitie care face 'set' pe viteza curenta dar care si este pentru accelerare. Mai trebuie sa fie 2 pozitii pentru dezactivare, si o pozitia pentru revenire la ultima viteza setata inainte de o apasare pe frana etc.
Mihai_AMD
CITAT(bartro @ Feb 1 2011, 10:19 PM) *
Legatura pt cutie automata: Este folosit semnal pentru pozitia 'N' de la cutie. Cand e in N pe fir catre calc de la pilot o sa fie 12V sau cu cat merge bec din bord. Deci ca sa merge pilot, fir ala cel mai bine legi la masa.

deci...eu ar trebui sa leg firul care era pe placuta cu leduri indicatoare de trepte,la - ?

CITAT(bartro @ Feb 1 2011, 10:19 PM) *
Cand citesc ce ai observat, cred ca chiar functioneaza cum trebuie. nu e ca cel de E32 / E34. Are o pozitie care face 'set' pe viteza curenta dar care si este pentru accelerare. Mai trebuie sa fie 2 pozitii pentru dezactivare, si o pozitia pentru revenire la ultima viteza setata inainte de o apasare pe frana etc.

pai inseamna ca la un moment dat a mers,adica cand am dat spre bord,s-a activat pe viteza cu care eram,am si putut accelera tot spre bord (pana aici normal),insa nu am reusit sa dezactivez in nici o alta pozitie a manetei (trebuia dezactivare daca dau sus sau jos) insa a mers dezactivare decat cand am pus frana...

e posibil sa fie calculatorul defect?sa nu citeasca bine comenzile facute de maneta?
as avea de unde sa probez un calculator de e34,pare la fel mufa,insa pe realoem are alt cod,,,,
MeHigh
Mihai, cred ca pilotul trebuie sa se dezactiveze si atunci cand calci ambreiajul, si acolo ar veni conectorul tau..
bartro
QUOTE (db85amd @ Feb 2 2011, 01:50 AM) *
deci...eu ar trebui sa leg firul care era pe placuta cu leduri indicatoare de trepte,la - ?

Da, exact. Dar daca merge bine si cand nu e legat la nimic, lasa asa.

QUOTE (db85amd @ Feb 2 2011, 01:50 AM) *
pai inseamna ca la un moment dat a mers,adica cand am dat spre bord,s-a activat pe viteza cu care eram,am si putut accelera tot spre bord (pana aici normal),insa nu am reusit sa dezactivez in nici o alta pozitie a manetei (trebuia dezactivare daca dau sus sau jos) insa a mers dezactivare decat cand am pus frana...

Poate nu merge maneta cum trebuie? Verfica maneta.

QUOTE (db85amd @ Feb 2 2011, 01:50 AM) *
e posibil sa fie calculatorul defect?sa nu citeasca bine comenzile facute de maneta?
as avea de unde sa probez un calculator de e34,pare la fel mufa,insa pe realoem are alt cod,,,,

Nu cred, daca la un moment dat a mers, cred ca e ok. Nu stiu daca cel de E34 este compatibil, asta cere alt studiu.. Nu as incerca fara sa verifici daca conexiunile sunt la fel.
Mihai_AMD
celb (15).gif
it's working!!! de azi e12-ele meu are cruise control functional biggrin.gif

pana la urma,de vina,a fost motorasul,am probat altul de al un amic cu e30 si a mers din prima,super misto.noroc ca avea el unul rezerva si mi l-a vandut mie
ramane acum sa montez si switch-ul pe pedala de ambreiaj,dar ala nu e graba,merge si fara,numai sa schimb repede din 4 in 5 ca altfel se tureaza

tin sa multumesc coordonatorului sef,bartro biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.