Nuts
Dec 13 2010, 10:30 AM
Salutari! Fiind in ultimul al facultatii de mecanica, am ales ca proiect de licenta functionarea motorului cu aprindere prin compresie cu ulei vegetal(SVO/WVO- straight vegetable oil/waste vegetable oil). Acum as vrea ca autovehiculul pe care sa'l modific si pe care se vor face teste dinamice sa fie un BMW E28 524 TD. Intrebarea mea este: motorul M21 are injectie directa sau indirecta?(cautarile pe google nu m-au ajutat sau nu stiu eu sa caut), si as mai avea o rugaminte: are cineva manualul de reparatii pentru acest motor in format electronic sau niste date tehnice mai detaliate? Va multumesc!
bartro
Dec 13 2010, 10:51 AM
Cred indirecta. Cred ca are si pompa rotativa. Nu ar fi mai bine o masina cu pompa in linie?
MeHigh
Dec 13 2010, 10:57 AM
salutare.
Motorul M21D24 are precamera de injectie a combustibilului, deci nu e cu injectie directa. un manual de reparatii pentru acest motor (care a echipat E28 si E30/E34) am pe calculatorul de acasa, acum sunt la servici. Imi poti da add pe YM la adresa mihai_oprica@yahoo.co.uk si iti trimit ce documentatie am legata de motorul asta, atat manual de reparatii cat si ce mai stiu eu din experienta de pana acum cu el.
succes, e interesanta o metoda alternativa de combustibil la diesel.
Nuts
Dec 13 2010, 11:52 AM
@Bartro: pompele in linie au o toleranta mai mare la combustibilii cu vascozitate mare, iar pornirea la rece e mai usoara. Eu intentionez sa incalzesc uleiul pana la o temperatura la care vascozitatea este apropiata de cea a motorinei, deci nu ar fi o problema cu pompa rotativa, nu trebuie sa "munceasca" mai mult.
@MeHigh: ai PM
bartro
Dec 13 2010, 12:36 PM
QUOTE (Nuts @ Dec 13 2010, 11:52 AM)

@Bartro: pompele in linie ..
Exact. Ramana doar pornire la rece

. Spor la munca!
MeHigh
Dec 13 2010, 01:59 PM
un coleg de aici de pe forum din Braila a montat o pompa in linie pe motorul M21D24, are si cateva clipuri puse pe youtube si poze, cat si povestea, aici pe forum. daca vrei, poti adapta si asa ceva pe acest motor.
tomado e28 owner
Dec 13 2010, 03:06 PM
Am gasit la un moment dat kit-uri pentru 524td care realizau conversia la biocombustibili, deci banuiesc ca se poate...

Sa ne tii la curent cu treaba asta, ma intereseaza intr-o oarecare masura
L.e: in ce oras studiezi?
Nuts
Dec 13 2010, 07:45 PM
Univ. "Gheorghe Asachi" Iasi
Shark
Dec 14 2010, 12:13 AM
Bravo Nuts! Foarte fain proiect. Sa ne tii la curent.
Pana una-alta, te invitam sa arunci o privire si
aici (unii dintre noi chiar suntem din Iasi). Poate ne cunoastem la o intalnire din asta "de batrani", chiar daca tu esti mai tanar!
xander
Dec 14 2010, 12:02 PM
cunosc pe cineva in iasi care mergea sau poate inca mai merge cu un model mai vechi de mercedes pe ulei de gatit ars strans de pe la diferite restaurante apoi filtrat cat mai bine
singura modificare la motor era filtru de motorina care era inlocuit cu un filtru mai rar cum sunt cele de benzina
motorul merge bine si pe ulei de gatit ars,parca e putin mai silentios iar mirosul lasat in urma e de cartofi prajiti sau ce a fost gatit in uleiul respectiv
important e ca merge si nu e foarte greu de modificat
sper sa ti reuseasca proiectul si sa i prelungesti viata e 28 ului
Dani88br
Dec 21 2010, 12:24 AM
e problema mare cu motorul de 2.4, o sa ai de bagat multi multi bani in el, daca il iei deja obosit numai tras il pornesti tu motorul ala pe ulei de gatit, crede ma ca stiu ce vb, mi a mancat viata motorul asta(din motivul asta am si vandut 524td-ul meu), am poze cum am reconditionat ceva motoare dealeangul timpului toate 2.4 fie el de e30 sau e34 cu pompa mecanica sau electrica etc...
Eu unu am mai acordat o sansa acestui timp de motor, adica sa raman tot pe modelul asta, deoarece al meu facuse uzura mare la bloc si nu mai aveam compresie, de pornit pornea el dar performantele erau la pamant! Asa trecand peste asta am cautat in tara un 524td e34 bun si crede ma NU AM GASIT NICIUNU nici macar unu de Doamnea' Ajuta! Ma indoiesc sa gasesti tu un e28 fara sa te apuci sa faci motorul!
PS : ori gasesti unu si te apuci de reparatie motor(care e costisitor deoarece pompa de injectie rotativa e cam varza la toate exemplarele de vanzare, ca deh... e trecuta lejer de 20 de ani iar in romania a inghitit si motorina din sanţ)
ITI RECOMEND cu caldura un MERCEDES COBRA/CAP DE CAL sau ce vrei tu , e mai bun ptr proiectul tau deoarece e diesel aspirat nu are problema cu turbina(toate 2.4 o au), si 2 la mana are pompa de injectie in LINIE si se reconditioneaza pe bani foarte putini, la fel si injectoarele, duzele is foarte ieftine, asa ca o poti face sa porneasca super usor la rece si la cald daca reconditionezi astea si motorul mai are un pic de compresie...
SUCCES cu proiectul.
Nuts
Feb 27 2011, 03:43 PM
Salutari din nou! Multumesc pentru sfaturile voastre, dar din cauza unor probleme financiare

proiectul va fi facut doar din punct de vedere teoretic....poate spre sfarsitul anului il voi pune in aplicare.
brown.shark
Feb 28 2011, 12:33 AM
bun si teoretic !!!
pune aici orice intrebare ai, i-om da de cap...
stii cum e ultima vb; "pretene, noi... ...cand e greu, ne adaptam!!! "
mult succes.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.