Mihai_AMD
Nov 28 2010, 05:15 PM
Am gasit un sticky de genul pe alt forum si m-am gandit ca ar fi un unul si aici.Eu unul am invatat masina la benzina 95v de la PETROM,ca asta e singurul peco de firma din oras.
si vroiam sa intreb,cat de important e in mersul masinii sa bag benzina de cifra octanica recomandata,in cazul motorului meu,si a multor altora,95
intreb pt ca:de 2 ori de ceva timp incoa am fost obligat sa bag nu numai din alte peco decat petrom(rompetrol si mol) dar pt ca nu aveau de 95 am bagat de 98,si dupa cativa zeci de km mi-a facut figuri motorul,ba abia a pornit,ba prindea goluri asa si intrerupea.coincidenta cu alt defect sau nu,repet,asta mi-a facut doar dupa ce am bagat benzina de 98.
masinile voastre merg cel putin la fel de ok,mai ales astea mai vechi,si cu 98,99+ sau alt specimen?
io's®
Nov 28 2010, 05:53 PM
incerc sa bag numai de la petrom/omv, nu ma intrebati de ce ca nu am un motiv anume, la bmw 99+ sau carrera 100 iar la mini 95. evit pe cat se poate agip insa in lipsa de altceva bag si de la ei.
Mihai_AMD
Nov 28 2010, 06:01 PM
si legat de faptul cu cifra octanica?stie cineva ceva?
asa sa mearga prost ca am pus de 98 in loc de 95?
Ciupanezu
Nov 28 2010, 06:40 PM
Petrom 99+
----
Imposibil să fie din cauza cifrei octanice.
Oricum benzina de 98 n-are 98 ci 95 real sau poate chiar sub.
A fost benzina proastă.
Mihai_AMD
Nov 28 2010, 07:11 PM
CITAT(Ciupanezu @ Nov 28 2010, 06:40 PM)
A fost benzina proastă.
da,,,,si asta e foarte probabil....
haifisch
Nov 28 2010, 07:40 PM
benzina de 95 are de fapt 91 ....iar cea de 98-99 are de fapt 95
mihaitza...la modelele vechi de bmw daca te uiti in reviste vechi o sa vezi ca aia le testau numai cu benzina de 99
eu am incercat benzina de la mol, petromV
, lukoil si o data chiar si agip (eram pe rosu si nu era o benzinarie prea aproape in afara de aia
)
nu am avut probleme cu niciuna.....nici macar cu agipul....
bartro
Nov 28 2010, 08:11 PM
Cu cat e mai mare cifra octanica, cu cat mai bine rezista la autodetonatie. La motoare cu compresie mare sau turbo e indicat sa folosesti benzina cu cifra octanica mare. La babele noastre chiar nu prea conteaza. Diferenta de performanta poate sa fie din cauza calitate sau aditive. Eu alimentezi unde nimeresc, n-am avut probleme, dar odata la motocicleta am gasit apa in rezervor, dar nu stiu daca era din pompa sau daca a plouat in rezervor pur si simplu.
Am simtit doar odata o diferenta, la rompetrol efix de 99 sau 100, nu mai stiu cat e. Am alimentat E32 cu asta, 5 minute a mers de zici ca era masina noua. Apoi motronicul auto-adaptiv s-a prins care e treaba si masina mergea ca inainte: foarte bine.
Uite un link:
http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible_pg3.html
TiL
Nov 28 2010, 09:22 PM
Singura diferenta simtita vre-odata a fost cand am pus MOL de 100 in 525 E28. Parca mergea motorul mai fin, electric, nu pot sa zic daca avea mai multa putere (nu cred). In rest, cu orice am bagat n-am avut probleme, nici macar cu benzinaria dubioasa de la tara, pe care toti cei de acolo o injura (si ei au/aveau dacii).
La toyota bag doar OMV/Petrom, 95, 98, 100, 120, nu-mi pasa. Nu simt nici o diferenta.
georgem
Nov 28 2010, 09:36 PM
Pana acum vreun an puneam Petrom 99+, de atunci pun Petrom 95. Motorul M50TU are 2 senzori de detonatie, asa ca merg linistit si cu benzina de 95.
Cat am fost pe afara benzina mi s-a parut mai buna decat cea din Romania, indiferent de unde am alimentat. Insa cea mai buna benzina a fost de la un OMV din Austria, a mers masina extraordinar si consumul a fost mai mic decat normal.
Mihai_AMD
Nov 28 2010, 10:05 PM
mda...deci faza cu cifra octanica pica...si daca am avut ghinion ca benzina sa fi fost proasta,si intrerupea/nu pornea,de ce oare se mai si tura singura 200-300rpm?...
stie cineva ce face exact throttle-valve ala de sub clapeta admisie?sa fi fost ala de vina?ca am schimbat si clapeta cu tot cu ala si e ok acum...
shapte
Nov 28 2010, 11:30 PM
la jetronic ii supune calculatorului cand e in relanti si cand e in ture ...la motronic nu stiu dar uita-te aici
http://www.bimmerwerkz.com/forum/5-series-...load-45405.html e un manual pt e30,e28 si e34 si cuprinde si motoarele
xox
Nov 29 2010, 12:00 AM
Si eu tot Petrom ii pun masinii, de cand aveam primul urs. De 95, de 99 rar. Am pus si din alte statii, rompetrol, luk, la fel n-am vazut diferente la mers. Si din fransize am pus petrom si-a fost ok.
Si pe carburatoare, pe L-jet si pe BMS46 (care are si el senzor de detonatie, evident
).
E clar ca a fost ceva in benzina la tine ori o coincidenta.
alex230ro
Nov 29 2010, 07:31 AM
QUOTE (io's® @ Nov 28 2010, 05:53 PM)
incerc sa bag numai de la petrom/omv, nu ma intrebati de ce ca nu am un motiv anume, la bmw 99+ sau carrera 100 iar la mini 95. evit pe cat se poate agip insa in lipsa de altceva bag si de la ei.
+1 mai bag ocazional si Rompetrol ,oricum confirm si eu faza cu 100 de la Rompetrol am bagat si mergea masina incredibil apoi.. m-am obisnuit
crisdum
Nov 29 2010, 08:14 AM
Petrom 95, numai ! Dar in lipsa de alt peco prin alte pustietati , bagam si altceva doar cat sa ajung la un petrom
Mihai_AMD
Nov 29 2010, 08:19 AM
CITAT(shapte @ Nov 28 2010, 11:30 PM)
la jetronic ii supune calculatorului cand e in relanti si cand e in ture ...la motronic nu stiu dar uita-te aici
http://www.bimmerwerkz.com/forum/5-series-...load-45405.html e un manual pt e30,e28 si e34 si cuprinde si motoarele
da,asta face si la motronic...dar credeam ca face mai mult decat click-ul ala care il face cum se deschide 1mm clapeta...deci nici de la piesa asta nu ar fi avut de ce sa se tureze de nebuna la relanti...
eu cred ca se amestecase in rezervor benz de 98 cu aia de 95 si cand ardea aia de 95 statea la relanti ok cand venea un jet de 98 se tura
in fine,s-o ieie d*acii cum zice un amic
xox
Nov 29 2010, 11:49 AM
Amestecul e omogen, nu vine in "spritzuri"
Ciupanezu
Nov 29 2010, 12:05 PM
Benzina cu cifră octanică mai mare este mai bună şi pentru că are în conţinut mai puţin sulf.
Mihai_AMD
Nov 29 2010, 08:03 PM
@xox a glumit si io,stiu asta
am alimentat si eu azi 20litri petrom 99,nu prea simt nici o diferenta...
pana una alta,am comandat azi filtru nou de benzina,al meu are aproape 2 ani,nu o fi mult,insa ma gandesc ca daca a avut ceva apa in ea benzina a ramas in filtru ceva particule de apa,,,nush,,schimb maine si filtrul si vedem
io's®
Nov 29 2010, 08:44 PM
CITAT(georgem @ Nov 28 2010, 09:36 PM)
Insa cea mai buna benzina a fost de la un OMV din Austria, a mers masina extraordinar si consumul a fost mai mic decat normal.
asta pot s-o spun si eu, data viitoare pun carrera 100 sa vad ce se intampla
stiu ca ai fost prin italia cu masina. cum ti s-a parut benzina pe acolo? mie nu mi-a placut, am bagat cel mai des agip (pt ca era cam cea mai ieftina
)
georgem
Nov 30 2010, 07:27 AM
QUOTE (io's® @ Nov 29 2010, 08:44 PM)
QUOTE (georgem @ Nov 28 2010, 09:36 PM)
Insa cea mai buna benzina a fost de la un OMV din Austria, a mers masina extraordinar si consumul a fost mai mic decat normal.
asta pot s-o spun si eu, data viitoare pun carrera 100 sa vad ce se intampla
stiu ca ai fost prin italia cu masina. cum ti s-a parut benzina pe acolo? mie nu mi-a placut, am bagat cel mai des agip (pt ca era cam cea mai ieftina
)
A fost ok benzina, indiferent de unde am pus. Am pus de pe autostrazi, nu din orase. Am pus de la ce benzinarii gaseam, ca nu gaseam aceeasi benzinarie unde era nevoie sa alimentez. Cel mai des totusi erau Total (parca asa se scria) si Agip.
Adrian Pintea
Dec 15 2010, 10:13 AM
Eu alimentez doar de la Omw, petrom sau rompetrol, cand am bagat de la lukoil sau mol imi tacanea avansul...in general de 95, daca bag 99,100,101 se simte si un pic ca trage altfel, dar totusi e criza inca
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.