![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Daca va intereseaza istoria motoarelor termice, luati-va putin timp si cititi fisierul atasat. Este o descriere detaliata a motorului Gnome Monosoupape, "lansat" in 1913 si care a facut istorie in avioanele primului razboi mondial.
Materialul trebuie parcurs cu atentie, pentru ca, desi este un motor termic cu ardere interna, solutiile constructive sunt spectaculoase (mai pentru era respectiva, 1913) iar logica mecanismelor interne este mult diferita de cea a unui motor termic "clasic". Pe mine, personal, m-a impresionat. |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros ![]() |
adica motoarele "in stea"
-------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (Sorin) adica motoarele "in stea"
"In stea" sunt altfel de motoare, care practic au urmat motorului Gnome. Motoarele in stea sunt practic o versiune de motor in V, la care V-ul este o stea. La motorul Gnome, arborele cotit este static si este de regula prins de sasiu, iar cilindrii se invart in jurul acestuia. Faza cea mai cool este ca, in raport cu arborele cotit, nici pistoanele nici cilindrii nu fac miscare de translatie. Pistoanele descriu cercuri concentrice in jurul arborelui, la fel si cilindrii, iar miscarea sus-jos a pistonului in cilindru rezulta din faptul ca cercurile descrise de pistoane, respectiv cilindri, au centre diferite. Conceptul este genial, raportat la epoca in care a aparut. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() meep meep!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,010 Joined: 17-October 05 From: - Member No.: 5 Car: - Engine: - ![]() |
F. interesant. Nu avea insa problema ca nu putea fi accelerat si trebuia pornit/oprit ca sa zbori mai repede sau mai incet?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (ccc) F. interesant. Nu avea insa problema ca nu putea fi accelerat si trebuia pornit/oprit ca sa zbori mai repede sau mai incet?
Ba da ![]() Faza cea mai cool era ca trebuia sa faci asta inclusiv cand veneai la aterizare. Adica, te apropiai de sol cu un avion (care abia acum ne dam seama cat de primitiv era), si trebuia sa ai suficient curaj sa opresti din cand in cand motorul, sperand ca va reporni de fiecare data. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() meep meep!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,010 Joined: 17-October 05 From: - Member No.: 5 Car: - Engine: - ![]() |
Sa te tot faci pilot de avion... ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 9th July 2025 - 09:47 AM |