IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topic
> Romania-Ungaria-Slovenia-Italia-Franta-Spania. Intrebari?, 2500 km
PaulTgMs
post Apr 2 2010, 11:45 PM
Post #1


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 86
Joined: 16-July 08
From: Tg. Mures
Member No.: 1,706
Car: 520i E34 Touring
Engine: M50B20 150 CP



Buna , recent am ajuns in Spania dupa un drum Romania-Ungaria-Slovenia-Italia-Franta-Spania facut cu masina mea (BMW E34 520i '95, M50B20) . Daca aveti vreo intrebare legat de comportamentul masinii,drumuri,taxe,etc. va ofer cu placere raspunsuri.


--------------------
"Look, if you had one shot, or one opportunity
To seize everything you ever wanted
- One moment -
Would you capture it or just let it slip?"
Eminem

BMW 520i Touring E34
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io'sŪ
post Apr 3 2010, 08:47 AM
Post #2


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,894
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



de ce ungaria slovenia si nu serbia-croatia-slovenia? cum sunt drumurile la sloveni? la anu as vrea sa ma duc la barcelona si nu as alege verianta ocolitoare ungaria-austria cu toate ca nu sunt decat ~350km mai mult care ii mergi pe autostrada
in italia stiu cat se platesc autostrazile, nu stiu nimic despre franta la aceste taxe...
in spania cum se platesc autostrazile? vignieta sau ca la italieni?

detaliaza putin te rog... smile.gif


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blitzu
post Apr 3 2010, 12:07 PM
Post #3


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 10
Joined: 17-January 08
From: Cluj-Napoca
Member No.: 1,415
Car: E39
Engine: M57 2.5D 193CP





In Slovenia drumurile sunt ok, mai ales ca au terminat autostrada spre Italia, preturile fiind mici(ghisee de taxare)
In Franta , daca vrei sa o treci pe autostrada, inarmeaza-te cu bani in portofel fiindca taxele sunt mari(50-70 eur pe sens), dar eu iti recomand traversarea ei pe nationale, drumurile foarte ok,nu foarte aglomerate(noaptea e gol) plus ca peisajele sunt nemaipomenite. Timp estimativ de traversare pe nationale cam 14 ore noaptea cu pauze de destindere, mancat, baut. Pe autostrada in timpul zilei risti sa faci cam tot atat daca ai ghinionul sa prinzi si niste accidente pe langa traficul infernal din orele de varf. Recomand traseul de pe Coasta de Azur de la Ventimigllia , Cannes....si intri in Spania pe la Jonquera. Cobori pe la Monaco, Monte-Carlo ,clatesti ochii pe la masinile bogatanilor, admiri peisajul mirobolant, dar sa nu te risti la cumparaturi sau cafele pe la terase decat daca te dau banii afara din casa:)
In Spania autostrazile (R-urile)se platesc destul de scump dar ai variante destul de ok si rapide
Drum bun
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PaulTgMs
post Apr 3 2010, 03:46 PM
Post #4


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 86
Joined: 16-July 08
From: Tg. Mures
Member No.: 1,706
Car: 520i E34 Touring
Engine: M50B20 150 CP



QUOTE (io'sŪ @ Apr 3 2010, 08:47 AM) *
de ce ungaria slovenia si nu serbia-croatia-slovenia? cum sunt drumurile la sloveni? la anu as vrea sa ma duc la barcelona si nu as alege verianta ocolitoare ungaria-austria cu toate ca nu sunt decat ~350km mai mult care ii mergi pe autostrada
in italia stiu cat se platesc autostrazile, nu stiu nimic despre franta la aceste taxe...
in spania cum se platesc autostrazile? vignieta sau ca la italieni?

detaliaza putin te rog... smile.gif


Am ares varianta cea mai scurta pentru autostrada, a trebuit sa ajung destul de rapid. Astfel ca am plecat in prima zi din Targu Mures, am facut 535 km si am stat peste noapte in Budapesta la niste rude de-a prietenei mele. Am plecat din Targu Mures la ora 10 am luat-o catre Turda iar de la Turda am mers pe autostrada Turda - Gilau care are in jur de 50 de km, o autostrada bunicica pentru tara noastra, dar cateodata ai impresia ca mergi cu trenul datorita faptului ca sunt multe imbinaturi neastupate dupa montarea bucatilor mari de autostrada. La ora 14 am fost la vama in Oradea, erau si vamesi romani si unguri, in fata mea era un tip cu un Renault Kangoo, nici nu l-a oprit, a facut cu mana sa treaca doar la mine s-au incurcat intre ei, vamesul ungur a facut semn sa opresc cel roman sa trec nici nu mai stiam ce sa fac, pana la urma m-am oprit, vamesul ungur a vrut sa imi dea amenda ca aveam farurile de ceata aprinse(alta treaba nu avea el), noroc cu cel roman care asa de fata celei ungur m-a tras deoparte si s-a uitat prin portbagaj ca sa nu mai comenteze celalalt. In ungaria drumurile sunt bune este o taxa de drum pe minim 4 zile care costa cam 20 de ron. La intrare in Ungaria sunt cateva gropi dar nesemnificative apoi sunt ca lacrima. Pana in Budapesta m-a mai oprit o data politia dar au vorbit foarte frumos, chiar m-am mirat, au intrebat unde ma duc si ce am in portbagaj apoi mi-a multumit frumos si mi-am vazut de drum. Cei ce vreti sa mergeti prin Ungaria va recomand sa o luati pe varianta de la Budapesta, va scuteste de multe batai de cap. Eu am fost nevoit sa intru in miezul Budapestei si era si ora la care lumea mergea acasa de la lucru,ora 18, plus ca un drum "rapid" pe care trebuia sa ma duc era inchis pentru ca a sosit nu stiu ce print din emirate, asa ca am stat la cozi kilometrice, vreo 2 erau sa se bage in mine, nu se incadrau pe banda care trebuia..haos total. A doua zi am pornit din Budapesta la ora 7 dimineata am intrat in Slovenia de unde mi-am luat rovinieta pe minim 1 saptamana cu 15 euro. Ti-o lipesti pe parbriz ca la noi iar pe autostrazi sunt aparate ce iti detecteaza daca ai sau nu platita rovinieta ca sa poti circula. Spre mirarea mea drumurile din Slovenia sunt exceptionale, nu am dat de nici o groapa, sunt foarte bine gandite, ocoleste Lubljana si o ia spre Trieste. De pe autostrada pe Ungaria si Slovenia nu vezi absolut nimic, 90% din timp mergi pe camp, dar apreciezi intre timp ce bine iti goneste masina la 130 la ora. Ai timp sa observi cum se comporta pe drumuri lungi, consum, etc. In Italia sunt peage, nu platesti rovinieta dar paltesti cand te dai jos de pe autostrada. Am platit in jur de 45 de euro toata italia(se plateste la iesire dupa cum am zis, la automat cu fise si bancnote de obicei), am dormit in Piacenza dupa un drum extraordinar de greu Budapesta-Piacenza de 1000 de km.Am gasit un hostel pe strada Luigi Zoni, au cazare si masa inclusa la 24 de euro pe noapte, e destul de rezonabil si conditiile sunt bune, ai si baie in camera. Din tot acest drum de 2500 de km Italia a fost cea mai grea, datorita faptului ca ei conduc destul de haotic, vorbesc la telefon si uita de ei, nu semnalizeaza si autostrazile la inceput benzile iti par inghesuite pana te obisnuiesti putin. sunt 3 benzi pe sens pe prima circula de obicei camioanele, a doua se circula cam cu 110 media, iar pe a treia 130 + . Recomand banda a 3-a daca aveti pilot automat puneti pe 130 lasati asa si va dati la o parte doar in cazul in care mai bine cate un italian cu vreo masina de te minunezi avand vreo 200 la ora. Urmatoarea zi m-am trezit si am plecat la 8 dimineata dupa un somn de 10 ore, am intrat in Franta unde a inceput sa mi se stranga buzunarul, costurile la autostrada sunt imense, sunt peage(ghisee) pe portiuni de drum,mare atentie cum va incardrati in peage, sunt portiuni de drum unde intri si iti da un ticket apoi platesti ori la ghiseu la o persoana ori la automat cu monezi. ATENTIE! SA AVETI MARUNTI LA VOI! daca cumva va incadrati gresit la un automat de monezi si nu aveti marunt caci altfel trebuie sa dati cu spatele sa va orientati catre ghiseu si e un calvar sa ai in spate 7 masini(si intre timp se mai aduna) si sa dai cu spatele. RECOMAND SA PLATITI DE FIECARE DATA LA GHISEU CU PERSOANA (este un semn cu un om cu sapca pe cap deasupra acelui ghiseu, il vezi din timp).Toata Franta te costa cam 60 de euro sa o treci. Am uitat sa mentionez ca la iesire din Italia spre Franta treci cateva zeci de tunele pe viaducte,aici ai ceva peisaj de vazut dar daca ai 130 la bord nu prea ai timp sa te uiti stanga dreapta, la fel si mie degeaba imi zicea prietena sa ma uit ce frumos e ca nu apucam sa vad nimic, daca franeaza cel din fata la 130 la ora intr-o secunda esti in el. Drumurile si in Franta sunt exceptionale, de obicei pe 3 benzi , se merge cu 120 - 130 la ora limita de viteza, nu prea vezi lume sa mearga cu 110, se circule fluent nu veti avea probleme. Franta-Spania, mai precis undeva langa Girona am ajuns la ora 18, adica dupa 10 ore de condus cu vreo 4-5 pauze ca dupa 400 de km incepe sa te ia si cu somn, nu ai gropi de ocolit,volanul il misti putin in curbe, pilot automat 75% din timp. In Spania se plateste la fel pe portiuni de drum , eu am facut doar 85 de km de la granita,mai aveam inca 70 pana in Barcelona nu mai retin costurile dar oricum sunt mai mici ca pe Franta. Sa zic asa, cam 100 de km ii platesti cu vreo 4 euro. Dupa 900 si ceva de km am ajuns la destinatie, nu foarte obosit caci Piacenza-Franta-Spania a fost mult mai lejer decat cealalta jumatate a italiei.

P.S Vama a fost doar la Romania-Ungaria, in rest nu era nici o vama pana in Spania, iar in Spania la vama nu era nimeni rolleyes.gif Recomand sa mergeti ziua, veti rezista daca intrati in ritmul soselei cum se spune, daca ai confort in masina si un pilot automat drumul Romania-Spania il faci 75% din pilot. Consumul mi-a iesit 9.1% dar am fost cu o persoana in dreapta si am fost incarcat full si bancheta din spate si portbagajul.
Nu uitati de ochelari de soare, daca nu aveti mare lucru de veti putea face trei sferturi din drumul ce vi-l propuneti zilnic.
Pretul la benzina 95:
Ungaria - medie 328 pe litru
Slovenia - 1.2 euro
Italia - 1.3 euro
Franta - 1.4 euro
Spania - 1.2 euro

Alte lucruri nu imi vin in cap, dar poate va vin voua,astept intrebari in continuare.


--------------------
"Look, if you had one shot, or one opportunity
To seize everything you ever wanted
- One moment -
Would you capture it or just let it slip?"
Eminem

BMW 520i Touring E34
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io'sŪ
post Apr 3 2010, 05:45 PM
Post #5


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,894
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



iti multumesc pt detalii, stiu cat este de obositor, asta vara am fost mai jos putin de roma cu masina

e bine ca ai povestit atat, poate e cineva interesat si are unde sa se documenteze wink.gif


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
David
post May 7 2010, 07:11 PM
Post #6


91% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 947
Joined: 17-August 09
From: Bucuresti
Member No.: 2,909
Car: E34 520i ex E32 730i
Engine: M50 150CP, SAAB 9000 CSE





Eu prefer Ungaria-Austria-Italia, chiar daca drumul e ceva mai lung... Prefer sa trec Alpii austrieci decat sa colind campiile slovenilor! smile.gif Trecerea din Italia in Franta pe la Ventimigllia este cea mai frumoasa parte a drumului! wub.gif

This post has been edited by David: May 7 2010, 07:17 PM


--------------------


BMW E34 M50B20 SAAB 9000 CSE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xander
post May 7 2010, 07:39 PM
Post #7


64% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 720
Joined: 28-October 07
From: iasi
Member No.: 1,243
Car: E28,E39
Engine: M21,116CP M57 193CP



QUOTE (David @ May 7 2010, 08:11 PM) *
Eu prefer Ungaria-Austria-Italia, chiar daca drumul e ceva mai lung... Prefer sa trec Alpii austrieci decat sa colind campiile slovenilor! smile.gif Trecerea din Italia in Franta pe la Ventimigllia este cea mai frumoasa parte a drumului! wub.gif

+ 1

This post has been edited by xander: May 7 2010, 07:41 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
David
post May 7 2010, 07:50 PM
Post #8


91% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 947
Joined: 17-August 09
From: Bucuresti
Member No.: 2,909
Car: E34 520i ex E32 730i
Engine: M50 150CP, SAAB 9000 CSE



Dar partea cu adevarat frumoasa, este cand mergi dinspre Franta inspre Italia... Cand o iei de jos din Cannes pana in Ventimigllia si chiar dupa... Pe la Nice pe acolo... Urci de te duci in lumea ta!... Si urci si urci si urci cu Mediterana pe dreapta... wub.gif Sunt in jur de 40-50 de tunele pe portiunea asta! Cateva viaducte!... ohmy.gif smile.gif glasses (17).gif wub.gif


--------------------


BMW E34 M50B20 SAAB 9000 CSE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io'sŪ
post May 7 2010, 09:24 PM
Post #9


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,894
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



CITAT(David @ May 7 2010, 07:11 PM) *
Eu prefer Ungaria-Austria-Italia, chiar daca drumul e ceva mai lung... Prefer sa trec Alpii austrieci decat sa colind campiile slovenilor! smile.gif Trecerea din Italia in Franta pe la Ventimigllia este cea mai frumoasa parte a drumului! wub.gif

adica ceva de genul : rolleyes.gif









--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xander
post May 7 2010, 10:22 PM
Post #10


64% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 720
Joined: 28-October 07
From: iasi
Member No.: 1,243
Car: E28,E39
Engine: M21,116CP M57 193CP





astea sunt facute in italia cred

daca vreti sa traversati franta sa va zic cateva trickuri
autostrada e intradevar foarte scumpa cam cati bani dati pe combustibil cam atat dati si taxa de autostrada dar mergeti mult mai constant, mai rapid si mai putin obositor decat pe nationala unde sunt 15 mii de milioane de sensuri giratorii asta fiind boala generala in franta
nu toate portiunile de autostrada sunt cu taxa dar daca e cam greu sa le ocoliti pe cele cu taxa
cand se intra pe portiunile cu taxa se opreste la bariera si se ia un ticket care se pastreaza pana la iesirea de pe autostrada cand se baga in aparat si iti zice cat ai de platit
nu tot timpul sunt persoane care sa iti ia banii
doar pe timpul zile sunt in orele de varf
noaptea poti plati cu bani monede sau bacnote nu conteaza merg ambele sau cu cardul
pe autostrada si pe nationala sunt radare fixe de cele mai multe ori anuntate cu panouri
dar mai sta si jandarmeria cu impreza la iesirile din parcarile de pe autostrada.....asa ca atentie la viteza mai ales in apropierea parcarilor de pe autostrada
in franta ori ca ai 131kmh ori 150 kmh cam aceiasi amenda iei asa ca incercati sa ramneti sub 129 ca sunt foarte stricti la viteza
centura bineinteles obligatorie si la locurile din spate
ziua e recomandabil sa nu mergeti cu farurile aprinse pt ca la ei nu e ca in ungaria unde e obligatoriu si ziua
daca mergeti pe nationala aveti mai multe sanse sa dati de jandarmerie si sa va opreasca pt verificari
alt dezavantaj daca mergeti pe nationala e ca noaptea dupa ora 19 pana dimineata nu gasiti benzinarie la care sa alimentati cu bani doar cu card
cam atat deocamdata
recomand site ul www.viamichelin.fr pt planificari trase
aveti acolo tot, costuri carburant, costuri autostrada, vignete
drum bun si concedii placute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io'sŪ
post May 7 2010, 10:35 PM
Post #11


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,894
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



CITAT(xander @ May 7 2010, 10:22 PM) *
astea sunt facute in italia cred

dap, cand ma intorceam, aproape de granita cu au

CITAT(xander @ May 7 2010, 10:22 PM) *
recomand site ul www.viamichelin.fr pt planificari trase
aveti acolo tot, costuri carburant, costuri autostrada, vignete


iar aici pt italia:
http://autostrade.it/


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xander
post May 7 2010, 10:41 PM
Post #12


64% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 720
Joined: 28-October 07
From: iasi
Member No.: 1,243
Car: E28,E39
Engine: M21,116CP M57 193CP



viamichelin merge pt toata europa defapt este si varianta in engleza .com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io'sŪ
post May 7 2010, 10:53 PM
Post #13


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,894
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



bun asa!


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
abuseif
post Jun 18 2010, 02:35 PM
Post #14


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 70
Joined: 18-June 10
Member No.: 3,427
Car: e46 330i
Engine: m54





spune-mi cum este nationalul 4 de la unguri?are 2 benzi pe sens>este aglomerat>ai respectat tot timpul limitarea de viteza?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 19th December 2014 - 01:54 PM